Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?

Vierailija
16.03.2020 |

Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.

Kommentit (563)

Vierailija
461/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen maisteriohjelmassa yliopistossa, ja yliopisto on päättänyt, että kaikki opetus on 16.3.-31.5. etäopetusta. Niinpä opiskelen etänä. 

Olen opintovapaalla ja ammatiltani varhaiskasvatuksen opettaja. Olen hyvinkin onnellinen siitä, että en työskentele tällaiseen aikaan päiväkodissa. 

Totta, olet onnekas. Tässä on päiväkodeissa kovasti lomautuksen uhkaa ilmassa. Voipi olla siirto johonkin muuhun työhön edessä.

Meillä oli tänään päiväkodissa 17 lasta, normaalisti 80! Käytännössä aikuisia oli normaali määrä, eli melkein yhtä lasta kohti oli tänään oma aikuinen. Huomisesta ei tiedä, tuleeko edes 17 lasta. Lomat on kielletty ja työntekijöitä infottiin eilen, että voi tulla pikaisestikin siirto akuuttiyksiköihin. Saa nähdä, mitä työtä tekemään.

Miksi päiväkotien lomat on peruttu? Eikö ole nurinkurista, koska ei ole monta lasta hoidettavana, niin silloinhan maalaisjärjen mukaan olisi hyvä aika pitää vuosilomaa? Vai kuvitellaanko siellä teidän hallinnossa, että lastentarhanopettajat lähtee vanhusten takapuolia pesemään?

Jos (kun) työvelvoite asetetaan voimaan, ei siinä tarvii kuvitella mitään. Työtä osoitetaan tekemään juuri sinne minne tarvitaan. Valtio määrää, vaikka et sitä ajatusta nyt ymmärrä.

Vierailija
462/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen ja lapset on päiväkodissa. Työskentelen öljynjalostuksen parissa. Homma jatkuu ymmärrettävistä syistä mahdollisimman normaalisti, niin saavat suomalaiset tankata autojaan.

Lapset päiväkodissa koska olen yh (lasten isä kuollut). Olisin mielelläni kotona lasten kanssa, mutta mikäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat työt hoituu kotoa käsin, kun miehen ei. Muutoin olisi laitettava ekaluokkalainen kouluun.

Vierailija
464/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona pienten lasten kanssa. Kaikki menot ja kerhot peruttu ja yritän parhaani mukaan saada päivät kulumaan. Ulkoilemme, leivomme, leikimme, rakennamme majoja ja kaikkea mahdollista, mutta silti 10-tuntiset päivät yksin lasten kanssa tuntuvat pitkiltä turhautuneiden lasten kanssa.

Miehen töissä sen sijaan tähän poikkeustilanteeseen suhtaudutaan välinpitämättömästi. Etätöitä ei oikein saisi tehdä "koska töiden tekemisestä etänä ei oikein tule mitään" sanottiin tiedotteesta. Hän tekee siis suunnittelutyötä, enkä ymmärrä mikä työ sitten onnistuisi etänä, jos tuo ei. Heillä suunnittelu ym. puolella ihmisiä on töissä noin 50 henkeä, kahvihuoneessa päivittäin kerrallaan useita kymmeniä. Minusta tämä tuntuu oudolta, kun muussa yhteiskunnassa yli 10 hengen kokoontumiset on kielletty. Mitä järkeä on meidän muiden kontakteja rajoittavissa toimissa, jos yrityksissä saa toimia noin villisti ja välinpitämättömästi. Mietin että voisiko asiasta ilmoittaa jonnekin? Mies ei voi ottaa asiaa puheeksi töissä, muuten ko. työpaikassa joutuu huonoon valoon.

Vierailija
465/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin. Toimin lääketeollisuudessa, eikä hommia voi tehdä etänä.

Vierailija
466/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen. Maatalouslomittaja.

Täällä toinen,just tein 38h/5pv kun tilalliset oli kuumeessa eikä ollut varmuutta onko koronaa vai ei niin eristivät itsensä taloon ja huutelivat ikkunasta ohjeita 😁 12 lehmä ja 9 hevosta

Vierailija
467/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yksityisellä sektorilla. Myymme tuotteita, jotka eivät ole välttämättömiä kenellekään. Asiakkaita oli silti tänään normaalisti eikä kellään ollut mitään kiirettä minnekään. Kaupungilla oli ihmisiä. Poikkeustila ei näy mitenkään! Suomalaiset on yhtä tyhmiä kuin ranskalaiset ja italialaiset - sisällä ei pysytä ennen kuin sotilaat on kadulla. 

Sama täällä. Helsingin keskustassa olen töissä. Kuulun riskiryhmään, mutta tyhmä pomo ei laita puljua kiinni ja tuntityöläinen kun olen, niin pakko on käydä töissä. 

T. yh

Vierailija
468/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan tiivisti.

terv, roskakuski

Vierailija
469/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko varmaan mennä vaikka pitäisi pystyä tehdä töitä etänäkin. Olen itse riskiryhmää, mutta sairaalassamme käytössä yhä lankapuhelimet ja faksi. Lisäksi lääkäreille pitää tulostella turhia lappuja. Näiden erittäin tärkeiden toimintojen takia riskeeraan oman terveyteni. T. Osastonsihteeri nykyaikaisessa sairaalassa

Minkälaisia turhia lappuja - kysyy lääkäri.

Vierailija
470/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä. Terveyskeskuslääkäri, joka on riskiryhmässä parinkin perussairautensa vuoksi. Olen pyytänyt, ettei tarvitse infektiopolia pitää, mutta siitä huolimatta niitä koronaepäilyjä tulee minunkin vastaanotolle, ensimmäinen hyvin varma tapaus tänään.

Vierailija
471/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuotantopuolella elintarviketeollisuudessa, joka on yhteiskunnan näitä kriittisiä aloja. Meillä on työvelvoite paitsi jos on karanteenissa, sairaana tai enintään 10-v. lapsi on kotona sairaana. Konttorin porukka on siirtynyt etätöihin, mutta me koneenkäyttäjät tehdään teille tuoretavaraa :)

472/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitajana etelä-Suomessa sijaitsevassa (pahamaineisessa) sairaalassa. Töihin siis menen, niin kauan kunnes itse sairastun.

Vierailija
473/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen.  Kiinteistönvälittäjä provisiopalkalla - jos en tee töitä, en saa palkkaakaan.

Vierailija
474/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laitoshuoltaja sairaalassa.

Vierailija
475/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu leipomotehtaalla kysyntä vain kasvaa.

Vierailija
476/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen töihin. Toimin lääketeollisuudessa, eikä hommia voi tehdä etänä.

Sama. Lisäksi kollegoina paljon vanhempaa väkeä ja muuta riskiryhmää, joten työt ei itseltä ainakaan lopu vaan saattaa mennä ihan säännölliseksi ylityöksi.

Vierailija
477/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinehuoltaja, en mene sairastuin flunssaan.

Vierailija
478/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, oon kondiittori

Vierailija
479/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mutta nyt alkoi vuosiloma jonka jälkeen epävarma tilanne, siivoojana olen

Vierailija
480/563 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi sairaana kotona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen päiväkotiin töihin vaikka kuulun riskiryhmään kun olen astmaatikko :/

Juuri tämän takia älkää viekö flunssaisia lapsianne päiväkotiin, vaikka "..ei ollut kuumetta, ihan pientä yskää ja nuhaa vaan...".

Ainahan lapsilla pieniä flunssia on ja päiväkotiin vain tuodaan. Mutta nyt tarkkana!

Päiväkodeissa ei käsiä pesemällä voida tartuntoja välttää. Pieni lapsesi aivastelee ihan valtoimenaan. Päiväkodit pidetään auki ehdottoman terveille lapsille. Kunnioitetaan MUIDEN lasten ja heidän perheittensä terveyttä ja päiväkotien henkilökunnan työterveyttä.

Käsittämätöntä ettei näitä riskiryhmiä suojella! Itse olen kanssa vakassa töissä, ja jään nyt kesälomalle. Toinen vaihtoehto olisi ollut palkaton vapaa. Onneksi pomoni ymmärsi tilanteeni ja nyt saan jäädä pois toistaiseksi "räkänokkien" äärestä.

Olen siis raskaana, mutta raskaana olevathan eivät ole riskiryhmää THL:n mukaan. (WHO:n lukaan taas ovat) Käsittämätöntä. Haluavat vauvoja Suomeen, mutta eipä niitä ainakaan vielä mahassa ollessan näköjään suojellakaan mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän