Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei näe koronassa mitään sen suurempaa kriisiä?

Vierailija
17.03.2020 |

En ymmärrä tätä hysteriaa.

Kommentit (415)

Vierailija
361/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan tämä "ihmisiä nyt vaan kuolee millon mihinkin" asenne, myös seuraavan kerran kun ollaan ottamassa sodan jaloista karkaavia parrakkaita alaikäisiä tänne hoidettavaksi. Sodassa nyt vaan kuolee ihmisiä, se on ihan normaalia. Voi sitä vihreän itkun määrää kun yksi palautettu tapetti in kotimaassaan. Se oli vaan yks ihminen! Mitä väliä! Täällä kuolee itsemurhiin ja flunssaan joka vuosi miljuuna ihmistä!

Vierailija
362/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa muiden kun niiden vanhusten osalta, joita kuolleista 96% on. Nyt moni saa päteä ja loistaa julkisuudessa, paitsi Väyrynen. Se on kyllä ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve, ja minun kohdallani korona ei ole vaarallinen. En näe siinä siinä suhteessa juurikaan mitään katastrofaalista. En ole antanut koronan vaikuttaa juurikaan menoihini, koska en juuri muutenkaan käy missään :-D Toivon, että muutama kuukausi myöhemmin todetaan, että ei, korona ei päässytkään Suomessa kunnolla vauhtiin ja kuihtuu kokoon, ja todetaan ettei näitä rajoitustoimenpiteitä tarvi jatkaa pitkään.

Mutta tietenkin ymmärrän sen, että jollekin sairaille korona voi olla vaarallinen, ja tunnen sellaisia ihmisiä.

Lisäksi ymmärrän että jos korona iskee liian suureen määrään ihmisiä samaan aikaan pahasti, terveydenhuolto ylikuormittuu.

Mikä minua ahdistaa on se, että korona vaikuttaa negatiivisesti talouteen. Olen itse työtön ja pelkään, että tästä seuraa se etten pääse millään töihin ja vuosiksi taantumaa ja leikkauksia. Kaikki rajoitukset tuntuvat myös ahdistavilta, ja yleinen koronapelko, ja koronasta tulee joka tuutista. : /

Vierailija
364/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään jos tää jäisi vain niiden taudiksi, jotka sen itselleen hakivat. Minusta on kohtuutonta, että koko yhteiskunta joutuu kärsimään muutaman tyypin epähygieenisyyden ja välinpitämättömyyden takia.

Niin totta. Taitaa olla vanhusten lisäksi myös toinen sellainen itsekäs " ei koska minua"- leuhka asenne 30-40 vuotiaat. Tai osa heistä. Meillä on taloyhtiössä kuntohuone jonne laitettiin eilen infolappua koronasta ja toive että kuntohuonetta ei epidemian aikana käytettäisi. No, siellä paukkui ja jytisi koko illan, menin katsomaan kolinaa, niin siellä treenattiin täysillä hiki roiskuen. Kyllä se tauti saadaan näinkin leviämään. Tuossa tilassa siivotaan vain kerran kuussa. Sitten on varmaan sellaisia joiden mielestä käsipesu on turhaa touhua. 

Vierailija
365/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koko koronaan. Lopettakaa jankutus.

Vierailija
366/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko koko koronaan. Lopettakaa jankutus.

Et usko? Jaa, voihan sitä reaalimaailmaan noinkin tietysti suhtautua.

Vierailija
367/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa voida paremmin heti, kun suuret ikäluokat ovat elämänsä eläneet. Sitten ei ole hulluja määriä eläkkeitä, sairastajia, laitospaikan tarpeessa olevia.. Nyt olisi hyvä tilaisuus antaa luonnon tehdä tehtävänsä. Kaikkien elämällä on päätepisteensä. Jos on jo elänyt 70v, ei enää nuorena kuole vaikka mikä korona iskisi.

Vierailija
368/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida koronastakaan olla mitään hyötyä. Kuolleisuus vain 3-4 %. Maapallon väestöstä pitäisi hävittää 85 % jotta luonnonvarat riittäisivät. Paljon melua tyhjästä, ihan turhanaikainen virus.

Vierailija
369/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä huolestuttaa sen vaikutus talouteen. Työpaikkojen menetykset, yritysten kaatumiset jne. 

Vierailija
370/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä hyvä "opetus" monelle sukupolville, jotka eivät ole kokeneet todellista kriisiä elämässään. Vaikkapa sota-aikaa tai sodan jälkeistä aikaa kun kaikki oli "kortilla".

Yltäkylläisyys ja pinnallisuus kaikessa on ohjannut liian monia. Mutta oppiiko ihminen mitään tästäkään, se jää nähtäväksi?

Vierailija
371/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mun kavereistani opiskelee myös lääkiksessä. Ja sitä jätkää hitaampaa uunoa on vaikea keksiä.

Lääkis ei siis ole mikään tae terävästä älystä.

No lääkiksestähän ne pikku-mengelet yleensä löytyvät. Sieltä haetaan vahvistusta omille ylivertaisuuskuvitelmille ja pelkistetään muut ihmiset vain biologisiksi mekanismeiksi.

Vierailija
372/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen artikkeli tämän päivän hesarissa, suosittelen kaikille, mutta erityisesti denialisteille: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006443876.html

Vierailija
373/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan paljastuu, että korona on bioase, jonka voi saada parantumisen jälkeen uudelleen - ja sillä kertaa kuolemanriski on reilusti isompi, kun keho riutunut edellisestä kerrasta - silloin saat sinäkin syyn panikoida AP.

Vierailija
374/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perusterve, ja minun kohdallani korona ei ole vaarallinen. En näe siinä siinä suhteessa juurikaan mitään katastrofaalista. En ole antanut koronan vaikuttaa juurikaan menoihini, koska en juuri muutenkaan käy missään :-D Toivon, että muutama kuukausi myöhemmin todetaan, että ei, korona ei päässytkään Suomessa kunnolla vauhtiin ja kuihtuu kokoon, ja todetaan ettei näitä rajoitustoimenpiteitä tarvi jatkaa pitkään.

Mutta tietenkin ymmärrän sen, että jollekin sairaille korona voi olla vaarallinen, ja tunnen sellaisia ihmisiä.

Lisäksi ymmärrän että jos korona iskee liian suureen määrään ihmisiä samaan aikaan pahasti, terveydenhuolto ylikuormittuu.

Mikä minua ahdistaa on se, että korona vaikuttaa negatiivisesti talouteen. Olen itse työtön ja pelkään, että tästä seuraa se etten pääse millään töihin ja vuosiksi taantumaa ja leikkauksia. Kaikki rajoitukset tuntuvat myös ahdistavilta, ja yleinen koronapelko, ja koronasta tulee joka tuutista. : /

Mistä sinä voit olla varma, että olet turvassa. Ei tähän ole immuniteettiä. Et voi tietää, mitä vaikutuksia viruksella on vielä parantumisesi jälkeen. Oletko kuullut sanaa jälkitauti? Et voi olla varma edes siitä, oletko perusterve. En minäkään voi itsestäni niin sanoa. Vakavia tauteja (syöpä, diabetes mm) voidaan diagnosoida ihan sattumalöydöksenä.

En minäkään pelkää, mutta nöyräksi tämä tekee.

Vierailija
375/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on mennyt liikaa vanhuksiin.  Hollannissahan on alle viiskymppisiä kuollut moniakin, joten et ole ihan turvassa sinäkään.

Vierailija
376/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Kai se nyt jonkinasteinen kriisi on, jos ihmisiä on jo Euroopassakin kuollut tuhansia.

Vierailija
377/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa wikipediasta Sars ja suhtautua samalla vakavuudella. Tämä on Sars 2, lähes samanlainen mutta paljon tarttuvampi. Sarsista parantuneet saivat paljon elinvaurioita mm. keuhkojen vajavuutta sekä luukuolioita. Ei me turhaan olla poikkeustilassa, harmi vaan että päättäjillä ei ollut kanttia toteuttaa tätä aiemmin. Toivottavasti kantavat vastuunsa ja menevät hoitamaan koronapotilaita muutaman viikon päästä, kun heitä alkaa olla teholla paljon.

