Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin luulet pärjääväsi henkisesti jos sinut määrättäisiin kahden viikon karanteeniin?

Vierailija
09.03.2020 |

Monella kun tuntuu seinät kaatuvan päälle muutamassa päivässä. Osa vaan ei viihdy kotona ja ymmärrän kyllä niitä jotka asuvat pienissä asunnoissa edim. kerrostalossa. Omakotitalossa saat tietty olla omalla pihallasi ja puuhastella autotallissa tai työpajassasi, mutta kerrostaloyksiöstä et saa poistua mihinkään.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuisi. Kotona on paljon lukemattomia kirjoja ja katsomattomia elokuvia BR-levyillä, lisäksi harrastan musiiikin kuuntelua ja soittamista.  Asun metsän laidalla ja siitä pääsee polkuja pitkin pitkille yksinäisille kävelylenkeille, mitä korona-karanteenissa ei ole kielletty. 

Vierailija
82/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Välillä kävis koiran kanssa lenkillä ja silleen. Helppoa ois, mies hakis lapset tarhasta ja ruuat kaupasta. Mikäs mulla ois ollessa. Vähän sama ku nyt, ei tarttis vaan lapsia hakea eikä kaupassa käydä.

Karanteenista vaan ei taida päästä koiralenkeille. Mikäs hyöty karanteenista olisi, jos laukkaisit muita tartuttamassa?

Karanteenissa pääsee koiralenkille, kun välttää kaikki kontaktit ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Välillä kävis koiran kanssa lenkillä ja silleen. Helppoa ois, mies hakis lapset tarhasta ja ruuat kaupasta. Mikäs mulla ois ollessa. Vähän sama ku nyt, ei tarttis vaan lapsia hakea eikä kaupassa käydä.

Karanteenista vaan ei taida päästä koiralenkeille. Mikäs hyöty karanteenista olisi, jos laukkaisit muita tartuttamassa?

Karanteenissa pääsee koiralenkille, kun välttää kaikki kontaktit ihmisiin.

Moderni versio karanteenista. Sopii hyvin huulipunahallitusaikakauteen.

Vierailija
84/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itekseni pärjäisin loistavasti. Mutta mies ja teinitytär seurana.. ovat hyvin liikkuvaa ja sosiaalista sorttia, niillä alkais poksumaan aika äkkiä. Tai sitten mulla niiden hilluminen.

Vierailija
85/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti selviäisin, olen tottunut olemaan yksin ja niin kauan kun ruokaa riittää ja puhelin toimii niin ei mitään hätää. Nytkin vältän turhia ihmiskontakteja.

Vierailija
86/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa kotieristyksessä ja hyvin se meni. Eristys tosin oli vain viisi päivää mutta hyvin oltaisiin selvitty pidempäänkin. Naapuri toi oven taakse maitoa ja leipää, maksu mobilepaylla. Lapset tykkäsi kun äiti keskittyi vain heidän kanssaan olemiseen, pelailtiin lautapelejä, leikittiin. Ja meillä oli kyllä lupa ulkoillakin, kunhan ei vain menty leikkipuistoihin tai tavattu missään muita ihmisiä.

Jos saisin olla yksin terveenä kotona kaksi viikkoa, sehän olisi varsinaista juhlaa. Kerrankin olisi aikaa tuijottaa kaikki tallennetut sarjat telkusta, lukea kirjaa, siivota kaappeja.

Vierailija
87/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin pärjäisin, ellei minulla olisi huolta aikuisista lapsistani tai muista lähisukulaisista siellä missä ovatkaan. Minulla kaksi viikkoa ei olisi aika eikä mikään. 

Vierailija
88/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin villasukkia.  Hyvin onnistuisi.  Tekisi gutaa savolaisille jotka ei öisinkään pysty olemaan yksin.

Vierailija
89/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woishan sitä ryypätä kaks viikkoa tai pelata jotakin. 

Zinc

Minä voisin katailla ja nostaa punttia esteettömästi pelkissä uikkareissa parvekkeella ja väliajalla hakata säkkiä hymyissä suin.

Jos olisi kesä niin haikailisin hiekkarannalle jossa tietenkin katailisin aamuauringon valossa. Radio olisi messissä ja taustalla soisi itämaista musiikkia tuomaan erityistä tunnelmaa, joka virittää psyykeen todella korkealle tasolle.

Silloin ei meikää kannattaisi häiritä.

Ihan varoitan vaan :)

Tosi herkillä mennään näissä tunnelmissa.

Vierailija
90/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko menisi helposti netissä surffaillen, puhelimessa juoruillen ja isolla lasitetulla parvekkeella lueskellen. Toinen viikko tekisi jo tiukkaa, mutta sitten helpottaisi kun tietäisi karanteenin loppumisen olevan jo lähellä. Ja olisihan se ainutlaatuinen kokemus elämässä. Läheskään kaikki ei ole koskaan olleet karanteenissa. Olisi jotakin, mitä vanhana karanteeniveteraanina muistelisi.

Vierailija
91/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi oikein mukava loma jos kotona voisi karanteenata.

Vierailija
92/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pärjäisin hyvin. Paljon lukemista, kaappeihin ruokaa ja onhan netti ja puhelin. Pitkiä kävelyretkiä yksinäisillä poluilla. 

Vierailija
93/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan poistuisin tuohon lähimetsään viikon jälkeen. Tulen hulluksi, jos en saa välillä käydä ulkona. Mutta kauppaan tai muualle ihmisten ilmoille ei ole tarvetta mennä.

Vierailija
94/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin villasukkia.  Hyvin onnistuisi.  Tekisi gutaa savolaisille jotka ei öisinkään pysty olemaan yksin.

Nyt meni yli ymmärryksen? Tunnen kymmeniä savolaisia, jotka tykkäävät elää yksin. Yötä päivää.

Vierailija
95/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karanteeniksi tosiaan riittää tuo, että ei ole kontaktissa muihin ihmisiin livenä, niin pärjäisin hyvin.  Menisin mökille tai ulkoilisin kaupungissa.

Jos sen sijaan joutuisin olemaan kerrostalokämpässä sisällä 2 viikkoa, niin kyllä alkaisi ahdistaa.

Vierailija
96/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärää tietoa, koiran saa toki ulkoiluttaa ja ulkona käydä, mutta pysyä erillään ihmisistä ja sisätiloista ( kaupat, kirjastot ym)

Vierailija
97/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia, kuukausikin menisi aivan mainiosti.

Ihmetytti eilen iltauutisissa se joku miestutkija, joka ääni väristen kertasi kaikkia niitä traumoja ja perheväkivaltaa, jotka puhkeavat eristyksissä. 

Vierailija
98/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, en tykkää käydä kaupoilla, en tapahtumissa enkä kyläillä. KIITOS koulukiusaajan. Kotona on paras olla ja on kaksi pakastearkkua jotka täytin jo erilaislla pakasteilla, kuivaruokaa, mehuja, hedelmiä, säilykkeitä ja vettä myös, maksoi 679,90 mutta nyt pärjätään, meitä on 4 aikuista ja 2 lasta, jos sairastutaan kaikki niin on ruokaa ainakin hetkeksi. Ja vessapaperia sekä vaippoja. Molemmissa perheissä syödään paljon puuroja ja on hyvä, riisipuuro on herkkuamme.

Vierailija
99/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten haittaisi varmasti huoli omasta ja läheisten terveydestä. Kotivara on melko hyvällä mallilla. Tekemistäkin ((lankaa ja tv) riittää, jos vaan siis terveydentila tekemisen sallii. 

Vierailija
100/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan koirien kanssa pääsee metsään päivittäin, niin karanteeni ei olisi ongelma. Se, että joutuisi olemaan neljän seinän sisällä ilman ulkoilua hajottaisi kyllä päätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi