Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
En usko, että Ari on ollut täysin viaton pulmunen noihin Riinan toiveisiin parisuhteesta tms. Ilmeisesti jo siellä kartanolla alkoi flirttailla Riinalle. Ehkä näin toivoi saavansa haluamansa lapsen varmemmin? Kyllähän Hannakin kommentoi, että heidän välillään on sutinaa. Nyt sitten Arin on helppo kohautella olkiaan ja päivitellä, että miksi nyt noin, kun toinen on elätellyt toiveita muusta.
Tosta Arin ja Riinan viimeisestä keskustelusta tuli ihan mieleen kuin isä olisi torunut teini-ikäistä tytärtään, Riina vaikutti aika lapselliselta ja vähän ylimieliseltäkin siinä.
Riinan silmistä näki, että Arin päätös loukkasi kovasti, eikä siinä tilanteessa oikein osannut sanoa asiaan mitään.
Uskon, että Riina on ihan mukava ihminen. Arin kanssa ne hyvät puolet jäivät muiden asioiden varjoon. Kyllä oli ihan aiheellinen huoli ne sukupuolitaudit, Riina bioanalyytikkona aivan varmasti tietää mikä riski Arin muut suhteet olivat.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Ari on ollut täysin viaton pulmunen noihin Riinan toiveisiin parisuhteesta tms. Ilmeisesti jo siellä kartanolla alkoi flirttailla Riinalle. Ehkä näin toivoi saavansa haluamansa lapsen varmemmin? Kyllähän Hannakin kommentoi, että heidän välillään on sutinaa. Nyt sitten Arin on helppo kohautella olkiaan ja päivitellä, että miksi nyt noin, kun toinen on elätellyt toiveita muusta.
Ei pitäisi tulkita flirttailua noin. Kyse on Lapsi tuntemattoman kanssa -ohjelmasta eikä Unelmien poikamiehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi tulkita flirttailua noin. Kyse on Lapsi tuntemattoman kanssa -ohjelmasta eikä Unelmien poikamiehestä.
Se on kato vähän semmonen homma, että jotkut ihmiset saattavat innostua flirttailemaan, vaikka miljöönä olisi kaupan kassajono. Ehkä jonkun täytyy mennä Tempteisshön icelandille, jotta kokee flirttailun olevan ylipäänsä mahdollista.
Kyllä viimeinen jakso ainakin nyt on jo Ruutu+ -palvelussa.
En tiedä miksi minua huvitti suuresti, kuinka Jonni naama valkoisena seisoi synnytyssalissa. Nainen on repeämäisillään ja miehen pitää päästä makuulle.
Kuopiolaisella Hannalla on mielenkiintoinen tarinan kulku, ehkä siksi seurataan enemmän. Hänellä kävi hyvin, kun päätti yksinyrittämisen. On tuo kaikki hormonihoitoja myöten raskas prosessi. Olen sen läpikäynyt.
Hannalla on maalaisjärkeä ja tosi lämmin sydän.
[/quote]Tässähän se on, etteivät kaikki sitä löydä vaikkei mitään varsinaista vikaa olekaan ja sarvea kasva keskellä otsaa. Oli ohjelman alkaessa 30, joten on kai nyt 32? Tilastollisesti naisten hedelmällisyys lähtee aika jyrkkään laskuun 35. ikävuoden jälkeen. Yksilötasolla ei toki kerro mitään, mutta ymmärrän, että ahdistaa jos haaveilee jälkikasvusta. Toisaalta muutamassa vuodessa sitä varmasti kypsyy sen verran, että on valmis sitten niihin hedelmättömyyshoitoihin vaikka itsellisenä naisena. [/quote]
Juuri näin. Ja vaikka löytyisikin kumppani, ei ole mitenkään itsestään selvää, että toiveet lasten saamisen suhteen ovat samanlaiset. Voi olla ettei mies halua lapsia ylipäätään, ei tiedä haluaako tai haluaa "joidenkin vuosien kuluttua". Nämä ovat yli kolmekymppiselle naiselle pitkiä vuosia odotella.
Mieheni ei ymmärrä tätä ohjelmaa, mutta minä ymmärrän. Oma kokemus lapsettomuudesta tuo sympatiaa yrittäjille. Tosin olin hämmentynyt, miten monet, elleivät kaikki miehet olleet homoja! Luulisi olevan heteromiehiäkin isäksi haluamassa. Maaseudulla voi olla hankala löytää kumppania.
Rauman nainen olisi äidiksi haluava, mutta pelokas esillä olosta. Tästä voisi kehitellä foorumia ilman kameroita. Vain ammatilliset tukijoukot selvittämässä oikeuksia ja velvollisuuksia. Itsekin lähtisin ohjelmaan, jos en olisi tullut äidiksi tai olisin nuorempi:-
Tässä on taas malliesimerkki,leväperäisestä,käytöksestä.Itsestään selvyys on yh-vanhemmalle,kyllä sossu elättää.Luulis hävettävän!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi minua huvitti suuresti, kuinka Jonni naama valkoisena seisoi synnytyssalissa. Nainen on repeämäisillään ja miehen pitää päästä makuulle.
Oho, onko oikeasti? Eikös eilen lukenut, että katsottavissa vasta 18.5.? Pitää mennä heti töiden jälkeen testaamaan uudestaan.
Voi että. Ihan kyynel tuli silmään, kun Hanna vihdoin sai oman vauvan syliin, ja muisteli jakson lopussa vielä sitä kirjettä, jonka hän bootcampilla kirjoitti tulevalle lapselleen. "Elä rohkeasti, sillä uusi päivä on paras lahja, jonka ihminen voi saada".
Jonni kiteytti myös hienosti koko sarjan hengen siitä, että mikään lakitekninen suhde ei tee perhettä. Perhe on sellainen, jossa pidetään yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onko oikeasti? Eikös eilen lukenut, että katsottavissa vasta 18.5.? Pitää mennä heti töiden jälkeen testaamaan uudestaan.
Kas! Minä en tuota 18.5. -juttua edes huomannut. Kävin vain katsomassa vikan jakson :D
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pidän Riinan käytöstä lopussa inhimillisenä. Kun on erilaisia pettymyksiä alla, ärsyttää ja hermot kireällä, tuollainen käytös varmaan tulee monella aika helposti (meillä täällä kommentoivilla ei tietenkään, mutta muilla). Ei se toki silti tee siitä aikuismaista. Kertoihan Arikin, että hän kiihtyy helposti ja sitten lautaset lentelevät, ei kovin aikuismaista sekään.
Minusta tuntui surulliselta nähdä Riina niin järkyttyneenä, kun Ari yritti painostaa vastauksia ulos hänestä ja sanoi siihen suuntaan, ettei jatketa enää. Riina on selvästi sellainen tyyppi, joka ei osaa ja pysty kertomaan tunteistaan ja ajatuksistaan helpolla ja sitten paineen alla menee lukkoon.
Ymmärrän kyllä hyvin, ettei tee mieli kauhean huolettomasti ruiskutella sisälleen spermaa, jonka omistaja on pyörinyt ties minkä kumppanien kanssa. Eihän tätä yleensä tehdä kuin parisuhteessa, jossa lähtökohtaisesti ei olla muiden kumppanien kanssa. Nyt tämä asia jää täysin arvoitukseksi Riinalle. Itse olisin pistänyt pelin poikki tuossa vaiheessa viimeistään, mutta jälkiviisaana voi kai sanoa, että tunteiden syntyminen alussa oli huono merkki, kun toinen selvästi halusi jotain enemmän ja toinen ei.
Oon 50-v helsinkiläinen homo ja oon sekstaillu Arin kanssa. Luulen että todella moni muukin on.
Mä oon 23 vuotias helsinkiläinen homo ja haluan kertoa kaikille että en ole sekstaillut Arin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No juu. Krista ponnistaa kamalissa kivuissa, ja Jonni vain katselee vierestä ja meinaa pyörtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu. Krista ponnistaa kamalissa kivuissa, ja Jonni vain katselee vierestä ja meinaa pyörtyä.
Mitä siinä tilanteessa sitten pitäisi tehdä? Eikö melkein-pyörtyminen kerro empatiasta?
Olen itse kaksi kertaa synnyttänyt nainen ja jos minut pyydettäisiin jonkun toisen synnytyksen tukihenkilöksi, niin en itsekään varmaan tekisi muuta kuin melkein-pyörtyisi. En varmaan suostuisi edes napanuoraa leikkaamaan.
Voi että tuo Jonnin ja Kristan? vauva on supersöpö!😍
Tässähän se on, etteivät kaikki sitä löydä vaikkei mitään varsinaista vikaa olekaan ja sarvea kasva keskellä otsaa. Oli ohjelman alkaessa 30, joten on kai nyt 32? Tilastollisesti naisten hedelmällisyys lähtee aika jyrkkään laskuun 35. ikävuoden jälkeen. Yksilötasolla ei toki kerro mitään, mutta ymmärrän, että ahdistaa jos haaveilee jälkikasvusta. Toisaalta muutamassa vuodessa sitä varmasti kypsyy sen verran, että on valmis sitten niihin hedelmättömyyshoitoihin vaikka itsellisenä naisena.