Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattitaidotonta hoitoa YLIOPISTOLLISESSA SAIRAALASSA. Olen pyöristynyt!

Marja
10.03.2020 |

Oma muistisairas äitini on ollut lonkkaleikkauksen takia vuodeosastolla ja itse olen viettänyt siellä myös paljon aikaa osallistumalla mm. lääkärin kiertoihin, koska äidille ei tuon muistisairauden vuoksi jää kaikki kerrottu mieleen.

Kaikkia juttuja ja epäkohtia en edes ala kertoilla, mutta pahimmista haluan kertoa ja herättää keskustelua. Nyt kun vanhushoidon epäkohdat ovat olleet pinnalla paljonkin. Tämä tapahtunut siis yliopistollisen sairaalan vuodeosastolla, ei missään hoitolaitoksessa.

Kahdesti kun olen mennyt paikalle, niin äidillä on ollut ulosteet vaipassa. Lisäksi kerran oli vaippa puettu väärin päin päälle niin, että vaipan "vyön" kiinnityskohta oli selän takana. Vaippa on ollut siis ihan hyödytön väärin päin. Monta kertaa on ollut niin, että potilas sänkyjen välinen verho on jäänyt vetämättä eteen, kun äidille on mm. vaihdettu vaippaa.
Kipulääkkeitä annetaan liian harvakseltaan ja miten sattuu, vaikka äiti on tosi kipeä ison leikkauksen takia. Olen aina tiedustellut, että milloin on seuraava lääkkeiden anto kun äiti on valitellut minulle kipuaan ja vastaus on ollut luokkaa: "Noin tunnin/kahden tunnin päästä". Vasta silloin! Kipeälle vanhukselle!

Yhden hoitajan kanuloinnin jälkeen oli koko vasen käsi mustelmilla ja oikeaan käteen tuli tipasta suuri patti. Sen mitä ymmärsin hoitajan puheesta, niin ilmeisesti se kanuuli oli VÄÄRIN laitettu!!! Tästä aion ollakin yhteydessä ylempään tahoon. Ymmärtääkseni voi olla hyvin vaarallista, jos tippa menee kudokseen. Nyt onneksi selvittiin vain säikähdyksellä.
Lisäksi kerran oli kanuuli ihan vaan paljaana. En tiedä osaanko maallikkona selittää tätä, mutta kanuulin päässä ei ollut mandriinia eikä letkua, jolloin ymmärtääkseni vaarana on että suonistoon menee ilmaa!! Tästä sanoin heti hoitajalle ja myös lääkärin kierrolla, mutta eipä lääkäri juuri ottanut kantaa. Hoitajakin puolusteli kollegaansa, joka oli sen kanuulin paljaaksi jättänyt. Tästäkin onneksi selvittiin säikähdyksellä. Äidistä kyllä otettiin keuhko-kuvat sen jälkeen, koska alkoi rohista ja kuumeilla pian tämän jälkeen, mutta keuhkoissa ei ainakaan todettu ilmaa. Liekkö kuumeilu ja rohina ollut kuitenkin tuon kanuulin paljaaksi jättämisen takia? Jos suonistoon on joku bakteeri kuitenkin päässyt.

Yksi pöyristyttävä tapaus oli juurikin tänään lääkärin kierrolla, kun oli puhetta Klexanesta joka äidillä jatkuu ja hoitaja heitti kysymyksen: "Kuinkas kauan SE sitä syö?" Menin aika hämilleni tuosta niin en heti osannut sanoa mitään, mutta tein kyllä selväksi sen jälkeen, etten halua tuon hoitajan hoitavan äitiäni joka ei edes lääkkeiden annostelua osaa ja minä maallikkona voisin jopa väittää osaavani paremmin. Muutenkin tuo hoitaja on puhunut ylimieliseen sävyyn minulle.

Muitakin juttuja on, mutta tässä räikeimmät epäkohdat. Ai niin, ja kerran oli äidin aamupala jätetty vaan IKKUNALAUDALLE, josta hän ei vuodepotilaana tietenkään sitä saanut. Joku oli vasta huomannut sen siirtää lähemmäs pöydälle sitten, kun puuro oli jo jääkylmää. Itse en ollut tuolloin valitettavasti paikalla, mutta näin äiti jälkeen päin kertoi. Äidillä on ruokahalu muutenkin huono ja jos puuro on jääkylmää, niin kuka sitä muka haluaa syödä! En minä ainakaan söisi!
Hoitajista taas voisin sanoa sen verran, että kiire ei kyllä näy painavan, eli aikaa olisi kyllä huolehtia potilaiden syöminen ja tarkastaa kanuulit, jotka paljaana ollessaan voivat olla tavaton bakteeri-reitti.

Keskustelua haluan herättää. Millaisiin epäkohtiin olette itse törmänneet potilaana tai kun läheisenne on ollut potilaana ja veittekö asian eteenpäin ylemmälle taholle?

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajaopiskelija kirjoitti:

Lisään vielä, että kanyylihan ei saisi koskaan olla täysin paljaana, että aina kuuluisi olla ainakin korkki päässä, jos kanyyli on jo operoitu potilaaseen. En ole huolissani ilman pääsystä suonistoon, mutta bakteereille se on valtatie.

Esimerkiksi täältä löytyy kuva Q sytestä: https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Infektioiden_torjunta/Aseptiikka_hoito…

Se sulautuu kanyylin ulkonäköön niin hyvin, ettei välttämättä edes huomaa että siinä olisi korkkia. Korkkihan kanyylissa tietenkin aina on, muutenhan siitä valuisi verta.

Vierailija
162/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q syteen ei tarvii laittaa erillistä korkkia toisin kuin joku tuolla mainitsi. Se on itsessään jo korkki. Joskus niissä kyllä käytetään niitä oransseja desifioivia korkkeja lisänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitin untuvikkona hoitotyön, ensimmäinen saamani työ oli yliopistollisessa sairaalassa. Ja ihan sen työn opettelin vasta siellä. Vastuu oli painajaismainen, mokia tein kiireessä ja tietämättömänä mutta tietääkseni useimmat säilyivät hengissä minun jäljiltäni. Nyt mietin palatako takaisin pitkän tauon jälkeen. Kynnys palata hoitotyöhön on todella suuri, se alkutilanne, kun paiskataan uimataidoton uimaan kylmiltään syvään päähän pelastamaan muita.. Se on hirveää. Missään muussa työssä en ole sellaiseen yhtäkkiseen vastuuseen koulutuksen jälkeenkin yhä osaamattomana, törmännyt.

Off topic, nuoret opettajat heitetään kyllä täysin veteen opettelemaan uimista. Tsemppiä vaan sekä hoitajille että opettajille!

Ap:n tarina kuulostaa siltä, että kommunikointi hoitotahon ja ap:n välillä ei toimi.

Vierailija
164/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja kokemuksia, kun tässä muistisairaan isäni puolia olen joutunut pitämään. Viimeksi esim. isällä ilmenneeseen vaivaan löytyi kaksi aivan erilaista ratkaisuvaihtoehtoa kahdelta eri neurologilta. Toinen ohje lääkityksestä tuli keskussairaalan päivystyksessä neurologilta, joka ei edes nähnyt isääni saati keskittynyt tapaukseen. Toisenlainen hoito-ohje tuli yksityiseltä hoitavalta lääkäriltä (neurologi siis myös). Että, joo kyllä tässä itsekin pitää olla kartalla siitä miten muistisairasta kannattaa hoitaa. Eka (päivystysneurogin) ohje olisi aiheuttanut muistin edelleen heikkenemistä sekä käytöshäiriöitä (myös kyseisen lääkärin mukaan) ja sitä kautta melko varmasti kotona asumisen loppumista. Yksityisen neurologin kanssa löydettiin mielekkäämpi ratkaisu, joka toimii myös kotona asumisen kannalta (äitini on isäni omaishoitaja). Joo enpä jaksa nyt enempiä tilittää näistä mutta kyllä on silmät avautuneet viimeisen viiden vuoden aikana terveydenhuollon tilasta.

Vierailija
165/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ap:n kertoma on täyttä totta, ikävä kyllä.

Vanhustenhoito yo-sairaaloissa on kehnoa, samoin kuolevien hoito, tälläistä on myös jeskussairaaloissa näille potilaille.

Paras hoito on terveyskeskusten osastoilla, toisin kuin voisi luulla.

Minulla on huonoja kokemuksia kaikista näistä. Mummoni virui viimeiset kuukautensa terveyskeskuksen vuodeosastolla ja 'hoito' oli täysin ala-arvoista. Kuolevat vanhukset olivat siellä lähinnä heitteillä.

Pari vuotta sitten saattelin mieheni tuonelan porteille ja häntä hoidettiin Suomen parhaimmassa syöpäsairaalassa. En uskalla ajatellakaan, kuinka karmea taso on muissa sairaaloissa, kun täälläkin tehtiin törkeitä hoitovirheitä. Nuoret ja kokemattomat lääkäriopiskelijat lähinnä vain pahensivat potilaan sairautta ja kärsimyksiä. Vasta saattohoitokoti oli inhimillinen paikka ja kipuihin saatiin lopulta asianmukaista hoitoa. t. nuorileski

Vierailija
166/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klexanea ei toivottavsastivkukaan syö. Se on ihon alle pistettävä injektio. En tiedä tämäkö nyt ap:n sai tolaltaan vai se että hoitaja viittasi vanhukseen termillä SE

No nimen omaan näin ja oikeastaan olen molemmista asioista pyöristynyt, mutta ennen kaikkea siitä että HOITAJA luulee että Klexane otetaan suun kautta ja jopa minä maallikkona tiedän, ettei näin ole! Itsellenikin olen joutunut sitä PISTÄMÄÄN eikä olisi tullut mieleenkään että lääke pitäisi sieltä niellä. Sen verran Minäkin ymmärsin.

Paljonko sulla sitten paino on noussut näiden asioiden johdosta?

Vierailija
167/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, olen itse lääkärinä joutunut elämäni aikana kolmeen kertaan n. 2-3 viikon ajaksi osastohoitoon sairaalaan ja se hoidon taso laskee ikävä kyllä kuin lehmänhäntä kun olen ollut yliopistollisessa sairaalassa, keskussairaalassa ja aluesairaalassa tai maakuntasairaalassa osastolla toipumassa ja hoidettavana. Paras hoito on yliopistollisessa sairaalassa tietysti, ikävä kyllä en muista HYKS:n osastolla olosta mitään, koska olin siellä tajuttomana ja erittäin sekavana ja sen takia vahvasti lääkitynä, tämä vakavan pään vamman takia, kotitapaturma, aivoverenvuoto ja neurokirurgian tehovalvonnassa seuranta. Keskussairaalassa olosta sinne siirrettynä jotain jo muistankin, hoidon taso kouluarvosanalla olisi 8. Muistan että hoitajilla oli valvonnassa keskussairaalassa naama nurin päin jos he joutuivat jotain tekemään, esim. jos vahvasti lääkittynä unissani pyörähdin niin että neljä kanyyliä tai niiden letkut siis menivät tukkoon, joista kanyyleistä yksi valtimossa seuraamassa verenpainetta ja happisaturaatiota jatkuvana mittauksena, koneet huutivat tietenkin jos olin pyörähtänyt kylkiasentoon unissani niin hoitaja toki tuli paikalle kääntämään tai herättämään ja pyytämään kääntymään selälleen, mutta ikävällä äänensävyllä naama nurinpäin kun joutui nousemaan ylös perseeltään istumasta.

Samoin jos pyysi haimatulehdukseen liittyvän kivun takia sitten aluesairaalassa eri vuonna kipulääkettä tai unettomuuteen osastonlääkärin määräämää unilääkettä niin kyllä oli hoitajilla naama nurinpäin kun kävin yöllä taukohuoneen ovella koputtelemassa että saisiko lääkärin määräämän tarvittavan lääkkeen kun sitä tarvitsen, hoitaja oikeasti kommentoi että ”no kai se minun on taas tästä noustava takiasi” kun oli juuri eväsleipä kädessä. No yöhoitaja on joka tapauksessa vuorossaan töissä ja syö eväänsä kun ehtii, potilaiden hoito se työ kuitenkin on työaikana. Lisäksi salassapitovelvollisuutta rikkoi kaksikin hoitajaa, kun sukulaisia vieraili luona kävivät samalla keskustelemaan asioistani vieraideni kuullen, no siitä tein toki kantelun ylilääkärille, joka kertoi kollegalleen eli minulle että kyseinen hoitaja on pahoillaan tuosta, meinasin tehdä rikosilmoituksen, mutta kun hoitaja pahoitteli kovin niin en sitten siihen lähtenyt.

Sitten itse muistan kun kandina minulle ensihoitajat soittivat ollessaan lähellä yliopistosairaala ja potilas oli maakunnasta kauempaa niin vanhuksen vakavan päänvamman takia liikenneonnettomuudessa saatuna kysyivät voisivatko heittää potilaan suoraan yliopistosairaalaan kun eihän päätä siellä maakuntasairaalassa missä päivystin pystytä edes kuvaamaan. Annoin luvan mennä suoraan yliopistolliseen sairaalaan jotta voidaan katsoa onko aivoverenvuotoa joka voisi jopa leikkausta (kraniotomiaa) vaatia. Sitten jonkin ajan kuluttua yliopistosairaalasta päivystävä kollega eli erikoistuva neurologi soitti että ”tämä on yliopistosairaala, älä passita tänne näin helppoja tapauksia. No se pään haava on nyt ommeltu, mutta ei tässä muuta ja laitetaan se nyt tulemaan jatkohoitoon sinne maakuntasairaalaan”. Annoin toki luvan tähän, laita vaan. Kollega vittuili vielä että ”opettele se Glasgow coma scale, ei se vaikea ole niin voit arvioida tarviiko tänne lähettää”, näki että olen loppuvaiheen kuudennen vuosikurssin kandi. No en ehtinyt sanoa että en ole koko potilasta nähnytkään kun enaihoitajat ne kysyivät voisivatko tuolla käyttää arviossa, ettei kuole vajaan sadan kilometrin matkalla maakuntasairaalaan jossa ei päätä edes pystytä kuvaamaan, kun kollega löi luurin kiinni.

Vierailija
168/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se kanyyli voi puhkoa sen suonen "omia aikojaan" ja neste karkaa kudoksiin vaikka olisikin alkujaan oikein laitettu.

Juuri noin käy usein. Varsinkin kun on muistisairas potilas, niin voi itse repiä tai yrittää irrottaa piuhoja ja letkuja.

Vierailija
169/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: myötäpahoittelut. Tutkimus ja hoito tällähetkellä on mitä on, samoin sen toteuttajat. Parempaakaan et voi saada, joten ota tai jätä. Pärjäile.

Vierailija
170/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaan arvokas kohtelu ja kohtaaminen.. niin.. ulkopuolisesta potilaan "pyörittely" eli vaipanvaihto vuoteessa näyttää varmasti melko kamalalta. Pahimmassa tapauksessa vaihdetaan siinä pyörittäessä myös kaikki lakanatkin. Ne verhot on ehdottomat, vaikkakin joskus on käyny niin että niitä verhoja ei tosiaan ole mutta sitten ohjataan vieraat ulos huoneesta siksi aikaa.

Vierailija
171/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se päättää ja hankkii verhot osastolle, kenelle se kuuluu?

Siis miksi niitä potilassänkyjä suojaavia verhoja ei ole?

Kauhealtahan tuo kuulostaa, että ihmistä käsitellään ja hoidetaan ja väännellään sinne tänne kaikkien katseiden alla.

Vierailija
172/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireinen hoitaja laittoi kanyylin väärin. Sanoin heti, että ei tunnu hyvältä. Mutta annettiin olla.

Jonkun ajan kuluttua käsi turposi, kesti kaksi pv että turvotus laski.

Ei pitäisi kiireellä tehdä mitään, eikä varsinkaan sorkkia toisen verisuonia.

Siinäpä se, kun kanyyli voi näyttää aluksi toimivan hyvin mutta verisuoni on voinut hiukan vaurioitua ja neste meneekin kudokseen mikä saatetaan huomata viiveellä. Tämä on aivan normaalia,mutta harmillista. Yleensä vetämistä seurataan hetken aikaa.

Jos kiireessä tekeminen kielletään suurin osa sairaaloista suljetaan välittömästi:).

Vierailija
173/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: myötäpahoittelut. Tutkimus ja hoito tällähetkellä on mitä on, samoin sen toteuttajat. Parempaakaan et voi saada, joten ota tai jätä. Pärjäile.

Mikäli koko hoito ja sen toteuttajat ovat järkiään viallisia suosittelen katsomaan löytyykö syyllinen peilistä.

Vierailija
174/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, olen itse lääkärinä joutunut elämäni aikana kolmeen kertaan n. 2-3 viikon ajaksi osastohoitoon sairaalaan ja se hoidon taso laskee ikävä kyllä kuin lehmänhäntä kun olen ollut yliopistollisessa sairaalassa, keskussairaalassa ja aluesairaalassa tai maakuntasairaalassa osastolla toipumassa ja hoidettavana. Paras hoito on yliopistollisessa sairaalassa tietysti, ikävä kyllä en muista HYKS:n osastolla olosta mitään, koska olin siellä tajuttomana ja erittäin sekavana ja sen takia vahvasti lääkitynä, tämä vakavan pään vamman takia, kotitapaturma, aivoverenvuoto ja neurokirurgian tehovalvonnassa seuranta. Keskussairaalassa olosta sinne siirrettynä jotain jo muistankin, hoidon taso kouluarvosanalla olisi 8. Muistan että hoitajilla oli valvonnassa keskussairaalassa naama nurin päin jos he joutuivat jotain tekemään, esim. jos vahvasti lääkittynä unissani pyörähdin niin että neljä kanyyliä tai niiden letkut siis menivät tukkoon, joista kanyyleistä yksi valtimossa seuraamassa verenpainetta ja happisaturaatiota jatkuvana mittauksena, koneet huutivat tietenkin jos olin pyörähtänyt kylkiasentoon unissani niin hoitaja toki tuli paikalle kääntämään tai herättämään ja pyytämään kääntymään selälleen, mutta ikävällä äänensävyllä naama nurinpäin kun joutui nousemaan ylös perseeltään istumasta.

Samoin jos pyysi haimatulehdukseen liittyvän kivun takia sitten aluesairaalassa eri vuonna kipulääkettä tai unettomuuteen osastonlääkärin määräämää unilääkettä niin kyllä oli hoitajilla naama nurinpäin kun kävin yöllä taukohuoneen ovella koputtelemassa että saisiko lääkärin määräämän tarvittavan lääkkeen kun sitä tarvitsen, hoitaja oikeasti kommentoi että ”no kai se minun on taas tästä noustava takiasi” kun oli juuri eväsleipä kädessä. No yöhoitaja on joka tapauksessa vuorossaan töissä ja syö eväänsä kun ehtii, potilaiden hoito se työ kuitenkin on työaikana. Lisäksi salassapitovelvollisuutta rikkoi kaksikin hoitajaa, kun sukulaisia vieraili luona kävivät samalla keskustelemaan asioistani vieraideni kuullen, no siitä tein toki kantelun ylilääkärille, joka kertoi kollegalleen eli minulle että kyseinen hoitaja on pahoillaan tuosta, meinasin tehdä rikosilmoituksen, mutta kun hoitaja pahoitteli kovin niin en sitten siihen lähtenyt.

Sitten itse muistan kun kandina minulle ensihoitajat soittivat ollessaan lähellä yliopistosairaala ja potilas oli maakunnasta kauempaa niin vanhuksen vakavan päänvamman takia liikenneonnettomuudessa saatuna kysyivät voisivatko heittää potilaan suoraan yliopistosairaalaan kun eihän päätä siellä maakuntasairaalassa missä päivystin pystytä edes kuvaamaan. Annoin luvan mennä suoraan yliopistolliseen sairaalaan jotta voidaan katsoa onko aivoverenvuotoa joka voisi jopa leikkausta (kraniotomiaa) vaatia. Sitten jonkin ajan kuluttua yliopistosairaalasta päivystävä kollega eli erikoistuva neurologi soitti että ”tämä on yliopistosairaala, älä passita tänne näin helppoja tapauksia. No se pään haava on nyt ommeltu, mutta ei tässä muuta ja laitetaan se nyt tulemaan jatkohoitoon sinne maakuntasairaalaan”. Annoin toki luvan tähän, laita vaan. Kollega vittuili vielä että ”opettele se Glasgow coma scale, ei se vaikea ole niin voit arvioida tarviiko tänne lähettää”, näki että olen loppuvaiheen kuudennen vuosikurssin kandi. No en ehtinyt sanoa että en ole koko potilasta nähnytkään kun enaihoitajat ne kysyivät voisivatko tuolla käyttää arviossa, ettei kuole vajaan sadan kilometrin matkalla maakuntasairaalaan jossa ei päätä edes pystytä kuvaamaan, kun kollega löi luurin kiinni.

Käytä hyvä ihminen kappalejakoa. Vai oliko tämä Alastalon salissa 2?

Vierailija
175/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on sairautta.

Vierailija
176/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne väliverhot tulee ulkomailta ja joskus on niiden varastotilanne ollut ei oota ja oltu sitten hetki ilman verhoja..

Vierailija
177/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mähän oon ihan yllättynyt, kuinka moni soimaakaan ap:tä siitä, että jaksaa valittaa äitinsä huononnäköisestä kohtelusta sairaalassa! Jännä siksi se huomata, kun kuitenkin me suomalaiset paljon maksetaan veroja sen vuoksi, että saisimme hyvää ja asianmukaista palvelua tarpeen vaatiessa.

Yllättävää myös, miten monelle on ok hoitajan töykeä käyttäytyminen, minusta nimenomaan ja erityisesti hoitohenkilökunnan pitäisi olla ihmistä lähellä olevaa ja empaattista, sen ammatinhan tarkoitus on nimenomaan auttaa niitä, jotka eniten apua tarvitsevat! On tosi harmillista, että alalle hakeutuu myös sellaisia, joilla ei ole oikeasti kutsumasta AUTTAMISTYÖHÖN.

Terveisin: Hoitajan työtä itsekin tekevä, välillä on kiire, mutta asiakkaan kohtaan aina ihmisenä.

Ps. Paljon voimia ao, tekstistäsi huokuu kuinka tärkeä ja rakas äitisi on sinulle ja miten huolissasi hänestä olet <3 Hyvää vointia Sinulle ja Äidillesi<3

Vierailija
178/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju. Paljon asian vierestä kiertelyä. Totuus on että suurin osa hoitajista on laiskoja ja välinpitämättömiä. Persiillään istuminen ja juoruilu on tärkeintä.

Vierailija
179/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju. Paljon asian vierestä kiertelyä. Totuus on että suurin osa hoitajista on laiskoja ja välinpitämättömiä. Persiillään istuminen ja juoruilu on tärkeintä.

Tule tekemään yks työvuoro mun kanssa ni näät miten paljon ehtii persiillään istua ja jauhaa paskaa. Ei muuten ehdi. Kirjaaminen tapahtuu persiillään istuen ja siihen menee 1/2- 1 tuntia. Aamukahvi ja lounas yhteensä 15 minuuttia. Muu aika juostaan.

Vierailija
180/261 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hoitajien ei saisi olla lihavia, he eivät jaksa tehdä työtään.

Istuvat joka välissä, yövuoroissa vain syövät ja juovat ja roikkuvat netissä ja laittavat kännykän soittamaan että heräävät tiettyyn aikaan.

Tosi surkeata porukkaa, ja vielä tuosta pitäisi muka saada lisää palkkaa.

Tietenkin tälläisiä hoitajia eivät kaikki ole, mutta just nuo tylyt, tiuskivat ja laiskat pilaavat koko hoitajakunnan maineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi