Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias poikalapseni haluaa pukeutua päiväkotiin prinsessaksi

Vierailija
15.02.2024 |

Miten tähän pitäisi nyt oikein reagoida? Olenko huono äiti jos kiellän tämän häneltä?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä. Käske pukeutua prinssiksi nyt vaan kun kerran poika on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä kotona prinsessa-asu vai mistä se sellaisen meinasi saada?

Vierailija
4/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti. Se voi olla vain vaihe. Pahempaa saat aikaan, jos kiellät.

Vierailija
5/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien sukupuoli- identiteettiä pitää tukea sen oikean sukupuolen kanssa yhteneväiseksi. Sanon tämän nyt kuitenkin vaikka tiedän, että aloitus luultavasti on vaan provo.

Vierailija
6/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä kotona prinsessa-asu vai mistä se sellaisen meinasi saada?

Eikös niitä kaupasta saa? 🤔

Vierailija
7/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan wokea!

Vierailija
8/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien sukupuoli- identiteettiä pitää tukea sen oikean sukupuolen kanssa yhteneväiseksi. Sanon tämän nyt kuitenkin vaikka tiedän, että aloitus luultavasti on vaan provo.

Miksi olet takapajuinen juntti? Miksi biologinen poika ei saisi pukeutua prinsessaksi? Entä jos hän kokeekin olevansa oikeasti tyttö?

Vierailija
9/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiellä. Käske pukeutua prinssiksi nyt vaan kun kerran poika on.

Sä taidat olla seksuaalisesti hieman epävarma 🤭

Naisena olen elämääni elänyt sangen menestyksekkäästi. Ei ole tarvinnut haahuilla suuntaan eikä toiseen. Suosittelen biologian mukaan suuntautumista muillekin.

Vierailija
10/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkaat homouden ulos siitä pikkuhintistä!

Itsekin persu 👍

No äläs nyt viitti. Persuissa on kyllä eniten homoja.

Vierailija
11/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita juttuja muutkin persut harrastaa. Tosin salaa. Mikäs se nyt onkaan nimeltään, joka elää toisen miehen kanssa? Sanokaa te? Soisin useamman persun rohkaistuvan ja elävän itsensä näköistä elämää.

Vierailija
12/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti helpottunut, ettei mulla ole enää pieniä lapsia. Olisin ihan sormi suussa, miten lapsia nykyään tulisi kasvattaa tässä asiassa. Jos siskolla olisi prinsessapuku ja velikin haluaisi sitä käyttää, en osaisi päättää miten toimia. 

Vierailija
13/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt voi pukeutua miksi haluaa. Roolileikkejähän nuo on. En mä ole ikinä ajatellut että mun poika kokee oikesti olevansa dinosaurus vaikka dinopuvun mielellään laittaakin toisinaan päälleen. 

Vierailija
14/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat puvun ja katsot kun häntä kiusataan. Sitten katsot miten reagoi.

Vierailija
15/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti helpottunut, ettei mulla ole enää pieniä lapsia. Olisin ihan sormi suussa, miten lapsia nykyään tulisi kasvattaa tässä asiassa. Jos siskolla olisi prinsessapuku ja velikin haluaisi sitä käyttää, en osaisi päättää miten toimia. 

Varmuuden vuoksi kannattaa kieltä. Kommareiden muotivirtausten perässä juoksemisesta ei seuraa mitään hyvää...

Vierailija
16/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat puvun ja katsot kun häntä kiusataan. Sitten katsot miten reagoi.

Ei tuollaisesta nykyään lapset kiusaa, höpsö. Korkeintaan juntit isit.

Vierailija
17/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päiväkodissa siis jotkut naamiaiset joihin kaikki pukeutuvat vai haluaako pukeutua muuten vaan? Jos on naamiaiset niin antaisin pukeutua miten haluaa. Muina päivinä sanoisin, että normaalit arkivaatteet päälle päiväkotiin.

Vierailija
18/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt voi pukeutua miksi haluaa. Roolileikkejähän nuo on. En mä ole ikinä ajatellut että mun poika kokee oikesti olevansa dinosaurus vaikka dinopuvun mielellään laittaakin toisinaan päälleen. 

Paska vertaus tuo dinosaurus koska se ei ole mitenkään sukupuolittunutta.

Vierailija
19/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko päiväkodissa siis jotkut naamiaiset joihin kaikki pukeutuvat vai haluaako pukeutua muuten vaan? Jos on naamiaiset niin antaisin pukeutua miten haluaa. Muina päivinä sanoisin, että normaalit arkivaatteet päälle päiväkotiin.

Naamiaiset kyllä. Arkisin haluaa pukeutua normivaatteisiin.

Vierailija
20/111 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös viisivuotias poika, joka on pidempään puhunut, haluaisi olla tyttö.

Ja äskettäin toivoi, hänelle hankittaisiin Peppi Pitkätossun asu. Oli varta vasten erikseen ottanut talteen lelulehdestäsivun, jossa asuja myytiin.

En ole varma, miten tähän suhtautuisin. Ajattelen, tuossa iässä ajatukset voi vaihtua ja suhtautuminen sukupuoleen olla moninaista. Ajattelen, aikuisena lapseni saa olla mitä haluaa ja on hyväksytty niin. (Itselläni on kokemusta, jota tosin lapsilleni en ole tainnut jakaa, mutta siis omassa lapsuudenperheessäni perhetuttaviin kuului transvestiitti.)

Mutta en tiedä, mitä sanoisin, jos lapseni haluaisi pukeutua tytöksi päiväkotiin. Olen miettinyt, voisinko kysyä tai olisiko ok kysyä, mitä hän ajattekee, mitä kaverinsa sanoisivat, jos hän pukeutuu tytöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän