Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?
Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.
Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin monta paalia vessapaperia, mutta sade kasteli osan, niin tein toisen reissun ja vessapaperi oli jo loppu. Huomenna olen pois töistä ja menen heti aamusta kauppaan ostamaan muutaman paalin, jos vain on.
Ääliö
Mietittiin parin viikon safkat etukäteen ja sitten ostiksille. Jauhelihaa, kanasuikaleita pakkaseen, leipää pakkaseen, pasta-ainekset, perunaa, pyttariä pakkaseen, pähkinöiä, jugurttia, mehuja, uht-maitoa, kahvia, kahvileipää, pastilleja jne. Kun miettii etukäteen safkat, ja laskee tarvittavat määrät niin kauppareissu on helppo ja nopea. Kauppaan ei kannata rynnätä tyhjän pään kanssa kahmimaan vaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Samat kuin talvisodan varalle.
Puuroa, pervitiiniä ja ammuksia on tullut jo kymmeniä vuosia säilöttyä.
Näinpä.
Samoja varastoja mitä oon täydentänyt alien invaasion ja zombikuumeen varalle.
Lisäksi mulla on älyttömästi liukuvoidetta, hävettää kun tiedän jonkun toisen talouden mahdollisesti jääneen ilman hamstraamiseni vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin monta paalia vessapaperia, mutta sade kasteli osan, niin tein toisen reissun ja vessapaperi oli jo loppu. Huomenna olen pois töistä ja menen heti aamusta kauppaan ostamaan muutaman paalin, jos vain on.
Ääliö
miksi kutsut minua ääliöksi?
Kävin tänään ostamassa suklaata, salmiakkia ja Santasapina-kurkkupastilleja. Varsinainen kotivara mulla onkin ollut kunnossa jo vuosien ajan.
Resptivapaata allergialääkettä, esim Heinix.
Siitepöly ja pöly aiheuttaa allergisen olon joka on samanlainen kuin flunssan tai influenssan alkuoireet. Tämän takia otan oireiden ilmaantuessa allergialääkkeen että tiedän kummasta on kysymys. Jos kyseessä yliherkkyysoire niin olo paranee puolessa tunnissa. Jos haet itsekin niin kysy sellaista lääkettä joka ei väsytä.
Ostin eilen yhdestä suomalaisesta verkkokaupasta pari pulloa käsidesiä, koska ulkona joutuu välillä käymään lasten kanssa, muuten saippua riittää kyllä hyvin.
Manteleista 80% tulee Yhdysvalloista. Hyvin mahdollista, että niitä ei enää pian saa kaupasta. Joulupuuron on saatava manteli! Varauduin jo näin varhain, että ei tarvitse sitten joulun alla osallistua aseelliseen konfliktiin maustehyllyjen välissä.
Yleisötapahtumat kiellettiin ja kaikki kokoontuivat sitten vessapaperin perässä kauppoihin. Tulevat sukupolvet katsovat tyrmistyneinä videokuvaa siitä, miten virus pääsi iskemään ratkaisevan kuoliniskun vessapaperihyllyllä ja levisi sysäten eutoopan pimeälle keski-ajalle. Maailma on mustaa komediaa.
Vierailija kirjoitti:
Manteleista 80% tulee Yhdysvalloista. Hyvin mahdollista, että niitä ei enää pian saa kaupasta. Joulupuuron on saatava manteli! Varauduin jo näin varhain, että ei tarvitse sitten joulun alla osallistua aseelliseen konfliktiin maustehyllyjen välissä.
Rahtikoneet ja laivat kulkee kyllä Usa:sta.
En ole hamstrannu yhtään mitään, koska käyn kaupassa muutenkin lauantaisin ja ostan tulevan viikon ruuat, mulla ei ole autoa enkä asu kauppojen vieressä. Ja pakkasessa on toisen viikon tarpeik, kun mies on tukussa töissä ja sieltä saa tuoda juhlapyhien edellä "päiväys menossa tiukalle"-kamaa ja kaatuneita, jotka ei enää kelpaa kaupoille, niin kaikenlaista löytyy.
Olin vähän ihmeissäni kun vessapaprut oli loppu.....
Koiran kuivaruokaa ostin 2 säkkiä kun muutenkin oli loppumassa. Olen viimeks vastaavan satsin ostanut lokakuussa. Pieni terrieri.
En yhtään mitään. Enkä aio. Ei se ruoka ja paperi mihinkään lopu, ihmiset vois lopettaa vauhkoomisen.
Vierailija kirjoitti:
Ostitko yhden vai useammankin mantelin?
Anteeksi, en voi lopettaa nauramista vessapaperipaaleille😂
Vierailija kirjoitti:
Saldo: 7 paalia vessapaperia. 30 litraa maitoa. 4 laatikkoa säilykkeitä. 5 purkkia suolakurkkuja. Harmi kyllä leipää ei enää ollut joten ostettiin 10 laatikkoa hiivaa ja 15 kiloa jauhoja.
Me ostettiin kaappeihin vähitellen lisää ruokatarvikkeita, ennen kuin täällä alettiin vouhkota koronasta. Tämä siksi, ettei tarvitse epidemian käynnissä ollessa (kuten viime torstaina) rynniä kauppoihin muiden vessapaperinhimoisten kanssa, kun tarkoitus on välttää ihmiskontakteja. Siis ostettiin etukäteen:
-vihreitä ja punaisia linssejä
-riisiä, pastaa, kvinoaa
-kaurahiutaleita, jauhoa, kuivahiivaa
-pakastemarjoja
-pakastevihanneksia
-vessapaprua, hygieniatarvikkeita
-särkylääkkeet, laastarit
-tomaattimurskaa, kookoskermaa
-kauramaitoa
-suklaata, herkkuja
-säilykkeitä: ananas, tonnikala, hernekeitto, pavut, linssit jne.
-aineiksia pitsaan, tortilloihin yms.
-pussikeittoja
jne jne. Siis ruokia mitä normaalistikin syödään, nyt vaan enemmän varastoon.
Mikä juttu tuo pakasteranskisten hamstraaminen on?
Siis olihan nuo ihan ok tuote silloin joskus 20v. opiskelijana, mutta miksi kukaan aikuinen oikeasti hamstraisi ranskiksia?
Oikeat perunat sen sijaan järkevä "hamstraus"tuote. Säilyy suht hyvin, on halpaa ja saa tehtyä terveellistä ruokaa.
Jo muutama viikko sitten arveltiin tämmöisen hamstrausaallon tulevan.
Ostettiin jo silloin kunnon satsi perussäilykkeitä ja kuivatavaraa.
Ollaan juuri muutettu uuteen kämppään, niin kaapit oli muutenkin vielä melko tyhjänä. Nyt on tehty perus kaapintäyttö hyvissä ajoin, niillä pärjää karanteenin sattuessa loistavasti vaikka 2kk.
Ostin eilen kahvipaketin, vaikka kotona oli yli puoli pakettia jäljellä. Ja viime viikolla 1kg grahamjauhoja.
Kyllä. Niidenkin, joiden mielestä joka aamu on pakko saada smoothie, jossa on triljoona eri ainesosaa, on vaan sopeuduttava.