Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohdutuksen sanoja gradun tekijälle

Vierailija
11.03.2020 |

Hyväksiluetut ensimmäiset opinnot vanhenevat tämän lukukauden lopussa ja gradu on pakko saada nyt tehtyä. On ihan valtava ahdistus. Sanokaa nyt, että stressaanko ihan turhaan? Onko gradulla mitään väliä?

Kommentit (613)

Vierailija
361/613 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin gradun Urkundiin. Kai toi versio sitten on se lopullinen! Ei meillä mene palautusprosessissa automaattisesti, pitää itse aktiivisesti lähettää.

Vierailija
362/613 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä enää gradun tekijöitä vai joko kaikki sai omansa valmiiksi? Tai onko jotain muuta keskustelupaikkaa gradun tekijöille? Itsellä homma taisi kaatua jo aiheeseen. Voin sanoa että älkää valitko mitään uutta ja innovatiivista aihetta, jota kukaan ei ole tutkinut, jos ette tunne että hallitsette sen hyvin. Minä valitsin ja jo kauan minusta on tuntunut että tämä aihe on oikeasti ihan naurettava. Proffan sanoin se on "mielenkiintoinen, mutta erittäin haastava" Olisipa valinnut vain jonkun tuiki tavallisen aiheen. Ei olisi ainakaan tällaista kriisiä aiheen naurettavuudesta ja olisi edes joten kuten selvät sävelet mitä tekee. Missähän vaiheessa kehtaisi vielä vaihtaa aihetta? Onko joku täällä vaihtanut joskus ja missä vaiheessa? Mulla on tän aiheen kanssa useampi umpisolmu, koko aihe ei edes enää kiinnosta ja lähinnä välttelen koko gradua. Oon kesästä asti vältellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/613 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan täällä enää gradun tekijöitä vai joko kaikki sai omansa valmiiksi? Tai onko jotain muuta keskustelupaikkaa gradun tekijöille? Itsellä homma taisi kaatua jo aiheeseen. Voin sanoa että älkää valitko mitään uutta ja innovatiivista aihetta, jota kukaan ei ole tutkinut, jos ette tunne että hallitsette sen hyvin. Minä valitsin ja jo kauan minusta on tuntunut että tämä aihe on oikeasti ihan naurettava. Proffan sanoin se on "mielenkiintoinen, mutta erittäin haastava" Olisipa valinnut vain jonkun tuiki tavallisen aiheen. Ei olisi ainakaan tällaista kriisiä aiheen naurettavuudesta ja olisi edes joten kuten selvät sävelet mitä tekee. Missähän vaiheessa kehtaisi vielä vaihtaa aihetta? Onko joku täällä vaihtanut joskus ja missä vaiheessa? Mulla on tän aiheen kanssa useampi umpisolmu, koko aihe ei edes enää kiinnosta ja lähinnä välttelen koko gradua. Oon kesästä asti vältellyt.

???

No vaihda aihetta.

Mitä sä siinä kärvistelet.

Teit virhearvion.

Aloitat alusta.

Kun et pääse edes alkuun, niin miksi tuota ”teet”?

Valitse nyt toisin. Ei se aihe kiveen hakattu ole.

Vierailija
364/613 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, Gradun tekijä! Huomenna on uusi päivä ja uudet haasteet. Kyllä Sinä onnistut vielä!

Vierailija
365/613 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin sulle kannustukseksi, että älä nyt luovuta. Olet päässyt pitkälle elämässäsi, toisin kuin minä. Tsemppiä. Voi kuulostaa tosi geneeriseltä kannustukselta, mutta tiedän, että sinusta on siihen. Olet älykäs ihminen. Lämpimät ajatukset sinulle.

Miksi mulla on joku tunne, että voisimme ehkä tuntea?

Vierailija
366/613 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jäädä jumiin, vaihda aihetta.

Vierailija
367/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on gradun tekijä! Työ ohessa, ja perheen. Kyllä on... Haastavaa. Pimeä aika ei helpota. Omaan työhön sokaistuu äkkiä.

Vierailija
368/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty ja lähti viimetingassa arvosteluun.

Vielä on muutama pakollinen pikkujuttu hoidettava ja sitten tämän pitäisi olla selvä.

Tai siis jos se menee läpi.

Vierailija
369/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole laitoksella gradun ohjaajaa tai ketään muuta, jonka kanssa jutella umpisolmukohdista? Tai näkökulman muuttamisesta. Tai uudesta aiheesta. Reippaasti kannattaa mennä juttelemaan eikä jäädä yksin jumiin.

Vierailija
370/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee, jos et osaa.

Vierailija
371/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee, jos et osaa.

Gradu on vaan yksi harjoitustyö muiden joukossa. Siinä opetellaan tutkimusta ja tieteellistä kirjoittamista. Ei tarvitse olla mestariteos , riittää että tulee hyväksytyksi.

Vierailija
372/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun nää gradusta ahdistujat ymmärtäisivät ottaa gradun sellaisena mikä se on, pikkaisen laajempana kurssityönä. Se ei ole mitään sen ihmeellisempää. Meillä ainakin kirjoitettiin ihan opinnoissa 20s esseitä, niin ei gradu siitä juurikaan eroa. Nyt on sitten vain johdanto, menetelmäluku ja päätelmät lisäksi. Gradu ei ole mikään kovin erikoinen juttu ja tosiaan, jos ei muita kursseja ole niin gradun raapii kasaan kuukaudessa-parissa.

Vierailija
373/613 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nää gradusta ahdistujat ymmärtäisivät ottaa gradun sellaisena mikä se on, pikkaisen laajempana kurssityönä. Se ei ole mitään sen ihmeellisempää. Meillä ainakin kirjoitettiin ihan opinnoissa 20s esseitä, niin ei gradu siitä juurikaan eroa. Nyt on sitten vain johdanto, menetelmäluku ja päätelmät lisäksi. Gradu ei ole mikään kovin erikoinen juttu ja tosiaan, jos ei muita kursseja ole niin gradun raapii kasaan kuukaudessa-parissa.

Jos on kokeellinen osa mukana, niin aikaa voi mennä todella kauan.

Vierailija
374/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduni on arvosteltu ja arvosanaehdotus on Magna cum laude approbatur.

Vierailija
375/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsäilin juuri kaverin gradua katu-uskottavaan kuntoon 4 tuntia. 40 sivua puhtaaksi, vielä jää jäljelle 2 lukua., siinäpä se sitten.  Voin kirjoitella muidenkin graduja jos palkasta sovitaan, lupaan vain sen, että pääset läpi...paitsi ei mistään muusta kuin humanistisesta humpuuqitieteestä. Nopea ja paras tapahan tehdä gradun taustatiedot humanistiseen on se, että suomentaa englanninkielisestä wikipediasta tietoja ja laittaa ne lähdeluetteloon ja alaviitteisiin niin, että ikään TULEE VAIKUTELMA, että olet itse lukenut kirjat. Mutta tätähän ei tarvinnut tehdä, kun tein nyt  vaan lähdeviitteitä ja puhtaaksikirjoitusta yms. gradupohjalle. ja kaverilla ei ole edes tietokonetta, lyijykynällä oli väsännyt gradunsa. itse tein  v. 2017 humanistiseen oman toisen gradunin 18 v vanhasta gradustani siirsin vain tiedot eri järjestykseen ja vanhaaa ei ole missään tietokonejärjestelmässä,maisterin paprut tein siis 2 vuodessa ja gradun väsäsin muutamassa päivässä kännispäissäni

Vierailija
376/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!!!! Koska jätit arvosteluun? Pohdin tässä, voisiko oma arvosana kohta jo tulla. Jätin arvosteluun 10.11. Ei siis ehkä vielä, mutta tämä odottaminen on piinaavaa.

Vierailija
377/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea!!!! Koska jätit arvosteluun? Pohdin tässä, voisiko oma arvosana kohta jo tulla. Jätin arvosteluun 10.11. Ei siis ehkä vielä, mutta tämä odottaminen on piinaavaa.

Kiitos! :) Viime viikolla, että kyllähän se pikkuhiljaa voisi sinullakin tulla!

Vierailija
378/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kyselemään gradusi perään koskaan, se nököttää sinulla kirjahyllyssä ja siitä pyyhitään pölyt. Tulet helposti työllistymään täysin toiselle alalle ja vaihdat viidenkympin villityksessä opettajaksi käyden vuoden päivät opiskelua uudestaan 🤣

Vierailija
379/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! :) Viime viikolla, että kyllähän se pikkuhiljaa voisi sinullakin tulla!

Missä yliopistossa ei vielä ole numeroarvosana gradussa? Eikö niihin siirrytty tutkintouudistuksen myöstä jo monta vuotta sitten?

Vierailija
380/613 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tule kyselemään gradusi perään koskaan, se nököttää sinulla kirjahyllyssä ja siitä pyyhitään pölyt. Tulet helposti työllistymään täysin toiselle alalle ja vaihdat viidenkympin villityksessä opettajaksi käyden vuoden päivät opiskelua uudestaan 🤣

Ei nykypäivänä graduja edes juuri painata kukaan, ne on sähköisenä. Edellinen graduni toimii välillä hiirimattona, tulevasta toisesta gradustani ei tule olemaan sitäkään hyötyä... 😁