Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?
Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.
Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.
Kommentit (653)
Joo, eipä enää ainakaan ruisleipää tai lihoja voinut hamstrata kun marketin hyllyt oli niistä ihan tyhjät.
Joku ehti siis hamstraamaan ensin.
Ehkä huomenna sitten. Tai vaihdan vaaleaan leipään.
Ostin uuden Audi A4 quattron jonka sai heti varastosta, pian autotehtaatkin suljetaan. Ei mulla kyllä ole varaa sitä maksaa mutta ehdin ainakin muutaman kuukauden ajella sillä ennenkuin vouti hakee pois jos löytää mut...
harmaameleerattuja kolitsihousuja
Ostin siemeniä, mm. mungpavun ja sinimailasen, saan idättämällä päivittäin vihreää pöytään käymättä kaupassa. Ostin myös tavallista enemmän maitoa, kahvia ja vihannespakasteita.
Nyt en ole juuri kaupassa käynyt muutamaan päivään, mutta ostin vähän reilut normaalit ruokaostokset ja tavallista enemmän suklaata ja nenäliinoja.
Tämä oli ennen kuin alettiin hamstrata vessapaperia, pakko myöntää ettei käynyt mielessäkään. Se on kuitenkin aika riittoisaa ja kotona oli ennestään täysi paketti.
"... Kaveri lisäksi kehui, että oli erikoisen hyvää vodkaa neidolla. ;D"
Jätettäiskö tämmöiset jutut ihan suosiolla sinne 70-80-luvulle. Ei niitä silloinkaan halunnut kukaan kuulla mutta nykyään niille ei oikeesti enää ole tilaa.
Mä en saanu vessapaperia!
Mutta onneksi mulla on ilta sanomat.
Kortsuja ja liukastetta. Mitä sitä eristyksessä muuta tekisi kuin nu.....kkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vessapaperia, vessapaperia ja vessapaperia. Nyt se on kaupoista loppu, mutta ainakin minulla sitä riittää.
Kotona alkaa olla vähän ahdasta, kun on pakastinkin täynnä vessapaperia...
Muista sit ottaa pakastimessa olevat rullat ajoissa sulamaan ettei jäisellä paperilla tarvii pyyhkiä. Sulattuaan on märkä joten kuivattaakin täytyy ensin.
Fiksu ihminen pitää aina hätävaraa kotona ;).
Olen hamstrannut: vessapaperia, tonnikalaa, pastaa, keksejä, muroja, kahvia, maitoa... Eilen löysin myös parasetamolia, jota en voinut hamstrata, kun eivät myyneet yhtä pakettia enempää...
Vierailija kirjoitti:
Kortsuja ja liukastetta. Mitä sitä eristyksessä muuta tekisi kuin nu.....kkuisi.
Jättäkää kaikki ne kortsut pois ja tehdään uudet suuret ikäluokat! Loppuu tää vauvakadosta kauhisteleminen ja hallitus saa jotain hyviä seuraamuksia tästä pakkolaista.
Mun on ollut pakko ns. hamstrata, koska olen neljän lapsen yh.
Jos korona meille tulisi ja kävisi perheen läpi, siinä voi mennä viikkoja ennen kuin kauppaan seuraavan kerran uskaltaisin mennä tartuntariskin vuoksi.
Eli olen tässä ajatellut myös muita.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista tuo hamstraaminen. Kaupasta oli melkein kaikki lihat, pastat ja leivät loppu, niin ettei voi normaali ostoksia tehdä. Ja nyt on sentään tiistai, joten luulisi, että kauppoihin on juuri tuotu rekkalasteittain ruokaa...
Olisko kannattanut varautua ajoissa?
Olen just lähdössä kauppaan ja jännittää onko siellä mitään. Pakkasessa meillä on tällä hetkellä 1 pkt jauhelihaa, ajattelin käydä muutaman lisää ja ehkä kanaa jos siellä on.
Muuten olen ostanut jo pari purkkia kestomaitoa, säilykkeitä, riisiä, pastaa, näkkäriä.
Oikeasti kyllä käyn nyt ostamassa pari pussia sipsiä ja poppareita kaappiin, sillä on sellainen olo että tulee ehkä lomautus ja ulkona liikkuminen tiukentuu ja tylsää tulee olemaan.
Sääli, että te ihmispolot olette saaneet psyykattua itsenne noin paniikkiin. Ja sitähän hamstraaminen on.
Emme yhtään mitään. Pari kertaa viikossa käydään kaupassa, ja aina löytynyt sopivia tuotteita. Kyllähän sitä aina joku hylly on tyhjä tai selvästi vajaa, mutta korvaava tuote on aina löytynyt.
En kutsuisi sitä hamstraamiseksi, että muutaman päivän ostosten sijaan tein ostokset koko viikolle, plus siitä vielä vähän kuivatavaraa pidemmäksikin aikaa... no, tavallista enemmän lähti mukaan seuraavia tuotteita:
Makaronia (kaksi pussia yhden sijaan)
Pastaa (kaksi pussia yhden sijaan)
Ruokakermaa (kolme purkkia yhden sijaan)
Tomaattimurskaa (kolme purkkia yhden sijaan)
Kananmunia (10 munan pakkaus pienemmän sijaan)
Perunoita (n. 10 kpl, yleensä ostain vain 5)
Porkkanaa (kilo puolen kilon sijaan)
Oivariinia (iso paketti pienen sijaan)
Vessapaperia (8 rullan pakkaus vaikka kotona on lähes avaamaton samanmoinen)
Lisäksi ostin kasvistuotteita pakkaseen enemmän kuin normaalisti. Tällä kertaa mukaan lähti porkkanapihvejä, kasvispyöryköitä ja soijarouhetta.
Harmitti kun joka kaupasta tuntuu loppuneen soijarouhe kuivatavarana, pakkasesta kyllä löytyi mutta se on kalliimpaa.
Kai tätäkin joku hamstraamiseksi kutsuisi, itse ajattelen asian niin, että ostan kerralla enemmän niin ei tarvitse käydä joka päivä tuolla kauppojen tautipesäkkeissä :) rahaakin säästyy kun ei tarvitse joka päivä käydä jotain pikkujuttua ostamassa, siinä samalla kun helposti lähtee mukaan aina paljon muutakin turhaa!
Ostan vain sellaisia tuotteita, joita muutenkin käytän, mutta vähän enemmän. Esim. nuudeleita koska ne on lasten suosikkeja, muroja ja mysliä ekstrapaketit, pizzaan aineksia, pitkään säilyviä juustoja kuten fetaa ja parmesaania, oliiveja, juuressipsejä, leivontasuklaata, voita, enemmän munia kuin normaalisti, myös paljon kasviksia ja hedelmiä (koska kotona on enemmän aikaa niitä kuoria ja käyttää). Normaalistikin mulla on aina eri puurohiutaleita, leseitä, jauhoja, siemeniä jne. Samoin aina on kotona reilu varasto vessapaperia, leivinpaperia, saippuaa, hammastahnaa, pyykinpesuaineita, siivousaineita jne.
En ole hamstrannut mitään.