Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli ankeaa ja kiusallista seurattavaa tuo Riinan ja Arin kärvistely! Ja näköjään jatkuu finaaliin saakka. Riinasta tuli mieleen Jabba the hut, kun mätti kitkeränä croissantiaan, eikä kyennyt minkäänlaiseen rakentavaan kommunikointiin. Passiivis-aggressiivinen ja epäkypsä tyttö, jota en vaan pysty symppaamaan, vaikka itsekin olen kokenut niin keskenmenon kuin turhan yrittämisen tuskan. Ja vaikkei Arikaan kovin tasapainoiselta vaikuta, uskalsi sentään lopulta olla suora ja ottaa vastuun homman päättämisestä.
Molemmissa vikaa. Ari ei pysty edes sanomaan sanaa homo ääneen ja Riina on toivottoman ihastunut Ariin. Hyvä ettei mitään tullut ja hyvää jatkoa molemmille.
Krista on jotenkin tosi suloinen. :)
Riina on kyllä aika outo,ei katso silmiin puhuessa,muljauttelee silmiään eikä keskustele,näyttää hapanta naamaa ja tiuskii.Eikä ymmärrä,ettei kumppanuus vanhemmuus edellytä parisuhdetta,jota hän selvästikin toivoi.Kaikenkaikkiaan ei ole kypsä vanhemmaksi.
riina ei ole paljoa seurustellut. sen huomaa
Riinan olisi pitänyt lopettaa heti kun pettyi Arin homouteen.
Mä pystyn hyvin samaistumaan Riinan pidättyneeseen tuskaiseen silmien pyörittelyyn. Viimeisessä suhteessa mies loukkasi "iskemällä vyön alle", enkä sen jälkeen pystynyt enää edes riitelemään, vaan taannuin juuri tollaiseen moodiin, jossa ei saa sanaa suustaan ja tunsin itseni todella lapselliseksi.
Täytyy kyllä sanoa että näin me olemme erilaisia. En ikinä pystyisi tuohon mihin Krista, ensimmäisellä yrittämällä raskaaksi vieraalle ihmiselle jolla ennestään lapsi.
Lapsi toki hänelle toivottu asia, mutta en silti pystyisi. Kärvistelet kivuissa sairaalassa niin mies toteaa menevänsä kotiin syömään, nukkumaan ja suihkuun. Ei kosketusta, ei suukkoa, ei mitään. Eihän heillä parisuhdetta toki ole mutta joo, ei itsestäni olisi.
Sentään olivat sopineet ensimmäisen vuoden asuvansa saman katon alla. Saa nähdä kuinka sen jälkeen.
Mutta senpä takia en itse tuollaiseen lähtisikään, hatunnosto heille.
Vierailija kirjoitti:
JES! Onneksi Ari vihelsi pelin poikki! Oikea päätös noin hankalan naisen kanssa!
Minusta tuossa kylläkin oli pitkään niin, että ohjelmassa esitettiin, että Riina on vaikea, mutta ei kerrottu syytä siihen.
Riinalla on ollut varmasti ääneenlausumattomia toiveita Arin suhteen ja Ari taas käytännössä murskasi ne ja sen lisäksi vielä ei ollut avoin Riinalle noista suhteistaan. En ihmettele yhtään sitä, että Riina on kuin myrkyn niellyt. Tuo ei ollut sitä, mitä hän tältä odotti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on huijausta, että päätetty ettei Ruudun tilaajatkaan saa katsoa ensi viikon jaksoa etukäteen. Sen takia sen koko Ruudun tilasin. Halutaan ilmeisesti kaikille grande finale samaan aikaan etteivät toiset pääse etukäteen paljastamaan juonikäänteitä, että kappas, Jonni ja Krista saivat tytön ja kappas, niin sai Hannakin ja Ari ja Riina eivät saaneet lasta. Vau, miten jännää! Minäkin olen odottanut, että saan lapset nukkumaan ja mässyttää suklaata sohvalla ja katsoa tuon viimeisen jakson.
Mässytä ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Oon ikionnellinen, ettei Riinan ja Arin vauvahaave toteutunut keskenään. Heidän molempien parhaaksi.
Arissakin on vikansa. Riina on kuitenkin todella negatiivinen ja tiuskiva persoona, eikä osaa sanoittaa ajatuksiaan... Muljauttelee vaan tyhmänä silmiään.
Oli ehkä kahvilakohtauksessa niin pahoillaan ja pettynyt Arin päätöksestä, ettei pystynyt puhumaan. Siinä sentään haihtuivat vuoden mittaiset ponnistelut ja toiveet tyhjiin.
AARGH, mä en kestä kun Riina ei voinut missään vaiheessa myöntää elätelleensä toiveita parisuhteesta Arin kanssa, kun tämä toive ja sen murskaantuminen olivat niin päivänselvästi nähtävissä. Terapeutti sentään viittasi yleisellä tasolla siihen, että joskus kumppanuus kaatuu toisen osapuolen toiveisiin parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ikionnellinen, ettei Riinan ja Arin vauvahaave toteutunut keskenään. Heidän molempien parhaaksi.
Arissakin on vikansa. Riina on kuitenkin todella negatiivinen ja tiuskiva persoona, eikä osaa sanoittaa ajatuksiaan... Muljauttelee vaan tyhmänä silmiään.
Oli ehkä kahvilakohtauksessa niin pahoillaan ja pettynyt Arin päätöksestä, ettei pystynyt puhumaan. Siinä sentään haihtuivat vuoden mittaiset ponnistelut ja toiveet tyhjiin.
Totta. Olivat siinä jo kuin vanha pari, jolla historiaa takana. Ja mikä historia, kovia pettymyksiä ja epäluottamus. Siinä keskustelussa tuli loppu sille, mikä oli kestänyt jo yli vuoden toiveineen ja odotuksineen.
Ja sitten muka Riinan kasvoilta ei saisi näkyä pettymys!
Ymmärrän finaalijakson panttaamisen niissä ohjelmissa, joissa on jokin jännitysmomentti. Esimerkiksi Ensitreffit alttarilla -ohjelman päätösjaksossa kerrotaan pysyykö parit yhdessä vai tuleeko ero. Selviytyjien finaalijaksossa paljastuu voittaja. Sen sijaan en näe syytä miksi Lapsi tuntemattoman kanssa -ohjelman viimeistä jaksoa pitää odottaa 2 viikkoa, vaikka maksaa Ruutu plussasta. Kaikki käänteet nähtiin jo 9. jaksossa ja lopputulokset on aika lailla selviä. Riina ja Ari eivät jatka, jäljellä on enää loppukeskustelu. Krista ja Jonni saivat tyttären, samoin Hanna. Koska finaalia pantataan, parempi sitten tulla jotain jännittävää, uutta ja yllättävää sisältöä!
Joillekin -ainakin Kristalle- Jonni ilmeisesti sopii. Moni muu nainen olisi hattuuntunut; itse ainakin.
Nauhoituksia on tietenkin leikattu, mutta onko Jonni lausunut mitään empaattista Kristalle? Esimerkiksi synnärillä olisi sanonut rohkaisevaa, lohduttavaa, tsemppaavaa ja kannustavaa lapsensa äidille eikä tosiaan tappavan rauhallisesti selostanut menevänsä syömään, suihkuun ja nukkumaan. Minäminä minä.
Kristan kertoessa "oksutaudista" (alkuraskausoireet), jätti kirjoittamatta esim. "voi kurja, pikaista paranemista", "onpa ikävää, tsemppiä", "muista juoda paljon, ettei tule nestehukkaa. Voimia, lepäile!"
Ehei, tämä maailmanparantaja näpyttelee kuinka ei tod. halua ITSELLEEN mitään oksutautia reissulleen.
U-r-p-o!
Tuliko jollekin yllätyksenä ettei tämmönen ohjelmaidea toimi. Aivan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Ari ja Riina olisivat myös onnistuneet perinteisin menetelmin. Ari kykenis kiksauttaan kutem Jonnikin, koska on ollutkin naisen kanssa.
Ohjelmasssa käytetty ruiskumenetelmä on yhtä tehokas kuin ns perinteinen menetelmä. Onnistuminen on 100% sama.
En ymmärrä miksi nuoren heteronaisen kuten Riinan kannattaisi tehdä lapsi vanhan h.mon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta sarjasta olisi voinut hettämällä jättää ne 3 ensimmäistä osaa näyttämättä ja tehdä niistä jonkun tiivistelmän. Koko leiriltähän tuli yksi pari, Ari ja Riina ja heidän matkansa olisi voinut näyttää vaikka tiivistetysti, jotta oltaisiin päästy itse asiaan. Yksi kokonainen jakso oli melkein omistettu Thomasin parinhakuun, joka ei jatkanut edes koko sarjassa.
Mutta sillä tavalla aika huono onnistumisprosentti koko hommassa oli. Sarjan leirillä ainoana tullut pari ei edes onnistunut lisääntymään ja ovat riidoissa niin, etteivät edes meinaa saada heiltä koontia. Pari, joka onnistui lisääntymään ei edes ole varsinaisesti sarjasta vaan sivujuonena luikerrelleet mukaan sarjaan. Jonni ei edes täyttänyt alkuperäistä kriteeriä "lapsettomasta". Ja Hanna lisääntyi yksin. Ei varmaan ole ihan heti tulossa toista tuontatokautta näillä meriiteillä ;)
Minä taas luulen, että saattaa hyvinkin tulla toinen tuotantokausi. Eikös ekassa jaksossa sanottu, että ohjelmaan haki vain 16 osallistujaa? Nyt kun ihmiset ovat nähneet, ettei sarjassa ole kyse mistään mielivaltaisesta "lapsen elämällä" leikkimisestä, vaan aidosta, varmasti pitkään olemassa olleesta halusta tulla vanhemmaksi ilman parisuhdetta. Kuvittelisin, että Riina ja Ari pariutuivat leirillä jo alun alkaenkin väärästä syystä. Riina oli selvästi ihastunut, ja ehkä onnistui näyttämään Arille vain hyvät puolet itsestään. Heti ensimmäisten vastoinkäymisten kohdalla käytös muuttui lapselliseksi ja jopa asiattomaksi Aria kohtaan. Marco ehkä halusi vain julkisuutta. Hanna, Ari ja Krista olivat alusta saakka tosissaan liikkeellä.
Kyllä mäkin uskon että tulee jatkoa sarjalle. Ja hakijoita tulee olemaan enemmän.
Henkilöistä.. Marco on vain liian nuori vielä eikä valmis sitoutumaan. Alkoi syyttää Hannaa paineiden kasaamisesta, vaikka tosiasiassa alkoi vain valjeta pieni siivu siitä mitä sitoutumista lapsi tarkoittaa. Loi ne paineet ihan itse itselleen ja se on ihan normaalia kokea niitä. Hän ei vain ole vielä valmis vanhemmaksi eikä se ole harvinaista noin nuorissa (miehissä).
Riina on homofoobikko. Hän teki oletuksen, että Ari on hetero, koska Ari ei erikseen maininnut olevansa homo. Lisäksi kun Riina kuuli Arin harrastaneen seksiä miesten kanssa, hän teki oletuksen, ettei seksin turvallisuudesta ole pidetty huolta. Itse olisin Arin asemassa syvästi loukkaantunut Riinan käytöksestä. Riina ei missään vaiheessa maininnut oman turvallisuutensa lisäksi muuta syytä, miksi Ari ei voisi harrastaa seksiä miesten kanssa, joten ilmeisesti hänelle on mahdoton ajatus että homotkin harrastavat seksiä turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Riinan käytös on kyllä erikoista. Alussa vaikutti fiksulta, mutta miten taantuikin noin lapselliseksi? Jotenkin suorastaan törkeetä käytöstä aikuiselta. Ei pystynyt lainkaan käsittelemään tunteitaan. Toivottavasti pohtii vielä näitä asioita ennen uuden kumppanin kanssa yrittämistä, tuollainen käytös aikuisten välillä olisi melko haitallista lapselle.
Tässähän oli alusta asti selvää, että Riina kuvitteli Arin rakastuvan häneen ja elävänsä vain häntä varten. Mustasukkaisuuksissaan tiuski ja meni vähän liian pitkälle. Hän oletti, että Ari katuu ja huomaa, että Riina onkin hänen elämänsä nainen ja riittää hänelle ja kaikki muu saa unohtua.
Se on totta, että paperille olisi pitänyt nämä kaikki laittaa, mutta vaikka olisivatkin laittaneet paperille, että Ari saa jatkaa parisuhteen metsästämistä niin silti Riina on sen tyyppinen, että olisi siitä huolimatta kuvitellut, että Ari on vain hänen kanssaan. Nyt menetti kaiken tuolla lapsellisuudellaan!
Kannattaa muistaa, ettei ne ihmiset ole oikeasti sitä, mitä telkkarissa näkyy. Me nähdään pieni käsikirjoitettu siivu näiden ihmisten kuoresta. Suosittelen todella, ettei kukaan KOSKAAN sano kenellekään eikä kenestäkään olevansa onnellinen, ettei vauvahaave toteudu. Sitä kaikke kipua ja inhimillistä tuskaa, mitä tuossakin voi olla takana, me ei täältä ruudun toiselta puolelta nähdä. Muistetaan, että nämä on kuitenkin ihan oikeita ihmisiä.