Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuslaki ja hoitohenkilöstö

Vierailija
12.03.2020 |

Jos poikkeuslaki tulee, voidaanko töihin määrätä kaikki koulutuksen saaneet lääkärit ja hoitajat, vaikka olisivatkin vaihtaneet alaa?

Kommentit (437)

Vierailija
21/437 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyl lähtis. Vanha tutkinto. Olen sen jälkeen vaihtanut alaa enkä enää osaiskaan mitään.

Vierailija
22/437 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ota influenssa rokotetta niin ei varmaan joudu pakko töihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/437 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa lääkelaskuja läpi, minulla on kurkkupipinä ollut jo 2 viikkoa, testaiskohan ne alanvaihtaja sairaanhoitajan coronan jos käsky hoitamaan kävisi?

Vierailija
24/437 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään siinä vaiheessa terveydenhuolto on toimintakyvytön jos töihin aletaan kutsua hoitotyöhön haluttomia ihmisiä.

Vierailija
25/437 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairaanhoitajana kieltäydyn pakotettuna tekemään yhtään mitään. Menen vankilaan mielummin kuin edes poikkeustilalain alla pakotettuna töihin, seurasi siitä mitä hyvänsä. Olen sairaanhoitajan työssä tälläkin hetkellä, mutta pidätän oikeuden irtisanoutua itselläni viimeiseen asti. Jos viranomaiset pitävät ratkaisuna raahata minut työpaikalle, en tee siellä mitään.

Vierailija
26/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskules, jos koulut ja päiväkodit suljetaan niin paljon hoitajia joutuu jäämään kotiin hoitamaan lapsiaan. Meikäläinen joutuu tekemään ympäripyöreää.

Vierailija
27/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän laisia pakkokeinoja on luvassa...

Pakko todeta, että oma auttamisen haluni tyssää siihen kohtaan kun vaakakupissa on oma ja läheisten terveys sekä henki. Olen varmaan sitten huono ihminen.

Mielestäni ei voi sanoa, että uhrautuminen oli tiedossa jo kun alalle hakeutui...koska viimeksi on ollut tilanne, että terveydenhoidon henkilöstö olisi ollut työssään laajasti uhattuna ja olisi joutunut uhraamaan oman terveytensä ja henkensä potilaita hoitaakseen? Suuronnettomuudet ja terrorismi ovat kamalia, mutta ne eivät ole ihan sama asia.

Vierailija
28/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tähän apteekkihenkilökunta? Voisin kuvitella hämminkiä, kun alalta vuosikausia pois olleet koittaisivat opetella atk-järjestelmän toimintaa siinä kiireessä.

Vierailija
29/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei ole työkuntoinen? Pistetäänkö kaikki päihdeongelmaiset kännissä ja aineissa hoitamaan mummoja?

Vierailija
30/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päiväkodit suljetaan, jääkö/velvoitetaanko isät kotiin lapsia hoitamaan, että sairaanhoitaja- tai vanhustenhoitajaäiti voi jatkaa työtään? Entä jos isä on ensihoitaja, palomies ym?

Isovanhempiahan on kielletty lastenvahdeiksi.

Isovanhemmilta kielletty FLUNSSAISTEN lasten hoitaminen, ei muiden. Eipäs nyt laiteta taas mutkia suoriksi.

Vierailija
31/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko tähän apteekkihenkilökunta? Voisin kuvitella hämminkiä, kun alalta vuosikausia pois olleet koittaisivat opetella atk-järjestelmän toimintaa siinä kiireessä.

Atk-järjestelmä! En pä ole tuota sanaa kuullut aikoihin.😂😂😂

Vierailija
32/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta, että oma auttamisen haluni tyssää siihen kohtaan kun vaakakupissa on oma ja läheisten terveys sekä henki. Olen varmaan sitten huono ihminen.

Mielestäni ei voi sanoa, että uhrautuminen oli tiedossa jo kun alalle hakeutui...koska viimeksi on ollut tilanne, että terveydenhoidon henkilöstö olisi ollut työssään laajasti uhattuna ja olisi joutunut uhraamaan oman terveytensä ja henkensä potilaita hoitaakseen? Suuronnettomuudet ja terrorismi ovat kamalia, mutta ne eivät ole ihan sama asia.

Hoitaja ja miettii näin? Eiköhän sitä olla erilaisia infektiotauteja ennenkin hoidettu.

Ja tämä öyhötus pakottamisesta menee jo liian pitkälle. Tuskinpa milloinkaan meitä kaikkia mihinkään aletaan kärrätä.

Minäkään en ole enää hoitotöissä eikä kukaan minua niihin kotoa hae.

Vierailija
33/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että myös hoitajilla on lapsia joita jäävät hoitamaan itse jos/ kun päiväkodit ja koulut suljetaan. Ja ne omat lapset menee varmasti kaiken muun edelle, ihan kuten kenellä tahansa muulla. Sitäpaitsi myös hoitajiin kuuluu niitä jotka itse ovat riskiryhmää, eikä heitä tietenkään voi altistaa. Sitten vielä ne jotka muuten vaan itse pelkää tautia niin paljon etteivät suostu hoitamaan tartunnan saaneita. Ja tietysti vielä ne, jotka kieltäytyvät ihan periaatteesta (ymmärrettävää kun yhtään ajattelee miten paljon heidän työtään on aliarvostettu ja vähätelty)

Vierailija
34/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava asenne teillä monilla. ”Minä olen sitten kipeä jos soittavat” .”Minä tahdon kolminkertaisen palkan”. Kuinka usein korona tai sitä vastaava tilanne on elinaikananne tapahtunut? Ei vielä kertaakaan ja toivottavasti tilanne parantuu ilman poikkeuslakia vaikka siltä ei tällä hetkellä näytä. Mutta jos tämä vaatii poikkeuslakia niin tilanne on silloin poikkeus mistään aiemmasta ja meidän jokaisen on käyttäydyttävä poikkeavalla tavalla.

Vierailija
35/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen huono ihminen ilmoittautuu! Mulla myös omien lasten ja muiden läheisten terveys menee heittämällä ohi ”yleisen hyödyn” tiukan paikan tullen.

Vierailija
36/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin otetaan valmistumassa olevia opiskelijoita (jotka muutenkin alalla jo sijaistavat) ja vasta eläköityneitä töihin. Heillä on tietotaito nykytasolla. Mitään hoito-opiston vuonna -86 käyneitä alanvaihtajia ei työvelvoite tule koskemaan, se olisi silkkaa potilasturvallisuuden vaarantamista.

Vierailija
37/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me hoitajat lähes päivittäin altistutaan norolle ja influenssalla ja jos sun vaikka mille. Oma terveys on usein uhattuna.

Pakotettuna työskentely ei kyllä minuakaan nappaa, ihan periaatteesta.

Vierailija
38/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sitten on? Eiköhän jokainen tajua tuon termin parhaiten, vai onko uudempaa?

Vierailija
39/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sitten on? Eiköhän jokainen tajua tuon termin parhaiten, vai onko uudempaa?

Ainakin jokainen yli 16-vuotias kalkkis tajuaa, mutta onhan se nyt söpön vanha termi markka-ajoilta.

Vierailija
40/437 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä itseäni ainakin hiertää et hoitajia tähän asti ei oo arvostettu ollenkaan, täälläkin se mentaliteetti et kuka tahansa kadun tallaaja osaisi tehdä meidän työt ja palkkaakin saadaan ihan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme