Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
681/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koko hoidot luultavasti lopetettiin. Valitettavasti IVF-hoito on erittäin kallista, ja mikäli munarakkuloita ei saada kypsymään 9 päivän hormonihoidolla, on todella epätodennäköistä, että ne kypsyisivät seuraavassakaan kierrossa.

Eikös Hannalla ollut sisko, jolla oli lapsia? Ehkä hän voisi luovuttaa Hannalle munasolun? Olisi kuitenkin suvun geenit sitten tallessa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Ihan näin IVF-hoidot läpi käyneenä ja IVF-lapsen saaneena. Itselleni useampi IVF-hoitoja tekevä lääkäri sanoi (samoin IVF-biologi), että seuraavalla kierrolla koitatetaan lyhyen hormonihoidon sijasta pitkää kaavaa ja vaihdetaan lääkitystä, koska ensimmäisellä kierroksella tulos ei ollut toivotunlainen. Kuulema siinä lähinnä nähtiin miten kroppa reagoi hormoneihin.

Vierailija
682/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER

.

.

.

Jonnilla facebookissa viime marraskuulta kuva vastasyntyneestä, joten melko varmaa että hänellä ja Kristalla onnistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on naurettavaa, qettä viestini Hannan vauvan bongaamisesta poistettiin sitten vain muutama tunti kirjoittamisen jälkeen. Haloo, käsittääkseni ei ole kyllä mikään rikos kertoa nähneensä jonkun ihmisen julkisella paikalla! 🙄 Lisäksi eipäs kukaan sitten siitä hermostunut kun aiemmin tässä ketjussa joku kertoi tietävänsä, että Jonni on saanut lapsen. Minkähän takia ei sitten Hannasta saa puhua?

Kyllä tämä vauvapalstan sensuuri on niin ääliömäinen, että taidan siirtyä ihan täysin ylilaudalle. Siellä ei sentään sananvapautta mielivaltaisesti rajoiteta. Voiskin tehdä tällekin ohjelmalle sinne oman langan, kun täällä ei kerran saa keskustella muusta kuin palstapoliisien sallimista asioista.

No sorry mut et kylläkään tehnyt mitään MEGAPALJASTUSTA. Hannan raskaudesta/odotuksesta on mainittu tälläkin palstalla jo aikaa päivää sitten.

Vierailija
684/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illan jaksoa odotellessa katsoin jo uudet klipit Ruudusta. Onneksi Hanna tajusi jättää Marcon ja toivottavasti jatkaa yksin hedelmöityshoitoihin. Sitten kun hän on saanut lapsen ja sitä kautta sisäisen rauhan, niin on helpompi etsiä myös loppuelämän kumppania. Oli jo alusta asti selvää, että Marco on jotenkin epävakaa ja riitaisa persoona. Tuollaisiin miehiin oon törmännyt niin paljon, jotka lupailevat paljon, mutta ratkaisun hetkellä kehittävät ongelmia, josta syyttävät naista. Noille miehille mikään ei lopulta ole hyvin ja he vain tuhlaavat naisten aikaa!

Tulin aidosti onnelliseksi Riinan ja Arin puolesta :)

On jo. ☺😍 Viiden päivän ikäinen nyt ❤

Arin ja Riinan vauva vai?

Ei kun Hannan! Joku neropatti vissiin luuli, että on tosiaan kiellettyä kertoa nähneensä sarjan henkilön livenä ja vaati kommenttiani poistettavaksi. Mutta kerroin siinä, että näin eilen Hannan poistuvan muutaman päivän ikäisen vauvansa kanssa KYS:iltä. :)

No siis periaatteessahan tällaista tietoa ei saa kertoa. Jos esim. näkee tuttavan labrassa tai tk-odotusaulassa, niin sitä ei saa kertoa eteenpäin.  Ei liity sarjan tekoon mitenkään.

Henkilökunnalla on toki vaitiolovelvollisuus, mutta en ole kuullut, että tämä koskisi myös "taviksia", jotka törmäävät tuttavaansa vaikka labrassa.

Juuri näin. Hyviin tapoihin kuuluu, ettei julkisesti huudella sellaisia tietoja joita on potilaana saanut tietää muista potilaista (esim. ryhmähuoneet osastoilla tai naapuriin törmääminen sukupuolitautipolilla), mutta mikään laki ei kyllä potilaan vaitiolovelvollisuutta tunne.

Vierailija
685/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi edellä oleva Riinan keskenmenosta pitää paikkansa, niin aika jännä ettei yksikään homo onnistunut tän sarjan avulla saamaan lasta, ainoat onnistujat oli heteropari joka teki lapsen perinteisin menetelmin.

Vierailija
686/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on naurettavaa, qettä viestini Hannan vauvan bongaamisesta poistettiin sitten vain muutama tunti kirjoittamisen jälkeen. Haloo, käsittääkseni ei ole kyllä mikään rikos kertoa nähneensä jonkun ihmisen julkisella paikalla! 🙄 Lisäksi eipäs kukaan sitten siitä hermostunut kun aiemmin tässä ketjussa joku kertoi tietävänsä, että Jonni on saanut lapsen. Minkähän takia ei sitten Hannasta saa puhua?

Kyllä tämä vauvapalstan sensuuri on niin ääliömäinen, että taidan siirtyä ihan täysin ylilaudalle. Siellä ei sentään sananvapautta mielivaltaisesti rajoiteta. Voiskin tehdä tällekin ohjelmalle sinne oman langan, kun täällä ei kerran saa keskustella muusta kuin palstapoliisien sallimista asioista.

No sorry mut et kylläkään tehnyt mitään MEGAPALJASTUSTA. Hannan raskaudesta/odotuksesta on mainittu tälläkin palstalla jo aikaa päivää sitten.

Haha 😄 No, ei se minua haittaa. Itse en ollut nähnyt kyllä missään, eikä tässä ketjussa ainakaan ollut kukaan maininnut. Mutta itse halusin vaan tulla kertomaan koska olin niin innoissani että näin tv:stä innolla seuraamani paikallisen henkilön ihan livenä ja sain tietää että toive on toteutunut. Tosi ilahtunut olin siis Hannan puolesta! Kun pelkäsin jo viime jakson jälkeen, ettei hänelle nyt lapsihaaveesta tulekaan mitään. Ihana nähdä että muillakin voi viellä haave toteutua kuin vain sarjan nuorimmalla tytöllä. Kaikkea hyvää toivon Hannalle ja hänen lapselleen ❤

Sinä taas vaikutat vähän happamalta ilonpilaajalta, mitä pahaa siinä nyt on jos tulen riemuissani kertomaan että olen bongannut heidät livenä! Paljastus tai ei.

Vierailija
687/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristan ja Jonnin "perinteinen tapa" voi tarkoittaa muumimukia. Muistaakseni Ari ja Riinakin puhuivat "perinteistä" eli muumimukista.

Mun mielestä Jonni on aivan ihana ja Krista vaikuttaa fiksulta ja lämpimältä ihmiseltä.

Vierailija
688/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha 😄 No, ei se minua haittaa. Itse en ollut nähnyt kyllä missään, eikä tässä ketjussa ainakaan ollut kukaan maininnut. Mutta itse halusin vaan tulla kertomaan koska olin niin innoissani että näin tv:stä innolla seuraamani paikallisen henkilön ihan livenä ja sain tietää että toive on toteutunut. Tosi ilahtunut olin siis Hannan puolesta! Kun pelkäsin jo viime jakson jälkeen, ettei hänelle nyt lapsihaaveesta tulekaan mitään. Ihana nähdä että muillakin voi viellä haave toteutua kuin vain sarjan nuorimmalla tytöllä. Kaikkea hyvää toivon Hannalle ja hänen lapselleen ❤

Sinä taas vaikutat vähän happamalta ilonpilaajalta, mitä pahaa siinä nyt on jos tulen riemuissani kertomaan että olen bongannut heidät livenä! Paljastus tai ei.

Mutta jos se oli vaikka Hannan siskon tai jonkun kaverin vauva? Hanna vaan kantoi vauvaa. Tätä en todellakaan toivo! Hanna ansaitsee oman lapsen.

Vierailija
689/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se oli vaikka Hannan siskon tai jonkun kaverin vauva? Hanna vaan kantoi vauvaa. Tätä en todellakaan toivo! Hanna ansaitsee oman lapsen.

En kyllä yhtään usko, koska hänen mukanaan oli vain yksi toinen nainen joka oli selvästi Hannaa avustamassa; kantoi kaikki laukut, pussit ym. Ja muutenkin näytti kyllä selvästi siltä hän oli se apuhenkilö ja Hanna vauvan äiti.

Vierailija
690/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään usko, koska hänen mukanaan oli vain yksi toinen nainen joka oli selvästi Hannaa avustamassa; kantoi kaikki laukut, pussit ym. Ja muutenkin näytti kyllä selvästi siltä hän oli se apuhenkilö ja Hanna vauvan äiti.

Ihana juttu oon iloinen Hannan puolesta

Vierailija
691/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisenä miehiin pettyneenä naisena on yllättävää ja rohkaisevaa nähdä, että miehetkin kaipaa noin paljon lapsia. Kun oma kokemus lähinnä sitoutumiskammoisista lapsensa hylkääjistä.

Vierailija
692/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisenä miehiin pettyneenä naisena on yllättävää ja rohkaisevaa nähdä, että miehetkin kaipaa noin paljon lapsia. Kun oma kokemus lähinnä sitoutumiskammoisista lapsensa hylkääjistä.

Samat ajatukset minulla. Kunpa omillakin aikuisilla pojillani syttyisi tuo sama kaipuu!

Vierailija
693/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että nyt joku vetää herneen väärän nenäänsä, mutta itse kun lähdin hedelmöityshoitoihin neljä vuotta sitten, minulle saarnattiin, että on kaksi asiaa joihin konreettisesti voi itse vaikuttaa ja ne ovat tupakointi ja ylipaino. Koska en tupakoinnut, minua kehoitettiin tiputtamaan edes muutama kilo painoa (bmi minulla oli normaalin painon ylärajalla, mutta normaali ja väitän olleeni pienempi kuin moni tämän sarjan naisista), jotta raskautumiseen olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet. Ja vastaavasti ennen seuraavaa hoitoa käskettiin suoraan tiputtaa paino takaisin normaaliksi, jotta niitä on järkeä tehdä. Käsittääkseni sekä Hannan lisäksi myös Riina on käynyt klinikalla kääntymässä, mutta kumpikaan heistä ei näytä minkäänlaista elämäntaparemonttia tehneen. Rahallahan saa ja hevosella pääsee, eikä ohjelmassa varmasti tuoda esille kaikkia juonen käänteitä, mutta kun ne kerran valistusohjelmaa jollain tasolla tehdään, mielestäni olisivat oikeasti voineet lyödä faktojakin pöytään. Toisaalta toki moni ylipainoisistakin raskautuu ihan peittoa heiluttamalla ilman ongelmia...

Vierailija
694/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jonni on isä uusperheessä, johon kuuluu 5-vuotias tytär ja pian syntyvä toinen lapsi."

Onko Jonni ja Krista tämä uusperhe eli ovatko nykyisin pariskunta? Vai onko Jonnilla oma parisuhde, johon kuuluu tytär ja kumppanuusvanhemmuudesta syntynyt vauva?

Onko tämä 5-vuotias Jonnin tai Kristan lapsi aiemmasta suhteesta? Luulin, että ohjelmaan osallistumisen kriteerinä olisi lapsettomuus.

Vierailija
695/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen varjostaja kirjoitti:

Kristan ja Jonnin "perinteinen tapa" voi tarkoittaa muumimukia. Muistaakseni Ari ja Riinakin puhuivat "perinteistä" eli muumimukista.

Mun mielestä Jonni on aivan ihana ja Krista vaikuttaa fiksulta ja lämpimältä ihmiseltä.

Kyllä Krista totesi tuon "perinteisen menetelmän" niin tirskuen ja punastellen että eiköhän se tosiaan tarkoita ihan sitä perinteistä tapaa kuten heteroilla. Noiden välillä on muutenkin selvästi romantiikkaa, voi tulla pariskunta. Jonni on tosiaan ihana, oispa tuollaisi miehiä enemmän!

Vierailija
696/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Riina laittautuu ja näyttelee liikaa kameraa varten on vähän hienosteleva ja teennäinen.. On hienosti pukeutunut yms ja esitteli olkapään tatuointejakin kameralle.

Pidän enemmän Hannan aidosta ilmeestä. Hän ei teeskentele yhtään mitään vaan on aidosti oma itsensä .

Tekee mieli Kuopijoon. Sinne aetojen ja

oekeetten immeesten sekkaan.

Vierailija
697/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että nyt joku vetää herneen väärän nenäänsä, mutta itse kun lähdin hedelmöityshoitoihin neljä vuotta sitten, minulle saarnattiin, että on kaksi asiaa joihin konreettisesti voi itse vaikuttaa ja ne ovat tupakointi ja ylipaino. Koska en tupakoinnut, minua kehoitettiin tiputtamaan edes muutama kilo painoa (bmi minulla oli normaalin painon ylärajalla, mutta normaali ja väitän olleeni pienempi kuin moni tämän sarjan naisista), jotta raskautumiseen olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet. Ja vastaavasti ennen seuraavaa hoitoa käskettiin suoraan tiputtaa paino takaisin normaaliksi, jotta niitä on järkeä tehdä. Käsittääkseni sekä Hannan lisäksi myös Riina on käynyt klinikalla kääntymässä, mutta kumpikaan heistä ei näytä minkäänlaista elämäntaparemonttia tehneen. Rahallahan saa ja hevosella pääsee, eikä ohjelmassa varmasti tuoda esille kaikkia juonen käänteitä, mutta kun ne kerran valistusohjelmaa jollain tasolla tehdään, mielestäni olisivat oikeasti voineet lyödä faktojakin pöytään. Toisaalta toki moni ylipainoisistakin raskautuu ihan peittoa heiluttamalla ilman ongelmia...

En ole ikinä kommentoinut tällaisille palstoille, mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta. Olen työskennellyt nyt 5 vuotta Felicitaksella koeputkigynekologina, enkä ikimaailmassa pyytäisi "normaalipainon ylärajoilla" keikkuvaa ihmistä laihduttamaan raskautumisen helpottamiseksi. Kyse ei ole nyt herneen nenään vetämisestä, vaan täysin valheellisesta infosta. Joko olet ymmärtänyt sinua hoitaneen lääkärin väärin tai sitten lääkärin olisi asiallista luopua pestistään. Normaalipainoisen EI tarvitse laihduttaa raskaaksi tulemisen edesauttamiseksi, eikä useimmiten edes lievästi ylipainoisen. Alipaino, merkittävä lihavuus ja ikä ovat pahimmat riskitekijät, mutta lihavaa tai alipainoistakaan ihmistä en pyydä laihduttamaan muuten kuin silloin jos hoidot eivät ota heti onnistuakseen. 

Vierailija
698/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jonni on isä uusperheessä, johon kuuluu 5-vuotias tytär ja pian syntyvä toinen lapsi."

Onko Jonni ja Krista tämä uusperhe eli ovatko nykyisin pariskunta? Vai onko Jonnilla oma parisuhde, johon kuuluu tytär ja kumppanuusvanhemmuudesta syntynyt vauva?

Onko tämä 5-vuotias Jonnin tai Kristan lapsi aiemmasta suhteesta? Luulin, että ohjelmaan osallistumisen kriteerinä olisi lapsettomuus.

Ainakin jossain jaksossa Krista sanoi Jonnille, että on mukavaa kun mahdollisesti syntyvällä lapsella on jo sisarus, eli Jonnin lapsi aikaisemmasta (?) suhteesta.

Voi olla, että lapsettomuuskristeeristä on joustettu, jos sellainen siis on ollut. Ja eikös nämä muuten tavanneet omillaan siellä sateenkaariperheiden tms tapaamisessa? Ei siis per se ohjelman puitteissa.

Vierailija
699/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kommentoinut tällaisille palstoille, mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta. Olen työskennellyt nyt 5 vuotta Felicitaksella koeputkigynekologina, enkä ikimaailmassa pyytäisi "normaalipainon ylärajoilla" keikkuvaa ihmistä laihduttamaan raskautumisen helpottamiseksi. Kyse ei ole nyt herneen nenään vetämisestä, vaan täysin valheellisesta infosta. Joko olet ymmärtänyt sinua hoitaneen lääkärin väärin tai sitten lääkärin olisi asiallista luopua pestistään. Normaalipainoisen EI tarvitse laihduttaa raskaaksi tulemisen edesauttamiseksi, eikä useimmiten edes lievästi ylipainoisen. Alipaino, merkittävä lihavuus ja ikä ovat pahimmat riskitekijät, mutta lihavaa tai alipainoistakaan ihmistä en pyydä laihduttamaan muuten kuin silloin jos hoidot eivät ota heti onnistuakseen. 

Minulle kilpailevassa yrityksessä kaksi eri lääkäriä kehoitti tähän. Ja en usko kyseessä olleen väärinymmärrys, olin puljussa silloin ensi käynnillä ja näitä lyötiin itselleni faktoina pöytään. Ensimmäinen hoitokerta toi ensi yrittämällä lapsen. Toisella kertaa toinen lääkäri oli sitä mieltä, että onnistumismahdollisuudet olisivat paremmat kevyempänä (tällöin kyllä olin pulskempi, mutta takana ei ollut  silloinkaan epäonnistuneita hoitokertoja ensimmäistäkään). Tiedä sitten onko näissäkin kaksi koulukuntaa... 

Vierailija
700/1457 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä urkin sen verran, että asuvat ilmeisesti yhdessä, mutta eivät ole pariskunta, jonka takia isyysloman kanssa oli ollut ongelmia, koska kyseessä ei ollut avio- tai avopuoliso, vaikka asuivatkin yhdessä. Jonkinlainen uusperhe kai kuitenkin ovat jos saman katon alla asuu pari aikuista ja pari lasta ja varmaan helpompi artikkelissa mainita olevansa uusperhe kun alkaa selittämään suhteellisen epätavallisia perhesuhteita ja järjestelyitä. 

Ketju on lukittu.