Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1794)
Alkoholista riippumaton haiman tulehdus.Oli niin karmivan kipeä kokemus etten toivo kenellekkään. Lääkärin sanojen mukaan jo puoli lasillista viiniä saattaa aiheuttaa uuden tulehduksen. Ei mulle - ei enää ikinä!
En ole kokonaan lopettanut, mutta kovien krapuloiden takia ei näin yli nelikymppisenä kiinnosta enää kovia kännejä ottaa.
Järkyttävät krapulat. Ei ole sen yhden illan arvoista paskoa seuraava päivä täysin. Rahanmeno täysin turhuuteen. Kusena pönttöön. Typerät känniavautumiset. Vain osan mainitakseni.
piti lopettaa kun maksaarvot niin pahat että kuolema oli lähellä kuulemma.
en huomannut yhtään mitään erilaista olossa tai painossakaan.
kaverit jääneet vähemmälle ja elämä tuntuu paljon tylsemmälle ilman viinaa.nyt 10v takana ilman viinaa.
Lakkasi vaan kiinnostamasta. Olin ensin aika pitkään, vuosia ilman yhtään humalakertaa. Sitten kokeilin uudestaan, mutta humaltuminen ei enää tuonutkaan iloista huppelia vaan pelkän sekavan hölmön olon, lisäksi suu alkoi käymään niin, että seuraavana päivänä nolotti. Joten päätin että tämä saa jäädä. Yksittäisiä oluita olen juonut, muutamia kertoja vuodessa, mutten kertaakaan minkäänlaiseen humaltumiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Se ei vaan ollut hauskaa enää.
Nuorempana tuli käytyä baareissa ja pidettyä hauskaa. Sitten 30-vuotiaana ne baari-illat alkoivat olla lähinnä sellaisia, että istuin illan kuuntelemassa ystävien ja tuttavien elämäntarinoita ja avautumisia heidän erinäisistä ongelmista, rahaa kului eikä ollut edes hauskaa. Hirveä krapula sen sijaan tuli joka kerta. Siinä missä nuorempana juominen ei tuntunut seuraavana päivänä missään, niin nyt tulee päänsärky yhdestä lonkerosta, huutoripuli ihan taattu ja mieli on maassa monta päivää.
Jotenkin tuli vaan tajuttua, että siitä on pelkkää haittaa ilman mitään hyötyä.
Tätä olen miettinyt. Viimeksi taas tyttökaverin kanssa yössä, olin odottanut sitä todella paljon, mutta ilta menikin niin, että ensin hän kolme tuntia kertoi murheitaan, toki sanoin ettei tässä nyt itsellä ole kummempaa ja sen jälkeen piti loppuilta tai yö laulaa karaokea ja etsiä miehiä. Hirveä morkkis itselläkin, alkaa helpottaa vasta monen päivän päästä. Toisaalta tosi hauskaa, mutta toisaalta niin hurjaa, että jos omat työt ei vaatisi illanistujaisissa istuskelemista kollegoiden ja verkostoiduttavien kanssa, olisin aikaa sitten varmaan lopettanut alkoholin. Mielelläni lopettaisin nytkin, suvussa on alkoholismia ja 40-vuotiaana juon edelleen 3-10 annosta viikossa, joten anteeksi spämmäys tänne jossa ihmiset on oikeasti lopettaneet.
Ei vaan mitään järkeä ollut koko touhussa.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, ettei mikään saa lopettamaan.
On kuitenkin aivan täydellinen rentoutus-, sekä seurusteluaine, sopivassa määrin käytettynä tietenkin.
Juoppo
Väsytti aina. Tuntui rahanhukalta alkoholin käyttö. Ei tuottanut enää mitään iloa, sama jos olisi juonut mehua. Käyttämäni määrit ylittivät reilusti riskirajat, joten lopetin järjettömän ajankulun = vapaa-aikani täyttäneen juomisen. Määräni tuli täyteen, kauan siihen meni mutta päätös oli lopulta helppo tehdä. Olen iloinen ja helpottunut, monet juomisesta aiheutuneet mokat olisi voinut välttää, mutta uusia ei enää siitä syystä tule. Elämä on nyt normaalia, sellaista kuin sen kuuluukin olla ilman mielessä pyörivää seuraavan juoma-annoksen odottamista. Vapaus!
Diabeteksen vuoksi lopetin alkoholin juomisen. Nytkin lasissa on vettä.
Paino on pudonnut 13 kg ja putoaa yhä. Toivon että laihtumisen myötä diabetes voisi mennä remissioon.
Ainakin ruokahalut ovat hävinneet. Näläntunnetta ei ole ja ruoka-annokset ovat pienentyneet noin neljäsosaan entisestä.
Olen ollut juomatta perjantaista asti. Tämän ketjun inspiroimana ajattelin yrittää taas olla ilman. Viimeksi piti alkaa polttaa pi lveä että sai rentouduttua, mutta nyt voisi olla erossa siitäkin kun ei enää edes tupakoi.
Punaportin blues lakkasi soimasta, Sorbuski loppui...
En tiedä, kun en ole vielä aloittanut.
Halu elää terveenä sai minut täysraittiiksi.
Tytär toi kaksi puolloa erikoisolutta, joita en raaskisi kaataa viemäriin. Eli en ole tehnyt raittiudestani numeroa. Kohta varmaankin niistä päiväykset vanhenee...
Vierailija kirjoitti:
En ole kokonaan lopettanut, mutta kovien krapuloiden takia ei näin yli nelikymppisenä kiinnosta enää kovia kännejä ottaa.
Ota useimmin, kun itse otan neljänä päivänä viikossa niin mitään erikoisempia krapuloita ei ole, vain pientä käsien vapinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota useimmin, kun itse otan neljänä päivänä viikossa niin mitään erikoisempia krapuloita ei ole, vain pientä käsien vapinaa.
Ei varmaan halua kuolla nuorena ?
Olen kärsinyt pikkulapsesta asti migreeni kohtauksista. Nuoruuden ainoaa alkoholi kokeilua (ysiluokan päättäri-ilta) seurasi monta päivää kestänyt pääkipu, pahoinvointi ja oksentelu höystettynä näkö- ja tuntohäiriöillä. Nämä eivät tosiaankaan olleet humaltumisen arvoisia. Tuo oli ainoa kerta, kun olen alkoholia juonut enkä tee samaa virhettä toistamiseen. Pääparkani on muutenkin liian usein kipeä ja hankala.