Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?
Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.
Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hamstrata mitään koska kun ruoka totaalisesti loppuu aletaan syömään ihmisiä ja se on sit se ja sama alotanko pari viikkoa ennen muita sen.
Juuri tämän takia niin punaviiniä useampi pullo, ensviikolla tulee isompi grilli ja savustuspönttö niin saa sitten anopin sinne roikkumaan...
Minä olen varautunut 2 kk:n jatkokseen. Ostin 30 kg Ylistalon hernettä. Eipä muuta.
Vierailija kirjoitti:
OSTAN nyt kun Suomi Natoutuu, siis kaiken mitä haluan, sota tulee ennen syksyä ja me olemme kohteena. Ehkä viinaa, ja vettä.....Kellariin nauttimaan. Mutta ei kannata olemme vain hetki siitä ja kuolemme pois.
Helsinki - Pietari 390 km. Jos Biden räjäyttää Pietarin, on asiat sen jälkeen meilläkin hyvin huonosti. Kaikki saastuu emmekä ehkä näe enää tervettä Suomea. Nato-vouhotus on ongelmien kerjäämistä, vaarana on muutenkin että USA intoutuu sotimaan Euroopassa eurooppalaisilla!
Aloin ostelee viime kesänä jo normivarastojen lisäksi upgradeja
150 kg riisiä
50 kg pastaa
120 kg lihaa pakastimessa
800 tölkkiä tomaattimurskaa
200 tölkkiä hernekeittoa
näkkileipää
suklaata
kaikkee muuta kivaa
Meillä on kuivamuonaa ja jauhoja kaapissa aina ihan reilu varasto ja säilykkeitä myös. Ainoa, mitä ostin, on kaksi muutaman litran vesipulloa lidlistä. Öljyä ostin myös vaikka sitä menee kyllä oikeasti tosi vähän. Pikkupullo riittää moneksi kuukaudeksi
Haulikon patruunoita, kiväärin patruunoita ja pistoolin patruunoita 2000 kutakin lajia
Eihän sitä koskaan tiedä, milloinka joutuu omaisuuttaan tai olemassaoloaan puolustamaan.
Ja ensiviikolla ostan saman verran lisää ja lunastan lopun satsin Dynamiitin ja nallien ostoluvasta ja rautakaupasta 20 kiloa 5 tuuman rautanauloja ja 10 rullaa jesaria..
Paha ion putlerin joukkojen yrittää maakuntamarssille mun taloni ohi..
Vierailija kirjoitti:
Kohta kannattaa alkaa varustautumaan
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008777930.html
Kohta? No, isoimmat säästöt on aina sillä, joka on hankkinut hyvän kotivaran ajoissa ja vähitellen.
Tällä hetkellä meillä käytetään isosta, tasaiseen kiertävästä ruokavarastosta ennen koronaa ostettua pastaa ja riisiä. Noin esimerkkinä. Sellainen neljän kuukauden energiamäärää vastaava kotivara varovaisesti arvioiden. Mikään ei vanhene, kaikki kiertää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varautunut 2 kk:n jatkokseen. Ostin 30 kg Ylistalon hernettä. Eipä muuta.
Kiitos vaan hamsterit, kävin tänään 2 isossa marketissa etsimässä kuivattuja herneitä, molemmissa hyllyt tyhjinä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan hamsterit, kävin tänään 2 isossa marketissa etsimässä kuivattuja herneitä, molemmissa hyllyt tyhjinä!!
Tätä tilannetta ei tuu koskaan, jos pari-kolme vuotta joka kerta tarvitessaan jotakin yhden pakkauksen, ostaa kaksi, ja laittaa komeroon.
Seuraavalla kerralla tarvittaessa ottaa yhden varastokaapista ja ostaa kaupasta kaksi. Ikinä ei osteta isoja määriä kerralla ja varasto kiertää.
Toisia on turha syyttää siitä, ettei itse ole toiminut näin.
Fiksut ei hamstraa mitään, Suomessa.
Meillä on kiertävä ruokalista ja normaalin lisäksi olen pikkuhiljaa ostanut n kk ruuat. On kerman kopiora, makaronia, tonnikalaa, pakastevihanneksia, sitä vessapaperia jne.
Ei tuotteet ns hyppää silmiin, mutta jos nyt ei pääsisi kauppaan, elettäisiin helposti 3 vkoa, pitempäänkin tarvittaessa.