Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Menen, olen suunnittelija keskisuurissa energia-alan yrityksessä. Töitä ei juuri pysty tekemään etänä, mikä on sääli.
Optikko ja töitä vielä toistaiseksi teen.
Ihan sika jees tää karenteeni juttu. Ite oon töissä pikaruokapaikassa ja nyt saa ihan helpol olla pois töistä ja ei haittaa mua niiku sit yhtää. Ennen piti ain feikkaa joku tauti mut nyt vaa laitoi pomolle viestii et on kuumet ja pääkipee. Herkku ostettu ja valkkarii eli Netflix here I Come! 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan, miten täällä yht'äkkiä on näin paljon hoitsuja linjoilla? 😂 Milloin te niitä töitä oikein painatte, kun täällä roikutte?
Juuri kotiuduin 11 tunnin vuorosta. Huomenna vapaa ja sitten taas pitkä päivä. Mitäs itse teet työksesi?
11h vuoro ja jaksat vielä täälläkin päivystää? 😂
14h vuoroja meillä kyllä sitä jaksaa työvuoron jälkeen aamupalalla nettiä selata vielä hetken. Mikä ihme tuo nyt on?
Menen, toimin palomies-ensihoitajana. Ensihoitotehtävällä suojaudumme normityöasulla+steriilihanskoilla ja jos coronaepäily tai heng.vaikeusoire pot.: suunsuoja ja suoja-asu lisäksi; jos tiedet. etukäteen. Toimimme siis selkeiden ohjeiden mukaan! Ei pelota, suurin osa tartunnoista on normiflunssa-oireita, mitä ihmisellä on, lisäksi kausi flunssa jyllää.
Minun työpaikalla koko toimistoporukka voi tehdä etänä työnsä, mutta 50% paikalla. Yhdessä syödään isossa pöydässä, ei kovin viisasta. Huomenna vielä menen, mutta sitten jään etähommiin. TJ huono käyttämään etäneuvotteluita ja on muutenkin aina ollut vastaan etätöitä, Asiantuntija organisaatio, erittäin hyvin menestyvä yritys, mutta oletuksena on, että etätöissä puuhataan muuta eli ei tehdä koko päivää töitä. Nyt on kuitenkin suurimman osan oltava etätöissä.
Teen etänä lastensuojeluhommia mahdollisimman paljon, mutta pakolliset asiakaskäynnit on hoidettava oli koronaa tai ei. Suojavarusteissa toki jos perheissä flunssaoireita.
Työssä kyllä, mutta määräyksellä 100% etänä. TE-toimistossa olen töissä, kuulutaan kriittisiin aloihin. Yritän tehdä pidempää päivää että ihmiset saisivat lausunnot ja sitä kautta rahansa lomautuksen ajalta. Ruuhkasuma on ihan hurja. Ehdoton enemmistö meillä töissä yrittää tehdä niin paljon kuin vain ehtii ja pystyy, sympatiat on lomautettujen ja yrittäjien puolella.
Menen. Hielon asiakaita taihielomossa.
Menen töihin myymään jarrupaloja ja Wunderbaumeja. Kyllä vituttaa, kun ei ihmiset tajua olla tulematta viettämään aikaa kaupoille. Pelkästään ajan kysymys koska tartunta osuu omalle kohdalle ja vien sen kotiin riskiryhmään kuuluvalle puolisolle.
No enpä kuule mene enkä tiedä onko tämän paskan jälkeen enää työpaikkaakaan. Olen lentokentällä töissä ja näin aluksi ainakin tuli lomautus..
Mun mielestä jokainen voisi ajatella, että miten tärkeää se oma työnteko nyt on yhteiskunnan kannalta. Olisiko parempi jäädä kotiin, kun lähteä mahdollisesti levittämään virusta. Talous on toissijainen juttu. Miettikää omaa ja muiden terveyttä.
Olkaa rohkeita ja tehkää viisaita päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Saatanpa mennä, jos liikkumista ei rajoiteta. Olen kuvataiteilija ja on iso tilaustyö julkiselta taholta. Työhuoneellani olen yksin.
Juuri nyt etätöissä sieltäkin.
Tilaako noita töitä ylipäätään mikään muu kuin julkinen taho veronmaksajien kustannuksella?
Nyt varmasti on myyjät ym. tosi tyytyväisiä, kun ei ehkä enää ikinä tarvi töihin mennä kun tulee yt-neuvottelut?
Kannattiko ihan oikeesti valittaa sillon kun teillä vielä oli työpaikka?
Juu, ja mä meen töihin huomennakin ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tottkai menen. Treenaan eurooppalaisia e-urheilijoita Discordin välityksellä. En ole koskaan ollut kiinnostunut mitä ihmiset ulkona toimittaa.
Niin täällä puhuttiin ihan oikeista töistä.
Työt jatkuvat normaalisti, olen puualan tehtaassa töissä. Kuulun riskiryhmään, joten olen karanteenissa heti, jos koronaa ilmenee lähiseudulla. Muuten elämä ja työnteko jatkuu normaalisti. Ammattikouluikäinen poika tekee nyt koulutöitään etänä kotoa käsin.
Postinkäsittelijä. Kuuluu huoltovarmuuden piiriin (kun on on pankkien, sairaaloiden ja kelan posteja)
Kyllähän tämä aivan kamikazea on ja 100% varmasti työpaikkani kaltainen jättimainen rakennus jossa työskentelee satoja ihmisiä 24h/7 on varmasti ensimmäisiä epidemian sweet spotteja.
Suuressa kaupan alan yrityksessä. Teen kaikkeni että liiketoiminta pyörii.
Ja olen etätöissä, nettipalavereissa aamusta iltaan, ilman lounas- tai kahvitaukoja.