Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Marcon Ig-tunnus on marsoulis. Ei vaikuta muuttaneen Kuopioon.
Muiden Ig-tunnukset:
Riina: Lauriina6
Ari: Araalto
Hanna: Hannalepiskuukkeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksi tuo Riina on hakenut ohjelmaan. Tosi mukavan ja tasapainoisen oloinen, hyvä työpaikka ja muutenkin elämänasiat järjestyksessä. Perusnättikin. Ja hänellä ikää kuitenkin vasta 30. Eiköhän aikaa kumppanin etsimiseen kuitenkin olisi ollut ja varmasti kelpaisi monelle.
Riina on juuri sellainen "tavallinen" nainen, joka ei miehille kelpaa, vaikka minustakin hän on ollut fiksu, mukava ja flirttaillessaan nätti. Ja normaalipainoinen. Deittaillessa on ihan älyttömän vaikea löytää mitään järkevää seuraa. Tiedän, kun olen itse myös "tavis".:)
Normaalipainoinen??
Vaikuttaa ihan kivalta tyypiltä ja olisi varmaan hyvä äiti. Mutta itse veikkaan että painon ja ulkonäön takia ei ole kumppania löytynyt.
Riina on piirteiltään ja vartaloltaan ihan tavallisen näköinen nainen. Mutta olemukseltaan hän näyttää ihan lestadiolaiselta! Eikä johdu meikittömyydestä, joku muu juttu siinä on. Hän vain on ulkoisesti ihan kuin lestadiolainen, ehkä sinkku, ehkä ison lapsikatraan äiti. Luulen kumminkin, ettei tuo ole useimmille miehille mikään houkutteleva signaali. Riina muuttumisleikkiin!
Ne jotka vastustaa tällaista tapaa perustaa perhe unohtavat, että joskus se romanttinen rakkaus loppuu rakkauden aloittamassakin suhteessa. Suomessakin on varmaan lukemattimia pareja, joilla lempi ei enää leisku, mutta pysytellään yhdessä lasten takia ja koska se toinen on kuitenkin ihan mukava ihminen. Sanoisin, että näillä pareilla on jopa realistisempi tilanne perheen perustamisessa kuin niillä jotka perustavat sen perheen rakkauden alkuhuumassa. Tutkimusten mukaan se hormonihuuru kun kestää vain noin 2 vuotta, minkä jälkeen moni kokeekin suhteessa jonkinmoisen kriisin. Näillä pareilla hormoniryöpyn väheneminen ei aiheuta samanlaista riskitekijää, ovat ns. alusta alkaen jalat maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painokeskusteluun sellainen näkökulma, että kyllähän sitä miettii, minkälaisen elämän se toinen vanhempi lapselle tarjoaa. Ylipaino usein ”periytyy”. Jos on itse esim. liikunnallinen ulkoilmaihminen, niin halunnee lapselleen myöskin aktiivista ja terveellistä elämää.
:D Siis nyt ylipaino periytyy?! Äsken väititte täällä että noiden naisten pitäisi muuttaa elintapojaan, hhmm
.
Lihavat äidit syöttävät myös lapsensa lihaviksi. Tämä on niin nähty. Huomasit varmaan, että periytyminen oli lainaamassasi viestissä lainausmerkeissä. t. eri
Epigeneettisesti lihavuus voi periytyä. Googlatkaa, jos ette tiedä mitä kyseinen termi tarkoittaa.
Taas yksi tyypillinen Dunning-Kruger -vaikutus-tyylinen kommentti.
Kyllä vain, lihavuus periytyy epigeneettisesti, mutta mitään yksittäisiä lihavuusgeenejä ei ole olemassa, eivätkä lihavat äidit automaattisesti syötä lastaan pilalle. Lihavuus on monimutkainen ilmiö, jota tälle palstalle kirjoittelevien neropattien pitäisi opiskella vähän pidemmälle ennen kuin ovat valideja kommentoimaan asiaa. Lihavuus on nykyään entistä useammin seurausta masennuksesta, tietyistä lääkkeistä sekä sosiaalisista verkoista. Mutkien suoriksi vetäminen ei auta ketään, ja ihmisten ulkonäön ja painon demonisointi aiheuttaa itse asiassa vain enemmän paino-ongelmia ylipainoisille henkilöille.
Kukahan tässä nyt vetää mutkia suoriksi? Ihan kuin tahallaan haluaisit ymmärtää toisten kommentit väärin.
Kommentissa, johon viittasit käytettiin ilmausta "lihavuus voi periytyä epigeneettisesti', mikä on täysin totta. Kommentissa ei lukenut "lihavuus periytyy aina jälkeläiselle epigeneettisesti". Eihän esim. ikinä kaikki vanhemman geenitkään periydy lapselle ja osa periytyistä geeneistä ei ilmene yksilön fenonotyypissä/ilmiasussa. Kommentissa vain tuotiin esille epigeneettisen periytymisen mahdollisuus, kun aiemmissa kommenteissa sanottiin, että lihavuus ei voi periytyä ollenkaan. Kommentissa ei sanottu, että ainoa syy yksilön lihavuuteen on se, että hän on vanhemmiltaan perinyt säätelytekijöitä, jotka aktivoivat lihavuudelle altistavien geenien toimintaa.
Ja ei tietenkään lihavat äidit automaattisesti syötä lapsiaan lihaviksi, mutta kyllä se on luultavasti lihavalle äidille todennäköiseempää kuin normaalipainoiselle/hoikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painokeskusteluun sellainen näkökulma, että kyllähän sitä miettii, minkälaisen elämän se toinen vanhempi lapselle tarjoaa. Ylipaino usein ”periytyy”. Jos on itse esim. liikunnallinen ulkoilmaihminen, niin halunnee lapselleen myöskin aktiivista ja terveellistä elämää.
:D Siis nyt ylipaino periytyy?! Äsken väititte täällä että noiden naisten pitäisi muuttaa elintapojaan, hhmm
.
Lihavat äidit syöttävät myös lapsensa lihaviksi. Tämä on niin nähty. Huomasit varmaan, että periytyminen oli lainaamassasi viestissä lainausmerkeissä. t. eri
Epigeneettisesti lihavuus voi periytyä. Googlatkaa, jos ette tiedä mitä kyseinen termi tarkoittaa.
Taas yksi tyypillinen Dunning-Kruger -vaikutus-tyylinen kommentti.
Kyllä vain, lihavuus periytyy epigeneettisesti, mutta mitään yksittäisiä lihavuusgeenejä ei ole olemassa, eivätkä lihavat äidit automaattisesti syötä lastaan pilalle. Lihavuus on monimutkainen ilmiö, jota tälle palstalle kirjoittelevien neropattien pitäisi opiskella vähän pidemmälle ennen kuin ovat valideja kommentoimaan asiaa. Lihavuus on nykyään entistä useammin seurausta masennuksesta, tietyistä lääkkeistä sekä sosiaalisista verkoista. Mutkien suoriksi vetäminen ei auta ketään, ja ihmisten ulkonäön ja painon demonisointi aiheuttaa itse asiassa vain enemmän paino-ongelmia ylipainoisille henkilöille.
Kukahan tässä nyt vetää mutkia suoriksi? Ihan kuin tahallaan haluaisit ymmärtää toisten kommentit väärin.
Kommentissa, johon viittasit käytettiin ilmausta "lihavuus voi periytyä epigeneettisesti', mikä on täysin totta. Kommentissa ei lukenut "lihavuus periytyy aina jälkeläiselle epigeneettisesti". Eihän esim. ikinä kaikki vanhemman geenitkään periydy lapselle ja osa periytyistä geeneistä ei ilmene yksilön fenonotyypissä/ilmiasussa. Kommentissa vain tuotiin esille epigeneettisen periytymisen mahdollisuus, kun aiemmissa kommenteissa sanottiin, että lihavuus ei voi periytyä ollenkaan. Kommentissa ei sanottu, että ainoa syy yksilön lihavuuteen on se, että hän on vanhemmiltaan perinyt säätelytekijöitä, jotka aktivoivat lihavuudelle altistavien geenien toimintaa.
Ja ei tietenkään lihavat äidit automaattisesti syötä lapsiaan lihaviksi, mutta kyllä se on luultavasti lihavalle äidille todennäköiseempää kuin normaalipainoiselle/hoikalle.
*fenotyypissä
Arin kiemurtelu on kiusallista katsoa... Miksi osallistuu julkiseen ohjelmaan, kun oma identiteetti on vielä hukassa ja käsittelemättä? Kyllä ss on niin iso asia ihmisessä ja vanhemmaksi haluavassa, että ihme jos uskoi asian pysyvän salassa tv:ssä...
Kaikkea hyvää Riinalle ja Arille silti.
Oon samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa siitä, että Ari on vanhemman oloinen kuin ilmoittamansa 43 v. Onko tässäkin sama strategia kuin seksuaalisen suuntautumisen suhteen? Totuus on siis muokattavissa tarkoitusperien mukaan. Ihmettelen asiantuntijoita, joilta tällainen käytös on ns. mennyt läpi.
Onko tuo Hanna ollut jossain tv-ohjelmassa aiemmin? Jotenkin niin tutun näköinen ja oloinen, en vain saa päähäni missä hänet olen nähnyt...
Marco ja alkujaksojen Jarno olivat napakympissä pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa siitä, että Ari on vanhemman oloinen kuin ilmoittamansa 43 v. Onko tässäkin sama strategia kuin seksuaalisen suuntautumisen suhteen? Totuus on siis muokattavissa tarkoitusperien mukaan. Ihmettelen asiantuntijoita, joilta tällainen käytös on ns. mennyt läpi.
Onko kenelläkään faktaa Arin syntymävuodesta? Minuakin epäilyttää tuo ilmoitettu ikä...
Katsookos kukaan tätä vai oletteko katsoneet jo jakson 4 ennakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Katsookos kukaan tätä vai oletteko katsoneet jo jakson 4 ennakkoon?
Katson parhaillaan! Tuosta Riinasta(?) tulee vähän erikoinen kuva
Ei tarvii katsoa noita jaksoja, kun noissa jaksojen kuvauksissa paljastuu kaikki käänteet esim. tuo jakso 5.
Thomasilla ja Kristalla vähän jäykähköä menoa. No, ehkä se on noin alkuvaiheessa vaikea olla rennosti kameroiden edessä.
Nyt ymmärrän paremmin miksei Riina ole löytänyt puolisoa. Vaikuttaa aika määräilevältä ihmiseltä, joka haluaa tehdä asiat juuri omalla tavallaan. Tuntuu, että elättelee toiveita, että Arista tulisi hänelle puoliso tai heidän välillään olisi jotain enemmän.
Marco on ihan symppis, mutta hirveän nuori, toivottavasti ei mieli muutu. Tuli vähän epäkypsä kuva, kun kiukutteli kuinka vihaa odottamista ja haluaa kaiken kivan nyt ja heti. Onkohan miettinyt loppuun asti mihin on sitoutunut.
Thomas ja tummahiuksinen nainen on oikein mukavan oloisia, mutta jotenkin en näe heitä yhteisen lapsen vanhempina. Miten 900 km välimatka??
Olis hienoa jos Riinasta ja Arista tulis pari 🙂
Krista voisi pätkäistä 20 senttiä hiusta pois. Noin ohut tukka ei näytä tosi pitkänä hyvältä.
Aika vuoristorataa tuo Marcon ja Hannan meininki
En usko, että Thomas löytää omat kriteerinsä täyttävää naista tähän tarkoitukseen. Hyvä olla tietenkin tarkka näissä asioissa.
Mulla on valtava myötähäpeä tätä ohjelmaa katsoessa!
Miesten kohdalla ei myöskään pelkällä ulkonäöllä pitkälle pötkitä, jos ei ole minkäänlaista uraa, asemaa tai varallisuutta. Siis jos pysyvämpää kumppania tai perhettä haikailee ja asettaa itse kumppanille jonkinlaista rimaa.
Juhanan taustoista en tiedä.