Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

31v ja odotan esikoistani. Ehdinköhän saada 3 lasta?

Vierailija
11.03.2020 |

Elikkäs, mitä lottoat, onko minun todennäköistä ehtiä saada kolmea lasta, kun olen 31v ja odotan esikoistani? Olen urheilullinen (bmi ennen raskautta 19), perusterve, en polta tai juuri käytä alkoholia. Esikoinen syntyy kesäkuussa. Toivoisin lapsille 1,5-2 vuoden ikäerot, toki pitää katsoa kuinka tästä raskaudesta ja synnytyksestä toivun. So far so good, mitään raskausvaivoja ei ole vielä ilmennyt millä jengi pelottelee... :D Mutta kokemuksia, oletko ollut samantyyppisessä tilanteessa, jäikö lapsilukusi vajaaksi, koska et raskautunutkaan uudestaan, tuliko keskenmenoja? Vai ehtiikö tässä vielä realistisesti 3 muksua saada?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ja iloa monta sataa kiloa. Miniä sai kolme lasta vaikka tapasi meidän pojan vasta 39-vuotiaana.      Kiva että joku löytää kunnon miehen.[/quot

Onnea hyvän pojan äidille. Olisko pojalla sinnkuveljeä?

Vierailija
42/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, jos toiveenasi on lisää lapsia saada. :) Nyt ei kuitenkaan kannata vielä miettiä tulevaisuutta vaan keskittyä tähän ensimmäiseen odotukseen. Kaikkea ei pysty ennalta määräämään: kuukautisten käynnistyminen synnytyksen jälkeen voi kestää vuoden tai ylikin, voi olla ettei seuraava raskaus saa alkuaan yhtä nopeasti, voi tulla keskenmenoja jne. Mutta toivottavasti saat niin paljon lapsia kuin vain haluatte miehesi kanssa, ja onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla aikamoinen puristus kehollesi suoriutua kolmesta lapsesta noin lyhyillä ikäeroilla... Riippuu tietysti geeneistäsi ja elintavoista, ja siitä miten synnytyksestä toivut, esim. Sektion jälkeen saattaa joutua odotella liki pari vuotta jos kohtu arpeutuu pahasti. Ideaalitilanteessa kaikki menee hyvin ja 3 lasta täysin mahdollinen luku.

Ja vastaaja 2 kommentoi tähän: kaikki kolme lasta sektiolla. Tosin tässä oli geenilotto mun puolella (vaikka juuri missään muussa ei tässä hommassa ollutkaan): mun kohtu olisi kulemma kestänyt vielä vaikka kaksi raskautta lisää.. pää ja lompakko sen sijaan ei kestäisi.

Minulla 4 lasta sektiolla ja vielä olisin voinut kuulemma yrittää raskautta.

Vierailija
44/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vielä kolmenkympin korvilla ehtii. Itse sain omat kolme lasta 28-31-vuotiaana.

Vierailija
45/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit. Mulla on 3 lasta, 31, 34 ja 37 v. iässä saadut.

Vierailija
46/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni aloitti juuri 31-vuotiaana ja ehti saada 5 lasta (ei kaksosia). Tämä tietysti aikana ennen ehkäisyä.

Vierailija
47/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulitko ap kuinka helposti raskaaksi?

Niin, unohdin tämän mainita: raskauduin kolmannesta ehkäisyttömästä kierrosta. Kierukka aiemmin ehkäisynä. Ei käytetty mitään ovulaatiotikkuja tms oviksen muttailujuttuja, paneskellaan vain paljon muutenkin! :)

Ap

Miksi näin ihana asia on saanut alapeukkuja??? Häh?

Kateutta?

En ymmärrä...

Vierailija
48/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ehdit. Oma äitini sai esikoisensa juuri sinun iässäsi ja meitä sisaruksia on kolme. Ikäero vanhimman ja nuorimman välillä 6 vuotta.

Vierailija
49/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aikalailla samoissa ikävuosissa sain esikoisen ja tämän jälkeen ehdin vielä 4 lasta saamaan. Olin toki yli 40 kuopuksen syntyessä.

Vierailija
50/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 32-vuotiaana. Syntyi kuolleena. Sen jälkeen olen saanut kolme elävää lasta 33v, 35v ja 37v. Siis viidessä vuodessa neljä lasta. Ja olin läski.

Vierailija
51/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ensimmäisen saimme kun olin 33v., toisen kun olin 35v. Ja kolmannen ollessani 39v. Muutama keskenmeno välissä tuli.

Vierailija
52/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi ap ehtiä 3 muksua pyöräyttämään.

Toki kannattaa nyt saattaa tämä eka kunnialla maailmaan ja maistella sitä perhe-elämää hyvässä ja pahassa.

Vierailija
53/53 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap kanssasi samanikäinen, ja myös kolme lasta haaveissa, odotan juurikin esikoistani. Tulin itse raskaaksi HETI seuraavasta kierrosta kierukan poiston jälkeen, mutta se raskaus päättyi keskenmenoon. :( Sitten sain liki 2kk odotella menkkoja alkaviksi, eli kierto meni keskenmenon jälkeen melko sekaisin. Kuitenkin alle 5kk keskenmenosta, ha tein positiivisen raskaustestin, ja tässä sitä ollaan nyt viidennellä kuulla raskaana. :)

Tästä jäi mieleen se, ettei nopea ja helppo raskaaksitulo aina tarkoita, että olisi onnistunut raskaus. Tästä johtuen aion itsekin pelata varman päälle, ja yrittää tehdä lapset pienillä ikäeroilla...