Taas näkee kuinka hyvä-palkkaisilla on hyvät oltavat. Heitä ei mikään kaada.
Kun taas me matalapalkkaiset pätkätyötä tekevillä loppuu jatkuvasti työt, olemme heti ensimmäisinä ulkona.
Kumpa olisin opiskellut insinööriksi, sairaanhoitajaksi, juristiksi tai lääkäriksi. Nämä ovat aloja jossa aina tarvitaan työntekijöitä vakituisesti.
Nyt on taatusti varma että lapsia en aio tehdä enkä enää käytä rahoja yhtään mihinkään. Aion vain jatkaa säästämistä. Minun elinaikanani on ollut pelkkää taantuma ja pätkätyötä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Mukava nyt olla etätöissä kun palkka juoksee ja virka on vakaa kunnalla :-) t: akateeminen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006449279.html
.
Rahaa voi tehdä myös netissä, esim graafikkona vapaa-ajallaan, jos jaksaa ja on hyvä siinä.
Olisi hyvä jos kunta-alalla perattaisiin ja kunnolla. Olen töissä kunta -alalla jossa laiskaa sakkia ja kaikilla yli 4000e palkka. Itse siirryin yksityiseltä jossa valehtelematta kolminkertainen työmäärä ja tahti. Oon järkyttynyt kunta-alan jättipalkoista (eivät siis ehkä absoluuttisesti suuria mutta työmäärään nähden ovat kohtuuttoman isoja).
Esim asiantuntija pörssifirmassa 3100, kunnalla samasta työstä 4400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mukava nyt olla etätöissä kun palkka juoksee ja virka on vakaa kunnalla :-) t: akateeminen"
Onnittelut!
Ja jonkin sopivan valtapuolueen jäsenkirjakin löytynee takataskustasi...
Onnittelut silti!
All man for himself! Näinhän USA:ssa on tapana sanoa.
Ei niitä jäsenkirjoja tarvita kuin maalla. Meillä kaupungeissa ollaan viroissa ihan koulutuksen ja osaamisen perusteella.
OIkeastiko? Meillä on kaupunginjohtaja julkikokoomuslainen ja talouspäällikköä valittaessa ei voitu ottaa VIhreää.
Suomessa ei ole yhtään mitään tekosyytä jäädä huonosti koulutetuksi, jos on terve ja älykkyysosamäärä on suunnilleen keskitasoa tai enemmän. Elämä on valintoja. Jos asuttaisiin jossain Jenkeissä tai Liberiassa, voisi syyttää kohtaloa, täällä ei.
Minulla on add ja hirveät opiskeluvaikeuksia. En ole koskaan ymmärtänyt miten opiskellaan. Siksi en päässyt vaikka yritin 10 vuotta.
Siksi ihmiset näkee vaivaa nuorena opiskeluihin pääsyn ja niiden suorittamisen eteen. Ei ollut helppoa päästä oikikseen, eikö opiskelukaan aina ihan herkkua ollut. Työt on vastuullisia ja haastavia. Kyllä sietääkin olla kova palkka.
T. Juristi
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yhtään mitään tekosyytä jäädä huonosti koulutetuksi, jos on terve ja älykkyysosamäärä on suunnilleen keskitasoa tai enemmän. Elämä on valintoja. Jos asuttaisiin jossain Jenkeissä tai Liberiassa, voisi syyttää kohtaloa, täällä ei.
Minulla on keskiarvoa parempi älykkyysosamäärä mutta kun kärsin ADDstä niin mistään ei tule mitään. Kuin eläisi vankina. Ette ymmärrä mikä tuska kun jatkuvasti unohtaa, on hajamielinen ja mikään ei pysy kasassa kun pää ei vaa toimi, toisaalta olen todella fiksu, iloinen, innostunut, motivoitunut oppimaan.
Korkeakoulut voidaan lopettaa turhana hallinnollisena taakkana. AMK:hon ja yliopistoon riittää peruskoulu ja riittävä yleissivistys, joka voi olla hankittu mitä kautta tahansa. Tähän perustuu se, että avoimen AMK:n ja yliopiston väylän kautta valmistuu peruskoulun käyneitä (ei lukiota ja amista).
Lisäksi korkeakoulututkinnot pitää avata oppisopimuksille sekä oppisopimuskeskusten ruveta auttamaan asiakkaita eikä salailla tietoa. Viranomaistyöhön liittyvät tarvittavat tiedot pitää saada mahdollisuus osoittaa etänä tietokoneelta käsin ilman muuttuvaa kurssiläjää ja lehtorien mielivallalle alistumista usean vuoden ajan. Jokaisella pitää olla mahdollisuus osoittaa tietonsa ilman opiston pääsykokeita ja muuttamista toiselle puolelle Suomea soluasuntoon.
Sen aikaa kun korkeakoulut ovat vielä pystyssä, koulutuksellinen tasa-arvo pitää varmistaa siten, että koulut varmistavat jokaiselle opiskelijalle työharjoittelupaikat ja opinnäytetyön tekemismahdollisuudet. Koulutuksellinen tasa-arvo ei vielä toteudu alojen välillä. Vastaus ei voi olla "korkeakoulussa pitää olla itsenäinen", koska se on lain kiertämistä hupiperusteella ja todiste siitä miksi korkeakouluja ei pitäisi olla olemassa.
Toivottavasti tämä kriisi aiheuttaa sen, että jatkossa palkkaa maksetaan osaamisen eikä koulutuksen mukaan.
Vitt* ko siellä kitiset? Se nyt per* ele meidän muiden vika se ettet ole saanut elämässäs mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos kunta-alalla perattaisiin ja kunnolla. Olen töissä kunta -alalla jossa laiskaa sakkia ja kaikilla yli 4000e palkka. Itse siirryin yksityiseltä jossa valehtelematta kolminkertainen työmäärä ja tahti. Oon järkyttynyt kunta-alan jättipalkoista (eivät siis ehkä absoluuttisesti suuria mutta työmäärään nähden ovat kohtuuttoman isoja).
Esim asiantuntija pörssifirmassa 3100, kunnalla samasta työstä 4400.
Juuri näin. Erilaiset valtion firmat ovat tässä suhteessa vielä pahempia, enkä tarkoita isoja vaan niitä lukuisia pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, omalla it-alalla työskentelevällä miehelläni kävi niin, että työnantajafirma haettiin joitain päiviä sitten konkkaan. Rahaa on säästössä yllätysten varalle ja työttömyyskassan jäsenyys löytyy, mutta hurjalta tämä silti tuntuu. Saa nähdä, löytyykö töitä helposti tässä tilanteessa, veikkaan että ei :(
Tosin ehkä aloitus ei koskenutkaan häntä, kun oli vain keskipalkkainen, ei varsinaisesti hyvätuloinen. Mutta ihan samalla tavalla se paikka lähti alta myös johtoportaalta.
Ei me IT-alan perustyypit mitään hyvätuloisia olla. Hyvätuloisia on IT-alalla ne ekonominpaskiaiset jotka joka alalla vievät muiden rahat.
M/39
Juuri ne, joilla ei ole etätyömahdollisuutta ovat niitä pienipalkkaisia puurtajia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ihmiset näkee vaivaa nuorena opiskeluihin pääsyn ja niiden suorittamisen eteen. Ei ollut helppoa päästä oikikseen, eikö opiskelukaan aina ihan herkkua ollut. Työt on vastuullisia ja haastavia. Kyllä sietääkin olla kova palkka.
T. Juristi
Niin paljon odotan sitä että teidät lakikirjanplärääjät automatisoidaan pois.
M/39
Ai haluaisit tässä tilanteessa olla sairaanhoitaja tai lääkäri???
Mietipä uudelleen.
Perusta hautaustoimisto. Töitä riittää.
Hyväpalkkaisiako ovat hoitajat, siivoojat, kaupan työntekijät, ruokapalvelutyöntekijät, poliisit, rekkamiehet jne.? Juuri nämä, joilta ei työt lopu eikä voi tehdä etänä ja painetaan niska limassa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä kriisi aiheuttaa sen, että jatkossa palkkaa maksetaan osaamisen eikä koulutuksen mukaan.
Yleensä koulutetuilla myös osaaminen on aika paljon parempaa, kuin elämämkolulaisilla.
Vierailija kirjoitti:
"All man for himself! Näinhän USA:ssa on tapana sanoa."
Näin se on meilläkin. Sitä ei vain ääneen huudeta joka paikassa.
Every man for himself. LOL
Vaikea uskoa että olisi. Ei tuo ole englantiakaan. Ehkä tarkoitat 'every man for himself'?