Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Kolme sivua olen ehtinyt lukea. Jos kysyttäisiin palkkaa tai jotain muuta työhän liittyvää, kaikki kolme sivua olisivat täynnä "asiantuntijoita".
Nyt ei ole yhtään :D.
Menen, olen leipuri ja pyrin parhaani mukaan paikkaamaan leipä saatavuutta kaupassa. Ja ei, nyt ei ole kaupoissa rahat silmissä vaan ihan oikeasti halutaan että kaikille riittää ruokaa. Ja kyllähän sitä riittää kun jokapäivä tulee lisää ja mekin leivotaan päivittäin uudet leivät.
Minä menen jakamaan mainoksia. En ymmärrä miksi niitä vielä jaetaan, kun kaupoissakaan ei käy asiakkaita juoksemassa tarjousten perässä.
Kyllä, sairaanhoitajana osastolla joka sairaalan pandemiasuunnitelmassa merkitty ensisijaiseksi osastoksi koronapotilaita varten..
Teen etätöitä, olen ajojärjestelijä. Ihanaa, kun saa nukkua tunnin pidempään, ei tarvitse laittautua tai miettiä eväitä, ei mene aikaa työmatkaan, voi tehdä työt vaikka yökkäreissä ja tukka pystyssä. Tuntuu, että energiaa riittää nyt paljon enemmän, kun ei tarvitse tehdä töitä avokonttorin mölyssä. En olisi uskonut, että työn muuttuminen etätyöksi voi olla näin positiivista. Koirienkaan ei tarvitse olla yksin ja voin käydä pissattamassa ne kesken päivän. Harmi, että normaalisti etätöitä ei meidän firmassa suosita, vaikka se olisi mahdollista.
Pidän logistiikan laitteet ja trukit kunnossa joten menen.
IT-ala, teen etänä kaiken mitä pystyn. Kaikkea ei pysty ja sen takia käyn työpaikalla tarpeen mukaan.
Leipomossa käyn. Ollaan kaikki terveitä vielä.
Menen. Lääkeala. Tehdään nyt 6 päiväistä viikkoa, että saadaan asiakkaiden lääkehuolto pelaamaan poikkeustilanteissakin.
Kyllä. Siivous. Ja kohdetta ei voida sulkea.
Menen. Vaikeasti kehitysvammaisten palvelukodissa hoitajana.
+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.
Pomo pakottaa töihin vaikka melkein kaikki muut meidän työpaikalla etäilee. It-ala kunnalla.
Maalari rakennustyömaalla ja ihan normaalisti meillä kaikki töissä käy. Ja toivottavasti pysyn terveenä niin hommat jatkuukin. Ei tässä ole varaa jäädä kotiin makaamaan eikä etätyöt tietenkään onnistu.
Tottakai menen.
T: Vaikeavammaisen avustaja
Aikuislukion opettaja. Opetan verkossa. Paljon isompi homma tehdä opetusvideot ja sähköiset harjoitukset ja korjata oppilaiden päivittäiset tuotokset kuin pitää tunnit koulussa!
Yrittäjä. Menen töihin. Osan päivistä teen etänä.
No harvassa ovat nykyään ne pankkitoimihenkilöt, jotka asiakastyötä tekevät ja näin altistuvat koronalle.