Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL
Kommentit (1457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään muuta häiritse tuo ohjelman nöyryyttävä asennevivahde? Minusta oli kauheaa katseltavaa, kun ehdokkaiden piti yksi kerrallaan paljastaa kenen kanssa olisivat halunneet tehdä lapsen. Siinä sitten väkisin hymyiltiin kun kukaan ei halunnutkaan tehdä lasta ehdokkaan kanssa. Tämä oli ikävää, varsinkin kun jo lähtökohdat 4 naista vs 7 miestä olivat todella epäreilut!
Toinen nöyryytys oli Thomas ja sen naislauma, jonka Thomas ruoti läpi kameralle nainen kerrallaan. Olisi ollut fiksumpaa ilmoittaa vain se kenen kanssa natsaa, ei ruotia läpi toisten negatiivisia puolia koko kansalle. Eihän naisetkaan saaneet kertoa mitä mieltä todellisuudessa olivat Thomasista!
Tämä häiritsi minuakin pahasti. Fiksumpaa olisi ollut tehdä äänestys suljetuilla lapuilla ja vain ne, joilla on mätsännyt, olisi kerrottu kaikille. Täysin turhaa nöyryyttämistä tuollainen julkinen mielitietyn kertominen ja tyrmääminen.
Ihmisten nöyryyttäminen on koko sarjan pohjana ja perustana, katsokaa nyt vaikka tämänkin ketjun kommetteja. Ihmisten nöyryytys näillä kaikilla on mielessä, kaikilla, jotka kovin kevein perustein kommetoivat täällä(kin) toisten ihmisten painoja. Esimerkiksi. Kukaan teistä ei ole viaton, kaikki olette nöyryyttäjiä ja kiusaajia. Älkää yhtään luulko itseänne sen paremmiksi, olette varsinaista pohjasakkaa.
Minä olen sitten hyvis, kun en (ainakaan vielä) ketään heistä ole haukkunut. Uskon, että ovat vilpittömällä mielellä liikkeellä. Ymmärrän, että on ihmisiä jotka kaipaavat lasta, mutta eivät jaksa elää nokikkain kumppanin kanssa kaiken aikaa. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Melkosta säätämistä. Juhana lähtee kahden päivän leiriltä toisen päivän loppupuolella. Mitä se sillä voitti, jonkun pari tuntia nopeempaa pääsi kotiin?
Mut niin. Juhana lähtee kun ei oo sopivaa naista hälle. Thomasille ei löydy naista niin laitetaan joku oma kampanja pystyyn ja hakemalla haetaan hälle lisää naisia. Miksi juuri hänelle? Tosi kummallinen ohjelma ja vaikee saurata. Harmittaa koska odotin tätä kovin. Mikälie leikkaus vai ohjaus vai käsikirjoitus vai mikä kaikki on ihan pielessä.
Kertoisivat edes miks yhtä suositaan ja muut heivattiin mäkeen. Nyt yhdelle miehelle oli useampi nainen ja moni nainen torjuttiin, muttei heille järjestetty lisää miehiä. Vain tuo yksi tsäänssi.
Niimpä, eikö kaikki edelleen halukkaat miehet olisi voineet tavata nämä uudet naisehdokkaat myös? Tuntuu oudolta. Olisiko kaikki muut muka sanoneet että ei tämä sittenkään ollut meidän juttu, vaikka tutustumisleirillä vaikuttivat innokkailta.
Vierailija kirjoitti:
Melkosta säätämistä. Juhana lähtee kahden päivän leiriltä toisen päivän loppupuolella. Mitä se sillä voitti, jonkun pari tuntia nopeempaa pääsi kotiin?
Mut niin. Juhana lähtee kun ei oo sopivaa naista hälle. Thomasille ei löydy naista niin laitetaan joku oma kampanja pystyyn ja hakemalla haetaan hälle lisää naisia. Miksi juuri hänelle? Tosi kummallinen ohjelma ja vaikee saurata. Harmittaa koska odotin tätä kovin. Mikälie leikkaus vai ohjaus vai käsikirjoitus vai mikä kaikki on ihan pielessä.
Kertoisivat edes miks yhtä suositaan ja muut heivattiin mäkeen. Nyt yhdelle miehelle oli useampi nainen ja moni nainen torjuttiin, muttei heille järjestetty lisää miehiä. Vain tuo yksi tsäänssi.
Varmaan tuotanto ajatteli, että Thomas olisi noista jäljelle jääneistä miehistä ja naisista se, joka herättäisi eniten kiinnostusta. Ylipäätäänhän tuohon ohjelmaan on ollut tosi vähän hakijoita (Jenni Alexandrovan mukaan vain 16?). Jos noista muista olisi tehty samanlainen lehtijuttu kuin Thomaksesta, ei uusia hakijoita olisi välttämättä saatu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kummallinen ohjelma ja vaikee saurata. Harmittaa koska odotin tätä kovin. Mikälie leikkaus vai ohjaus vai käsikirjoitus vai mikä kaikki on ihan pielessä.
Jep, huono ja sekava toteutus. Ohjelmassa on tosi vähän ns. oikeaa sisältöä per jakso, ja lisäksi on tuo outo "juontaja portaikossa"-systeemi joka vaikuttaa lähinnä ruutuajan täytteeltä. Osallistujista on saatu yllättävän vähän irti: ohjelmassa jokainen toistelee samoja "haluan kovasti isäksi/äidiksi"-pätkiä, mutta sen syvemmälle ei päästä. En odota mitään henkilökohtaisia paljastuksia osallistujista, mutta onhan tämä aihe, jonka puitteissa voisi luulla löytyvän vähän monipuolisempaakin pohdintaa. En syytä osallistujia vaan luokatonta toteutusta.
Jopa jokaisen reality-käsikirjoittajan unelma eli se ns. draama yhden miehen homouden ympärillä jäi sekin jotenkin epämääräiseksi.
Asiantuntijoista psykologimies ja osallistujista Hanna ja Marco on ainoat, joita jaksaa yhtään seurata, mutta kaiken muun ohjelmasta voisi melkein leikata pois ilman että katsoja menettäisi paljoakaan.
Pettymys itsellenikin tämä sarja toistaiseksi, koska aihe on mielenkiintoinen ja odotin tältä siksi paljon. Mutta jospa tämä tästä lähtisi vielä lentoon sitten kun lapsia aletaan tehdä tosissaan.
Riina olisi voinut odottaa vähän ja etsiä mies perinteisillä metodeilla. Riina näyttäisi olevan miesystävää vailla, siksi sille oli Arin homous vähän shokki. Jotenkin mä mietin mihin tää maailma on nyt mennyt kun ihan nuoret naisetkin hakee kumppanuusvanhempaa ja tekee sit lapsen homomiehelle. Siis oikeasti. Riina olisi kaivannut aitoa rakkautta ja tavallisen perhe-elämän ihan tavallisen heteromiehen kanssa.
Jäi kyllä ihmetyttämään että miksi vain Thomas tapasi uudet naiset ja miksi naisia ei tuotu sille alkuperäiselle leirille.
Ja se kumppanin valitseminen siinä kaikkien edessä. Luulisi että jo lapsena on tarpeeksi moni kokenut miltä tuntuu olla viimeinen joukkueeseen valittu tai ainut, jota ei kutsuta synttäreille. Telkkarissa ei tarvitsisi näyttää aikuisten versiota siitä tuskasta. Ammattilaisten pitäisi kyllä ymmärtää kuinka kova paikka se näille tyypeille on.
Oli niin julmaa! He ovat jo perus parinvalinnassa tulleet torjutuksi ja jääneet ilman kumppania ja lapsia. Ja nyt vielä platoninen viimeinen oljenkorsi ja taas tullaan torjutuksi ja oikein kamerat naamalla.
Toi Arin ja Riinan juttu. Kuinka huonosti voidaan asia avata? Puolet on yhä epävarmoja oliko Ari naimisissa miehen vai naisen kanssa. Ja miten se homous hääkuvista selviää, jos kerta naisen kanssa oli? Jää aina vaan enemmän kysymyksiä, kuin mitä ohjelma antaa vastauksia. TURHAUTTAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksi tuo Riina on hakenut ohjelmaan. Tosi mukavan ja tasapainoisen oloinen, hyvä työpaikka ja muutenkin elämänasiat järjestyksessä. Perusnättikin. Ja hänellä ikää kuitenkin vasta 30. Eiköhän aikaa kumppanin etsimiseen kuitenkin olisi ollut ja varmasti kelpaisi monelle.
Riina on juuri sellainen "tavallinen" nainen, joka ei miehille kelpaa, vaikka minustakin hän on ollut fiksu, mukava ja flirttaillessaan nätti. Ja normaalipainoinen. Deittaillessa on ihan älyttömän vaikea löytää mitään järkevää seuraa. Tiedän, kun olen itse myös "tavis".:)
Normaalipainoinen??
Vaikuttaa ihan kivalta tyypiltä ja olisi varmaan hyvä äiti. Mutta itse veikkaan että painon ja ulkonäön takia ei ole kumppania löytynyt.
Kaksytä kiloa ylipainoa ainakin. Balettiharrastuksesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuotanto ajatteli, että Thomas olisi noista jäljelle jääneistä miehistä ja naisista se, joka herättäisi eniten kiinnostusta. Ylipäätäänhän tuohon ohjelmaan on ollut tosi vähän hakijoita (Jenni Alexandrovan mukaan vain 16?). Jos noista muista olisi tehty samanlainen lehtijuttu kuin Thomaksesta, ei uusia hakijoita olisi välttämättä saatu ollenkaan.
Jaksossahan kerrottiin, että lehdessä oli ollut juttu kun sarjaa tehtiin ja siihen oli haastateltu juuri Thomasta (ja ilmeisesti mainittu, että hän ei löytänyt kumppania). Tämän jutun pohjalta useat naiset olivat ottaneet yhteyttä nimenomaan Thomaksen takia, koska hänet oli esitelty lehtijutussa.
Vierailija kirjoitti:
Jäi kyllä ihmetyttämään että miksi vain Thomas tapasi uudet naiset ja miksi naisia ei tuotu sille alkuperäiselle leirille.
Ja se kumppanin valitseminen siinä kaikkien edessä. Luulisi että jo lapsena on tarpeeksi moni kokenut miltä tuntuu olla viimeinen joukkueeseen valittu tai ainut, jota ei kutsuta synttäreille. Telkkarissa ei tarvitsisi näyttää aikuisten versiota siitä tuskasta. Ammattilaisten pitäisi kyllä ymmärtää kuinka kova paikka se näille tyypeille on.
- Tämä on taivahan tosi! Saatan vain arvailla niiden "heivattujen" mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se kumppanin valitseminen siinä kaikkien edessä. Luulisi että jo lapsena on tarpeeksi moni kokenut miltä tuntuu olla viimeinen joukkueeseen valittu tai ainut, jota ei kutsuta synttäreille. Telkkarissa ei tarvitsisi näyttää aikuisten versiota siitä tuskasta. Ammattilaisten pitäisi kyllä ymmärtää kuinka kova paikka se näille tyypeille on.- Tämä on taivahan tosi! Saatan vain arvailla niiden "heivattujen" mielipahaa.
Toivon, että tuotanto perustelee toimintansa!! Miksi näin ala-arvoisesti toimittiin??
Mulla tuli niin surku niiden hakijoiden puolesta, jotka JULKISESTI nolattiin. Kipeä paikka varmaan muutenkin. Tsempit teille jokaiselle!!
Muutenkin ohjelma oli tehty huonosti. Vaikeasti puhuva Jenni viettää aikaansa portaikossa ja puhuu selkosuomella itsestäänselvyyksiä. Huh!
Ainoa, jota jaksoi kuunnella, oli psykologi.
Ainoat syyt katsoa ohjelmaa ovat Hanna ja Marco. Muuten varsinkin "asiantuntijoiden" ja Jennin pälätysosuuksien näyttäminen on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miksi tuo Riina on hakenut ohjelmaan. Tosi mukavan ja tasapainoisen oloinen, hyvä työpaikka ja muutenkin elämänasiat järjestyksessä. Perusnättikin. Ja hänellä ikää kuitenkin vasta 30. Eiköhän aikaa kumppanin etsimiseen kuitenkin olisi ollut ja varmasti kelpaisi monelle.
Riina on juuri sellainen "tavallinen" nainen, joka ei miehille kelpaa, vaikka minustakin hän on ollut fiksu, mukava ja flirttaillessaan nätti. Ja normaalipainoinen. Deittaillessa on ihan älyttömän vaikea löytää mitään järkevää seuraa. Tiedän, kun olen itse myös "tavis".:)
Normaalipainoinen??
Vaikuttaa ihan kivalta tyypiltä ja olisi varmaan hyvä äiti. Mutta itse veikkaan että painon ja ulkonäön takia ei ole kumppania löytynyt.
Tämä, Riina olisi normaalipainoinen, jos laihduttaisi noin 20 kg... Ihmettelin myös niitä muita alkuperäisiä naisehdokkaita siinä ohjelmassa, kun joka ikinen oli reilusti ylipainoisia ja miehet taas olivat normaalipainoisia ja jotkut jopa liiankin hoikkia minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat syyt katsoa ohjelmaa ovat Hanna ja Marco. Muuten varsinkin "asiantuntijoiden" ja Jennin pälätysosuuksien näyttäminen on aivan turhaa.
Varsinkin tämän Jennin ässän suhina on ärsyttävää kuunnella ja on muutenkin täysin turha koko ohjelmassa, tai voisi ainakin karsia sen höpinät reilulla kädellä. Myöskin näitä "asiantuntijoita" on joka lähtöön tuossa, ihan liikaa; yksi psykologi tms. riittäisi jaarittelemaan ihan hyvin. Sama ongelma oli Ensitreffit alttarilla-ohjelmassa ja muissa samankaltaisissa; liikaa niitä kaikensorttisia ns. asiantuntijoita jaarittelee niitä näitä täysin itsestäänselvyyksiä. Joka ohjelmassa riittäisi yksi tai korkeintaan kaksi tyyppiä jaarittelemaan niitä itsestäänselvyyksiä, jotka ovat tiedettyjä asioita ilman jaaritteluakin. Harvoin noilla "asiantuntijoilla" mitään ihan uutta oikeaa tietoa on jakaa.
Ari sanoo Iltalehdessä homoudestaan: "Ei tullut edes mieleen ottaa asiaa puheeksi. En pidä sitä kovin tärkeänä asiana, olen mitä olen, miksi tuoda sitä esille."
Aika paljon asioita voisi jättää kertomatta, jos vaan ajattelisi "olen mitä olen, miksi tuoda sitä esille".
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvänen aika. Varmasti Juhanaltakin on tuotanto kysynyt, haluaako hän jatkaa prosessia. Todennäköisesti Thomas on ollut ainoa halukas viemään suunnitelmaansa pidemmälle. Voit tietysti kysyä asiaa tuotantoyhtiöltä, mutta veikkaisin, että Juhana puhalsi pillit pussiin lopullisesti päättäessään lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painokeskusteluun sellainen näkökulma, että kyllähän sitä miettii, minkälaisen elämän se toinen vanhempi lapselle tarjoaa. Ylipaino usein ”periytyy”. Jos on itse esim. liikunnallinen ulkoilmaihminen, niin halunnee lapselleen myöskin aktiivista ja terveellistä elämää.
:D Siis nyt ylipaino periytyy?! Äsken väititte täällä että noiden naisten pitäisi muuttaa elintapojaan, hhmm
.
Lihavat äidit syöttävät myös lapsensa lihaviksi. Tämä on niin nähty. Huomasit varmaan, että periytyminen oli lainaamassasi viestissä lainausmerkeissä. t. eri
Epigeneettisesti lihavuus voi periytyä. Googlatkaa, jos ette tiedä mitä kyseinen termi tarkoittaa.
Taas yksi tyypillinen Dunning-Kruger -vaikutus-tyylinen kommentti.
Kyllä vain, lihavuus periytyy epigeneettisesti, mutta mitään yksittäisiä lihavuusgeenejä ei ole olemassa, eivätkä lihavat äidit automaattisesti syötä lastaan pilalle. Lihavuus on monimutkainen ilmiö, jota tälle palstalle kirjoittelevien neropattien pitäisi opiskella vähän pidemmälle ennen kuin ovat valideja kommentoimaan asiaa. Lihavuus on nykyään entistä useammin seurausta masennuksesta, tietyistä lääkkeistä sekä sosiaalisista verkoista. Mutkien suoriksi vetäminen ei auta ketään, ja ihmisten ulkonäön ja painon demonisointi aiheuttaa itse asiassa vain enemmän paino-ongelmia ylipainoisille henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painokeskusteluun sellainen näkökulma, että kyllähän sitä miettii, minkälaisen elämän se toinen vanhempi lapselle tarjoaa. Ylipaino usein ”periytyy”. Jos on itse esim. liikunnallinen ulkoilmaihminen, niin halunnee lapselleen myöskin aktiivista ja terveellistä elämää.
:D Siis nyt ylipaino periytyy?! Äsken väititte täällä että noiden naisten pitäisi muuttaa elintapojaan, hhmm
.
Lihavat äidit syöttävät myös lapsensa lihaviksi. Tämä on niin nähty. Huomasit varmaan, että periytyminen oli lainaamassasi viestissä lainausmerkeissä. t. eri
Epigeneettisesti lihavuus voi periytyä. Googlatkaa, jos ette tiedä mitä kyseinen termi tarkoittaa.
Taas yksi tyypillinen Dunning-Kruger -vaikutus-tyylinen kommentti.
Kyllä vain, lihavuus periytyy epigeneettisesti, mutta mitään yksittäisiä lihavuusgeenejä ei ole olemassa, eivätkä lihavat äidit automaattisesti syötä lastaan pilalle. Lihavuus on monimutkainen ilmiö, jota tälle palstalle kirjoittelevien neropattien pitäisi opiskella vähän pidemmälle ennen kuin ovat valideja kommentoimaan asiaa. Lihavuus on nykyään entistä useammin seurausta masennuksesta, tietyistä lääkkeistä sekä sosiaalisista verkoista. Mutkien suoriksi vetäminen ei auta ketään, ja ihmisten ulkonäön ja painon demonisointi aiheuttaa itse asiassa vain enemmän paino-ongelmia ylipainoisille henkilöille.
Painavaa asiaa! (Validi=pätevä, eikö vain? Suomeksikin sen kai voisi sanoa, silloin kun vastaava sana kielestämme löytyy.)
Tulin lukemaan tämän ketjun ihan tuon Juhanan takia. Kun ensin itse katsoin että onpa komea ja vielä pitkätukkainenkin (vaikka okei vähän ysäriponnari) mutta sitten sainkin hänestä tosi ylimielisen kuvan. Ja niinhän tässä ketjussa muutkin ovat kokeneet.
Luulen että hänen motiivinsa hakea ohjelmaan oli se, että hän oikeasti kuvitteli että mukaan hakee jotain ihania missejä (kuten jossain Bachelorissa) tai muuten hyvännäköisiä tyyppejä. Hän asuu Hgissä eikä kai oikein tajunnut että ei-hkiläiset ovat vähän toisennäköisiä.
Ja varmaan muutenkin ajatteli että nyt kun hänen naamansa on nähty niin yhteydenpidot Facessa ja Tinderissä lisääntyvät, mikä voi olla tottakin.
Se pariutuminen Hgissä on sen verran hankalaa (olen ollut siellä ja kokenut sen deittikulttuurin) että hän varmaan ihan tosissaan kuvitteli että ohjelma toisi siihen jotain muutosta. Hgissä on ihan tavallista että myös komeat jäävät yksin, joko omaa nirsouttaan tai siksi että vaihtoehtoja on liikaa eikä kukaan kelpaa kellekään. Varsinkaan jos toista ajattelee vain kumppanuusvanhempana eli ilman romanttisia tunteita. Kuin jotain objektia.