Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy: miksi naiset ovat niin alistuvia?

Vierailija
12.03.2020 |

Nostetaanpa kissa pöydälle.

Usein naiset valittavat miksi miehet ovat niin dominoivia ja miksi parisuhteissa pitäisi aina mennä miehen ehdoilla.

Olen samaa mieltä!

Kuitenkin tosielämässä olen huomannut että suurin osa naisista tosipaikan tullen suosii miehiä joilla on suunnitelmat mitä he haluavat tehdä ja käytännössä naisen on siihen mukauduttava. Mies on siis kuin vahva virta joka tempaa naisen mukaansa. Näin sitten naiset ovat ylpeitä miehensä saavutuksista ja siitä kuinka aikaansaavan miehen he ovat saaneet - heidän omien suunnitelmiensa ja saavutustensa jäädessä taka-alalle.

Romanttisesti ja etenkin seksuaalisesti pätee sama. Miehen halutaan olevan aloitteellisempi, ja se osapuoli joka "valloittaa" naisen kuin saaliin. Seksissä viimeistään halutaan että mies vie.

Tätä kaikkea voidaan kuvata kiertoilmaisuilla kuten "molemat vievät omalla tavallaan" tms, mutta tosiasiassa kuitenkin iso osa naisista päätyy alistumaan miehen tahtoon, ja he pitävät siitä enemmän kuin ovat valmiita myöntämään. Nyt ei siis puhuta työttömistä juopoista, vaan aikaansaavista miehistä joita naiset voivat ihailla.

Missä ovat ne vahvat ja tasa-arvoiset naiset - myös parisuhdemielessä?

En kirjoita pidempään siltä varalta että tabua käsittelevä aihe perinteiseen tapaan poistetaan.

M37

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee tarkempaan ennenkuin päästää toista kanssansa seksiin tai mitään. Varmaan biologian takia nainen on alistuva (parempi selviytymisstrategia). Vähän vaikea tajuta, että tämä nyt olisi enää tänä päivänä vierasta kelleen. Jos roolit menee päälaelleen niin useimmat ovat tyytymättömiä suhteessa.

Vierailija
2/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen on sinkku, niin ei tarvitse tehdä kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon, paljon, paljon helpompi keskustella konkreettisten esimerkkien ja kokemusten kautta. Mutta ei. On taas vain yleinen naisten kollektiivi vs. miesten kollektiivi.

"Ylpeitä miestensä saavutuksista" - kerro siitä tilanteesta, kun naisesti ylpeili sinun saavutuksillasi. Tuollaisella ylimalkaisella väitteellä, jolle ei ole mitään perusteita, ei mitään lähdettä, ei yhtään mitään taustaa, ei ole liioin yhtään mitään merkitystä.

Vierailija
4/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologinen selviytymisstrategia sille miten itsekkäitä ja pelottavia suurin osa miehistä on. Vrt. tukholmasyndrooma.

Mitä itsekkäämpiä ja pelottavampia miehet ovat, sen enemmän tällaiset ilmiöt korostuvat. Vrt. esim. Venäjä ja Suomi.

Vierailija
5/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

Jos on mies jolla on isot suunnitelmat + halu toteuttaa niitä sen hinnalla että nainen jää miehen tukijaksi, niin kyllä se on pariutumisessa isompi valtti kuin tasa-arvoisuus.

Romanttis-seksuaalinen puoli nyt on itsestäänselvä. Harvassa on naiset jotka ei halua että mies tekee aloitteen ja on ainakin enemmän vievä osapuoli seksitouhuissa.

Vierailija
6/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi paljon, paljon, paljon helpompi keskustella konkreettisten esimerkkien ja kokemusten kautta. Mutta ei. On taas vain yleinen naisten kollektiivi vs. miesten kollektiivi.

"Ylpeitä miestensä saavutuksista" - kerro siitä tilanteesta, kun naisesti ylpeili sinun saavutuksillasi. Tuollaisella ylimalkaisella väitteellä, jolle ei ole mitään perusteita, ei mitään lähdettä, ei yhtään mitään taustaa, ei ole liioin yhtään mitään merkitystä.

En sis väitä että kaikki naiset tai kaikki miehet.

Tunnenhan minäkin lukuisia uraa tekeviä naisia jotka eivät varmasti luopuisi omista suunnitelmistaan. Tosin heilläkin tuntuu olevan periaatteena se ettei mies saa ainakaan vähemmän menestyneempi tai vahva olla, ja mieluiten saisi olla näillä osa-alueilla vähäsen ylöspäin katseltava.

Hämmästyttävän yleistä tuo kylläkin on, kun suhteuttaa siihen kuinka moni sanoo haluavansa tasa-arvoa suhteessakin.

-ap

Vierailija
7/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman.

Jos on mies jolla on isot suunnitelmat + halu toteuttaa niitä sen hinnalla että nainen jää miehen tukijaksi, niin kyllä se on pariutumisessa isompi valtti kuin tasa-arvoisuus.

Romanttis-seksuaalinen puoli nyt on itsestäänselvä. Harvassa on naiset jotka ei halua että mies tekee aloitteen ja on ainakin enemmän vievä osapuoli seksitouhuissa.

Kerro niistä kerroista, kun näin on parisuhteissasi käynyt. Muuten tuo on vain tyhjää puhetta, jolla ei ole mitään perusteita.

No tähän mennessä jokainen parisuhde on alkanut mun tekemällä aloitteella, naiset ei ole aloitteita tehneet.

Seksissä jokainen mun tapaama nainen on ollut enemmän tai vähemmän alistuva.

Vierailija
8/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa että miehellä on suunnitelmia ≠ alistuminen.

Vierailija
9/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneet naiset ovat liiika hyväuskoisia. Se riiippuu paljolti myös siiitä millainen kasvatus ja milllaista elämää on viettänyt, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä on matkanvarrrella kertynyt.

Vierailija
10/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko ihan vaan luonto määrännyt niin. Mies on kuitenkin vahvempi, kaikilla osa-alueilla halusivat fe ma kot uskoa näin tai ei.

Kyllä, miehet ovat yleensä fyysisesti vahvempia, ovat isompia ja miehillä on isommat lihakset. Muuten taas naiset on hyvin sitkeitä, pystyvät synnyttämään jne. vaikka eivät pysty nostamaan yhtä painavaa taakkaa kuin miehet. Vahvuutensa kummallakin.

Ja joo, näin on "luonto" tai siis evoluutio asian muovannut. Luultavasti miehet on suosineet enemmän alistuvia naisia ja tehneet niille naisille enemmän lapsia, sitähän tapahtuu edelleen 90% maapallon maista, joten onko mikään ihme? Jostain syystä täällä pohjolasssa on enemmän naisia jotka eivät alistu ja on saavutettu enemmän tasa-arvoa sukupuolten välille, mutta me täällä ollaan edelleen se poikkeus sääntöön.

Näin naisena, ja feministinä, minäkin tykkään siitä että mies on voimakas ja minä saan tuntea itseni joskus "pieneksi" naiseksi, mutta toisaalta, tosipaikan tullen minä hoidan miestäni kun hän on sairas, teen lapset kroppani sisällä, synnytän ne henkeni kaupalla ja hoidan lapset pieninä siitä huolimatta että olen raskauden ja synnytyksen jälkeen fyysisesti heikko ja myös psyykkisesti herkässä tilassa.  Se että tykkään miehen olevan iso ja voimakas ei tarkoita kuitenkaan sitä että miehen pitäisi bodata kauheat lihakset, tai että mies ei saisi joskus olla heikko, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sekä mies että nainen ovat yksilöllisiä ihmisiä, heissä on voimakkaapia persoonia ja sitten alistuvampia.

Vierailija
11/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se että nainen on valmis luopumaan omista suunnitelmistaan miehensä tähden, ja jopa suosii miehiä joilla on niin isoja suunnitelmia että väistämättä he joutuisivat luopumaan omistaan toimien "supporttina" miehelle.

-ap

Vierailija
12/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit, että työtön juoppo ei osaisi dominoida? Monet voivat olla hyvinkin voimakastahtoisia ja itsepäisiä.

Vierailija
13/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneet naiset ovat liiika hyväuskoisia. Se riiippuu paljolti myös siiitä millainen kasvatus ja milllaista elämää on viettänyt, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä on matkanvarrrella kertynyt.

Perusspositiivinen olisi hyvä olla mutta myös skeptinen tietyyssä kohtaa.

Vierailija
14/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se että nainen on valmis luopumaan omista suunnitelmistaan miehensä tähden, ja jopa suosii miehiä joilla on niin isoja suunnitelmia että väistämättä he joutuisivat luopumaan omistaan toimien "supporttina" miehelle.

-ap

Mitä tarkoitat omilla suunnitelmilla? Työpaikkaa? Lapsia? Harrastuksia?

Vierailija
15/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nainen ja myönnän ap:n havainnon todeksi ainakin itseni kohdalla. Olen fiksu, kykenevä jne. Ja silti haluan ilman muuta, että mies on vielä fiksu, kykenevämpi, pärjäävämpi jne. Parisuhteessa annan miehen tehdä suurimman osan päätöksistä. En tiedä tahtooko se varsinaisesti tehdä niin mutta päättäminen uuvuttaa ja stressaa minua paljon enemmän, joten jätän sen miehelle.

Tämä homma toimii erinomaisesti kunhan vaan valkkaa sen miehensä huolella. VOIN jättää päätöksenteon miehelle koska se ei missään olosuhteissa tekisi päätöksiä jotka olisi minulle vahingollisia tai vastenmielisiä. VOIN antaa sen dominoida koska tiedän miten voimakas luonne pohjimmiltani olen ja että dominointi loppuu tasan siihen mihin sanon.

Luulen että tässä on kyseessä viime kädessä se, että nainen ei vaan voi pitää puoleensavetävänä miestä jota ei voi katsoa edes hiukan ylöspäin. Kai siinä on taustalla joku alkukantainen "parhaat mahdolliset geenit jälkeläisille ja turvaa perheelle" -mekanismi.

Ei naaraat eläinmaailmassakaan parittele kenen kanssa hyvänsä. Hirvieläimillä naaraiden vahva kiima vaatii että uroskanta on vahva ja esim. hirvilehmä "varaa" itselleen pariksi päiväksi muutaman sonnin ja parittelee sitten sen kanssa jolla on isoimmat sarvet. Niillä eläimillä, millä uroksilla on haaremi, se on ilman muuta vahvin ja kyvykkäin yksilö.

Naaras siis haluaa uroksen, joka on ylivertainen muihin uroksiin nähden. Joten tottakai sen täytyy olla ylivertainen siihen naaraaseen itseensäkin nähden.

Vierailija
16/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisko ihan vaan luonto määrännyt niin. Mies on kuitenkin vahvempi, kaikilla osa-alueilla halusivat fe ma kot uskoa näin tai ei.

Kyllä, miehet ovat yleensä fyysisesti vahvempia, ovat isompia ja miehillä on isommat lihakset. Muuten taas naiset on hyvin sitkeitä, pystyvät synnyttämään jne. vaikka eivät pysty nostamaan yhtä painavaa taakkaa kuin miehet. Vahvuutensa kummallakin.

Ja joo, näin on "luonto" tai siis evoluutio asian muovannut. Luultavasti miehet on suosineet enemmän alistuvia naisia ja tehneet niille naisille enemmän lapsia, sitähän tapahtuu edelleen 90% maapallon maista, joten onko mikään ihme? Jostain syystä täällä pohjolasssa on enemmän naisia jotka eivät alistu ja on saavutettu enemmän tasa-arvoa sukupuolten välille, mutta me täällä ollaan edelleen se poikkeus sääntöön.

Näin naisena, ja feministinä, minäkin tykkään siitä että mies on voimakas ja minä saan tuntea itseni joskus "pieneksi" naiseksi, mutta toisaalta, tosipaikan tullen minä hoidan miestäni kun hän on sairas, teen lapset kroppani sisällä, synnytän ne henkeni kaupalla ja hoidan lapset pieninä siitä huolimatta että olen raskauden ja synnytyksen jälkeen fyysisesti heikko ja myös psyykkisesti herkässä tilassa.  Se että tykkään miehen olevan iso ja voimakas ei tarkoita kuitenkaan sitä että miehen pitäisi bodata kauheat lihakset, tai että mies ei saisi joskus olla heikko, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Sekä mies että nainen ovat yksilöllisiä ihmisiä, heissä on voimakkaapia persoonia ja sitten alistuvampia.

"Ja joo, näin on "luonto" tai siis evoluutio asian muovannut. Luultavasti miehet on suosineet enemmän alistuvia naisia ja tehneet niille naisille enemmän lapsia, sitähän tapahtuu edelleen 90% maapallon maista, joten onko mikään ihme?"

Paljon loogisempa on toisin päin.

Perustelut:

- biologisesti huomattavasti pienempi osa miehistä kuin naisista on päässyt lisääntymään

- koska miehillä on ollut mahdollisuus siittää jälkeläisiä useille naisille, naiset ovat toimineet lisääntymisen portinvartijoina

- koska alistuvia miehiä on enemmän kuin dominoivia naisia, dominoiva nainen on itse asiassa ollut parhaissa asemissa lisääntymisen suhteen

Vierailija
17/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sis väitä että kaikki naiset tai kaikki miehet.

Tunnenhan minäkin lukuisia uraa tekeviä naisia jotka eivät varmasti luopuisi omista suunnitelmistaan. Tosin heilläkin tuntuu olevan periaatteena se ettei mies saa ainakaan vähemmän menestyneempi tai vahva olla, ja mieluiten saisi olla näillä osa-alueilla vähäsen ylöspäin katseltava.

Hämmästyttävän yleistä tuo kylläkin on, kun suhteuttaa siihen kuinka moni sanoo haluavansa tasa-arvoa suhteessakin.

-ap

Miten se että haluaa että on suhteessa tasa-arvoinen, eli yhtä arvokas ja hyvä ihminen, oli mies tai nainen, ja samat oikeudet ja velvollisuudet molemmilla, liittyy siihen että nainen tykkää kun mies on vahva ja muutekin kunnioitusta herättävä? Kai molemmat puolisot yleensä kunnioittavat toisiaan? Ei kai mieskään vaimoaan alaspäin katso? Molemmat arvostavat toisiaan, toisen yksilöllisten ominaisuuksien takia, ja katsovat toisiaan ylöspäin. Sitä on rakkaus.

Vierailija
18/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman.

Kerro niistä kerroista, kun näin on parisuhteissasi käynyt. Muuten tuo on vain tyhjää puhetta, jolla ei ole mitään perusteita.

No tähän mennessä jokainen parisuhde on alkanut mun tekemällä aloitteella, naiset ei ole aloitteita tehneet.

Seksissä jokainen mun tapaama nainen on ollut enemmän tai vähemmän alistuva.

Jokainen parisuhteesi on alkanut sinun tekemälläsi aloitteella ja aloitteita olet tehnyt enemmän tai vähemmän alistuville naisille

=>

- suurin osa naisista tosipaikan tullen suosii miehiä joilla on suunnitelmat mitä he haluavat tehdä ja käytännössä naisen on siihen mukauduttava

- naiset ovat ylpeitä miehensä saavutuksista ja siitä kuinka aikaansaavan miehen he ovat saaneet

- iso osa naisista päätyy alistumaan miehen tahtoon, ja he pitävät siitä enemmän kuin ovat valmiita myöntämään

Aika suoraviivaisia päätelmiä vedät. Oma avioliittoni alkoi minun tekemästäni aloitteesta. Minä tein myös useimmat aloitteet seksiin. Minulla oli selvät suunnitelmat siitä, mitä haluan elämässäni tehdä. Olen ylpeä omista saavutuksistani.

Voisinko siis tehdä avauksen siitä, kuinka miehet suosivat naisia, jotka eivät alistu miesten suunnitelmiin jne? Koska minullehan se olisi todellisuutta.

VAI olisiko sittenkin parempi, että keskustelisimme ilman yleistyksiä?! Myöntäisimme, että kyse on omista kokemuksista ja vaihtaisimme niitä? Mitä tarvetta palvelee puhua yleistyksillä ja "teorioilla" joissa ei ole mitään totuusperää?

Vierailija
19/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja joo, näin on "luonto" tai siis evoluutio asian muovannut. Luultavasti miehet on suosineet enemmän alistuvia naisia ja tehneet niille naisille enemmän lapsia, sitähän tapahtuu edelleen 90% maapallon maista, joten onko mikään ihme?"

Paljon loogisempa on toisin päin.

Perustelut:

- biologisesti huomattavasti pienempi osa miehistä kuin naisista on päässyt lisääntymään

- koska miehillä on ollut mahdollisuus siittää jälkeläisiä useille naisille, naiset ovat toimineet lisääntymisen portinvartijoina

- koska alistuvia miehiä on enemmän kuin dominoivia naisia, dominoiva nainen on itse asiassa ollut parhaissa asemissa lisääntymisen suhteen

Tätä minäkin mietin. Perinteisestihän miehet tienaavat rahaa jotta nainen voi päättää mihin se käytetään. Esim. Japanissa mies antoi palkkansa vaimolleen.

Vierailija
20/238 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ne "suuret suunnitelmat" tekevät miehen naisen silmissä niin paljon viehättävämmäksi, että tuo kannattaa. Sitäpaitsi yhteen parisuhteeseen ei mahdu kanta tähteä, jomman kumman on ns. soitettava toista viulua. Ja koska evoluutiobiologia, parisuhde ei kestä jos nainen loistaa ja mies on statisti. Koska nainen ei kunnioita itseään huonompaa miestä, ja kunnioitus on hyvän parisuhteen perusta.

Toisekseen naiset oikeasti ei halua niin kovasti uraa kuin mitä feministit tahtoisi. Se on suurimpia syitä miksi naisia ei ole suuryritysten johtokunnissa ja johtoryhmissä enempää: naiset ei ihan aidosti TAHDO.

-nainen numero 17-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän