Miksi nykyään kaikki on äkkiä ihmisille ongelma? Pyöräilijät, tupakoijat, koirat.. mikä on tämä valituskulttuuri ja kyttääminen
Mennään vielä itkemään Iltalehteen että saadaan se 5 min julkisuudessa
Kommentit (34)
Ihmisillä on asiat liian hyvin, niin keksitään sitten valituksen aiheita ihan vain valittamisen ilosta. Tai tuolta ainakin tuntuu..
Ihmiset ovat viimeiset sata vuotta polttaneet, omistaneet koiria, ajaneet pyörillä jne.
Vasta nyt on alkanut tämä " En saanut nukuttua koska Virtasen koira haukahti klo 03, en voinut juoda aamukahvia parvekkeella koska Heikkisen rouva polttaa ja kaikenlisäksi olin jäädä pyöräilijän alle kun hain Alepasta porkkanamehua".
Ap
Aina se on tuollaista ollut, nykyään tuon voi vain tuoda helpommin esiin kuin mitä ennen.
Tämän näkee myös suhtautumisessa lapsiin. Tehdään lasu kun naapurin vauva itkee,valitetaan miksi pitää tuoda lapsia ravintolaan kun eivät osaa olla ym. Vanhemmilla on hirveitä paineita kun neuvola kyttää ja naapurit kyttää.
Ennen, siis esim vielä 7-8 vuotta sitten koiristani tykättiin ja niitä taputeltiin lenkillä jne. Nyt maastopyörähullut tulee meidän takaa, eivät soita kelloa, vaan jarruttavat kiinni koiran perceeseen näytösluonteisesti. Sitten on muijat, jotka huutaa ettei koirien kanssa saa tulla sinne taikka tänne. Esim talvella kulkea jäälle yleisen rannan polkua, kun rannalle ei saa tuoda koiria. Metsään ei saisi tulla, kun siellä leikkii lapsia... ihan loputonta vihaa ja huutamista saa koirien kanssa sietää. Ehkä jos koirat olisi pelottavampia tämä loppuisi, mutta koirani ovat pieniä.
Ei tämä uusi ilmiö ole,se on vain somen kautta levinnyt.
Ennen Pirkko valitti kaupan kassalle tai kampaajalle kun hän ei meinaa saada henkeä naapurin tupakan takia (hiuslakka ja hajuvesi eivät tietenkään haittaa hengitystä),nykyään Pirkko menee nettiin.
Se on tasa-arvoa ja feminismiä se.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat viimeiset sata vuotta polttaneet, omistaneet koiria, ajaneet pyörillä jne.
Vasta nyt on alkanut tämä " En saanut nukuttua koska Virtasen koira haukahti klo 03, en voinut juoda aamukahvia parvekkeella koska Heikkisen rouva polttaa ja kaikenlisäksi olin jäädä pyöräilijän alle kun hain Alepasta porkkanamehua".
Ap
Ne kourallisen, tupakoivat pyöräilijät, eivät enää ajattele toisia. Entonen "mitä naapurit minusta ajattelee" on nykyään " naapurit saa haistaa p:n".
Jokaisen yksilölliset tarpeet on otettava huomioon.
Ei puhettakaan yhteisöllisyydestä ja kollektiivisuudesta. Minä, Minä, etc.
Mua ärsyttää -kommentit ovat palstan yleisimpiä toteamuksia. Ei puhettakaan itsehillinnästä, kärsivällisyydestä ja huomaavaisuudesta.
Oma napa se kaikkein lähin!
Ap on tupakka suussa pyöräilevä koiranulkoiluttaja.
Ihmiskunta tarvitsee kunnollisen kulkutaudin, joka tappaa puolet, maailmansodan ja nälänhädän. Sen jälkeen menee pitkään, ettei keksitä "ongelmia" kuten ilmastonmuutos, cancelwokelgbtqintersektionaalisuus ja arkipäivän asioista kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän sinua harmittaa.
Ai ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän näkee myös suhtautumisessa lapsiin. Tehdään lasu kun naapurin vauva itkee,valitetaan miksi pitää tuoda lapsia ravintolaan kun eivät osaa olla ym. Vanhemmilla on hirveitä paineita kun neuvola kyttää ja naapurit kyttää.
Luin tuon IS:n jutun seinien hakkaamisesta jos vauva itkee. Eihän kukaan itketytä vauvaa tahallaan! Vauvan elämän alkuun nyt osalla kuuluu koliikki. Vauvan itku kuuluu normaalin elämän ääniin.
Meidän talossamme hakkasi väki aina hulluna pattereita. Ensin joku aloitti ja loput menivät hakkaamaan vaimentaakseen ensimmäisen hakkaajan. Koirat heräsivät haukkumaan ja vauvat itkemään. Tosi kiva, että tuollainen ketjureaktio pitää syntyä jos naapuri käy liian aikaisin vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen yksilölliset tarpeet on otettava huomioon.
Ei puhettakaan yhteisöllisyydestä ja kollektiivisuudesta. Minä, Minä, etc.
Mua ärsyttää -kommentit ovat palstan yleisimpiä toteamuksia. Ei puhettakaan itsehillinnästä, kärsivällisyydestä ja huomaavaisuudesta.
Oma napa se kaikkein lähin!
Kollektiivisuus on Itä-Saksan diktatuurin keksintö. Sen idea on pakottaa kaikki elämään jonkin ihmisryhmän arvojen ja tapojen mukaisesti vetoamalla "yhteiseen hyvään" ja lopulta pakkokeinoin. Eli se palvee vain osan etua ja mieltymyksiä.
Pahinta on että tuo pyörävihamielisyys yltää myös lapsiin :(
Miten joku voi raivostua kun 4v opettelee ajamaan pyörällä ja meno on vähän hidasta ja vaappuvaa?
Myös tupakoinnin suhteen on menty ihan älyttömyyksiin, vaikka kävelet klo 02.00 autiolla maantiellä niin taatusti kun sytytät tupakan joku ilmestyy valittamaan!
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on että tuo pyörävihamielisyys yltää myös lapsiin :(
Miten joku voi raivostua kun 4v opettelee ajamaan pyörällä ja meno on vähän hidasta ja vaappuvaa?
Myös tupakoinnin suhteen on menty ihan älyttömyyksiin, vaikka kävelet klo 02.00 autiolla maantiellä niin taatusti kun sytytät tupakan joku ilmestyy valittamaan!
Spandex tyyppien aiheuttama. Typerää silti kohdistaa se lapsiin.
Aina on kytätty ja tuomittu kaikkea omasta elämäntavasta poikkeavaa. Nyt vaan meillä on tällainen av ja some, jossa nää valitusvirret pääsee tuomaan julki koko maailmalle, kun ennen ne kerrottiin vain naapurin Ritvalle ja Esson baarin ukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän sinua harmittaa.
Ai ap
Huvittaa.
Ihmisillä on myös liikaa aikaa ja tappaakseen aikaa ruvetaan kyttäämään naapurien tekemisiä. Oma pääkoppa ei keksi itselle mitään mielekästä tekemistä, vaikka olisi mitä tarjolla kunhan vaan aloittaa tekemään. Asutaan usein myös niin ahtaasti, ettei kotona voi tehdä muuta kuin istua ja katsella seiniä tai telkkaria. Sitten ruvetaan kuuntelemalla kuuntelemaan naapurin tekemisiä, menemisiä ja kirjoitetaan ylös kuinka usein naapuri röökaa parvekkeellaan ja koska menee kauppaan. Jotkut jopa tutkivat roskiksia saadakseen selville mitä naapurit syövät.
En tiedä minusta kyttääminen on lisääntynyt huomattavasti. Lisäksi kaikesta valitetaan. Valivalivali. Joskus tuntuu että elääkö nämä kyttääjät itse sellaista elämää joka on täydellistä. Eivät elä mutta kuvittelevat elävänsä. Siedetään itseltä tms. asioita mitä ei muilta siedetä.
Jokaisen olisi syytä kurkata peiliin.