Kuinka hyvin luulet pärjääväsi henkisesti jos sinut määrättäisiin kahden viikon karanteeniin?
Monella kun tuntuu seinät kaatuvan päälle muutamassa päivässä. Osa vaan ei viihdy kotona ja ymmärrän kyllä niitä jotka asuvat pienissä asunnoissa edim. kerrostalossa. Omakotitalossa saat tietty olla omalla pihallasi ja puuhastella autotallissa tai työpajassasi, mutta kerrostaloyksiöstä et saa poistua mihinkään.
Kommentit (141)
Kotona pärjäisin loistavasti kun on kaikenlaista puuhaa ja materiaalia mistä tehdä. Jos joutuisi karanteeniin hotellissa, niin pää leviäisi n. tunnissa.
Ei tuottaisi ongelmia. Olen muutenkin paljon vain kotona, eipähän tarvitsisi mennä töihin.
Ei muuttuisi juuri mikään, paitsi ruoka pitäisi tilata ovelle eikä hakea kaupasta.
En jaksa lukea ketjua läpi, mutta tuskin olen ainut, joka oikein toivoo, että voi kun karanteeni iskisi kohdalle. Olisi ihanaa tehdä etätöitä pari viikkoa, saisi kunnolla kaikkia projekteja eteenpäin. Eikä ole koskaan kotona kaatunut seinät päälle, ihan varmasti keksisin puuhaa, siinä ei ole ollut tähänkään asti ongelmaa.
Kuolisin varmaan nälkään. Olen köyhä opiskelija jolla ei ystäviä/perhettä lähellä. Ruuat riittäisivät varmaan viikoksi jos syön erittäin säästeliäästi sitä mitä mulla kotona tällä hetkellä on.
En voi tilata ruokaa, koska mulla ei ole varaa siihen. Muutin juuri, joten takuuvuokrien jälkeen olen tilapäinen ihan pa. Ajattelin myös olla fiksu ja maksaa vuokria etukäteen lainasta, mutta hups. Olisi pitänyt odottaa hieman.
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin varmaan nälkään. Olen köyhä opiskelija jolla ei ystäviä/perhettä lähellä. Ruuat riittäisivät varmaan viikoksi jos syön erittäin säästeliäästi sitä mitä mulla kotona tällä hetkellä on.
En voi tilata ruokaa, koska mulla ei ole varaa siihen. Muutin juuri, joten takuuvuokrien jälkeen olen tilapäinen ihan pa. Ajattelin myös olla fiksu ja maksaa vuokria etukäteen lainasta, mutta hups. Olisi pitänyt odottaa hieman.
Pitsa maksaa n. 15€ kotiinkuljetettuna, s-marketin kauppakassi 37€. Sullako ei ole varaa tähän? Huhhuh, menikö rahat kurkusta alas?
Tuossa tilanteessa sosiaalitoimi järjestää kaupassa käynnin (eli tuo ostoslistasi tavarat ovesi taakse) :)
Jos ei olisi lapsia, niin ei olisi ongelmaa. Lapset alkavat kuitenkin tapella keskenään, jos ei ole muuta kuin toistensa seura.
Olisin vain onnellinen.
En muutenkaan poistu kotoa, muuten kuin viemään/hakemaan lapsen päiväkodista & käydessäni psykologin juttusilla.
Helposti. Itsetyydytys pitää mielen virkeänä.
Zinccis
Jäi sanomatta, että tekemistäkin keksisin yhtä hyvin kuin tähänkin asti. Käsityöt, lukeminen, elokuvat, netissä surffailu, ulkoilu (lähimetsässä), kissan leikittäminen...
T: introvertti
Introvertin unelma. Ei tarvitse keksiä tekosyitä miksi haluaa olla kotona.
Elämäni ei muuttuisi oikeastaan mitenkään. Ruokakassi pitäisi tilata kotiin, koska haluan tuoreita kasviksia. Pärjäisin kyllä ilmankin ilman suurempaa varautumista. Edes vessapaperin loppuminen ei haittaisi, olen matkustanut maissa, jossa vessapaperia ei käytetä vaan pestään vedellä, siihenkin on tottunut.
Ulkonahan sai käydä, jos ei käy ns. ihmisten ilmoilla, joten metsäkävelyllä tulisi käytyä, mutta jos se jäisi pois niin kaksi viikkoa kyllä selviäisi ilmankin.
Olen ollut "karanteenissa" vapaaehtoisesti jo 12 vuotta. En tunnu missään.
Helposti. Ei oikeastaan poikkea tämän hetkisestä elämästä, mutta lapsia ei tarvitsisi viedä hoitoon eikä ulkoilla. Olisi ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Olin pari vuotta sitten 3 kk kotona ison leikkauksen jälkeen.
Mä pystyisin myös ihan helposti. Ja samalla tavalla olin leikkauksen jälkeen monta kuukautta kotona kun en pystynyt kävelemään edes postilaatikolle.
Koiran saa viedä lenkille, oli ohjeissa.
Mulla ei tekisi ollenkaan pahaa, jos tosiaan koiran kanssa saisi mennä sellaisissa paikoissa missä ei tuu ihmisiä lähietäisyydellä.
Asun yksiössä ja voisin viettää täällä helposti kaksi viikkoa eikä tuntuisi missään.. Oikeastaan en muuta tee, kuin olen kotona. t. syrjäynyt
Mun elämään ei juurikaan vaikuttaisi. Voin tehdä etätöitä kotoa ja saisin samalla tehtyä tehokkaammin myös jatko-opintoja verkossa.
Toki lapset olisivat kotona häiritsemässä, mikä kyllä toisi lisähaasteita. Ulkoiltaisiin päivittäin lähimetsässä (oma metsä talon takana).