Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: miksi naiset ovat niin alistuvia?

Vierailija
12.03.2020 |

Nostetaanpa kissa pöydälle.

Usein naiset valittavat miksi miehet ovat niin dominoivia ja miksi parisuhteissa pitäisi aina mennä miehen ehdoilla.

Olen samaa mieltä!

Kuitenkin tosielämässä olen huomannut että suurin osa naisista tosipaikan tullen suosii miehiä joilla on suunnitelmat mitä he haluavat tehdä ja käytännössä naisen on siihen mukauduttava. Mies on siis kuin vahva virta joka tempaa naisen mukaansa. Näin sitten naiset ovat ylpeitä miehensä saavutuksista ja siitä kuinka aikaansaavan miehen he ovat saaneet - heidän omien suunnitelmiensa ja saavutustensa jäädessä taka-alalle.

Romanttisesti ja etenkin seksuaalisesti pätee sama. Miehen halutaan olevan aloitteellisempi, ja se osapuoli joka "valloittaa" naisen kuin saaliin. Seksissä viimeistään halutaan että mies vie.

Tätä kaikkea voidaan kuvata kiertoilmaisuilla kuten "molemat vievät omalla tavallaan" tms, mutta tosiasiassa kuitenkin iso osa naisista päätyy alistumaan miehen tahtoon, ja he pitävät siitä enemmän kuin ovat valmiita myöntämään. Nyt ei siis puhuta työttömistä juopoista, vaan aikaansaavista miehistä joita naiset voivat ihailla.

Missä ovat ne vahvat ja tasa-arvoiset naiset - myös parisuhdemielessä?

En kirjoita pidempään siltä varalta että tabua käsittelevä aihe perinteiseen tapaan poistetaan.

M37

Kommentit (238)

Vierailija
41/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisko ihan vaan luonto määrännyt niin. Mies on kuitenkin vahvempi, kaikilla osa-alueilla halusivat fe ma kot uskoa näin tai ei.

Kyllä, miehet ovat yleensä fyysisesti vahvempia, ovat isompia ja miehillä on isommat lihakset. Muuten taas naiset on hyvin sitkeitä, pystyvät synnyttämään jne. vaikka eivät pysty nostamaan yhtä painavaa taakkaa kuin miehet. Vahvuutensa kummallakin.

Ja joo, näin on "luonto" tai siis evoluutio asian muovannut. Luultavasti miehet on suosineet enemmän alistuvia naisia ja tehneet niille naisille enemmän lapsia, sitähän tapahtuu edelleen 90% maapallon maista, joten onko mikään ihme? Jostain syystä täällä pohjolasssa on enemmän naisia jotka eivät alistu ja on saavutettu enemmän tasa-arvoa sukupuolten välille, mutta me täällä ollaan edelleen se poikkeus sääntöön.

Näin naisena, ja feministinä, minäkin tykkään siitä että mies on voimakas ja minä saan tuntea itseni joskus "pieneksi" naiseksi, mutta toisaalta, tosipaikan tullen minä hoidan miestäni kun hän on sairas, teen lapset kroppani sisällä, synnytän ne henkeni kaupalla ja hoidan lapset pieninä siitä huolimatta että olen raskauden ja synnytyksen jälkeen fyysisesti heikko ja myös psyykkisesti herkässä tilassa.  Se että tykkään miehen olevan iso ja voimakas ei tarkoita kuitenkaan sitä että miehen pitäisi bodata kauheat lihakset, tai että mies ei saisi joskus olla heikko, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sekä mies että nainen ovat yksilöllisiä ihmisiä, heissä on voimakkaapia persoonia ja sitten alistuvampia.

Vahvempi tarkoittaa tässä tapauksessa muutakin kuin lihaksia feministi hyvä. Mihinköhän tuo alkuperäinen kommentti on häipynyt, varmaan joku naismode suutahtanut. :) 

Vierailija
42/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa että miehellä on suunnitelmia ≠ alistuminen.

Ei, vaan se että nainen on valmis luopumaan omista suunnitelmistaan miehensä tähden, ja jopa suosii miehiä joilla on niin isoja suunnitelmia että väistämättä he joutuisivat luopumaan omistaan toimien "supporttina" miehelle.

-ap

Ne "suuret suunnitelmat" tekevät miehen naisen silmissä niin paljon viehättävämmäksi, että tuo kannattaa. Sitäpaitsi yhteen parisuhteeseen ei mahdu kanta tähteä, jomman kumman on ns. soitettava toista viulua. Ja koska evoluutiobiologia, parisuhde ei kestä jos nainen loistaa ja mies on statisti. Koska nainen ei kunnioita itseään huonompaa miestä, ja kunnioitus on hyvän parisuhteen perusta.

Toisekseen naiset oikeasti ei halua niin kovasti uraa kuin mitä feministit tahtoisi. Se on suurimpia syitä miksi naisia ei ole suuryritysten johtokunnissa ja johtoryhmissä enempää: naiset ei ihan aidosti TAHDO.

-nainen numero 17-

En tiedä miksi sinä olet nainen ja sovinisti, mutta minä olen feministi, enkä tahdo että naiset haluaisivat enemmän uraa, se on jokaisen yksilön oma valinta. Usein urakeskeiset ihmiset ovat pinnallisia ja omaan napaansa tuijottavia joille mikään muu elämässä ei ole mitään kuin työ ja raha, sellaiset ihmiset on mulle vähän vieraita, oli miehiä tai naisia. Itsekin kyllä tykkään olla esimiehenä ja jopa johtajanakin, mutta en ole silti mikään uraihminen.

Ja tiedän kyllä sekä miehiä että naisia jotka ei missään nimessä haluaisi olla mitään johtajia, kaikki eivät tykkää siitä vastuusta. Luulen että miehissä on enemmän sellaisia jotka luulevat haluavansa johtajaksi koska ovat omasta mielestään hyviä johtajia, mutta eivät oikeasti ole, ja oikeasti haluavat johtajaksi vain koska se on sellaista lapsellista poikien kilpailua, leikkiä että kuka kusee kauimmas.

Tuossa on varmasti perää.

Yksi syy siihen miksi miehet ovat keskimäärin parempituloisia on että miehet useammin preferoivat palkan työn kiinnostavuuden edelle, ja osa pyrkii johtavaan asemaan silloinkin kun sisäistä paloa johtamiseen ei ole.

Motiiveista unohdit yhden erittäin tärkeän: nimittäin naiset.

Miehet tietävät että korkea asema on eduksi pariutuessa, ja tästä syystä bonuksena tulee toisilta miehiltä saatu arvostus.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propsit muuten aloittajalle että voit keskustella tästä asiallisesti. Monesti ketjut menevät naisten haukkumiseen.

Vierailija
44/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se että nainen on valmis luopumaan omista suunnitelmistaan miehensä tähden, ja jopa suosii miehiä joilla on niin isoja suunnitelmia että väistämättä he joutuisivat luopumaan omistaan toimien "supporttina" miehelle.

-ap

Olet ilmeisen nuori koska ei enää suomenkieli taivu... Eli tarkoitat varmaan että vaimo on miehensä tukena eli tukija?

Nämä suunnitelmat koskevat kai työelämää ja harrastuksia? Ja yleensähän niiden suhteen molemmat voivat tehdä mitä haluavat siihen asti kun mukaan kuvioon tulee lapset, joita jomman kumman pitäisi aina olla hoitamassa ja huolehtimassa, ja jos miehellä on vaativa työ tai aikaavievä harrastus, niin nainen valitsee olla lasten kanssa ja jättää oman työuransa ja harrastuksensa taka-alalle.  Musta tämä kertoo lähinnä siitä että miehet ovat henkisesti kehittymättömiä koska eivät osaa arvostaa lastensa kanssa vietettyä aikaa samalla tavalla kuin naiset. Usein se aikaavievä harrastaminen on aika lapsellista touhua, ja urapyrkyrimiehet on myös usein aika pinnallisia rahan ja maineen perässä juoksijoita jotka ehkä sitten keski-iän myötä alkavat vasta ymmärtää miten elämässä olisi kannattanut asiat priorisoida.

Ok. Mutta sitten herääkin kysymys miksi nämä miehet ovat erityisen haluttuja?

-ap

Ehkä nämä miehet ovat määrätietoisemmin liehittelemässä naisia, ja syntyy sellainen mielikuva että he ovat haluttuja? Ja luultavasti tälläiset miehet ovat niitä jotka puhuvat mukavia sulavasti ja huolehtivat ulkonäöstäänkin, joten sinänsä ovatkin halutumpia. En usko että varsinaisesti se uraohjusmaisuus on se juttu johon heidän vaimonsa ovat alunperin ihastuneet ja rakastuneet, se tavallinen tarinahan on se, että vaimon mielestä mies muuttuu kun tulee lapsia, eli vaimo on kuvitellut miehen puheista että mies on valmis hyväksi osallistuvaksi isäksi, mutta totuus on sitten toinen. Nämä miehet kun osaavat kehua itseään etukäteen jo todella hyvin vaikka näytöt vielä puuttuisi.

Tätä en niele.

Minun tuntemani ja tietämäni uraohjukset olivat sellaisia jo tapaamis- ja seurusteluvaiheessa. Ei siis todellakaan olut näin että kun tuli lapsia, mies muuttui yhtäkkiä uraohjukseksi.

Se jos nainen toivoo miehen muuttuvan uraohjuksesta perhemieheksi, herättää kysymyksen miksi tämä valitsi uraohjuksen, ja kuinka realistista on perustaa parisuhdehaaveita siihen että kumppani muuttuu toisenlaiseksi?

-ap

Vierailija
45/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuntuu siltä, että elän eri todellisuudessa kuin ap. Kun luen naisvaltaisia keskustelupalstoja ja juttelen naispuolisten ystävien kanssa, niin suurin osa naisista on tyytymättömiä siihen, että miehet ovat liian vetäytyviä ja aloitekyvyttömiä esimerkiksi arjen asioissa ja perhe-elämässä. Miehet jättävät mielellään arkiset päätökset naisten huoleksi ja tyytyvät sitten pyydettäessä auttelemaan. Hirveän vähän omiin korviini tulee valitusta liian määräilevistä ja dominoivista miehistä, vaan pikemminkin naiset tuntuvat olevan väsyneitä pomon rooliin ja toivoisivat puolisoiltaan enemmän oma-aloitteisuutta ja tasapuolista vastuunottoa arjen pyörityksessä.

Vierailija
46/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuntuu siltä, että elän eri todellisuudessa kuin ap. Kun luen naisvaltaisia keskustelupalstoja ja juttelen naispuolisten ystävien kanssa, niin suurin osa naisista on tyytymättömiä siihen, että miehet ovat liian vetäytyviä ja aloitekyvyttömiä esimerkiksi arjen asioissa ja perhe-elämässä. Miehet jättävät mielellään arkiset päätökset naisten huoleksi ja tyytyvät sitten pyydettäessä auttelemaan. Hirveän vähän omiin korviini tulee valitusta liian määräilevistä ja dominoivista miehistä, vaan pikemminkin naiset tuntuvat olevan väsyneitä pomon rooliin ja toivoisivat puolisoiltaan enemmän oma-aloitteisuutta ja tasapuolista vastuunottoa arjen pyörityksessä.

Taisit lukea ap:n kirjoituksen ihan väärin päin?

Ap:han juuri argumentoi että naiset haluavat mieheltä dominoivaa otetta, ja ovat erityisen tyytymättömiä jos joutuvat itse päätöksentekijöiksi ("miehen rooliin").

Vierailija
47/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han juuri argumentoi että naiset haluavat mieheltä dominoivaa otetta, ja ovat erityisen tyytymättömiä jos joutuvat itse päätöksentekijöiksi ("miehen rooliin").

Mutta jos nainen vaatii enemmän päätöksentekoa, eihän se tarkoita sitä että miehen pitää tehdä kaikki päätökset? ''oma-aloitteisuus'' ja ''tasapuolinen vastuunotto'' ei kuulosta minusta kovin dominoivalta otteelta. Lähinnä siltä että oletetaan kummankin olevan aikuisia parisuhteessa.

Vierailija
48/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneet naiset ovat liiika hyväuskoisia. Se riiippuu paljolti myös siiitä millainen kasvatus ja milllaista elämää on viettänyt, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä on matkanvarrrella kertynyt.

Perusspositiivinen olisi hyvä olla mutta myös skeptinen tietyyssä kohtaa.

Oleen miettinyyt sitä etttä miksi naiset aina kerta toisensa jälkeeen retkehtaa samanlaisiiin miehiin. Miksi edelllisestä suhteesta ei oteta opiksi.

Vierailija
49/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Iso osa tarvii elättäjän. Moni mies siivoojan, kodinhoitajan ja lastenhoitajan. Tehdään parisuhteessa asioita, kun toinen haluaa. Siedetään asioita, joita ei haluttaisi sietää. Ei sopisi minulle. Olen sen verran voimakastahtoinen ja itsenäinen.

Vierailija
50/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kasvatettu miellyttäviksi ja kilteiksi. 2. Testosteronia vähän vrt miehet

Vierailija
51/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nainen vaatii enemmän päätöksentekoa, eihän se tarkoita sitä että miehen pitää tehdä kaikki päätökset? ''oma-aloitteisuus'' ja ''tasapuolinen vastuunotto'' ei kuulosta minusta kovin dominoivalta otteelta. Lähinnä siltä että oletetaan kummankin olevan aikuisia parisuhteessa.

Tuoo "aikuinen" on taaa sellainen sana että se ei vättämättä ole kovin järkevää kuitata asioita taaas tällaisilla kliseillä "että olempa aikuinen". Tuleee helposti sellainen kuva ettttä ihminen elää jossakin omassa todellisuudessa jonka on mieltänyt jostakin sanakirjasta.

Vierailija
52/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle miehen  saavutukset ovat hieno asia! Haluan miehen jota voin ihailla, joka pyrkii itseään kehittämään, jolla on intohimoa harrastuksiinsa, ei siis ole rahasta kysymys tai siitä onko mies jossain yrityksessä pomona vaan omat henkilökohtaiset saavutukset jotka ovat kuitenkin iso juttu miehelle ja omalle kehitykselle. Itsekin olen ylpeä omistani esim. voitoista taide kilpailuissa, suuri elämän tapamuutos jossa pysyn, oman yrityksen perustaminen ja kehittämien jne.

Ns. Ikuinen puskeminen eteenpäin unohtamatta rauhoittumista ja rentoutumista. Mielestäni on iso ero onko mies täysin aggressiivinen vai aggressiivinen vain valikoiduissa tilanteissa. Mielestäni voimakastahtoinen mies on hieno asia mutta joko mies kuuluu pelkästään dominoivaan puoleen jossa hän ei jousta naisen halujen edessä tai sitten on voimakastahtoinen mies jolla on emotionaalista älykkyyttä ja käyttää energiansa omien saavutustensa saamiseen eikä naisen alistamiseen. Itse siis ihailen jälkimmäisiä miehiä jotka antavat naiselleen tilaa kasvaa. 

En kykene olemaan alistunut miehelle koska olen itse dominoivaa sorttia mutta mahdollisimman joustava jotta miehelläkin olisi hyvät oltavat ja olisimme tasa-arvoisia, minulle on tärkeää että mies ihannoi ja palvoo minuakin takaisin, nössyköitä en kestä jotka eivät ikinä saa tai ole saaneet mitään aikaiseksi.

Olen siis 27 vuotias sinkku nainen.

Vierailija
53/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi biologian.

Seksuaalisestihan on niin että naisista valtaisa enemmistö on alistuvia.

Miina johon monissa tutkimuksissa on ajettu, on ollut vaihtoehdon "molempia" tai "ei kumpaakaan" tarjoaminen, jolloin valtaosa valitsee jomman kumman näistä (esim. jos haluat 99% ajasta alistua ja 1% ajasta dominoida = et ole "alistuva", vaan "molempia").

Kun vastaajien on pitänyt valita jompi kumpi vaihtoehto, on huomattu että naisista alistuvia on yli 96% ja dominoivia alle 4%. Miehistä puolestaan alistuvia on ollut jopa neljännes, ja valtaosa lopuista on halunnut naisen dominoivan useammin kuin naiset haluavat dominoida.

Tämä on johdonmukaista pariutumiskilpailun kanssa jossa doiminoivimmat miehet siittävät eniten jälkeläisiä, siinä toivossa että siinä toivossa että seksuaalisesti dominoivien miesten jälkeläiset olisivat vahvempia ja aggressiivisempia mm. riistan hankinnassa.

Kuinka paljon tämä vaikuttaa parisuhteisiin yleisesti, on eri asia. Kuten joku jo sanoikin, sitä on hankalampaa tutkia.

Vierailija
54/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ne "suuret suunnitelmat" tekevät miehen naisen silmissä niin paljon viehättävämmäksi, että tuo kannattaa. Sitäpaitsi yhteen parisuhteeseen ei mahdu kanta tähteä, jomman kumman on ns. soitettava toista viulua. Ja koska evoluutiobiologia, parisuhde ei kestä jos nainen loistaa ja mies on statisti. Koska nainen ei kunnioita itseään huonompaa miestä, ja kunnioitus on hyvän parisuhteen perusta.

Toisekseen naiset oikeasti ei halua niin kovasti uraa kuin mitä feministit tahtoisi. Se on suurimpia syitä miksi naisia ei ole suuryritysten johtokunnissa ja johtoryhmissä enempää: naiset ei ihan aidosti TAHDO.

-nainen numero 17-

En tiedä miksi sinä olet nainen ja sovinisti, mutta minä olen feministi, enkä tahdo että naiset haluaisivat enemmän uraa, se on jokaisen yksilön oma valinta. Usein urakeskeiset ihmiset ovat pinnallisia ja omaan napaansa tuijottavia joille mikään muu elämässä ei ole mitään kuin työ ja raha, sellaiset ihmiset on mulle vähän vieraita, oli miehiä tai naisia. Itsekin kyllä tykkään olla esimiehenä ja jopa johtajanakin, mutta en ole silti mikään uraihminen.

Ja tiedän kyllä sekä miehiä että naisia jotka ei missään nimessä haluaisi olla mitään johtajia, kaikki eivät tykkää siitä vastuusta. Luulen että miehissä on enemmän sellaisia jotka luulevat haluavansa johtajaksi koska ovat omasta mielestään hyviä johtajia, mutta eivät oikeasti ole, ja oikeasti haluavat johtajaksi vain koska se on sellaista lapsellista poikien kilpailua, leikkiä että kuka kusee kauimmas.

Miehet haluaa johtavaan asemaan koska testosteroni tekee miehistä kilpailuhenkisiä. Testosteroni tietyssä mielessä pyörittää maailmaa, ilman sitä kukaan ei yrittäisi mitään, koska nimenomaan se saa aikaan sen palon saavuttaa jotain, johtaa, pärjätä paremmin kuin muut.

Testosteroni, tai sen puute,  on luultavasti suurin syy siihen miksi naiset on alistuvampia. Ja miksi dominoivia miehiä suositaan: niillä on korkeammat testotasot.

Minä itse olen naiseksi todella voimakasluonteinen. Maailmassa on tasan kaksi naista joita en pysty jyräämään: äitini ja siskoni. Ja silti tahdon, että mies on vahvempi. En voisi koskaan kunnioittaa miestä jonka pystyisin jyräämään.

-nainen numero 17-

Vierailija
55/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoo "aikuinen" on taaa sellainen sana että se ei vättämättä ole kovin järkevää kuitata asioita taaas tällaisilla kliseillä "että olempa aikuinen". Tuleee helposti sellainen kuva ettttä ihminen elää jossakin omassa todellisuudessa jonka on mieltänyt jostakin sanakirjasta.

Ihmiset lähinnä käyttävät sanoja aikuinen= ihminen joka osaa ottaa vastuun elämästään, osaa tehdä päätöksiä ja pystyy osallistumaan yhteiskuntaan/sosiaalisiin suhteisiin oma-aloitteisesti.

Jos nainen sanoo miestä vaikka teiniksi, niin yleensä puhutaan tyypillisestä teinimäisestä käytöksestä: päätöksenteko jätetään muille, ei osata ottaa vastuuta, tai toiselta pitää jatkuvasti pyytää osallistumista perheen yhteisiin velvollisuuksiin.

Ja sitähän näkee joissain miehissä. He tulevat töistä kotiin, syövät vaimon laittaman ruuan ja painuvat harrastuksiinsa.

Vierailija
56/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-nainen numero 17-

Miehet haluaa johtavaan asemaan koska testosteroni tekee miehistä kilpailuhenkisiä. Testosteroni tietyssä mielessä pyörittää maailmaa, ilman sitä kukaan ei yrittäisi mitään, koska nimenomaan se saa aikaan sen palon saavuttaa jotain, johtaa, pärjätä paremmin kuin muut.

Testosteroni, tai sen puute,  on luultavasti suurin syy siihen miksi naiset on alistuvampia. Ja miksi dominoivia miehiä suositaan: niillä on korkeammat testotasot.

Minä itse olen naiseksi todella voimakasluonteinen. Maailmassa on tasan kaksi naista joita en pysty jyräämään: äitini ja siskoni. Ja silti tahdon, että mies on vahvempi. En voisi koskaan kunnioittaa miestä jonka pystyisin jyräämään.

-nainen numero 17-

Tuo on mielenkintoien kuvio.

Jos nainen on voimakastahtoinen, miehenkin tulee olla jotta tätä pystyy kunnioittamaan.

Jos nainen ei ole voimakastahtoinen, miehen tulee olla koska jomman kumman täytyy parisuhteessa hoitaa se puoli.

Tulee mieheen nimimerkin 121212 "samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä" / "vastakohdat täydentävät toisiaan" - teoriat (nainen haluaa aina samanlaisen miehen, riippumatta millainen on itse, vain perustelut vaihtuvat).

Vierailija
57/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että silloin kun on kyse saman ikäluokan ihmisistä  ja biologisesta tarpeesta löytää kumppani naiset herkästi sitoutuvat itseään vahvempiin miehiin. Vaikka lapsista tietoisesti kieltäydyttäisiin, niin silti selkäytimisessään nainen hakee turvallisuutta miehestä. 

Tottakai jotkut naiset ovat monet mielellään sinkkuja, välttävät joutumasta parisuhteisiin ns alisteisempaan asemaan ja haluavat toteuttaa itseään, mutta aikakautemme ei ihan vielä näytä olevan valmis naisten tasa-arvoon. Miehet eivät monetkaan ole naisten tasa-arvosta huolissaan saati ottaisivat sen vaikkapa työssään yhdeksi tavoitteeksi huolehtia naispuolisen työkaverin palkasta tai asemasta työpaikalla. 

Se, että naisten täytyy yhä muistuttaa oikeuksistaan kertoo kurjaa tarinaansa siitä etteivät ihan kaikki miehet halua antaa niitä naisille. Eivät ajattele, syvenny asiaan riittävästi. Ei siis ihme, jo naisille on helpompaa käpertyä miehen kainaloon ja antaa miehen porskuttaa eteenpäin.

Samaa en kuitenkaan vanhempien naisten ja nuorempien miesten välisessä suhteessa. 

Vierailija
58/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että silloin kun on kyse saman ikäluokan ihmisistä  ja biologisesta tarpeesta löytää kumppani naiset herkästi sitoutuvat itseään vahvempiin miehiin. Vaikka lapsista tietoisesti kieltäydyttäisiin, niin silti selkäytimisessään nainen hakee turvallisuutta miehestä. 

Tottakai jotkut naiset ovat monet mielellään sinkkuja, välttävät joutumasta parisuhteisiin ns alisteisempaan asemaan ja haluavat toteuttaa itseään, mutta aikakautemme ei ihan vielä näytä olevan valmis naisten tasa-arvoon. Miehet eivät monetkaan ole naisten tasa-arvosta huolissaan saati ottaisivat sen vaikkapa työssään yhdeksi tavoitteeksi huolehtia naispuolisen työkaverin palkasta tai asemasta työpaikalla. 

Se, että naisten täytyy yhä muistuttaa oikeuksistaan kertoo kurjaa tarinaansa siitä etteivät ihan kaikki miehet halua antaa niitä naisille. Eivät ajattele, syvenny asiaan riittävästi. Ei siis ihme, jo naisille on helpompaa käpertyä miehen kainaloon ja antaa miehen porskuttaa eteenpäin.

Samaa en kuitenkaan vanhempien naisten ja nuorempien miesten välisessä suhteessa. 

Mielenkiintoinen kirjoitus, monellakin tasolla.

Kirjoitat kuinka selkäytimessään naiset haluavat miehen turvaavan ja suojelevan. Sen jälkeen esität kuinka miehet eivät ole huolissaan tasa-arvon toteutumista, eivät halua antaa naisille oikeuksia, eivätkä huolehdi naispuolisesta työkaverista.

Eli saanaikaisesti tulisi olla tasa-arvoa, mutta kuitenkin työpaikallakin miehen tulisi suojella ja turvata naista ja tämän oikeuksia. Vääryyttä on jos naisen tulee muistuttaa miehiä, ja tästä syystä onkin helpompaa käpertyä vahvemman miehen kainaloon.

Miehenä en muista saaneeni mitään erityisoikeuksia. Olen ollut naisvaltaisessa ja miesvaltaisessa työpaikassa. En ole koskaan voinut kuvitellakaan että joku huolehtisi oikeuksistani, turvaisi ja suojelisi. Jos jotain haluaa, se on hankittava itse ja puolustettava omaa asemaansa.

Herää kysymys haluatko oikeasti tasa-arvoa? Se kun ei tarkoita vain sitä mitä saadaan, vaan myös tasa-arvoisia velvollisuuksia ja luopumista entisistä positiivisista oikeuksista.

Vierailija
59/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on keskimäärin miehiä vakaampi mielikuva itsestä. Tämä näkyy siinä, että naisilla on miehiä vähemmän "näyttämisen halua". Samasta syystä johtuen riskikäyttäytyminen on miehillä kohtalaisen yleistä. Joillain tilanne voi johtaa haluun alistaa kanssaihmisiä. Mitä turvallisempi yhteiskunta, sitä vähemmän alistamista ja alistettavia esiintyy.

Kyse on kuitenkin pienistä eroavuuksista. Suurin osa sijoittuu sukupuolesta riippumatta lähelle keskivertoa ihmistä.

Vierailija
60/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena, joka ei ole suostunut luopumaan unelmistaan; en yhtään ihmettele, miksi moni tekee niin. Jokainen parisuhteeni on kaatunut siihen, että mies ei voi sietää menestystäni. Aiempi ihailu muuttuukin yhtäkkiä tarpeeseen latistaa, vähätellä ja haukkua naista. Sitten itketään perään, kun lopetan suhteen.

Ihminen kuitenkin yleisesti ottaen tarvitsee lauman/perheen ympärilleen, ja tämä tarve monella ajaa kompromisseihin, joissa omat unelmat hylätään.

On toki tarpeeksi hyvällä itsetunnolla varustettuja miehiäkin, joilla ei ole tarvetta lytätä naisia. Täytyy myöntää, että olen hieman kateellinen näistä hyvistä parisuhteista, joita muutama tuntemani vahva nainen on onnistunut saamaan. Useimmat meistä kun eivät sellaista ole löytäneet.

Noh, onneksi lapset voi nykyään hankkia yksinkin. Enköhän onnistu senkin handlaamaan, kun olen kaiken muunkin asunnon ostoa, firman perustamista, kilpaurheilua jne myöten tehnyt lähinnä yksin.