Vierailija
378/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tauti leviää vähintää puoli vuotta ja todennäköisesti vielä pidempään. On ihan hullua kyyhöttää kotona, kun tauti leviää ilmassa ilmastoinnin kautta joka paikkaan olit sitten kotona, töissä, kaupassa tai ihan missä tahansa sisätiloissa. Hallituksen "toimet" ovat silmanlumetta ja he tietävät varsin hyvin, ettei leviämistä voi estää. Pitää vain näyttää siltä, että jotain tehdään, niin paskapaperin hamstraajat saavan mielenrauha. Jatkan edelleen tyttäreni kanssa salilla käymistä niin kauan kuin se on mahdollista.

Vierailija
379/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ymmärrä tätä hysteriaa, kuten ei lääkiksessa 6. vuotta opiskeleva miehenikään. Onhan tämä tavallista influenssaa vakavampi tauti johon tulee kuolemaan ja sairastumaan monia, mutta mitään syytä hysteeriseen pelkoon ja ihmisten perusoikeuksien rajoittamiseen ei ole. On suoranaista tekopyhyyttä, että koronan ympärillä vouhkataan näin paljon samalla kun ihmisiä kuolee ja kärsii jatkuvasti paljon enemmän monen muun syyn takia.

Sinun "läänkiksensä opiskeleva" miehesi ei sitä ymmärrä, että jos suuri osa sairastuu samaan aikaan, ei sairaalassa kapasiteetti riitä? Hän ei ole varmaan kovin paljoa vielä viettänyt aikaa sairaaloissa, joissa muutenkin mennään äärirajoilla aivan jatkuvasti henkilöstön, tilan ja tavaroide suhteen. Ei tarvi olla kummoinenkaan piikki potilasmäärissä, kun rajat toimintakyvyssä paukkuu ja katkeaa.

Enää ei edes yritetä pysäyttää koronaa, vaan hidastaa sen leviämistä, jotta kaikki eivät sairasta yhtä aikaa. Siitä on kyse. Ehkä sun miehesikin pitäisi vähän tutustua tilastomatematiikkaan koronan virulenssikyvyn suhteen ja tarkastaa muutamia hienoja havainnemalleja, mitä tapahtuu kun ihmisten liikkumista rajoitetaan tai ei rajoiteta . Esimerkkisi Washington postin sivuilla oli pari hienoa grafiikkaa.

Ei tarvi olla paniikissa, hädissään tai hamstrata vessapaperia. Se riittää, että rajoittaa kulkemista ja hidastetaan siten viruksen leviämistä. Nykyajan ihmiset ovat jotenkin käsittämättömän lyhytnäköisiä ja itsekkäistä ja jokaisesta "minun minun minun oikeudesta" revitään pultteja.

Sinä voisit nyt ottaa huomioon, että merkittävän suuri osa koronavirukseen sairastuneista kärsii vain lievästi ja kotona lepäily riittää heille hyvin. Koronaviruksen leviämisen hidastamisen seurauksena pandemia vain pitkittyy, ja se taas aiheuttaa vielä suuremmat taloudelliset tappuit.

Ei sa*tana. Vieläkin löytyy peeloja, jotka eivät tajua kuinka nopeasti terveydenhuolto on ylikuormitettavissa.

Siinähän sitten itket, kun perustason umpisuolen puhkeamisesta lähtee henki, kun ei ole ketään joka sen hoitaisi.

Rauhoitu.

Kaikki tulee menemään hyvin. Ei ole mitään syytä ruveta haukkumaan muita.

Vierailija
380/415 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tauti leviää vähintää puoli vuotta ja todennäköisesti vielä pidempään. On ihan hullua kyyhöttää kotona, kun tauti leviää ilmassa ilmastoinnin kautta joka paikkaan olit sitten kotona, töissä, kaupassa tai ihan missä tahansa sisätiloissa. Hallituksen "toimet" ovat silmanlumetta ja he tietävät varsin hyvin, ettei leviämistä voi estää. Pitää vain näyttää siltä, että jotain tehdään, niin paskapaperin hamstraajat saavan mielenrauha. Jatkan edelleen tyttäreni kanssa salilla käymistä niin kauan kuin se on mahdollista.

Lopeta väärän tiedon jakaminen, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi