Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1794)

Vierailija
1741/1794 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kannabiskartellien ja ulkomaisen kannabisbisneksen maksamat trollit suoltaa päihdepuolustustaan tähänkin ketjuun, jonka piti käsitellä alkoholia.

Kannabiksen mainostamisen pitäisi olla rikos, samoin toki myös alkoholin.

Jos kannabista käytettäisiin yhtä paljon kuin alkoholia, olisi haitatkin samaa luokkaa. Ehkä jopa suuremmat, jos porttiteoria olisikin totta jopa laillisen kannabiksen kohdalla.

Kannabis ei muutu yhtään sen haitallisemmaksi mitä enemmän sitä käytetään. Jos kannabis korvaisi alkoholin yleisimpänä päihteenä niin väkivalta ja henkirikokset vähenisivät paljon. Se on aivan sama mitä luulet mutta fakta on että kannabis on vähiten haitallinen päihde. Siihen ei kuole vahingossakaan. Se ei aiheuta fyysistä riippuvuutta. Se että kannabis laukaisee tyyliin yhden psykoosin kahdessa vuodessa ei ole vakavaa. A

Käytännössä 100 sätkää kannabista aiheuttaa merkittävät tukokset keuhkoihin. Se tarkoittaa noin kolmea vuotta säännöllistä pössyttelyä. Monet vetää sen sätkän päivässä tai parikin.

Sitten on niitä jotka käyttää suuria määriä päivässä. Keuhkot on pihallut ikuisesti ja lopullisesti. Keuhkoahtauma ei ole leikin asia.

Hengittämällä hiiltä jota savussa on saa keuhkot tukkoon. Niin yksinkertaista se on. Tähän päälle kaupungin saasteet ja jos röökaa.

Sulla on hyvä ystävä keuhkoahtauma jo nuorena. Hengästyt tosi herkästi.

Kattele bongin pintaa ja sitä likaista vettä. Sellaiset on sun keuhkos ja pidättelet oikein sitä likaista palaneen ilman sekoitusta sisuksissas. Ei ole tervettä missään mielessä...

Tästä ei pääse mihinkään.

Vierailija
1742/1794 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiinilääkitys. Lääkäri sanoi, että lääke ei sovi yhteen alkoholin kanssa. Mitään perusteluja ei ole annettu, mutta itse olen aiheesta opiskellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/1794 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes ja metformiini. Ei muuta syytä tarvitse. yli 20 vuotta ollut alkoton.

Vierailija
1744/1794 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kun ei vaan maistunut enää. Sen jälkeen lähti vaimo ja kaverit. Yksinään saa olla eikä kukaan kysele enää perään kun en lähde koskaan mihinkään ja olen kuulemma tylsää seuraa selvinpäin. 

Vierailija
1745/1794 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se väsyttää. Ja muutenkin väsyttää riittävästi.

Kofeiini tuottaa minulle paremman ja hallittavissa olevan puheliaisuuden verrattuna humalan aiheuttamaan jankkauslätinään.

Vierailija
1746/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vois aatella että vaakakupissa on terveys, oma perhe/kumppani/ ystävät ja onnellisuus

Toisessa alkoholi 

Kyllä alkoholin käyttäjät menettää paljon. Kun ei välitä itsestään unohtuu muutkin  

Sitä vois moni ukkokin saada kauniin fiksun naisen itselleen ja ois sitä hyvää seksiä mistä saa ihan tarpeeksi huumetta itelleen 

Eikä syöpä,sydänkohtaukset ole mitään hauskoja juttuja. Aivoinfraktit 

Krapula on myrkytystila eikä siinä ole mitään siistiä 

Vierailija
1747/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ja suolistosairaudet.

Vierailija
1748/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan enää kiinnostanut, jäi puolivahingossa eikä edelleenkään kiinnosta.

Vierailija
1749/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi. Raskauden jälkeen en ole uskaltanut enää aloittaa uudelleen, koska mulla oli selviä alkoholisoitumisen merkkejä vielä juodessani. Join koko ajan useammin, myös viikolla, suutuin jos mies osti alkoholia itselleen mutta ei minulle, join salaa ja tuntui että mikään muu ei auttanut ahdistukseeni kuin juominen. 

Nyt tosiaan olen ollut kolme vuotta selvinpäin. Ei ahdista, ei masenna, en sammuile linja-autoon, ei puutu muisti tietyiltä ajanjaksoilta eikä hävetä oma känniörveltäminen. Olen tajunnut olevani sittenkin hyvä ja arvokas ihminen. 

Vierailija
1750/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöni lakkasi sietämästä alkoholia. Parin kaljan jälkeen tulee huono olo. Niinkuin ois influenssa tai jotain. Lääkäri sanoi että joku geeni mennyt päälle kun mitään vikaa ei ole.

Vierailija
1751/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun limakalvomuutokset. Oma epäillys mahdollisesta suusyövän esiasteesta. En ole mennyt hoitoon. Kuolen mieluummin nuorena kuin vanhuksena, mutta en halua kuolla kännissä.

Vierailija
1752/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer ja vaskulaarinen dementia-diagnoosit. Se siitä sitten. Ikää 76 v. 

Vierailija
1753/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tuli ongelma.

Vierailija
1754/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyminen + tajuaminen miten paljon olen tuhonnut ihmissuhteita ja kuluttanut rahaa humalassa. Ja iän myötä pitkittyneet darrat.

Vierailija
1755/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu uskovan elämään päihteet. Eikä olis edes varaa. 

Vierailija
1756/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin triplanegatiiviseen, aggressiiviseen rintasyöpään. Syöpähoitojen kanssa ei tietenkään saa käyttää yhtään alkoholia. Joten olin tämän vuoksi vuoden juomatta. Olo oli ajottain todella huono, etenkin sytostaattien aikana.. Joten alkoholin jättäminen oli helppoa, ei tehnyt yhtään mieli.

Kun paranin. En osannut kaivata enää ollenkaan alkoholia. Ennen syöpää join alkoholia maltillisesti 2-6tökkiä/viikonloppu. Joskus meni monta viikkoa, etten juonut ollenkaan. Itselle alkoholi ehkä vain tottumiskysymys? 

Sitä, että viikonloppuna "pitää" ottaa pari siideriä.. Saunasiiderit vaihtui makuvissyihin. En kaipaa enää alkoholia. Olen parantunut syövästä ja ollut ilman alkoholia helmikuussa 5 vuotta. Ikää minulla on 38vuotta. 

En sano, että olen loppuelämän juomatta. Mutta ainakaa vielä ei ole tehnyt yhyään mieli. Olen käyttänyt "alkorahat" itseni hemmotteluun, kuten kosmetiikaan.

Vierailija
1757/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulat tuli iän myötä karmeiksi. Kansainvälisessä kaupassa liki 30 vuotta niin tuli juotua viinaa varmaan muidenkin puolesta :) En ole lopettanut alkoholin käyttöä, mutta en vaan ole juonut enää vuosikausiin muuta kuin yhden konjakin tai kuohuviinin jossain juhlissa. Saunakaljat on myös jäänyt pois. En kuitenkaan ole absolutisti.

Vierailija
1758/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule enää mitään hyviä oloja minulle ko. aineesta tässä iässä. Kuntoilu kärsii ja väsyttää 1-2 päivää minimissään, vaikka mitään mörkökrapulaa ei tulisikaan.

Ihan turha aine. Aikansa kutakin.

Vierailija
1759/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin juoda ja tuntea humalan vaan ei mene enää alas alkoholi, oispa tämä tapahtunut jo 40 vuotta sitten, meni viinan takia elämän parhaat vuodet hukkaan. N61v

Vierailija
1760/1794 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina loppui.

Juoma loppui ja kauppa oli kiinni. Naapuri ei ollut kotona.