Mihin mä nyt sitten pistän nuhaisen muksuni?
https://yle.fi/uutiset/3-11248062
THL kieltää viemästä mummulle tai papalle. Hoidon järjestämisen takia saa olla palkallisesti vaan kolme päivää poissa töistä. Mutta eihän se lapsi sitten vielä terve ole.
Kommentit (80)
Olet kotona. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka kuormittavat isovanhempia sairailla lapsillaan. Tämä on ihan hyvää oppia; tulla toimeen omillaan. Kriisi.
Otat tietty palkatonta. Noinko vähän olet lapsiesi eteen panostamaan?
Mä otan etäpäiviksi ne palkallisetkin
Se on sinun ongelmasi, kun olet lapsen hankkinut. Hoida itse tai palkkaa hoitaja, niin yksinkertaista se on!
Velat heti kyykyttämässä pulassa olevaa...niin ennalta arvattavaa.
Ilkeitä olette!
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä olette!
No minä hoidin omani itse silloinkin, kun mursin jalkani. Vanhempi oli 1 v 9 kk ja nuorempi vastasyntynyt. Isovanhemmat asuivat 300 km päässä eivätkä ikinä olleet backuppina.
Anna adoptioon se kersa, ellet viitsi huolehtia. Vissiin hän on VAHINKO, kun piti vapaaehtoisia morkata. Ja vielä kuvitella, että muut on lapsettomia, kun niillä elämä sujuu. Ne on vaan sisukkaampia ja älykkäämpiä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä olette!
Mistä sinä sen tiedät? Telepatian kauttako?
Keinottomille vinkki, että kannattaa olla tekemättä niitä mukuloita.
Tehköön ne, joilla on järkeä ja organisointikykyä.
Vierailija kirjoitti:
Olet kotona. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka kuormittavat isovanhempia sairailla lapsillaan. Tämä on ihan hyvää oppia; tulla toimeen omillaan. Kriisi.
NO jos mun oma terveys sen kestää, niin aion kyllä itse olla sairaitaKIN lapsia hoitava isovanhempi. Koska meillä on ollut sellaiset, ja siitä on ollut valtava apu.
Ihan kuule jotkut itse sen vastuun mielellään ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä olette!No minä hoidin omani itse silloinkin, kun mursin jalkani. Vanhempi oli 1 v 9 kk ja nuorempi vastasyntynyt. Isovanhemmat asuivat 300 km päässä eivätkä ikinä olleet backuppina.
Anna adoptioon se kersa, ellet viitsi huolehtia. Vissiin hän on VAHINKO, kun piti vapaaehtoisia morkata. Ja vielä kuvitella, että muut on lapsettomia, kun niillä elämä sujuu. Ne on vaan sisukkaampia ja älykkäämpiä kuin sinä.
Tärkein puuttuui: Ja selkeästi katkerampia ja sen myötä ilkeämpiä. Ehkä se ei ole ihmekään, ettei kukaan ole sinua halunnut auttaa.
Onko nuhakin nyt siis koronan oire?
Vierailija kirjoitti:
Onko nuhakin nyt siis koronan oire?
Ilmeisesti ainakin lapsilla ihan mahdollinen. Lapsilla oireet on koronassa yleensä tosi lievät.
nuhajuha kirjoitti:
siinä ongelmaa ole,otat palkatonta! Kyllä talous pitäs pysyä pystyssä,kolme päivää saa olla ja jää kaksi joista ei saa palkkaa!
Meidän työpaikalla aletaan uhkailla sähköpostiviestitse neljän palkattoman päivän jälkeen vaikka on nollatunti.
Että mikään ei kyllä kelpaa.
Aika ajattelematonta ja julmaa mielestäni.
Tulee kohta päiväkodeissa hiljaiata, jos ihmiset noudattavat noita. Tämä aika on sitä, kun päiväkodeissa joka toisen muksun nokka vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Keinottomille vinkki, että kannattaa olla tekemättä niitä mukuloita.
Tehköön ne, joilla on järkeä ja organisointikykyä.
Yleensä työpaikoilla ollaan saamattomia ja ei saada tuuraajia töihin.
Se on joko laiskuutta tai niin huono kilpailukyky ettei ketään kiinnosta tulla niillä palkoilla hommiin.
Etenkin nollatuntihommissa pitäisi löytyä tuuraajia ja vähän äkkiä.
Eikä mitään sellaista että aletaan kipeitä vanhempia uhkailemaan työn menetyksillä.
Voi olla aika vaikeaa myöhemmin saada duuniin sillä käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Otat tietty palkatonta. Noinko vähän olet lapsiesi eteen panostamaan?
Isä on toiset kolme päivää kotona.
Tää on kyllä jännä ettei mielellään edes palkattomana saa olla työantajan mielestä poissa. Eivät saa ketään korvaavaa töihin. Sitten pitäisi tulla kipeänä ja yskiä puolivuotta duunissa.
Ei tälläinen ole mistään kotoisin. Miten joillain voi olla otsaa tuollaiseen toimintaan ettei edes sairaan anneta jäädä palkattomalle pariksi viikoksi tai ihan kuukaudeksi???
Tätäkin keskustelua kun seuraa niin onko ihme ettei lasten teko kiinnosta. Naiselta/ äidiltä odotetaan organisointia: hoida täydellisesti työsi ja hoida lapsesi kokonaan itse. Maksat vielä puolet kaikesta ja avioehto miehelle suojaksi ettei kamala akka vaan vie omaisuutta. Nii suomi-meininkiä kuon olla voi.
Kyllä meidän lapset ainakin mummolassa aikaa viettää.
siinä ongelmaa ole,otat palkatonta! Kyllä talous pitäs pysyä pystyssä,kolme päivää saa olla ja jää kaksi joista ei saa palkkaa!