Krooninen perussairaus, pitääkö vältellä julkisia paikkoja täysin?
Kommentit (107)
Kaikkeni teen, pyrin välttämään julkisia paikkoja. Astma, joka ei ole edes hyvässä hoidossa, vaikka kahdetkin lääkkeet. Verenpaine, joka on vaarallisen korkea ja säännöllinen lääkitys. (En siis kuitenkaan ole mikään ylipainoinen tms.)
Mutta harmitus on, kun opiskelijana pitäisi olla innoissaan, kun nyt on hoitoalan sijaisuuksia tarjolla. Näin voisin saada jalkaa oven väliin. Mutta uskaltaako mennä... Sitä tässä olen pahkaillyt..
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeni teen, pyrin välttämään julkisia paikkoja. Astma, joka ei ole edes hyvässä hoidossa, vaikka kahdetkin lääkkeet. Verenpaine, joka on vaarallisen korkea ja säännöllinen lääkitys. (En siis kuitenkaan ole mikään ylipainoinen tms.)
Mutta harmitus on, kun opiskelijana pitäisi olla innoissaan, kun nyt on hoitoalan sijaisuuksia tarjolla. Näin voisin saada jalkaa oven väliin. Mutta uskaltaako mennä... Sitä tässä olen pahkaillyt..
Älä mene! Pysy kotona. Suurempi riski sinulle kuin jollekin toiselle.
THL saisi antaa ohjeet missä olisi kaikki sairaudet eritelty. Luulisi että jotain tietoa on jo olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään tietoa miten vaikuttaa astmaatikkoihin?
Astmaatikot ovat riskiryhmä coronan kannalta. En tosiaan kulje paljoa metrolla ym ja etätöissä olen ollut jo viikon. Astmaatikoilla corona kehittyy helposti vakavaksi keuhko-oireiluksi.
THL päivitti eilen ohjeita, nyt astmaatikko ei ole automaattisesti riskiryhmää. Käsittämätöntä. Vuosia on toitotettu, että influenssa on riski jos henkilöllä on kroonisia sairauksia. Nyt uusien kriteerien mukaan tämä korona ei olisi riski käytännössä juuri kenellekään alle 70-vuotiaalle. Käsittämätöntä.
Kuka Suomessa edes enää uskoo mitä THL sanoo. Niin metsään on mennyt tähänkin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään tietoa miten vaikuttaa astmaatikkoihin?
Astmaatikot ovat riskiryhmä coronan kannalta. En tosiaan kulje paljoa metrolla ym ja etätöissä olen ollut jo viikon. Astmaatikoilla corona kehittyy helposti vakavaksi keuhko-oireiluksi.
THL päivitti eilen ohjeita, nyt astmaatikko ei ole automaattisesti riskiryhmää. Käsittämätöntä. Vuosia on toitotettu, että influenssa on riski jos henkilöllä on kroonisia sairauksia. Nyt uusien kriteerien mukaan tämä korona ei olisi riski käytännössä juuri kenellekään alle 70-vuotiaalle. Käsittämätöntä.
Luin jo pari päivää sitten ruotsalaislähteistä, että astmaa ei pidettäisi niin pahana riskitekijänä kuin muita keuhkosairauksia. Eiköhän tuo ihan dataan perustu. Ylipäätään isoin riskitekijä on ikä ja noita tiettyjä sairauksia on kuolleilla paljon siksi, että vanhoilla ihmisillä niitä tyypillisesti on. Jos on monisairas vanhus, niin yleensä on verenpainetauti ja diabetes (kakkostyypin).
Niimpä! Ja tuolla maailmalla kuitenkin samaan aikaan tehohoidossa olevista yli puolet on alle 50-vuotiaita.