Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
701/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jonni on isä uusperheessä, johon kuuluu 5-vuotias tytär ja pian syntyvä toinen lapsi."

Onko Jonni ja Krista tämä uusperhe eli ovatko nykyisin pariskunta? Vai onko Jonnilla oma parisuhde, johon kuuluu tytär ja kumppanuusvanhemmuudesta syntynyt vauva?

Onko tämä 5-vuotias Jonnin tai Kristan lapsi aiemmasta suhteesta? Luulin, että ohjelmaan osallistumisen kriteerinä olisi lapsettomuus.

Moneen kertaan on sarjassa kerrottu, että Jonnilla on jo yksi lapsi. Jonni myös tuli ohjelmaan ihan ulkopuolelta Kristan omana "löytönä", ei siis ole tuotannon valitsema osallistuja, eikä näin tarvitse täyttää tuotannon kriteereitä lapsettomuudesta.

Vierailija
702/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että nyt joku vetää herneen väärän nenäänsä, mutta itse kun lähdin hedelmöityshoitoihin neljä vuotta sitten, minulle saarnattiin, että on kaksi asiaa joihin konreettisesti voi itse vaikuttaa ja ne ovat tupakointi ja ylipaino. Koska en tupakoinnut, minua kehoitettiin tiputtamaan edes muutama kilo painoa (bmi minulla oli normaalin painon ylärajalla, mutta normaali ja väitän olleeni pienempi kuin moni tämän sarjan naisista), jotta raskautumiseen olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet. Ja vastaavasti ennen seuraavaa hoitoa käskettiin suoraan tiputtaa paino takaisin normaaliksi, jotta niitä on järkeä tehdä. Käsittääkseni sekä Hannan lisäksi myös Riina on käynyt klinikalla kääntymässä, mutta kumpikaan heistä ei näytä minkäänlaista elämäntaparemonttia tehneen. Rahallahan saa ja hevosella pääsee, eikä ohjelmassa varmasti tuoda esille kaikkia juonen käänteitä, mutta kun ne kerran valistusohjelmaa jollain tasolla tehdään, mielestäni olisivat oikeasti voineet lyödä faktojakin pöytään. Toisaalta toki moni ylipainoisistakin raskautuu ihan peittoa heiluttamalla ilman ongelmia...

En ole ikinä kommentoinut tällaisille palstoille, mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta. Olen työskennellyt nyt 5 vuotta Felicitaksella koeputkigynekologina, enkä ikimaailmassa pyytäisi "normaalipainon ylärajoilla" keikkuvaa ihmistä laihduttamaan raskautumisen helpottamiseksi. Kyse ei ole nyt herneen nenään vetämisestä, vaan täysin valheellisesta infosta. Joko olet ymmärtänyt sinua hoitaneen lääkärin väärin tai sitten lääkärin olisi asiallista luopua pestistään. Normaalipainoisen EI tarvitse laihduttaa raskaaksi tulemisen edesauttamiseksi, eikä useimmiten edes lievästi ylipainoisen. Alipaino, merkittävä lihavuus ja ikä ovat pahimmat riskitekijät, mutta lihavaa tai alipainoistakaan ihmistä en pyydä laihduttamaan muuten kuin silloin jos hoidot eivät ota heti onnistuakseen. 

Minulle kilpailevassa yrityksessä kaksi eri lääkäriä kehoitti tähän. Ja en usko kyseessä olleen väärinymmärrys, olin puljussa silloin ensi käynnillä ja näitä lyötiin itselleni faktoina pöytään. Ensimmäinen hoitokerta toi ensi yrittämällä lapsen. Toisella kertaa toinen lääkäri oli sitä mieltä, että onnistumismahdollisuudet olisivat paremmat kevyempänä (tällöin kyllä olin pulskempi, mutta takana ei ollut  silloinkaan epäonnistuneita hoitokertoja ensimmäistäkään). Tiedä sitten onko näissäkin kaksi koulukuntaa... 

Olen kyllä todella pahoillani, että olet joutunut tällaisen kohteeksi. Kaikki nykyaikainen lääketieteellinen tutkimus on sen puolella, että normaalipainoinen nainen tulee raskaaksi helpoiten, ja hänellä myös keskenmenon todennäköisyys on pienempi kuin lihavalla tai alipainoisella. Edelleenkin myös lievästi ylipainoinen nainen on useimmiten yhtä hedelmällinen kuin normaalipainoinen. Älä anna lääkäreiden käskeä sinua laihduttamaan, jos olet normaalipainoinen. Kuten aiemmin sanoin, en ole kommentoinut tällaisille palstoille ennen, mutta mikäli olet joutunut normaalipainoisena ulkonäköhäpeän kohteeksi, voit hyvin tehdä potilasvahinkoilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään pariskunnan joka käytti lähes 40 000 euroa hedelmöityshoitoihin, ennen kuin lääkäri vihjasi, että olisi ehkä hyvä rouvan tiputtaa painoa. En sitten tiedä kumpi on pienempi paha, vihjata niistä kiloista heti vai sitten kun rahaa on syötetty kymmeniä tuhansia tuloksettomiin hoitoihin. Jokainen toki tekee omilla rahoillaan mitä haluaa. 

Vierailija
704/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavalle ei suostuttu alottamaan julkisella puolella lapsettomuushoitoja ennen kuin hän tiputti painoa niin, että BMI oli alle 30. Ei kylläkään koskaan onnistunut raskautumaan, vaikka laihdutti ja kävi hoidot läpi.

Vierailija
705/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää oli hirveän tylsä ohjelma. En tiedä odotinko jotain jännitystä vai mitä. Mutta en ole jaksanut seurata. Ehkä sitten kun vauvoja näytetään. 

Vierailija
706/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavalle ei suostuttu alottamaan julkisella puolella lapsettomuushoitoja ennen kuin hän tiputti painoa niin, että BMI oli alle 30. Ei kylläkään koskaan onnistunut raskautumaan, vaikka laihdutti ja kävi hoidot läpi.

Tuttavasi on ollut todella reippaasti ylipainoinen. Aikaisemmin puhuttiin normaalipainon ylärajalla olevista.

Vierailija
707/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sarjan kuvaukset on todella alkaneet kaksi vuotta sitten, olen melko varma, että tuo Riinan raskaus menee kesken. Hehän yrittivät lasta muutaman kuukauden, eli tuolla perusteella raskaus olisi alkanut joskus syksyllä 2018. Kuitenkin vasta tänä keväänä, olisiko ollut helmi-maaliskuussa, uutisoitiin ensimmäisen sarjan myötä alkunsa saaneen lapsen syntyneen🤨

Vierailija
708/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää oli hirveän tylsä ohjelma. En tiedä odotinko jotain jännitystä vai mitä. Mutta en ole jaksanut seurata. Ehkä sitten kun vauvoja näytetään. 

Niinpä. Toivottavasti tehdään toinenkin kausi ja saadaan enemmän pareja mukaan. Vähän tylsää kun on näin vähän pareja seurattavana.

Vierailija
709/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sarjan kuvaukset on todella alkaneet kaksi vuotta sitten, olen melko varma, että tuo Riinan raskaus menee kesken. Hehän yrittivät lasta muutaman kuukauden, eli tuolla perusteella raskaus olisi alkanut joskus syksyllä 2018. Kuitenkin vasta tänä keväänä, olisiko ollut helmi-maaliskuussa, uutisoitiin ensimmäisen sarjan myötä alkunsa saaneen lapsen syntyneen🤨

No uusimmassa ruutu+ jaksossahan juuri näytettiin, että keskenmeno tuli. Ja yrittivät taas uudestaan.

Vierailija
710/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No uusimmassa ruutu+ jaksossahan juuri näytettiin, että keskenmeno tuli. Ja yrittivät taas uudestaan.

Ahaa, itse olen katsonut vain telkkarista, eli jakson "jäljessä" en tuota tiennyt. Ennustukseni siis osui oikeaan:D

Vierailija
711/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi Hanna höpisee että menee hirveästi rahaa, pari-kolme sataa ultriin ja satanen lääkkeisiin. Per kuukausi varmasti tarkoitti mutta toi summa ei todellakaan ole paljon! Itsekin hoidoissa yksityisellä olleena.. ja meni 15 tonnia mutta lapsi saatiin. Millä noi oikeasti aikovat lapsen kustantaa kun jo muutamista satasista itketään ja jos Hanna nekin on itse maksanut jakamatta Marcon kanssa. Hyvä vaan ettei tule raskaaksi tuosta vaan vaan joutuvat oikeasti miettimään kauanko ja kenen kanssa oikein yrittää. Siinä se mitataan miten kovasti sen lapsen haluaa.

Vierailija
712/1457 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna ja Marco yrittäneet vasta 3-4kk kun on Marcon mukaan mennyt kankkulan kaivoon.. yllätys ei se raskautuminen kuule oo kovin monesti niin nopeeta että pam! Meille tulee vedosta vauva.

Nää on ihan jotenkin realiteeteista irtaantuneita. Käytännön asioista joku ihmeen höttöoletus.

Vierailija
713/1457 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi Hanna höpisee että menee hirveästi rahaa, pari-kolme sataa ultriin ja satanen lääkkeisiin. Per kuukausi varmasti tarkoitti mutta toi summa ei todellakaan ole paljon! Itsekin hoidoissa yksityisellä olleena.. ja meni 15 tonnia mutta lapsi saatiin. Millä noi oikeasti aikovat lapsen kustantaa kun jo muutamista satasista itketään ja jos Hanna nekin on itse maksanut jakamatta Marcon kanssa. Hyvä vaan ettei tule raskaaksi tuosta vaan vaan joutuvat oikeasti miettimään kauanko ja kenen kanssa oikein yrittää. Siinä se mitataan miten kovasti sen lapsen haluaa.

No onhan noi summat isoja, kun miettii että ne menee tavallaan hukkaan, jos hoidot ei tehoa ja ultrassakin käydään vaan toteamassa, että ei ole mitään ja maksetaan siitä tiedosta useampi satanen.

Vierailija
714/1457 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan noi summat isoja, kun miettii että ne menee tavallaan hukkaan, jos hoidot ei tehoa ja ultrassakin käydään vaan toteamassa, että ei ole mitään ja maksetaan siitä tiedosta useampi satanen.

Varsinkin harmittaisi, jos vain itse olisi maksumiehenä (tai tässä tapauksessa -naisena). Eikä Hannakaan taida kovin korkeapalkkainen olla.  - Se ihmetytti, ettei Marco muka raaskinut edes Onnibussilla Kuopioon matkustaa. Taisi olla tekosyy.

Vierailija
715/1457 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, kun Marco näytti sen ekan Kuopion reissunsa tulevan onnibussilla. Jossain jaksossa kuvattiin siis täällä Kuopion bussiasemalla kun Marco nousi onnibussista ja Hanna oli vastassa. Itse olen kulkenut Kuopio-Helsinki väliä Onnibussilla monta kertaa, halvimmillaan sain lipun 8 e yhteen suuntaan. Kalleimmillaan taisi olla jotain 20 e. Eli edestakainen matka olis n. 16-40 e.

Jos Marcolla ei tosiaan olisi edes tuon vertaa rahaa laittaa ja panostaa lapsen hankintaan, niin hänellä ei mielestäni ollut kyllä mitään asiaa edes isäksi yrittää. Siis lapsen vuoksi pitää kuitenkin olla valmis kuluttamaan rahaa sen verran enemmän koko lapsuuden aikana, että jos jo alle 50 e matkoihin lapsen hankkimiseksi tökkii, niin asenne ei ole kyllä vanhemmaksi sopivan henkilön asenne. Ihmettelin todella, kun ensin on innolla hankkiutumassa vanhemmaksi ja sitten sanoi että "ei mulla oo kyllä tuolloin varaa matkustaa mihinkään". Joko valehteli, tai sitten on täysi rappiojuoppo joka humputtelee kaiken rahansa baareissa rillutteluun yms, jolloin on kyllä erittäin hyvä ettei jatkanut lapsen hankintaa. Sentään tunnisti onneksi itsekin, ettei hänen elämäntyyliinsä lapsi tällä hetkellä sovi. Varmasti olisi Hanna ollut helisemässä tällaisen "isän" kanssa...

Ihmettelin jo alkujaankin, miksi noin "jalat maassa"-tyyppinen henkilö kuin Hanna lähti ylipäätään edes yrittämään lasta noin 24v bilehile-homon kanssa. Minun mielestäni Marcon olemus oikein huusi heti alusta alkaen vastuutonta ja pinnallista vaikutelmaa, just sellaista että tärkeintä on vaan baarit, miehet ja hauskanpito. (Sekin, että hän jo ekassa jaksossa sanoi että jos olisi hetero niin hänellä olisi varmaan jo muutama lapsi. Tyyppi on 24v, eli heterona olisi siis aloittanut lapsenteon jo teininä?)

Homokin voi olla vastuullinen ja vakaa perhetyyppi, mutta Marco ei kyllä sellaiselta näyttänyt missään vaiheessa.

Vierailija
716/1457 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Riina laittautuu ja näyttelee liikaa kameraa varten on vähän hienosteleva ja teennäinen.. On hienosti pukeutunut yms ja esitteli olkapään tatuointejakin kameralle.

Pidän enemmän Hannan aidosta ilmeestä. Hän ei teeskentele yhtään mitään vaan on aidosti oma itsensä .

Tekee mieli Kuopijoon. Sinne aetojen ja

oekeetten immeesten sekkaan.

Ai esitteli Riina olkapää tatuointia.. missähän jaksossa? Satun meinaan tietämään, ettei Riinalla ole sellaista ollenkaan. Jos täytyy arvostella, niin ei pidä keksiä omiaan.

Ja eikä tämä ohjelma ole tv-alan ammattilaisille, vaan on tavallisista suomalaisista. Kaikkien ei ole helppoa olla kameran edessä ja eikös se oo ihan ok? Ei tähän ohjelmaan ole haettu siksi että pääsee telkkariin vaan siksi, että haluaa oikeasti sen lapsen..

717/1457 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelin Marcon kommenttia siitä, ettei ole varaa matkustaa HKI-Kuopio -väliä. Jos on talous noin tiukilla, ettei ole varaa panostaa 40-50€ Onnibus-lippuihin, niin ehkä Ei ole hyvä aika hankkia lapsia.

Vierailija
718/1457 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riinan ja Arin suhde on sillä tapaa kummasti virittinyt, että en usko näiden välttyvän parisuhteelle tyypillisiltä ongelmilta (mustasukkaisuus, viilenevät tunteet, tympääntyminen toiseen) myöhemmin. Vaikuttaa epäselvältä ja siltä että Ari pitää pientä vihjailua yllä muustakin jotta Riinan kiinnostus säilyisi, mikä on ihan väärä asetelma. Outoa vain viestitellen käydä noin vakavasta aiheesta keskustelua. Ja sitten se tosiaan on vielä jotenkin läpänomaista kuitenkin. Ari ei vaikuta kypsältä, jotenkin päinvastoin. Ei ihan rehellinen edes itselleen. Mieluummin johdattelee ja vihjailee kuin puhuu suoraan.

Vierailija
719/1457 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, että Riinan ja Arin on vaikea saada lasta, kun taas Krista ja Jonni onnistuivat kerrasta. Sek suaalinen halu toiseen kertoo myös biologisesta yhteensopivuudesta.

Kun ho mo/hetero Ari ei tunne mitään vetoa Riinaan se on samalla luonnon keino ilmoittaa, ettei halua näiden kahden geeniensä yhteensopivuuden puolesta lisääntyvän.

Vierailija
720/1457 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä, että Riinan ja Arin on vaikea saada lasta, kun taas Krista ja Jonni onnistuivat kerrasta. Sek suaalinen halu toiseen kertoo myös biologisesta yhteensopivuudesta.

Kun ho mo/hetero Ari ei tunne mitään vetoa Riinaan se on samalla luonnon keino ilmoittaa, ettei halua näiden kahden geeniensä yhteensopivuuden puolesta lisääntyvän.

Itse muuten jäin miettimään tätä, kun hoksasin yhtä jaksoa katsoessa että hetkinen, Krista ja Riinahan ovat käytännössä samanikäisiä. Krista 29v ja Riina 30v? Riina vaan näyttää jotenkin niin paljon vanhemmalta, että olin koko ajan päässäni mieltänyt, että Krista olisi selvästi nuorempi ja siksi tulee helpoiten raskaaksi.

Mutta onhan Riinalla ylipainoa ym. joka voi vaikuttaa hedelmällisyyteen. Kyllä heidän olemuksestaan heti näkyy, että Krista näyttääkin jotenkin paljon terveemmältä, elinvoimaisemmalta ja hedelmällisemmältä. Hänessä on sellaista nuoruuden hehkua, joka sai minutkin mieltämään heti että olisi Riinaa paljonkin nuorempi. Joku muuten aiemmin ketjussa myös puhui pahaa Kristan pitkistä hiuksista, mutta erittäin pitkät hiukset ovat yksi vahvan hedelmällisyyden merkki ja ovat muuten olleet sitä sekä kulttuurillisesti että biologisesti jo vuosituhansien ajan. Pitkät hiukset koetaan yleensä koko maailmassa naisellisen ja hedelmällisen naisen merkkinä.

Ketju on lukittu.