Nyt TV:ssä THL:N PÄÄJOHTAJA, joka hermostuneena sönkkää ja hieroo hikistä otsaansa - huh huh
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä uskomaton toimitus. Äsken tuo johtaja pyysi Twitterissä anteeksi omaa surkeaa esitystään ja esimerkkiään.
Niin. Miten mahtoi virallinen info mennä noin niinku omasta mielestä...?
Mielenkiintoinen hahmo eli vaikuttaa henkilönä hieman erilaiselle. 😍😁 Harmi ettei nyt mennyt tämä tilaisuus ihan maaliin. 😅🤷🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
On kyllä uskomaton toimitus. Äsken tuo johtaja pyysi Twitterissä anteeksi omaa surkeaa esitystään ja esimerkkiään.
Jep, jep. Ja näyttää, että M. Kärnä on IS:n toimittajan lisäksi vauva.fi:n lukija. Lukekaapa twiitti, se oli suoraan kuin tältä palstalta otettu.
Pääjohtaja ei ollut kunnossa, ei ole tuollaista hänen esiintymisensä normaalisti. Olen ollut tilaisuuksissa, missä on puhunut. Harmillista, että tilaisuus meni noin.
Mua ei ole koskaan hävettänyt näin paljon olla suomalainen. Tämä on pahempaa mitä Kekkosen ajan nöyristely. Video leviää jo ulkomailla, Intiassa asuva kaverini laittoi minulle whatsapp-viestiä asiasta. Sielläkin kaikki ihmettelee ja nauraa Suomen toiminnalle.
Tietää mokanneensa ja pahasti, koska ei ottanut virusta ja sen leviämisen uhkaa todesta aikaisemmin. Tarvittiin koronatartunnan saanut huippukirurgi, ennen kuin THL:ssä alkoi tulla järkeä päähän. Nyt on myöhäistä enää estää epidemiaa.
Joku aika sitten tiedotettiin kahden eläkeikäisen Italian-matkaajan saaneen tartunnat, ja heidän kerrottiin muistaakseni olevan karanteenissa sairaalassa. Arvaan heidän olevan nyt hengityskoneissa ja huonossa kunnossa keuhkokuumeen takia, vaikka asiasta ei tiedoteta potilaiden yksityisyyteen vedoten. THL:n pomolla kihoaa hiki otsalle, kun tietää ettei edes alusta lähtien saatu sairaalahoito auta tähän virukseen... Ja että viruksen voi saada, vaikka pesisi käsiään riittävästi kuin huippukirurgi. Siksi THL kehottaa nyt kansalaisia vapaaehtoisiin varotoimiin ja toivoo riittävän useiden ymmärtävän sen myös kertakäyttöhanskojen ja hengityssuojien käyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole koskaan hävettänyt näin paljon olla suomalainen. Tämä on pahempaa mitä Kekkosen ajan nöyristely. Video leviää jo ulkomailla, Intiassa asuva kaverini laittoi minulle whatsapp-viestiä asiasta. Sielläkin kaikki ihmettelee ja nauraa Suomen toiminnalle.
Nin, joku koulukiusaaja tyyppihän tästä saa sisältöä elämäänsä. On tosi halpamaista levittää videoa ja ilkkua sillä.
Entäs, jos Tervahauta onkin sairastunut äkillisesti virukseen? Mitä naurettavaa siinä on, nopeastihan nuo oireet on kuvattukin alkaviksi.
Ei asiantuntijuus, tai päällikkyys suojaa ketään. Oireettomaksi tunsi itsensä myös tuo sydänkirurgi HUS:ssa.
Erikoista käytöstä kyllä THL:n johtajalta levitellä käytettyä nenäliinaa ja lähmiä kaikkea niistämisen jälkeen. En toimi noin edes kotona. Miten hän voi olla noin korkeassa asemassa jos ei ole mitään käytöstapoja saati hygieniakäsitystä? Eikä ole tullut niille korkeimmille virkamiehille ja lääketieteen alan ihmisille mieleen huomauttaa asiasta? Ylipäänsä eikö olisi löytynyt jotain toista tuuraamaan puolikuntoista johtajaa? Ei nyt vakuuta THL:n osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että ruotsissa tunnutaan olevan yhtä pihalla ku täällä. Ei oo sielläkään Anders Tegnellillä homma hanskassa mitä oon seurannut.
Ensin spedeili kuten thl, yski kämmeniinsä suorassa lähetyksessa, ulisi maalittamisesta kun kaikki katsojat näki sen ja sitten pesi kätensä koko pandemiasta eroamalla työstään.
Tervahaudan tulisi tehdä sama arvio omasta toiminnastaan ja erota välittömästi, mitkään pahoittelut eivät riitä!
Vierailija kirjoitti:
Olikos asian oleellisin asia se, a) mitä JOKAINEN voi tehdä ehkäistääkseen koronaa vai b) keskittyä nolaamaan ihmisiä? Jokaisen kannattaa kiinnittää omiin toimintatapoihin huomiota. Olen itse tehnyt periaatepäätöksen, että vältän hanskojen ottamista julkisilla paikoilla pois käsistä. Ja sitten tuo naaman, nenän, korvien yms. koskettaminen. Se on itse asiassa vaikeaa, koska moni tekee sitä ihan tiedostamattaan.
Miksi se pääsee korona-testiin? Onko ollut Italiassa? Onko ollut todistettavasti lähikontaktissa ainakin 15min. johonkin todettuun koronatapaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Rankkaa on elämäsi, jos tästä häpeä porautuu ihan kansallistunnetta myöten :( .
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/thl-n-paajohtaja-vaikutti-tiedotust…
THL:n pääjohtaja hikoili ja niiskutteli suorassa lähetyksessä – näin hän kommentoi käytöstään: "Pahoittelen osoittamaani huonoa esimerkkiä"
0:33
MTV
Uutiset
Näin THL:n pääjohtaja hikoili ja niiskutti tiedotustilaisuudessa Suomen koronavirustilanteesta.
JULKAISTU TUNTI SITTEN (PÄIVITETTY 30 MINUUTTIA SITTEN)
THL:n pääjohtaja Markku Tervahaudan käytös ihmetytti tiedotustilaisuudessa.
THL piti perjantaina aamupäivällä tiedotustilaisuuden koskien Suomen koronavirustilannetta ja taudin leviämistä. Paikalla oli THL:n pääjohtaja Markku Tervahauta sekä terveysturvallisuuden johtaja Mika Salminen.
Monet suoraa lähetystä seuranneet kiinnittivät huomion pääjohtajan käytökseen. Tervahauta niisti nenäänsä ja oli silminnähden hikinen.
Mainos (artikkeli jatkuu alla)
– Mä olen tässä hikinen ja niiskuttelevainen, mutta minulla ei ole koronavirusta eikä akuutin ylähengitystieinfektion oireita. Älkää huolestuko, Tervahauta vakuutteli.
THL:n tiedottaja sanoi, että he aikovat tehdä videon siitä, kun pääjohtaja menee koronatestiin.
Noin tunti tiedotustilaisuuden jälkeen Tervahauta pahoitteli tilannetta ja käyttäytymistään Twitter-tilillään.
– Pahoittelen heikkoa esiintymistäni ja osoittamaani huonoa esimerkkiä. Tulipahan taas hyvin todetuksi omakin puutteellisuuteni ja se kuinka vaikeaa hygieniaohjeita on noudattaa ja omia menettelytapojaan muuttaa. Se viesti ehkä välittyi, Tervahauta kirjoitti.
Markku Tervahauta
@mapetti
Pahoittelen heikkoa esiintymistäni ja osoittamaani huonoa esimerkkiä. Tulipahan taas hyvin todetuksi omakin puutteellisuuteni ja se kuinka vaikeaa hygieniaohjeita on noudattaa ja omia menettelytapojaan muuttaa. Se viesti ehkä välittyi. https://twitter.com/KarnaMikko/status/1238390692642258945 …
Mikko Kärnä
@KarnaMikko
Kamalasti lisää uskottavuutta kun @THLorg @mapetti Markku Tervahauta antaa ohjeita, että samaa nenäliinaa saa käyttää vain kerran koronan leviämisen estämiseksi ja sitten itse niistää samaan nenäliinaan useita kertoja suorassa lähetyksessä. #koronavirus
911
12.00 - 13. maalisk. 2020
Twitter Ads -tiedot ja yksityisyys
112 ihmistä puhuu tästä
Perjantaina aamupäivään mennessä Suomessa oli todettu 155 koronavirustartuntaa.
Juttua muokattu kello 12.41: Lisätty tiedot Tervahaudan Twitter-kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pääsee korona-testiin? Onko ollut Italiassa? Onko ollut todistettavasti lähikontaktissa ainakin 15min. johonkin todettuun koronatapaukseen?
Eiköhän pääjohtajalla ole monen maalaisia kontakteja koko ajan. WHO:n kokouksissa varmaan ollut jne.
Vierailija kirjoitti:
"Pahoittelen heikkoa esiintymistäni ja osoittamaani huonoa esimerkkiä. Tulipahan taas hyvin todetuksi omakin puutteellisuuteni ja se kuinka vaikeaa hygieniaohjeita on noudattaa ja omia menettelytapojaan muuttaa. Se viesti ehkä välittyi."
Oivoi :( Lähde nyt kotiin lepäämään Markku!
potkaistaan tosi kauvaksi kirjoitti:
luottaako marin tuollaisiin asiantuntijoihin. 2kk sepustukset ovat täysin muuttuneet. kyllä stm ja thl väki pitää vaihtaa
Kylä kaekki vuosikymmeniä pätevöityneet asiantuntijat pittää vaehtaa! KoRvattava elÄmänkoululaesilla!!1! Barabbas, Barabbas! Leirille vaan sivistyneistö kuin Neuvistoliitossa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahoittelen heikkoa esiintymistäni ja osoittamaani huonoa esimerkkiä. Tulipahan taas hyvin todetuksi omakin puutteellisuuteni ja se kuinka vaikeaa hygieniaohjeita on noudattaa ja omia menettelytapojaan muuttaa. Se viesti ehkä välittyi."
Oivoi :( Lähde nyt kotiin lepäämään Markku!
Alkoi oikeasti säälittää :'(
No ei jännittämiselle mitään voi. Mutta siitä olen samaa mieltä, että flunssassa jäädään kotiin. Esim. etäyhteys olisi voitu ottaa häneen.
Klo 15.06 Yle 1:llä tulossa jatko-osa aamun tilannekatsaukseen. Jännää.
Mika Salminen on kuitenkin se korona-asiantuntija. Tässä saattoikin olla nyt hyvä esimerkki siitä, miten nopeasti koronaviruksen oireet alkavat (jos Tervahaudan testissä positiivinen tulos). Jos oli aamulla kunnossa ja tauti iski nyt. HUS:n infektiolääkäri Asko Järvinen sanoi eilen, että virustaso elimistössä on silloin vasta mitattavissa, kun on oireita.