Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?

Vierailija
14.03.2020 |

Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.

Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.

Kommentit (653)

Vierailija
361/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin 5 pakettia kaurapuuroa, 1 ekstra paketti vessapaperia ja uusi pakastin joka täytettiin ruoalla.

Vierailija
362/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pätemisen tarve ilmoittaa "En hamstraa" eihän Ap sitä kysynyt.

Mikä pätemisen tarve päteä muiden viesteistä? Eihän AP sitä kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään säilyviä ruokia, joita muutenkin söisin. Esim riisipuuroa ja leipää varten tarvikkeet ja lasagneaineksia pakastimeen ja kaappiin. En ymmärrä makaroonin hamstraamista. Soijaa, kananmunia ja joulutorttuainekset on :D

Lisäksi särkylääkkeitä omaan tarpeeseen sopiva määrä ja appelsiineja.

Vierailija
364/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei ruoka lopu!

Olen ostanut muutamia säilykkeitä, kanaa pakastimeen, pastaa mutta tiedän että ruokaa saa. Nyt ei ole kyse sodasta.

Ostinpa jopa hiusväriä, kulmien ja ripsien kestoväriä ja ihanan luomiväripaletin.

Olen ehkä parantunut juuri koronasta ja haluan iloa elämääni. Eilen maalasin yhden seinän.

Vierailija
365/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

patruunoita ja kuivamuonaa

Vierailija
366/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Ennemminkin pitäis saada syötyä taas kaapit tyhjiksi entisistäkin. Olen ruuan suhteen aina vähän hamsterin vikainen, se on jäänne ajalta kun ei ollut rahaa ruokaankaan aina ja piti laskea että kuinka monta itsetehtyä sämpylää voi päivässä syödä että riittävät. Mulla on aina hyvät varastot peruselintarvikkeita ja leivontavärkkejä. Ei tää mun taloutta ole muuttanut mitenkään.

Vierailija
367/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin siteitä ostin, vaikka täysi paketti oli kotona.

Vierailija
368/653 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin kaljaa kaksi pakkausta yhden sijaan

Vierailija
369/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona karanteenissa ollaan. Viikko takana.

Vielä en ole kaupassa käynyt kertaakaan. Pakastinta syödään tyhjäksi.

Paskapaperi käy vähiin kohta

Vierailija
370/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pussin sämpyläjauhoja koska leipähyllyt on aika usein tyhjät.

Vierailija
371/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaista hamstrausta, mutta nyt viikon kamat ostetaan kerralla ja tällä tavalla vähennetään ihmisten ilmoilla liikkumista.

Vierailija
372/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ostokset eivät tarkoita hamstraamista! Olen aina ostanut viikon ruoat viisihenkiselle perheelleni kerralla ja juuri tulin kaupasta neljän kassin kanssa. Jouduin kassajonossa kuuntelemaan vanhuksen paheksuntaa hamstrauksestani, kun kärryssä oli niin paljon ruokaa. Niin oli, mutta niin on ollut jo usean vuoden, kun siirryin kerran viikossa kaupassakäyntiin. Joitakin tuotteita oli useampia esim. kolme maitotölkkiä ja 12 rahkapurkkia, leipää oli neljä pakettia, perunoita 2 kg, appelsiineja 2kg jne mutta vakuutan, että viikossa tulee kaikki syötyä ja ensi viikonloppuna taas ostan kärryllisen ruokaa.

En jaksa tätä hamstraamiskeskustelua, kun suurin osa kuvittelee, että kärryllinen ruokaa tarkoittaa hamstraamista. Mitään sellaista en ostanut, mitä en olisi ostanut ennenkin, yhtään säilykepurkkia tai vessapaperia ei kärryssäni ollut (ehkä olisi pitänyt ostaa mutta arvasin, että sitten ainakin tulee mulkoiluja ja huokailuja).

Vierailija
373/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg vehnäjauhoja, koska pienempiä pakkauksia ei ollut.

Vierailija
374/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 3-4 kuukauden ruoat hankittuna, että pärjään pahimman yli käymättä kaupassa.

Olen ostanut mm. Useamman karkkipussin, useamman sipsipussin, useita kiloja kaurahiutaleita, useita kiloja proteiinijauhetta, maitojauhetta kahviin, muutaman kilon sokeria, muutama litra oliiviöljyä, pari litraa kookosöljyä, n. kilon popcorn-jyviä, pakastimeen pakastevihanneksia, kanaa, possua, jauhelihaa, makkaroita. Kookoskermaa useamman purkin, muutaman purkin ruokakermaa, pari pakettia voita, toistakymmentä kiloa riisiä(jasmiinia kiinalaista varten ja sitten jotain halvempaa perus riisiä), muutama kilo makaroonia, pari litraa soijakastiketta, etikkaa, suolaa, useampia maustekastikkeita, 2 kg vehnäjauhoja, sekalaisia säilykkeitä mm. tomaattimurskaa, papuja, hapankaalia, hernekeittoa, tonnikalaa. Nutellaa, maapähkinävoita, hilloa. 15 litraa limonadia. 12x olutta(bratwurstien ja hapankaali kera pitää olla), pari pikanuudelia(helppoa jos sairastun), puoli kiloa suolapähkinöitä, kilo suklaata. Sitten on ennestään paljon mausteita mm. kanacurryyn ja kiinalaiseen possuun. Sitten vielä nopeammin pilaantuvia minulla on tuoreita sipuleita, perunoita, perunasalaatti, kananmunia, maitorahkaa, sillejä. Ja perunamuusijauhetta.

Tässä aikalailla kaikki.

Lisäksi saippuat, lääkkeet, teippi, vitamiinit ja sen sellaiset.

Vierailija
375/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt 3-juu4 kuukauden ruoat hankittuna, että pärjään pahimman yli käymättä kaupassa.

Olen ostanut mm. Useamman karkkipussin, useamman sipsipussin, useita kiloja kaurahiutaleita, useita kiloja proteiinijauhetta, maitojauhetta kahviin, muutaman kilon sokeria, muutama litra oliiviöljyä, pari litraa kookosöljyä, n. kilon popcorn-jyviä, pakastimeen pakastevihanneksia, kanaa, possua, jauhelihaa, makkaroita. Kookoskermaa useamman purkin, muutaman purkin ruokakermaa, pari pakettia voita, toistakymmentä kiloa riisiä(jasmiinia kiinalaista varten ja sitten jotain halvempaa perus riisiä), muutama kilo makaroonia, pari litraa soijakastiketta, etikkaa, suolaa, useampia maustekastikkeita, 2 kg vehnäjauhoja, sekalaisia säilykkeitä mm. tomaattimurskaa, papuja, hapankaalia, hernekeittoa, tonnikalaa. Nutellaa, maapähkinävoita, hilloa. 15 litraa limonadia. 12x olutta(bratwurstien ja hapankaali kera pitää olla), pari pikanuudelia(helppoa jos sairastun), puoli kiloa suolapähkinöitä, kilo suklaata. Sitten on ennestään paljon mausteita mm. kanacurryyn ja kiinalaiseen possuun. Sitten vielä nopeammin pilaantuvia minulla on tuoreita sipuleita, perunoita, perunasalaatti, kananmunia, maitorahkaa, sillejä. Ja perunamuusijauhetta.

Tässä aikalailla kaikki.

Lisäksi saippuat, lääkkeet, teippi, vitamiinit ja sen sellaiset.

No vielä unohtui mainita useampi purkki majoneesia, murot, maissihiutaleet ja pari pakettia rusinoita.

Vierailija
376/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa sain autoyydin Lidliin.

Ostin kaikkea tarpeellista. Pakkanen täynnä,

Kun hamstraus alkoi, käytin jo varastoa.

Nyt ollaan oltu 1,5 vkoa poissa kaupoista,

Hedelmät alkaa loppumaan.

Käyn ostamassa niitä lisää ti aamuna, kun kauppa aukeaa.

Vierailija
377/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti sain edellisen kotivaran käytettyä ja pakastimen sulatettua, joten nyt olen hamstrannut parin kolmen viikon aikana pakastimen, jääkaapin ja kuivaruokalaatikon täyteen. Pärjään kaikella noin 2 kk, todennäköisesti pitempäänkin jos pienennän annoksia joita syön. Kuulun riskiryhmään joten näin on pakko toimia ettei sairastu. Lääkkeitä ostin vielä pitemmäksi aikaa, johtuen pakkauskoosta. Paikkakunnalla ei myöskään ketään jonka puoleen voisin kääntyä jos jokin loppuu. Ystävät ja perhe asuu vähintään 100 km päässä, moni kauempanakin. Naapuritkin monisairaita vanhuksia ja en kehtaisi pyytää heitä hakemaan kaupasta itselleni mitään. Saisivat pian itse koronan sen vuoksi että minua auttavat. Naureskelua olen saanut kaupassa osakseni, mutta eihän kaikillä riitä älykkyysosamäärä ymmärtämään, ellei ole samassa tilanteessa kuin minä. Kyllä se korona opettaa heitäkin ja ollaan sitten jälkiviisaita että olisi pitänyt varautua ja hamstrata. Onhan se täysin mahdollista että kaupan työntekijätkin sairastuu joukolla ja kaupan aukioloaikoja joudutaan rajoittamaan tai jopa sulkemaan. Tai rahtarit voivat sairastua ja ruokaa ei kauppoihin saakaan riittävästi. Nythän epidemia ei vielä edes ole kunnolla Suomeen tullut.

Vierailija
378/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan suurperheenä aina viikon tarpeet kerralla, tällä kertaa kahden viikon. Erona edellisiin panostin siihen että ostettiin paljon vähän parempia tuoreita herkkuruokia. Ihan vain siksi että kun ollaan paljon kotona niin on iloa ruuan laittamisesta, aikaa sille ja yhdessä nauttimiselle. Jokainen lapsi sai toivoa ja suunnitella. Tää ei ole sitä taloudellisesti fiksua hamstrausta, mutta henkisesti kyllä. Jos joudutaan syödä jatkossa köyhempää karanteeniruokaa niin ei nyt ainalaam aloiteta millään makaronilla kun ei ole pakko.

Vierailija
379/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanruokaa. Se on taloudessa kriittinen hyödyke. Niin ja hain apteekista täyden määrän reseptilääkettä sekä samalla ylimääräiset isot rasiat tulehduskipulääkkeitä. Eiköhän niillä pärjää. Muutoin kotivara ja vähän muutakin varmuusvaraa on kunnossa jo valmiiksi. 

Jos saat Coronan niin älä ainakaan käytä tulehduskipulääkkeitä yhtään!!

Vierailija
380/653 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi