Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te fiksut olette "hamstranneet" kaupasta?

Vierailija
14.03.2020 |

Lainausmerkit siksi, että fiksu ei hamstraa vaan ostaa fiksusti vähän enemmän kuin normaalisti, varautuen maailmanlopun sijasta pieniin toimituskatkoksiin.

Minä ostin tavallista enemmän kissanruokaa, pähkinöitä, hapankorppuja, hapankaalia, kuivahedelmiä ja nenäliinoja.

Kommentit (653)

Vierailija
261/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5pakettia erimakuisia nuudeleita, pari linssi ja papu purkkia, pari hernekeittoa ja 2 vessapaperi pakettia. Muuten perus ostokset ostin, mulla on muutenkin aina kuiva-aineita ja pakasteita kuukauden tarpeiksi varuilta kun tuilla yksin asuvana ei voi koskaan tietää milloin tulee rahallisesti tiukempi kuukausi niin on mukava että ei tarvitse stressata. Aina käytän niitä normi arjessa ja ostan tilalle uutta.

Vierailija
262/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 20km piikkilankaa ja vessapaperia paalin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän fiksut helsinkiläiset on tapelleet kaupassa vessapaperista.

K-kauppias kypsyi vessa­paperi­paketeista riiteleviin asiakkaisiin – julkaisi vakavan viestin somessa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006440346.html

Vierailija
264/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvä jätehuolto, ajattelin varmuudeksi ostaa isoja jätesäkkejä, jos sattuu korona iskemään jätefirmaan, voi säilöä roskat jonkun aikaa noissa säkeissä parvekkeella.

.

Parempi vaihtoehto kuin pienet säkit täysien molokkien ympärillä mm. rottavaaran vuoksi.

Minäkin ostin jätesäkkejä kaupan tyhjäksi, että mahtuu niin työntämään kaiken hamstraamani vanhaksi menevät ruokatavarat.

Vierailija
265/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin Haaparannasta auto täyteen ruokaa. Avuttomat ruotsalaiset eivät ymmärrä varautua pula-aikaan kun eivät ole kokeneet sotaa.

Vierailija
266/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei hamstraa siksi, että tavara loppuisi.

Varasto kerätään siksi, että voi eristäytyä kotiin pahimman ajaksi tarvitsematta käydä kaupassa.

Puhu vaan omasta puolestasi. Mä olen hamstrannut tavaraa ensisijassa sitä varten, että pelkään joidenkin tuotteiden loppuvan kaupoista koronan takia. Ja uskon että varastojen täydentyminen voi kestää kuukausia.

Vierailija
267/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin talvisodan varalle.

Puuroa, pervitiiniä ja ammuksia on tullut jo kymmeniä vuosia säilöttyä.

Vierailija
268/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 pakettia buranaa

100 paria kertakäyttöhanskoja

20 pussia ranskalaisia perunoita

5kg jauhelihaa

10 pussia pakastelihapullia

15 pussia pakastevihanneksia

15 laatikkoa Karjalaa

5 purkkia Fairya, koska käsisaippuat oli loppu

4 pakettia kynttilöitä

10 punttia tulitikkuja

Näillä pärjätään reilu kuukausi, kun ulkonaliikkumiskiellot tulevat ensi viikolla voimaan. Ostin Torista käytettynä ison pakastearkun parvekkeelle 50 eurolla ja nyt on ruokaa siellä.

ostitko riittävästi foliota hattuun?

Vierailija
269/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asutte te, joiden kaupoista kaikki loppu? Meidän kylän kaupoissa ei näy yhdessäkään mitään normaalista poikkeavaa. Onko tää vauhkoilu keskittynyt niihin kaupunkeihin missä eniten ihmisiä?

Uusavuttomat ja tyhmät helsinkiläiset vauhdissa, hamstraavat paniikissa kaikkea tarpeetonta, vaikka kaupat auki 24h sielläpäin. Kyllä on nuijaa sakkia.

kyllä se enemmänkin junantuomat jotka hamstraa

Vierailija
270/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurasta emmentalin ynnä useamman muun juuston kautta pippurijuustoon

Suklaata sen seitsemää sorttia

Salmiakkia useita pusseja

Smurffilimua 12 pulloa 

Kuivalihaa 10 pussia

Popcornia viitisen pakettia

Hapankorppuja reilusti

Muutoin aivan normaalit ostokset mutta yllä mainitut ei saa loppua vaan niitä oltava aina. 

Vierailija
271/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Kaupasta haettiin normi 4 pvän ruokasatsi

Pakastimessakin on ruokatarpeita aina

Vierailija
272/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pakastesushia, suklaata ja jätskiä. Lohturuokaa jos liikkumista rajoitetaan tai joku läheinen sairastuu vakavasti. Itseni puolesta en pelkää, koska olen perusterve ja suht nuori.

Vierailija
273/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin viikoksi ruokaa nyt. Normaalisti on 1-2 pväksi. Siivousaineet riittää pariksi kuukaudeksi, samoin on extrapakkaukset terveyssiteitä, saippuaa, shampoota, pyykinpesujauhetta, hammastahnaa jne. Myös sokerista herkkua löytyy vähän enemmän ja myös suolakeksejä.

Vierailija
274/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasto kerätään siksi, että voi eristäytyä kotiin pahimman ajaksi tarvitsematta käydä kaupassa.

Puhu vaan omasta puolestasi. Mä olen hamstrannut tavaraa ensisijassa sitä varten, että pelkään joidenkin tuotteiden loppuvan kaupoista koronan takia. Ja uskon että varastojen täydentyminen voi kestää kuukausia.

Jos kaupan valikoima kaventuu, ostetaan ja syödään sitä, mitä on tarjolla. Poikkeustilanteissa ei ole olennaista, että kaupasta saa kaikkea mahdollista.

Vierailija
275/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan valikoima kaventuu, ostetaan ja syödään sitä, mitä on tarjolla. Poikkeustilanteissa ei ole olennaista, että kaupasta saa kaikkea mahdollista.

Miksi syödä poikkeusoloissa paskaa kun voi olla kaukaa viisas ja ostaa mieluisaa ruokaa varastoon silloin kun sitä vielä on?

Vierailija
276/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 20 pkt kondomeja. Jotakinhan sitä on eristyksissä tehtävä.

Vierailija
277/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syödä poikkeusoloissa paskaa kun voi olla kaukaa viisas ja ostaa mieluisaa ruokaa varastoon silloin kun sitä vielä on?

Mutta sillä ei ole väliä, riittääkö muille?

Vierailija
278/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sillä ei ole väliä, riittääkö muille?

Niin kuin sanoit: "Jos kaupan valikoima kaventuu, ostetaan ja syödään sitä, mitä on tarjolla. Poikkeustilanteissa ei ole olennaista, että kaupasta saa kaikkea mahdollista." Muut tyytyköön siihen mitä on tarjolla, jos ei tyhmyyttään tajunnut varautua tulevaan tai rahat ei riittänyt tekemään ostoksia etukäteen. Ruokaa kyllä riittää kaikille.

Vierailija
279/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pätemisen tarve ilmoittaa "En hamstraa" eihän Ap sitä kysynyt.

Hahaha, mielensäpahoittaja näkee ihmisten "pätevän" asiassa jos toisessa. Missään muussa maassa kuin tuulipuku -Suomessa ei tätä "pätemisen" termiä edes käytetä. Kaikki, jotka menestyvät tai ajattelevat/pukeutuvat toisin kuin valtavirta "pätevät". Viddu mitä itsetuntovajaata paskaa! Olkaa kaikki siis naama mutrulla pää leukaan painettuna samaa massaa. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

Vierailija
280/653 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin monta paalia vessapaperia, mutta sade kasteli osan, niin tein toisen reissun ja vessapaperi oli jo loppu. Huomenna olen pois töistä ja menen heti aamusta kauppaan ostamaan muutaman paalin, jos vain on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi