Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin luulet pärjääväsi henkisesti jos sinut määrättäisiin kahden viikon karanteeniin?

Vierailija
09.03.2020 |

Monella kun tuntuu seinät kaatuvan päälle muutamassa päivässä. Osa vaan ei viihdy kotona ja ymmärrän kyllä niitä jotka asuvat pienissä asunnoissa edim. kerrostalossa. Omakotitalossa saat tietty olla omalla pihallasi ja puuhastella autotallissa tai työpajassasi, mutta kerrostaloyksiöstä et saa poistua mihinkään.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule vaan tiedän. Olen ollut 2 kk kotona isojen leikkausten jälkeen eikä tehnyt edes tiukkaa. Olisin voinu tolla pidempäänkin. Viihdyn kotona ja vietän kaikki lomanikin kotona. Introvertille erakkouonteelle ei mikään ongelma.

Vierailija
42/141 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Miksen pärjäisi? Säälittää ihmiset jotka ovat täysin hukassa itsensä kanssa jos lähellä ei ole muita ihmisiä. Mitään ei voi tehdä yksin, avutonta. Huvittavinta on, että nämä läheisriippuvaiset säälivät minua:).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aika hyvin. Olen kotihiiri, ja voin ihan helposti viettää pari päivää ettei ulos tee edes mieli, varsinkin jos on huono sää. Iso parveke, siellä varmaan tulisi istuttua jos tekee mieli raitista ilmaa. Kyllä se jossain vaiheessa varmaan tympisi, mutta varmaan tulisi luettua paljon, katsottua leffoja ja sarjoja ja pelattua lautapelejä perheen kanssa. Käsitöitä, joogaa jne, netissä roikkumista. Tallennetut valokuvat voisi siivota, siihen menisi varmaan useampi päivä. 

Vierailija
44/141 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Ei olisi mitään ongelmaa.

Pärjään itseni kanssa.

Vierailija
45/141 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä ei ongelmaa.

Vierailija
46/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Viihdyn kotona omassa seurassa. Koulu on muutenkin tosi paljon etäopiskelua, niin voisin hyödyntää sen. Lisäksi voin pelata ja jutella kavereiden kanssa netin välityksellä. Ainoo vaan että läsnäoloa vaativa opiskelu ei onnistuisi, ja valmistuminen viivästyisi.

Vierailija
47/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa saa ulkoiluttaa kunhan pysyy ulkona kauempana muista ihmisistä.

Vierailija
48/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti. Mulla ei ole mitään tarvetta päästä kotoa pois:) Varsinkin kesää kohden viettäisin aikaa pihalla puutarhaa tonkien, aurinkoa ottaen ja äänikirjoja kuunnellen.

40 v työrupeaman jälkeen se kuulostaa lomalta! Voihan sen joskus viettää Suomessakin

Vierailija
49/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti ei tuottais minkäänlaista ongelmaa. Eikä muutenkaan. En usko ainakaan. Ainoa, josta tulisi ongelmia olisi ruoan saaminen, kun ei ole tässä ainakaan just nyt mitään kahden viikon kotivaraa. Mutta jos sais just ennen karanteenin alkua kaupassa käydä, niin kai se siitä sit. 

Vierailija
50/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Välillä kävis koiran kanssa lenkillä ja silleen. Helppoa ois, mies hakis lapset tarhasta ja ruuat kaupasta. Mikäs mulla ois ollessa. Vähän sama ku nyt, ei tarttis vaan lapsia hakea eikä kaupassa käydä.

Karanteenista vaan ei taida päästä koiralenkeille. Mikäs hyöty karanteenista olisi, jos laukkaisit muita tartuttamassa?

Kyllä pääsee Suomessa, jossa ei todellakaan tarvitse tartuttaa toisia ulkoillessaan. Tilaa on.

Karanteenissa ollessa saa ulkoilla ja hyväähän se vain tekee. Mutta toisten ihmisten lähelle ei saa mennä. 

Vierailija
51/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Mulla on niin iso koti että pelkästään pesuhuoneeseen- ja sieltä ulos löytämiseen menee koko päivä.

Vierailija
52/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattais korttia perheen kanssa, siivoaisin perusteellisesti, lukisin, kenties tekisimme metsäretkiä. Ruokakassit tilaisimme kaupasta kotiinkuljetuksella, ja voisi leipoa vaikk akarjalanpiirakoita, tehdä omaa leipää yms. Teinille se voisi olla vaikea paikka, mutta onhan some...

Vierailija
53/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut vapaaehtoisesti karanteenissa jo neljänneksen tuosta, eli mainiosti. Rakastan kotona oloa. Tuossa ajassa ei ruokakaan lopu, lähellekään. Olen turkulainen, enkä halua teidän maailmanmatkaajien tuliaisia.

Vierailija
54/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti. Niinhän minä aina lomanikin vietän. Töissä on niin hektistä.

Vierailija
55/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olis aikaa tehdä mitään kaappien siivousta, etätöitä kun pystyn tekemään.

Vierailija
56/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, on ruokaa, mässyä, DVD:tä, kirjoja ja puhelimella on kaikki tutut nopeasti tavoitettavissa...

Vierailija
57/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkaa, autotallissa kalavälinenysväämistä (perhoja, vaappuja), arduino/raspberry-säätämistä esim kastelujärjestelmän ohjaamiseen, kaappien siivoamista turhista rojuista...ei taitaisi kaksi viikkoa riittää.

Vierailija
58/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin kyllä. Toki yhtä lailla tekisin töitä (etänä) ja opinnot hoituisivat myös täysin kotoa käsin, jos karanteenissa olisin. Kyllähän siinä vähän alkais kaipaamaan ihmiskontaktia mutta kaks viikkoa on lopulta todella lyhyt aika

Vierailija
59/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko ei heilauttaisi suuntaan eikä toiseen. Tuuletusikkunasta voi nuuskia raikasta ulkoilmaa ja kämpässä voisi tekaista perusteellisen kevätsiivouksen. Ja pestä ikkunat, tehtävä jota normaalisti inhoan ja kartan parhaani mukaan :D

Saisin kyllä ajan kulumaan eli lukisin vinon pinon kirjallisuutta, katsoisin leffoja ja sarjoja ja dokumentteja, harrastaisin kotijumppaa, tekisin inventaarion kaappien ja laatikoiden sisällöstä ja lajittelisin tarpeettomat kierrätykseen, kokeilisin mielenkiintoisia ruokareseptejä, leipoisin, haahuilisin netissä ja keskustelupalstoilla ja ylipäätään viettäisin laatuaikaa itseni kanssa. Kerrostalossa asun itsekseni siis.

Vierailija
60/141 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, linnutkin hyötyisivät jos joutuisin karanteeniin. Tehtailisin 2 viikkoa autotallissa linnunpönttöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän