Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Justiinsa joo! 3.-luokkalaisen etäopetus = opettaja laittaa tehtävät, vanhemmat opettaa

Vierailija
18.03.2020 |

Ei mitään tietoa, onko oppitunteja tulossa verkkoon jossain välissä. Ei tietoa, miten oppilaat saavat yhteyden opettajaan päivän aikana. Ope ei käytä myöskään puhelinta. Etäopetus on pelkkä lista tehtäviä tehtäväksi itsenäisesti kotona. Eli käytännössä vanhemmat opettavat lapsia sen lisäksi että hoitavat omat etätyöt. Opettaja ilmeisesti kaivelee napaa loppupäivän, kun on tehnyt tuon raskaan tehtävän eli laittanut vanhemmille Wilma-viestin.

Tästä tulee hieno kuukausi.

Kommentit (586)

Vierailija
101/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat miettimässä valmiita kokonaisuuksia? Meille tuli viesti, että tehkää tehtävät sivuilta xx-xx kirjasta yy ja zz. Kova suunnittelu.

Hohhoijaa. Ymmärrätkö, että tämä on vasta ensimmäinen päivä? Tässä vaiheessa ne kokonaisuudet ovat juuri tuollaisia, koska niitä ei ole SUUNNITELTU. 

Hohhoijaa itsellesi. Jäädään toki odottelemaan kuinka huippuopettajat tekevät etäopetuskokonaisuuksia. Sen kun näkisi. 

Minä taas mieluusti kuulisin heti, mikä oli sinun odotuksesi ja ehdotuksesi etäopetuksesta. Olettaen, että kaikilla oppilailla ei ole mitä nettikamerayhteysmahdollisuuksia. Miten sinä järjestäisit alakouluikäiselle etäopetuksen, joka on hieman eri asia kuin aikuisten videoneuvottelut työpaikan kustantamilla järjestelmillä ja laitteilla. 

102/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polliisimees kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lapsesi haluaa oppia voitelemaan leivän, niin sanot että kysy opettajalta, koska sen opettaminen ei kuulu sinulle?

Viimeistään tuo lausahduksesi kertoo, että aika idiootti olet enkä jaksa selittää. Selittäkööt muut sinulle. Älä enempää tee itseäsi typeräksi varsinkin kun nimimerkillä kirjoitat.

Minä kysyin ihan validin kysymyksen, itse olet idiootti! ja vielä homokin!

Kyllä opettajat tekevät mahdollisimman paljon asioita tässä tilanteessa. Mikäs sie olet ammatiltasi ku luulet että olet jotenkin viisas?

Veikkaampa et paljon enemmän koulutusta ja työkokemusta kuin sinulla.

Niin jos sinulla on mukamas enemmän kolutusta kuin minulla, niin mikä ongelma siinä opettamisessa olisi? Haista huilu senkin elitistinen oman napaan katsoja ja toivottavasti sinulla ei koskaan tule olemaan lapsia, koska ne eivät tässä maailmassa oikeasti selviäisi päivääkään.

hysteerisin terveisin epäileväinen kansalainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen katsellut miehen kahden teinipojan touhua, olisi hyvä jos koululta tulisi tiukat ukaasit, mitä pitää suorittaa mihinkin mennessä.

Nyt aikaa menee siihen, että neuvotellaan mikai läksyt pitää tehdä NYT ja että nyt ei ole lomaa vaikka ei mennä kouluun.

Ollaan uhkailtu kesäloman siirtymisellä.

Mitkä ihmeen tiukat ukaasit? Jos koululta tulee selkeästi tiettynä päivänä tietyt tehtävät, mitä neuvoteltavaa siinä on. Ei se sinun miehesi osaa olla yhtään sen jämäkämpi, vaikka siellä tehtävälistan perässä lukisi aina kulloinenkin päivämäärä. Meille ainakin oli ihan itsestäänselvää, että saadut tehtävät tehdään heti, koska se vastaa juuri sitä kyseistä koulupäivää. Eihän koulupäivissä muutenkaan neuvotella opettajan kanssa, että eikö käytäisi tämä läpi vasta torstaina ja nyt pelataan pleikkaria. 

Ei noille wilmaan ole tullut mitään viestiä siitä, milloin mitäkin pitää olla tehtynä ja koska ja miten ne tarkastetaan. Ehkä se riippuu koulusta..?

Koululle atk palveluita tarjoavan organisaation täytyy ensin rakentaa ne systeemit, joilla palautukset tehdään. Opettajilla ei ole pääsääntöisesti työpuhelimia, joihin oppilaat voisivat lähettää kuvia valmiista tuotoksista. Pahimmillaan yhdellä opettajalla voi olla yli 500 oppilasta (esim. yläkoulun uskonto). Siinä saa olla aika fakiiri, että pystyy viikossa hoitelemaan noilta tarkastetuksi vaikkapa 2 suoritusta. Johan sillä ope paralla menee sähköposti tukkoon!

Vierailija
104/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika mielenkiintoista, että meidän tokaluokkalaisella ei ole mitään tablettia tmv. koulun puolesta, hänellä ei ole wilmaa käytössä. Minä ja mieheni olemme molemmat töissä, joten käytännössä lapsella ei ole mitään tietoa, mitä hänen tulisi tehdä, lapsella on siis nyt kuukauden loma.

Kumpikaan meistä ei voi tehdä etätöitä.

Hyvinpä olette sisäistäneet tämän systeemin. Miten sinulta on mennyt täysin ohi, että 1-3 -luokkalainen, jonka vanhemmat ovat kriittisillä aloilla, olisivat saaneet jatkaa lähiopetuksessa? 

Ja oletteko siis molemmat töissä aamusta iltaan, että niitä tehtäviä ei voi tehdä työpäivän jälkeen? Nyt kun ei pitäisi olla kiire salille tai jalkkistreeneihinkään. 

Emme ole kumpikaan töissä kriittisellä alalla, mutta kengänkuva tulisi aika h*lvetin äkkiä takapuoleen, jos olisimme kotona terveinä ihan vaan huvin vuoksi. Kummankaan töitä EI PYSTY tekemään etänä ja jotkut yritykset yrittää pyöriä, jotta jatkossakin olisi töitä.

Höpö höpö. Jos et ole töissä kriittisellä alalla, kukaan ei saa nyt potkuja, jos lyhentää työpäivää. Etkä vastannut siihen, miksi ette tee niitä työpäivän jälkeen. 

Opettajille maksetaan palkkaa minun verorahoistani, että he opettavat lapsiani. Perusopetus kuuluu lasten perusoikeuksiin, eikä ole minun tehtäväni sitä hoitaa. Toki lapselle illalla kerromme, että mitä pitää tehdä.

Jos itse teet niin tarpeetonta työtä, että voit jättää ne tekemättä, niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin pystyisivät vaan hengailla huvikseen sen takia, että koko maa ja maailma on mennyt sekaisin nuha-kuumeen takia.

Tiedätkö mitä? Minun työnimikkeeni löytyy myös tuolta kriittisien alojen listauksesta, joten voit siitä ihan itse päätellä, miten tarpeetonta se on. 

Etkä vieläkään vastannut, miksi opetus ei onnistu työpäivän jälkeen. Onhan tuo nyt jo lasun paikka, jos lapsi on aamusta iltaan yksin kotona, kun molemmat vanhemmat ovat töissä eikä missään välissä ehditä opiskelemaan. 

Minun työnimikkeeni ei löydy, mutta työssäni hoidan työnantajani lakisääteisiä velvollisuuksia, jotka on hoidettava oli poikkeustila tai ei.

Puolisoni työkään ei suoraan ole noihin kuuluvissa, mutta alihankintaketjun kautta on hyvin vahvasti mukana siinä, että yksi kriittisen alan yritys pystyy toimimaan.

Kuka on sanonut, että lapsi on yksin kotona?

Vierailija
105/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen mukaan koulut siirtyvät etäopetukseen ja opetus jatkuu, sitä ei ole keskeytetty. Jos opettaja antaa vain tehtäviä, kuulostaa se siltä, että opettaja on keskeyttänyt opetuksen vastoin hallituksen tahtoa. Opettajan kuuluu opettaa. Tehdä vaikka opetusvideioita youtubeen. Jos opelta ei saa opetusta, kysykää miksi on keskeyttänyt opetuksen, kun se ei ollut tarkoitus.

Vierailija
106/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme koululaista, kaikilla tulee eri tavalla tehtävät (eri opet laittaa eri kanavia pitkin tehtäviä) ja tää kolmen lapsen opetus käy työstä. Olen äitiyslomalla joten mulle ei ole ongelma tämä mutta veikkaan että niille on todellinen ongelma joiden pitää tehdä etätyönä normaali työsuorite JA samalla hoitaa lasten koulut.

Sama täällä, kaikkien kolmen tehtävät saadaan eri tavalla. Yksi saa tehtävät aina tunti kerrallaan, toinen sai koko viikoksi ja kolmas päivänmittaan, mutta viiveellä. On siis itse seurattava milloin tulee uusia tehtäviä tehtäväksi, käytännössä siis minun. Opettajille saa soittaa päivän aikana tai laittaa sähköpostia.

Vierailija
107/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika mielenkiintoista, että meidän tokaluokkalaisella ei ole mitään tablettia tmv. koulun puolesta, hänellä ei ole wilmaa käytössä. Minä ja mieheni olemme molemmat töissä, joten käytännössä lapsella ei ole mitään tietoa, mitä hänen tulisi tehdä, lapsella on siis nyt kuukauden loma.

Kumpikaan meistä ei voi tehdä etätöitä.

Hyvinpä olette sisäistäneet tämän systeemin. Miten sinulta on mennyt täysin ohi, että 1-3 -luokkalainen, jonka vanhemmat ovat kriittisillä aloilla, olisivat saaneet jatkaa lähiopetuksessa? 

Ja oletteko siis molemmat töissä aamusta iltaan, että niitä tehtäviä ei voi tehdä työpäivän jälkeen? Nyt kun ei pitäisi olla kiire salille tai jalkkistreeneihinkään. 

Emme ole kumpikaan töissä kriittisellä alalla, mutta kengänkuva tulisi aika h*lvetin äkkiä takapuoleen, jos olisimme kotona terveinä ihan vaan huvin vuoksi. Kummankaan töitä EI PYSTY tekemään etänä ja jotkut yritykset yrittää pyöriä, jotta jatkossakin olisi töitä.

Höpö höpö. Jos et ole töissä kriittisellä alalla, kukaan ei saa nyt potkuja, jos lyhentää työpäivää. Etkä vastannut siihen, miksi ette tee niitä työpäivän jälkeen. 

Opettajille maksetaan palkkaa minun verorahoistani, että he opettavat lapsiani. Perusopetus kuuluu lasten perusoikeuksiin, eikä ole minun tehtäväni sitä hoitaa. Toki lapselle illalla kerromme, että mitä pitää tehdä.

Jos itse teet niin tarpeetonta työtä, että voit jättää ne tekemättä, niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin pystyisivät vaan hengailla huvikseen sen takia, että koko maa ja maailma on mennyt sekaisin nuha-kuumeen takia.

Ai hitto mua niin ottaa pattiin nää vanhemmat, jotka ovat sysäämässä koko kasvatusvastuun koululle.

Vierailija
108/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mahtaa maahanmuuttajataustaisilla lapsilla sujua, kun vanhemmat ei välttämättä osaa edes Suomea eivätkö taatusti selviä opetuksesta. Jos tämä pitkäänkin jatkuu, monet jää kyllä luokalle, jos kaikki pitäisi pystyä tehdä itsenäisesti.

Hallitus eriarvoistaa lapset ja vaikeuksia tästä etäopetuspäätöksestä jatkossa. Koulut olisi pitänyt sulkea kokonaan ja jatkaa opetusta kesälomalle pidempään. Kun ei ole ikää ja kokemusta niin eivät osaa tehdä oikeita ratkaisuja. Tunaroivat.

Vierailija
109/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hirveää siis ku joutuu oman lapsensa eteen jotain tekemää😦

Vierailija
110/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme koululaista, kaikilla tulee eri tavalla tehtävät (eri opet laittaa eri kanavia pitkin tehtäviä) ja tää kolmen lapsen opetus käy työstä. Olen äitiyslomalla joten mulle ei ole ongelma tämä mutta veikkaan että niille on todellinen ongelma joiden pitää tehdä etätyönä normaali työsuorite JA samalla hoitaa lasten koulut.

Sama täällä, kaikkien kolmen tehtävät saadaan eri tavalla. Yksi saa tehtävät aina tunti kerrallaan, toinen sai koko viikoksi ja kolmas päivänmittaan, mutta viiveellä. On siis itse seurattava milloin tulee uusia tehtäviä tehtäväksi, käytännössä siis minun. Opettajille saa soittaa päivän aikana tai laittaa sähköpostia.

Minkä ikäisiä sun lapset ovat, jos yksikään heistä ei pysty edes itse seuraamaan opettajan ohjeita? Vai ovatko muutenkin jotenkin erityisen tuen tarpeessa?

Vierailija
111/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt olen katsellut miehen kahden teinipojan touhua, olisi hyvä jos koululta tulisi tiukat ukaasit, mitä pitää suorittaa mihinkin mennessä.

Nyt aikaa menee siihen, että neuvotellaan mikai läksyt pitää tehdä NYT ja että nyt ei ole lomaa vaikka ei mennä kouluun.

Ollaan uhkailtu kesäloman siirtymisellä.

Mitkä ihmeen tiukat ukaasit? Jos koululta tulee selkeästi tiettynä päivänä tietyt tehtävät, mitä neuvoteltavaa siinä on. Ei se sinun miehesi osaa olla yhtään sen jämäkämpi, vaikka siellä tehtävälistan perässä lukisi aina kulloinenkin päivämäärä. Meille ainakin oli ihan itsestäänselvää, että saadut tehtävät tehdään heti, koska se vastaa juuri sitä kyseistä koulupäivää. Eihän koulupäivissä muutenkaan neuvotella opettajan kanssa, että eikö käytäisi tämä läpi vasta torstaina ja nyt pelataan pleikkaria. 

Ei noille wilmaan ole tullut mitään viestiä siitä, milloin mitäkin pitää olla tehtynä ja koska ja miten ne tarkastetaan. Ehkä se riippuu koulusta..?

Ja te ette osaa vain päätellä tai itse päättää, että tehtävät tehdään sinä päivänä kun ne tulevat? Missähän te mahdatte olla töissä, jos ette pysty tarttumaan toimeen ennen kuin annetaan selkeä deadline? 

Vierailija
112/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto mua niin ottaa pattiin nää vanhemmat, jotka ovat sysäämässä koko kasvatusvastuun koululle.[/quote]

Ei ole kyse kasvatusvastuusta vaan opetuksesta, joka kuuluu opettajille, jotka saavat siitä palkan ja nyt opetustyö pukataan kasvatustyön lisäksi vanhemmille.

Vierailija
113/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen mukaan koulut siirtyvät etäopetukseen ja opetus jatkuu, sitä ei ole keskeytetty. Jos opettaja antaa vain tehtäviä, kuulostaa se siltä, että opettaja on keskeyttänyt opetuksen vastoin hallituksen tahtoa. Opettajan kuuluu opettaa. Tehdä vaikka opetusvideioita youtubeen. Jos opelta ei saa opetusta, kysykää miksi on keskeyttänyt opetuksen, kun se ei ollut tarkoitus.

Voi jessus, miten naurettavaa hiustenhalkomista. Miten kuvittelet, että tähän asti homma on toiminut, kun opettaja sairastuu? Saako opettaja potkut, jos antaa parin päivän ajan vain tehtävät? 

Vierailija
114/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei olla etäopetuksessa. Sellaista ei edes perusopetuslaki tunne.

Tämä on etäohjeistettua itsenäistä opiskelua.

Vierailija
115/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä sun lapset ovat, jos yksikään heistä ei pysty edes itse seuraamaan opettajan ohjeita? Vai ovatko muutenkin jotenkin erityisen tuen tarpeessa?

Ovat 1, 3 ja 8-luokkalaisia. Opettajilta tulee joka päivälle ohjeistusta ainakin 5 aineeseen wilmassa. Mukana linkkejä ja erilaisia materiaaleja. Itsellänikin kestää jonkin aikaa selvittää mitä pitää tehdä 1 lapsi per 1 aine. Ei ekaluokkalainen tuota pysty tekemään. Kolmasluokkalainen pystyy toki osittain. Lisäksi hoidan omia töitä ja päiväkoti-ikäisiä.

Vierailija
116/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat todella itsekeskeiseltä ap. pidät "oppitunnit" aamulla, eli lapsi tekee annetut tehtävät ja vanhemmat neuvovat jos on vaikea tehtävä.. kun läksyt on tehty niin sitte hoitaa etätyöt

Vierailija
117/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt kyllä kamalan helppoa ole, 5. luokkalaisella pojalla tarkkaavaisuushäiriö ja wilmassa pitkä lista tekemistä tälle päivälle. Itseopiskelu hankalaa, varsinkin tehtävän aloittaminen. Minäkö istun vieressä ja vahdin, että tehtävät tulee tehtyä? 

Kyllä, se on nyt sinun velvollisuutesi vanhempana.

Ei ole velvollisuus tehdä opettajan töitä, joista opettaja saa palkan!

Joo, ei tosiaan ole vanhemman velvollisuus tehdä opettajan työtä! Monet sekoittavat nyt nämä seikat: Tämä ei ole kotikoulu, vaan etäopetus. Ottamalla lapsen kotikouluun lupaat ottaa (allekirjoittamalla paperit) lapsen oppimisvelvollisuuden omiin niskoihisi, eli olet vastuussa opettamisesta, että lapsi ei jää jälkeen. Etäopetus on koulun vastuuta, ei siis ole vanhempien tehtävä opettaa joka ikistä ainetta lapsille, vaan opettajien. Ja siinä sivussa vielä oma työ ja perheestä huolehtiminen, kuka sitä jaksaisi? Tätä menoa äidit ovat kaikki kohta työkyvyttömiä ja uupuneita. Älkää olko hölmöjä. Vaatikaa opettajilta paremmat ohjeet läksyjen tekoon. Opettajat eivät voi olettaa että lapset osaavat itse opiskella kirjoista asioita, joita heille ei ole opetettu (esim matematiikka). Vanhempien työ ei ole tehdä se kaikki työ, mitä yleensä koulupäivän aikana tapahtuu. Luulen että liian moni ottaa nyt aivan vääriä paineita. 

Vierailija
118/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tässäkin ketjussa on näitä, jotka sanovat, että etätyö on mahdotonta ja työ on niin kamalan tärkeää ja pieleen menee ja potkut tulee, jos yrittää muuttaa työtapoja. Mutta nämä samat ihmiset marmattavat, kun opettaja ei pystykään yhdessä päivässä siirtymään ihan tuosta noin vain etäopetukseen ja suorittamaan sitä työtään etänä. 

Vierailija
119/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos sinulla on mukamas enemmän kolutusta kuin minulla, niin mikä ongelma siinä opettamisessa olisi? Haista huilu senkin elitistinen oman napaan katsoja ja toivottavasti sinulla ei koskaan tule olemaan lapsia, koska ne eivät tässä maailmassa oikeasti selviäisi päivääkään.[/quote]

Aina vaan paranee. Teet itsestäsi nolon. Lapsia on useampi ja kaikilla koulu sujuu todella hyvin sekä kunnostautuneet myös harrastuksissaan. Itse olen urani luonut ja tilille rahaa saanut enkä perinyt omaisuuttani. Kuinkas on sinulla? Postiako jakelet?

Kyse on periaatteesta.

Vierailija
120/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, opettaja laittaa streamin pystyyn twitchiin oppitunnista niin homma hoituu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi