Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt TV:ssä THL:N PÄÄJOHTAJA, joka hermostuneena sönkkää ja hieroo hikistä otsaansa - huh huh

Vierailija
13.03.2020 |

Hommat hanskassa?

Kommentit (353)

Vierailija
181/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naureskelevat ihmiset ovat juuri niitä, jotka eivät itse ole ikinä esiintyneet missään julkisesti.

Olisi hauska nähdä myös heidän esiintymässä tiukassa paikassa. Tulisiko hierottua silmiä ja kasvoja, tulisiko toisteltua turhia sanoja ja samoja asioita moneen kertaan.

Vierailija
182/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ohjeita on muka niin vaikea noudattaa? Itse ainakin niistän vessassa ja pesen kädet. Jos olen niin nuhainen, että pitää koko ajan niistä, en mene ihmisten joukkoon. Perus käytöstapoja! Varmasti pitää tuolla tasolla osata, erityisesti kun on hygieniasta ja epidemiasta kyse. Mistä näitä tyyppejä oikein löydetään?

Muuten Kreikan terveysministeri on joskus kunnostautunut polttelemalla tiedotustilaisuuden lavalla tupakkaa. Kreikkalainen kaveri kertoi, että ministeri oli joku maajussi Kreetalta. Netissä on kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdfds kirjoitti:

Täällä naureskelevat ihmiset ovat juuri niitä, jotka eivät itse ole ikinä esiintyneet missään julkisesti.

Olisi hauska nähdä myös heidän esiintymässä tiukassa paikassa. Tulisiko hierottua silmiä ja kasvoja, tulisiko toisteltua turhia sanoja ja samoja asioita moneen kertaan.

Luulen, että tässä nyt suurin ongelma ihmisillä on se, että tämä Tervahauta oli selkeästi sairaana tuolla tiedotustilaisuudessa. Kyse ei ole nyt mistään esiintymistaidoista.

Hallitus tekee päätöksensä näiden tyyppien ohjeistuksien mukaan. Tuo tiedotustilaisuus osoitti, että THL:ssä ollaan täysin kujalla. Kyseessä on maailmanlaajuinen pandemia. Jos THL:n johtaja tulee selkeästi sairaana töihin niin millaisen viestin se antaa tämän puljun tehokkuudesta ja uskottavuudesta?

Vierailija
184/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole koskaan hävettänyt näin paljon olla suomalainen. Tämä on pahempaa mitä Kekkosen ajan nöyristely. Video leviää jo ulkomailla, Intiassa asuva kaverini laittoi minulle whatsapp-viestiä asiasta. Sielläkin kaikki ihmettelee ja nauraa Suomen toiminnalle. 

Nin, joku koulukiusaaja tyyppihän tästä saa sisältöä elämäänsä. On tosi halpamaista levittää videoa ja ilkkua sillä. 

Entäs, jos Tervahauta onkin sairastunut äkillisesti virukseen? Mitä naurettavaa siinä on, nopeastihan nuo oireet on kuvattukin alkaviksi.

Ei asiantuntijuus, tai päällikkyys suojaa ketään. Oireettomaksi tunsi itsensä myös tuo sydänkirurgi HUS:ssa.

Oireet voi alkaa nopsaan, mutta ei se selitä mitään tuosta sen omasta toiminnasta ja epähygieenisyydestä ja se on se pointti. Miten tällaiset voi kutsua itseään asiantuntijoiksi ja joiden osaamiseen Marin julistaa täydellistä luottamusta, kun eivät ota asiaa vakavasti vaan naureskelevat ja vähättelevät virusta ja sen vakavuutta sekä sanoin että teoin?

Vierailija
185/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha on hengitystieinfektion oire, ylähengitystieoire...

Vierailija
186/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen täsmälleen samanlaiseksi, kun olen jännittänyt esiintymistä...Nenä alkaa valua, sydämen syke on korkea --> hikoilen ja tunnen levottomuutta henkisesti ja fyysisesti.

Tämä pääjohtaja rauhottui loppua kohden, kun tilanteen jännite alkoi raueta. Jos olisi viruksesta johtuvaa, niin ei olisi käynyt, vaan nenän valuminen ym. olisivat jatkuneet.

Vierailija
187/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei jännittämiselle mitään voi. Mutta siitä olen samaa mieltä, että flunssassa jäädään kotiin. Esim. etäyhteys olisi voitu ottaa häneen.

Ei ollut jännittämisestä kysymys. Corona-viruksen oireet iskivät aivan suorassa lähetyksessä.

Ei suuren laitoksen pääjohtajaksi valita henkilöä, joka jännittää tuollaisessa tilanteessa. Onhan hänellä ollut johtajapestejä useampiakin, ei ole mikään untuvikkojohtaja.

Vierailija
188/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä pääjohtajan venkoilu joku etukäteen harkittu esitys, jolla havainnollistetaan ihan konkretian kautta ja saadaan paljon näkyvyyttä ja keskustelua, että mitä nuhaisena töissä oleminen voi aiheuttaa ja miksi se kotiinjääminen on otettava vakavasti. Alkuun oikein otti aiheen esille, ja puhui siitä vielä kesken kaiken ja lopussa vielä ilmoitettiin, että siitä tulee vielä videomateriaalia myöhemmin tänään, kun hän käy koronatestissä.

Ikään kuin nukketeatteria lapsille. Tämä lisää tietoisuutta asiasta ja varsinkin sellaista työpaikkojen ryhmäpainetta ja paheksuntaa, että jos joku änkeää niiskuttavana ja yskivänä töihin, niin asiaa paheksutaan nyt helpommin. Kun esimerkkinä oli telkkarissa tiedlotustilaisuudessa "se THL:n hullu hölmö ukko joka tuli ite köhäsenä lähetykseen ja vielä nosti asiaa esille on hölmö ku rumppi!!!"

Kouluissa katsottu tuota lähetystä suorana ja opettajat antaneet etukäteen oppilaille tehtäväksi, että kuinka monta hygieniaetikettivirhettä pystyvät bongaamaan. Eli päivänselvä asiahan tämä on, ja sovittu etukäteen median, opetusväen yms. kanssa.

Näin jälikäteen kun miettii, niin olihan se venkoilu ylimitoitettua ja sekin, että yhdessä vaiheessa ottaa nenäliinalla mikin vastaan, mutta seuravaalla kerralla taas paljaalla kädellä. Ja heti tilaisuuden alkuun otti esille, että jos jollain korona, niin ei saa olla tällaisessa tilanteessa, keskivaiheilla puheli aiheesta taas ja tilaisuuden lopussa juontaja ilmoitti, että Markusta otetaan videostriimi kun hän käy koronatestissä. Kuinka hän olisi voinut asian tietää ellei asia olisi etukäteen sovittu. Eihän tuollaista voi ilmoittaa kenenkään muun puolesta (yksityisyydensuoja ja muut terveystietojen salaisuudet) ellei sitä ole sovittu etukäteen.

Vierailija
189/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole koskaan hävettänyt näin paljon olla suomalainen. Tämä on pahempaa mitä Kekkosen ajan nöyristely. Video leviää jo ulkomailla, Intiassa asuva kaverini laittoi minulle whatsapp-viestiä asiasta. Sielläkin kaikki ihmettelee ja nauraa Suomen toiminnalle. 

Nin, joku koulukiusaaja tyyppihän tästä saa sisältöä elämäänsä. On tosi halpamaista levittää videoa ja ilkkua sillä. 

Entäs, jos Tervahauta onkin sairastunut äkillisesti virukseen? Mitä naurettavaa siinä on, nopeastihan nuo oireet on kuvattukin alkaviksi.

Ei asiantuntijuus, tai päällikkyys suojaa ketään. Oireettomaksi tunsi itsensä myös tuo sydänkirurgi HUS:ssa.

Oireet voi alkaa nopsaan, mutta ei se selitä mitään tuosta sen omasta toiminnasta ja epähygieenisyydestä ja se on se pointti. Miten tällaiset voi kutsua itseään asiantuntijoiksi ja joiden osaamiseen Marin julistaa täydellistä luottamusta, kun eivät ota asiaa vakavasti vaan naureskelevat ja vähättelevät virusta ja sen vakavuutta sekä sanoin että teoin?

Entäs, jos oli sairauden takia niin huono olo, että ei pystynyt havainnoimaan omaa käyttäytymistään?

Vierailija
190/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL ja S ta lin Sannalla on verta käsissään.

Vierailija
191/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei jännittämiselle mitään voi. Mutta siitä olen samaa mieltä, että flunssassa jäädään kotiin. Esim. etäyhteys olisi voitu ottaa häneen.

Ei ollut jännittämisestä kysymys. Corona-viruksen oireet iskivät aivan suorassa lähetyksessä.

Ei suuren laitoksen pääjohtajaksi valita henkilöä, joka jännittää tuollaisessa tilanteessa. Onhan hänellä ollut johtajapestejä useampiakin, ei ole mikään untuvikkojohtaja.

Corona iski juuri sinne minne pitikin. Änkyröihin!

Vierailija
192/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nature.com/news/inside-the-chinese-lab-poised-to-study-worl…

https://anewspost.com/anonymous-urges-world-leaders-to-tell-the-truth-a…

https://patents.google.com/patent/CN1176210C/en?oq=CN1176210C

Tässä kaikille vähän miettimistä. Jokaisen oma asia, mihin haluaa tässä tilanteessa uskoa, mutta miettikää nyt ihmiset järjellä tätä: Onko maalaisjärjellä mietittynä todennäköisempää, että pandemiaksi yltävä virus leviää alkuperäisesti leväperäisestä kalamarketista, vai 15km päässä olevasta S4 -luokitellusta labrasta, jossa kyseistä virusta on tutkittu vasta vuodesta 2017 lähtien?

Toiseksi tällainen virus vaatii pidempikestoisen ympäristön kehittyäkseen näin pahaksi. Jokainen voi tutkia asiaa itse lisää muualtakin, kuin mitä WHO ja THL teille syöttävät. Pysykää valppaina.

Vierailija
193/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua miksi näitä tiedotustilaisuuksia pitää järjestää livenä, eikö toimittajat ja thl osaa käyttää vaikka videoneuvottelulaitteita.... toisaalta toimittajat eivät ole mitään välkkyä väkeä, että tuskin kukaan on osannut sellaista edes ehdottaa, mutta thl:n olisin ajatellut osaavan ehdottaa moista.

Vierailija
194/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääjohtaja ei ollut kunnossa, ei ole tuollaista hänen esiintymisensä normaalisti. Olen ollut tilaisuuksissa, missä on puhunut. Harmillista, että tilaisuus meni noin.

Hän on nyt sairastunut koronaan. Karma.

Vierailija
195/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tajua miksi näitä tiedotustilaisuuksia pitää järjestää livenä, eikö toimittajat ja thl osaa käyttää vaikka videoneuvottelulaitteita.... toisaalta toimittajat eivät ole mitään välkkyä väkeä, että tuskin kukaan on osannut sellaista edes ehdottaa, mutta thl:n olisin ajatellut osaavan ehdottaa moista.

Tätä samaa ihmettelin. Meillä töissä ei olla pahemmin hötkyillä, mutta juuri parasta aikaakin istun etänä palaverissa, jossa puolet väestä on myös etänä, vaikka mitään ei ole vielä edes ohjeistettu.

Vierailija
196/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämän huikean videon voi jälkikäteen katsoa?

Vierailija
197/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa ihmettelin. Meillä töissä ei olla pahemmin hötkyillä, mutta juuri parasta aikaakin istun etänä palaverissa, jossa puolet väestä on myös etänä, vaikka mitään ei ole vielä edes ohjeistettu.

Ja ennen kuin joku tulee nälvimään työajalla täällä surffailusta:Palaverissa on juuri käsittelyssä asioita jotka eivät koske itseäni.

Vierailija
198/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaikille vähän miettimistä. Jokaisen oma asia, mihin haluaa tässä tilanteessa uskoa, mutta miettikää nyt ihmiset järjellä tätä: Onko maalaisjärjellä mietittynä todennäköisempää, että pandemiaksi yltävä virus leviää alkuperäisesti leväperäisestä kalamarketista, vai 15km päässä olevasta S4 -luokitellusta labrasta, jossa kyseistä virusta on tutkittu vasta vuodesta 2017 lähtien?

Toiseksi tällainen virus vaatii pidempikestoisen ympäristön kehittyäkseen näin pahaksi. Jokainen voi tutkia asiaa itse lisää muualtakin, kuin mitä WHO ja THL teille syöttävät. Pysykää valppaina.

Israelilaisethan sanoivat hyvin pian Wuhanin aikoihin, että heillä olisi nopeasti rokote tähän tautiin. Nyt ovat ilmoittaneet, että eivät saa rokotetta ennen kuin vuoden sisällä. Yleensä israelilaiseen viestintään voi luottaa, joten ihmettelen mikä tämä backtracking rokoteuutisen kanssa on.

Vierailija
199/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sdfds kirjoitti:

Luulen, että tässä nyt suurin ongelma ihmisillä on se, että tämä Tervahauta oli selkeästi sairaana tuolla tiedotustilaisuudessa. Kyse ei ole nyt mistään esiintymistaidoista.

Hallitus tekee päätöksensä näiden tyyppien ohjeistuksien mukaan. Tuo tiedotustilaisuus osoitti, että THL:ssä ollaan täysin kujalla. Kyseessä on maailmanlaajuinen pandemia. Jos THL:n johtaja tulee selkeästi sairaana töihin niin millaisen viestin se antaa tämän puljun tehokkuudesta ja uskottavuudesta?

Amen. Jos vielä edes hitunen oli luottoa tohon puljuun jäljellä tähän asti, enää ei ole.

Vierailija
200/353 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelilaisethan sanoivat hyvin pian Wuhanin aikoihin, että heillä olisi nopeasti rokote tähän tautiin. Nyt ovat ilmoittaneet, että eivät saa rokotetta ennen kuin vuoden sisällä. Yleensä israelilaiseen viestintään voi luottaa, joten ihmettelen mikä tämä backtracking rokoteuutisen kanssa on.

Coronaviruksiin on yritetty tehdä rokotetta jo 15 vuotta. Ei ole onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme