Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

31v ja odotan esikoistani. Ehdinköhän saada 3 lasta?

Vierailija
11.03.2020 |

Elikkäs, mitä lottoat, onko minun todennäköistä ehtiä saada kolmea lasta, kun olen 31v ja odotan esikoistani? Olen urheilullinen (bmi ennen raskautta 19), perusterve, en polta tai juuri käytä alkoholia. Esikoinen syntyy kesäkuussa. Toivoisin lapsille 1,5-2 vuoden ikäerot, toki pitää katsoa kuinka tästä raskaudesta ja synnytyksestä toivun. So far so good, mitään raskausvaivoja ei ole vielä ilmennyt millä jengi pelottelee... :D Mutta kokemuksia, oletko ollut samantyyppisessä tilanteessa, jäikö lapsilukusi vajaaksi, koska et raskautunutkaan uudestaan, tuliko keskenmenoja? Vai ehtiikö tässä vielä realistisesti 3 muksua saada?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin. Vaikka en alunperin edes niin suunnitellut, kaksi olisi riittänyt. Kun esikoinen syntyi, olin just täyttänyt 31v, keskimmäisen kohdalla olin 34v2kk ikäinen ja kuopuksen syntyessä 36v8kk.  

Vierailija
2/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, etten toki raskauaikana käytä YHTÄÄN alkoholia :D muutoin siis Kyllä, ehkä max kerran kuukaudessa tai harvemmin.

T. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit hyvinkin. Tiedän naisen joka sai 4 lasta yli 40 v.

Vierailija
4/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 30 vuotiaana, keskimmäisen 2,5 vuotta myöhemmin ja kolmannen vuosi siitä. Ei abortteja tai keskenmenoja. Mikset ehtisi? Työtä noissa kyllä riittää, ja hermoja kysyy elo noiden kanssa.

Vierailija
5/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko ap kuinka helposti raskaaksi?

Vierailija
6/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulit helposti raskaaksi, mikä ettei. Tietysti voit minimoida riskiä ja pitää lasten välillä vain suhteellisen lyhyet ikäerot.

Vierailija
7/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, unohdin tämän mainita: raskauduin kolmannesta ehkäisyttömästä kierrosta. Kierukka aiemmin ehkäisynä. Ei käytetty mitään ovulaatiotikkuja tms oviksen muttailujuttuja, paneskellaan vain paljon muutenkin! :)

Ap

Vierailija
8/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aloitit näin myöhään?

Vierailija
9/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, unohdin tämän mainita: raskauduin kolmannesta ehkäisyttömästä kierrosta. Kierukka aiemmin ehkäisynä. Ei käytetty mitään ovulaatiotikkuja tms oviksen muttailujuttuja, paneskellaan vain paljon muutenkin! :)

Ap

No siinä tapauksessa hyvin ehtisit saada kolme! Yleensä eka raskaus on se vaikein saada alulle. Jos yrität tehdä toisen n. 32-33vuotiaana ja kolmannen viimeistään 35vuotiaana, ei hedelmällisyytesikään ole tuosta paljoa pudonnut...

Vierailija
10/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helposti raskaaksi tuleminen jatkuu, hyvin ehdit. Mun äiti synnytti meidät kolme lasta 31v, 33v ja 37v. 

Tapasin synnytyslaitoksella myös juuri kolmannen lapsena synnyttäneen naisen, joka oli ollut vielä sinkku 34-vuotiaana ja luullut jäävänsä lapsettomaksi. Hän oli tehnyt kolme lasta ikävuosina 35-40. Siinä vaihtoehdossa on toki laitettu uutta tulille niin nopeesti kun vaan tulee, ja voi olla raskasta kropalle. Mutta ihan mahdollista sinänsä.

Vierailija
11/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta tapasinkin elämäni miehen vasta puolitoistavuotta sitten, joten siinäpä se syy miksen aiemmin ole lisääntynyt, mulle tärkeää oli löytää puoliso ketä rakastan, himoitsen ja kunnioitan ja johon luotan 100% ja joka tahtoo kanssani jälkikasvua! ;)

Ap

Vierailija
12/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti ehdit :)

Vierailija
13/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika pitkälle geeneistäsi. Jos esiäitisi ovat saaneet kaikki lapsensa nuorina, voi esikoisesi jäädä kuopukseksi, mutta jos suvussasi on ollut tapana synnyttää vielä yli 40 vuotiaanakin, sinulla on hyvät mahdollisuudet vielä isoonkin perheeseen.

Vierailija
14/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lestathan tekee vuoden välein lapsia vaikka ikää yli 40v.

Vierailija
15/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta tapasinkin elämäni miehen vasta puolitoistavuotta sitten, joten siinäpä se syy miksen aiemmin ole lisääntynyt, mulle tärkeää oli löytää puoliso ketä rakastan, himoitsen ja kunnioitan ja johon luotan 100% ja joka tahtoo kanssani jälkikasvua! ;)

Ap

Aivan kuin se lasten "tehtailu" olis pelkästään itsestä kiinni! Tai no jooo, kyllähän se naisena ois helppo hankkiutua raskaaks jollekin random baaripanolle, mutta kun suurin osa tahtoo nimenomaan sen perheen, johon kuuluu rakastava mies ja hyvä parisuhde pääosassa.

Vierailija
16/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoisen ollessani 36v. Seuraavat lapset syntyivät kun olin 39 ja 41. Jos hedelmällisyytesi on normaali niin ehtinet aivan hyvin.

Vierailija
17/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja iloa monta sataa kiloa. Miniä sai kolme lasta vaikka tapasi meidän pojan vasta 39-vuotiaana.      Kiva että joku löytää kunnon miehen.

Vierailija
18/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aikamoinen puristus kehollesi suoriutua kolmesta lapsesta noin lyhyillä ikäeroilla... Riippuu tietysti geeneistäsi ja elintavoista, ja siitä miten synnytyksestä toivut, esim. Sektion jälkeen saattaa joutua odotella liki pari vuotta jos kohtu arpeutuu pahasti. Ideaalitilanteessa kaikki menee hyvin ja 3 lasta täysin mahdollinen luku.

Vierailija
19/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ihan hyvin. 

Vierailija
20/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä sille, että tekee lapsia "vasta" niinkin "myöhään" kuin 31-vuotiaana, voi olla lukuisia eikä syyt kuulu sinulle.