Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Justiinsa joo! 3.-luokkalaisen etäopetus = opettaja laittaa tehtävät, vanhemmat opettaa

Vierailija
18.03.2020 |

Ei mitään tietoa, onko oppitunteja tulossa verkkoon jossain välissä. Ei tietoa, miten oppilaat saavat yhteyden opettajaan päivän aikana. Ope ei käytä myöskään puhelinta. Etäopetus on pelkkä lista tehtäviä tehtäväksi itsenäisesti kotona. Eli käytännössä vanhemmat opettavat lapsia sen lisäksi että hoitavat omat etätyöt. Opettaja ilmeisesti kaivelee napaa loppupäivän, kun on tehnyt tuon raskaan tehtävän eli laittanut vanhemmille Wilma-viestin.

Tästä tulee hieno kuukausi.

Kommentit (586)

Vierailija
81/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika mielenkiintoista, että meidän tokaluokkalaisella ei ole mitään tablettia tmv. koulun puolesta, hänellä ei ole wilmaa käytössä. Minä ja mieheni olemme molemmat töissä, joten käytännössä lapsella ei ole mitään tietoa, mitä hänen tulisi tehdä, lapsella on siis nyt kuukauden loma.

Kumpikaan meistä ei voi tehdä etätöitä.

Hyvinpä olette sisäistäneet tämän systeemin. Miten sinulta on mennyt täysin ohi, että 1-3 -luokkalainen, jonka vanhemmat ovat kriittisillä aloilla, olisivat saaneet jatkaa lähiopetuksessa? 

Ja oletteko siis molemmat töissä aamusta iltaan, että niitä tehtäviä ei voi tehdä työpäivän jälkeen? Nyt kun ei pitäisi olla kiire salille tai jalkkistreeneihinkään. 

Emme ole kumpikaan töissä kriittisellä alalla, mutta kengänkuva tulisi aika h*lvetin äkkiä takapuoleen, jos olisimme kotona terveinä ihan vaan huvin vuoksi. Kummankaan töitä EI PYSTY tekemään etänä ja jotkut yritykset yrittää pyöriä, jotta jatkossakin olisi töitä.

Höpö höpö. Jos et ole töissä kriittisellä alalla, kukaan ei saa nyt potkuja, jos lyhentää työpäivää. Etkä vastannut siihen, miksi ette tee niitä työpäivän jälkeen. 

Opettajille maksetaan palkkaa minun verorahoistani, että he opettavat lapsiani. Perusopetus kuuluu lasten perusoikeuksiin, eikä ole minun tehtäväni sitä hoitaa. Toki lapselle illalla kerromme, että mitä pitää tehdä.

Jos itse teet niin tarpeetonta työtä, että voit jättää ne tekemättä, niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin pystyisivät vaan hengailla huvikseen sen takia, että koko maa ja maailma on mennyt sekaisin nuha-kuumeen takia.

Vierailija
82/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsesi haluaa oppia voitelemaan leivän, niin sanot että kysy opettajalta, koska sen opettaminen ei kuulu sinulle?[/quote]

Viimeistään tuo lausahduksesi kertoo, että aika idiootti olet enkä jaksa selittää. Selittäkööt muut sinulle. Älä enempää tee itseäsi typeräksi varsinkin kun nimimerkillä kirjoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin märistään, miksi kouluja ei laiteta kiinni ja sitten kun laitetaan, alkaa märinä, miksi minun pitää opettaa. No mitä hiivattia te kuvittelitte? Systeemiä kannattelee ja vastuun kantaa kuitenkin se opettaja. Voisihan olla myös niin, että vanhemmille vain lähetettäisiin opetussuunnitelmat ja katsotaan sitten toukokuulla, miten pärjäsitte. Jos ei niitä opettajia tosiaan mihinkään tarvita. 

Vierailija
84/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika mielenkiintoista, että meidän tokaluokkalaisella ei ole mitään tablettia tmv. koulun puolesta, hänellä ei ole wilmaa käytössä. Minä ja mieheni olemme molemmat töissä, joten käytännössä lapsella ei ole mitään tietoa, mitä hänen tulisi tehdä, lapsella on siis nyt kuukauden loma.

Et kai häntä yksin jätä!

Lapsi kouluun.

Vierailija
85/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme koululaista, kaikilla tulee eri tavalla tehtävät (eri opet laittaa eri kanavia pitkin tehtäviä) ja tää kolmen lapsen opetus käy työstä. Olen äitiyslomalla joten mulle ei ole ongelma tämä mutta veikkaan että niille on todellinen ongelma joiden pitää tehdä etätyönä normaali työsuorite JA samalla hoitaa lasten koulut.

86/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lapsesi haluaa oppia voitelemaan leivän, niin sanot että kysy opettajalta, koska sen opettaminen ei kuulu sinulle?

Viimeistään tuo lausahduksesi kertoo, että aika idiootti olet enkä jaksa selittää. Selittäkööt muut sinulle. Älä enempää tee itseäsi typeräksi varsinkin kun nimimerkillä kirjoitat.

Minä kysyin ihan validin kysymyksen, itse olet idiootti! ja vielä homokin!

Kyllä opettajat tekevät mahdollisimman paljon asioita tässä tilanteessa. Mikäs sie olet ammatiltasi ku luulet että olet jotenkin viisas?

hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!

Vierailija
87/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mammat on lampaita. Mikäli miehet olisuvat koti-isinä fnemmistö he kieltäytyisivät tekemästä PALKATTA opettajien töitä.

Miksi kumpikaan olisi KOULUIKÄISEN lapsen kotivanhempana?

Vierailija
88/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin märistään, miksi kouluja ei laiteta kiinni ja sitten kun laitetaan, alkaa märinä, miksi minun pitää opettaa. No mitä hiivattia te kuvittelitte? Systeemiä kannattelee ja vastuun kantaa kuitenkin se opettaja. Voisihan olla myös niin, että vanhemmille vain lähetettäisiin opetussuunnitelmat ja katsotaan sitten toukokuulla, miten pärjäsitte. Jos ei niitä opettajia tosiaan mihinkään tarvita. 

Sanottiin, että koulut siirtyvät etäopetukseen. Tämä tarkoittaakin sitä, että opettajat lähettävät vanhemmille Wilma-viestin siitä, mitkä sivut pitää opettaa mistäkin kirjasta. Ei se ole etäopetusta. Se on vanhempien tekemää lähiopetusta.

Vierailija
89/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä olette sisäistäneet tämän systeemin. Miten sinulta on mennyt täysin ohi, että 1-3 -luokkalainen, jonka vanhemmat ovat kriittisillä aloilla, olisivat saaneet jatkaa lähiopetuksessa? 

Ja oletteko siis molemmat töissä aamusta iltaan, että niitä tehtäviä ei voi tehdä työpäivän jälkeen? Nyt kun ei pitäisi olla kiire salille tai jalkkistreeneihinkään. 

Emme ole kumpikaan töissä kriittisellä alalla, mutta kengänkuva tulisi aika h*lvetin äkkiä takapuoleen, jos olisimme kotona terveinä ihan vaan huvin vuoksi. Kummankaan töitä EI PYSTY tekemään etänä ja jotkut yritykset yrittää pyöriä, jotta jatkossakin olisi töitä.

Höpö höpö. Jos et ole töissä kriittisellä alalla, kukaan ei saa nyt potkuja, jos lyhentää työpäivää. Etkä vastannut siihen, miksi ette tee niitä työpäivän jälkeen. 

Opettajille maksetaan palkkaa minun verorahoistani, että he opettavat lapsiani. Perusopetus kuuluu lasten perusoikeuksiin, eikä ole minun tehtäväni sitä hoitaa. Toki lapselle illalla kerromme, että mitä pitää tehdä.

Jos itse teet niin tarpeetonta työtä, että voit jättää ne tekemättä, niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin pystyisivät vaan hengailla huvikseen sen takia, että koko maa ja maailma on mennyt sekaisin nuha-kuumeen takia.

Tiedätkö mitä? Minun työnimikkeeni löytyy myös tuolta kriittisien alojen listauksesta, joten voit siitä ihan itse päätellä, miten tarpeetonta se on. 

Etkä vieläkään vastannut, miksi opetus ei onnistu työpäivän jälkeen. Onhan tuo nyt jo lasun paikka, jos lapsi on aamusta iltaan yksin kotona, kun molemmat vanhemmat ovat töissä eikä missään välissä ehditä opiskelemaan. 

Vierailija
90/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiin, että koulut siirtyvät etäopetukseen. Tämä tarkoittaakin sitä, että opettajat lähettävät vanhemmille Wilma-viestin siitä, mitkä sivut pitää opettaa mistäkin kirjasta. Ei se ole etäopetusta. Se on vanhempien tekemää lähiopetusta.

Niin. Kerrohan, millä keinoilla sinä olisit saanut toiveidesi mukaisen etäopetuksen toteutettua täydellisesti yhdessä vuorokaudessa. 

Vierailija
91/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Helsingissä 6-luokkalaisen aamu alkoi hyvin etäopetuksessa. Kaikilla oppilailla tietokone kotona ja teamsissä jatkuva etäyhteys oppilaiden ja opettajan välillä. Opettaja antoi tehtävät ja tavoitteet tälle päivälle, tarkistaa vielä iltapäivällä valokuvien välityksellä että kaikki ovet ne tehneet. Olin epäileväinen etukäteen, mutta alku on lupaava.

Vierailija
92/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat miettimässä valmiita kokonaisuuksia? Meille tuli viesti, että tehkää tehtävät sivuilta xx-xx kirjasta yy ja zz. Kova suunnittelu.

Hohhoijaa. Ymmärrätkö, että tämä on vasta ensimmäinen päivä? Tässä vaiheessa ne kokonaisuudet ovat juuri tuollaisia, koska niitä ei ole SUUNNITELTU. 

Hohhoijaa itsellesi. Jäädään toki odottelemaan kuinka huippuopettajat tekevät etäopetuskokonaisuuksia. Sen kun näkisi. 

Vierailija
93/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä tässä nyt on kauheeta? Luulisi aikuisen pystyvän yhden kolmosluokkalaisen opettamaan!

Vierailija
94/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa maahanmuuttajataustaisilla lapsilla sujua, kun vanhemmat ei välttämättä osaa edes Suomea eivätkö taatusti selviä opetuksesta. Jos tämä pitkäänkin jatkuu, monet jää kyllä luokalle, jos kaikki pitäisi pystyä tehdä itsenäisesti.

Vierailija
95/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä on tosi hyvä. Opetuksen ja oppimisen taso nousee melko tavalla. Minusta voitaisiin aivan hyvin siirtyä etäopetukseen ainakin näiden lahjakkaampien lasten kanssa. Toki ne alemmilla lauteilla vihdotut saisivat edelleen mennä kouluun mölisemään luokassa ja kaivelemaan räkälönttejä nokastaan ja maistelemaan niitä.

Vierailija
96/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet ei ole syyllisiä siihen, että palvelut kaatuvat ja nettikaista ei riitä. Opet ei ole syyllisiä siihen, ettei kouluilla ole oppilaille jaettavia laitteita ja opettajille opetuksen striimaamisen mahdollistavia laitteita ja ohjelmia. Antakaa meille aikaa järjestää hommat kuntoon. Saimme kuitenkin vasta maanantaina käskyn siirtyä etäopetukseen.

Vierailija
97/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen katsellut miehen kahden teinipojan touhua, olisi hyvä jos koululta tulisi tiukat ukaasit, mitä pitää suorittaa mihinkin mennessä.

Nyt aikaa menee siihen, että neuvotellaan mikai läksyt pitää tehdä NYT ja että nyt ei ole lomaa vaikka ei mennä kouluun.

Ollaan uhkailtu kesäloman siirtymisellä.

Mitkä ihmeen tiukat ukaasit? Jos koululta tulee selkeästi tiettynä päivänä tietyt tehtävät, mitä neuvoteltavaa siinä on. Ei se sinun miehesi osaa olla yhtään sen jämäkämpi, vaikka siellä tehtävälistan perässä lukisi aina kulloinenkin päivämäärä. Meille ainakin oli ihan itsestäänselvää, että saadut tehtävät tehdään heti, koska se vastaa juuri sitä kyseistä koulupäivää. Eihän koulupäivissä muutenkaan neuvotella opettajan kanssa, että eikö käytäisi tämä läpi vasta torstaina ja nyt pelataan pleikkaria. 

Ei noille wilmaan ole tullut mitään viestiä siitä, milloin mitäkin pitää olla tehtynä ja koska ja miten ne tarkastetaan. Ehkä se riippuu koulusta..?

Vierailija
98/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnat eivät ole ostaneet esim. Microsoft teams mahdollisuutta.

Vierailija
99/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut KOKONAAN kiinni ja kesällä jatkuu opetus.

Vierailija
100/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne jaksaa valittaa. Voisivat välillä katsoa sinne peiliin. Elämä on juuri niin vaikeaa, kun siitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi