Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?
Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.
Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.
Kommentit (653)
Olen 1.tyypin diabeetikko. Ostin 6 viikkoa sitten puolen vuoden insuliinit ja hain terveyskeskuksen hoitotarvikejakelusta max mitä saa: 4 kuukauden hoitotarvikkeet. Lisäksi myöhemmin ostin kuumelääkkeitä pari isoa pakettia sinkkiä, vitamiineja sekä reseptillä hengitystä avaavaa lääkettä. Töissä käyn tehtaassa normaslisti.
En mitään <3, ei tässä mikään apocalypse ole edessä ;D
Ostin vesipulloja ja vessapaperia tammikuussa, kun aloin seurata ulkomaiden uutisointia ja keskustelua uudesta viruksesta.
Helmikuussa keräilin hieman säilykeruokaa yms, mm. hernekeittoa ja kaurahiutaleita.
Maaliskuussa ostin vitamiineja, antiseptisiä puhdistusaineita, käsidesiä sekä reseptilääkkeitä itselleni - ilman Kela-korvausta, koska siinähän on rajoitus. Sekä särkylääkettä.
Saippuaa löytyy valmiiksi niin nestemäisenä kuin paloinakin sekä monenlaisia suihkugeelejä.
Lähimarketissa huomasin, että monet ovat päättäneet mussuttaa karkkeja karanteenissa. Suklaata varsinkin oli hamstrattu.
5kg kissanraksuja, pehmeää ruokaa kissalle, herkkupötköjä kissalle ison kasan, herkkupastilleja kissalle, pellettiä kissalle 10 kg.
Ittelle makaroonia ja leipää sekä msitojauhoa sekä maitoa ja paskapaperia kaksi paalia. Yhden 30 kpl pakkauksen päänsärkytbl.
Kissanhiekkaa ja käsisaippuaa, nämä ovat sellaisia tiettyjä merkkejä, joita ei lähikaupasta saa enkä hirveesti ole tällä hetkellä halukas menee citymarkettiin niiden takia. Vahingossa tuli hamstrattua riisiä ja kissan kuivaruokaa, kun en muistanut onko kaapissa avaamattomat pakkaukset.
Ja sitten kaikki reseptilääkkeet, jotka vaan on voinut kahden viikon säännöllä hakea, olen hakenut kolmeksi kuukaudeksi. Lääkkeissä on ollut vähän toimitusvaikeuksia, yksi lääke piti varata. Toivottavasti saan sen.
Alastomista selviytyjistä olen oppinut miten vähällä pärjää, joten turha hamstrata mitään. Aina sitä jotain syötävää jostain saa, jätemäelläkin alkaa kyyt heräilee. Siinä mielessä helpompaa, että vesi tulee hanasta ja ei tarvii olla säiden armoilla.
Saatanan hamstraajat ettekö ymmärrä ett kaupasta ei lopu ruokaaaaa.
En itse hamstraa käyn tavallisesti kaupassa niin kuin ennen.
Ärsyyntynyt kirjoitti:
Saatanan hamstraajat ettekö ymmärrä ett kaupasta ei lopu ruokaaaaa.
En itse hamstraa käyn tavallisesti kaupassa niin kuin ennen.
No ei sieltä ruoka lopu, mutta kohta sinne ei uskalla enää mennä. Pahin tilanne tulee oleman kesällä. Nyt taitaa olla viimeiset ajat kun kauppaan uskaltaa mennä. Harkitsen, että mensin vielä tänään käymään isommassa marketissa. Tarvitsen tuotteen, jota pienestä lähikaupasta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
viinaa kyllä sosialisti hallitus ruoka jonoihin kassit järjestää olemmehan heidän äänestäjiään
Kirjoitustaidottomuudestasi päätellen äänestät persuja. Alkoholismikin viittaa siihen. Nehän ovat kaikki juoppoja tai juoppoperheiden traumatisoituneita lapsia alkaen puheenjohtajasta ja työmiehestä sekä mepistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kuin talvisodan varalle.
Puuroa, pervitiiniä ja ammuksia on tullut jo kymmeniä vuosia säilöttyä.Näinpä.
Samoja varastoja mitä oon täydentänyt alien invaasion ja zombikuumeen varalle.
Lisäksi mulla on älyttömästi liukuvoidetta, hävettää kun tiedän jonkun toisen talouden mahdollisesti jääneen ilman hamstraamiseni vuoksi
Meinaat siis - - - raizkata alieneja tai zombeja?
Hämmentää, mihin ilmiselvät ikisinkut liukkaria käyttävät. Meillä seksin heavy usereillakin kun riittää yksi pullo pitkään, kun omaa liukkautta syntyy ikäänkuin luonnostaan kun homman osaa. Käsihommiinhan sitä lähinnä menee, alkajaisiksi.
Pari pakettia mehujäätelöitä, purkin mehutiivistettä, kestomaitoa 7L ja kermaa 2l (kahviin), kivennäisvettä ja limua. Apteekista hain paketit Buranaa ja paratabsia lapsille sekö aikuisille. Yhden paketin vessapaperia ja sitten on ennestäänjo kaapissa papuja yms ja täydensin pastoilla, makaroonilla ja esipaistetuilla sämpylöillä (hiivaa kun ei saa!) pakastimessa on sitten viikoksi lihoja ja pari pussia ranskalaisia, 1 ruisleipä, lihis paketti ja pari mikro hampparia. Jos kipeenä on, tuskin ruoka maistuu saati jaksaa alkaa mitään pottuja kuorii ja keittelee. Juotava tärkeää ja sokeri, että jaksaa.
Ostelen nyt kahden viikon ruoka- ainekset kerralla, eli yksinkertaisesti kasviksia, riisiä, tomaattimurskaa, soijarouhetta, kananmunia, kaurahiutaleita, avocadoja, quinoaa, papuja, jogurttia, banaaneja ja marjoja. Kahvipaketin ' juhlimiseen' :D
Vierailija kirjoitti:
Ostelen nyt kahden viikon ruoka- ainekset kerralla, eli yksinkertaisesti kasviksia, riisiä, tomaattimurskaa, soijarouhetta, kananmunia, kaurahiutaleita, avocadoja, quinoaa, papuja, jogurttia, banaaneja ja marjoja. Kahvipaketin ' juhlimiseen' :D
Siis en ylimääräistä, vaan siksi niin, että välttelen turhia riskejä:)
Pakasteita ja puolivalmisteita. Emme enää käy kaupassa, vaan tilaamme kotiin kerran viikossa ruuat. Meidän ostokäyttäytyminen on muuttunut, koska ennen emme tilanneet näin paljoa kerralla. Nyt etätyö ja päikkyikäinen kotona merkitsee aamusta iltaan töitä, eikä ruokaa oikein ehdi tekemään, siksi ostamme enemmän valmista.
Jos sellainen tilanne oikeesti tulee, että porukkaa kaatuu tiuhaan ja kaupan ruokavarannot ovat niukat, niin eiköhän sieltä aina löydy jotain suuhunpantavaa. Ei sitä sota-aikanakaan syöty herkkuja eikä ihan vaan huvikseen mätetty ruokaa naamariin. Pääasia on, että ettei kuole nälkään.
Nythän varmasti käy hamstraajille niin, että tulee hamstrattua myös kaikkenlaisia herkkuja ja viikon kahden kuluttua varastot on taas tyhjät ja pitää hamstrata lisää. Mitä järkee, löhötään sohvalla ja mätetään herkkuja ja perse eikun levii, kun ei voida mennä edes sinne kuntosalille.
Muna
Maito
Piimä
Maitojauhe
Vehnäjauho
Sokeri
Rasva
Hedelmät
Pähkinät
Maitotuotteita
Viiniä
Talouspaperia ja vessa
Makkaroita
Säilykkeitä
Puuroa
Noilla pärjää!
Hamstraan kahden viikon ruoat kerralla ettei tarvisi käydä altistumassa useammin (kuulun riskiryhmään). Hamstraisin enemmänkin, mutta pakaste pienehkö, okei, kuiva-aineet ja säilykkeet niitä riittää enemmänkin- varmasti kuukaudeksi.
Kondomeja