Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1794)
Metformiinilääkitys. Lääkäri sanoi, että lääke ei sovi yhteen alkoholin kanssa. Mitään perusteluja ei ole annettu, mutta itse olen aiheesta opiskellut.
Diabetes ja metformiini. Ei muuta syytä tarvitse. yli 20 vuotta ollut alkoton.
Itse lopetin kun ei vaan maistunut enää. Sen jälkeen lähti vaimo ja kaverit. Yksinään saa olla eikä kukaan kysele enää perään kun en lähde koskaan mihinkään ja olen kuulemma tylsää seuraa selvinpäin.
Se väsyttää. Ja muutenkin väsyttää riittävästi.
Kofeiini tuottaa minulle paremman ja hallittavissa olevan puheliaisuuden verrattuna humalan aiheuttamaan jankkauslätinään.
Sitä vois aatella että vaakakupissa on terveys, oma perhe/kumppani/ ystävät ja onnellisuus
Toisessa alkoholi
Kyllä alkoholin käyttäjät menettää paljon. Kun ei välitä itsestään unohtuu muutkin
Sitä vois moni ukkokin saada kauniin fiksun naisen itselleen ja ois sitä hyvää seksiä mistä saa ihan tarpeeksi huumetta itelleen
Eikä syöpä,sydänkohtaukset ole mitään hauskoja juttuja. Aivoinfraktit
Krapula on myrkytystila eikä siinä ole mitään siistiä
Ei vaan enää kiinnostanut, jäi puolivahingossa eikä edelleenkään kiinnosta.
Tulin raskaaksi. Raskauden jälkeen en ole uskaltanut enää aloittaa uudelleen, koska mulla oli selviä alkoholisoitumisen merkkejä vielä juodessani. Join koko ajan useammin, myös viikolla, suutuin jos mies osti alkoholia itselleen mutta ei minulle, join salaa ja tuntui että mikään muu ei auttanut ahdistukseeni kuin juominen.
Nyt tosiaan olen ollut kolme vuotta selvinpäin. Ei ahdista, ei masenna, en sammuile linja-autoon, ei puutu muisti tietyiltä ajanjaksoilta eikä hävetä oma känniörveltäminen. Olen tajunnut olevani sittenkin hyvä ja arvokas ihminen.
Elimistöni lakkasi sietämästä alkoholia. Parin kaljan jälkeen tulee huono olo. Niinkuin ois influenssa tai jotain. Lääkäri sanoi että joku geeni mennyt päälle kun mitään vikaa ei ole.
Suun limakalvomuutokset. Oma epäillys mahdollisesta suusyövän esiasteesta. En ole mennyt hoitoon. Kuolen mieluummin nuorena kuin vanhuksena, mutta en halua kuolla kännissä.
Alzheimer ja vaskulaarinen dementia-diagnoosit. Se siitä sitten. Ikää 76 v.
Kyllästyminen + tajuaminen miten paljon olen tuhonnut ihmissuhteita ja kuluttanut rahaa humalassa. Ja iän myötä pitkittyneet darrat.
Ei kuulu uskovan elämään päihteet. Eikä olis edes varaa.
Sairastuin triplanegatiiviseen, aggressiiviseen rintasyöpään. Syöpähoitojen kanssa ei tietenkään saa käyttää yhtään alkoholia. Joten olin tämän vuoksi vuoden juomatta. Olo oli ajottain todella huono, etenkin sytostaattien aikana.. Joten alkoholin jättäminen oli helppoa, ei tehnyt yhtään mieli.
Kun paranin. En osannut kaivata enää ollenkaan alkoholia. Ennen syöpää join alkoholia maltillisesti 2-6tökkiä/viikonloppu. Joskus meni monta viikkoa, etten juonut ollenkaan. Itselle alkoholi ehkä vain tottumiskysymys?
Sitä, että viikonloppuna "pitää" ottaa pari siideriä.. Saunasiiderit vaihtui makuvissyihin. En kaipaa enää alkoholia. Olen parantunut syövästä ja ollut ilman alkoholia helmikuussa 5 vuotta. Ikää minulla on 38vuotta.
En sano, että olen loppuelämän juomatta. Mutta ainakaa vielä ei ole tehnyt yhyään mieli. Olen käyttänyt "alkorahat" itseni hemmotteluun, kuten kosmetiikaan.
Krapulat tuli iän myötä karmeiksi. Kansainvälisessä kaupassa liki 30 vuotta niin tuli juotua viinaa varmaan muidenkin puolesta :) En ole lopettanut alkoholin käyttöä, mutta en vaan ole juonut enää vuosikausiin muuta kuin yhden konjakin tai kuohuviinin jossain juhlissa. Saunakaljat on myös jäänyt pois. En kuitenkaan ole absolutisti.
Ei tule enää mitään hyviä oloja minulle ko. aineesta tässä iässä. Kuntoilu kärsii ja väsyttää 1-2 päivää minimissään, vaikka mitään mörkökrapulaa ei tulisikaan.
Ihan turha aine. Aikansa kutakin.
Haluaisin juoda ja tuntea humalan vaan ei mene enää alas alkoholi, oispa tämä tapahtunut jo 40 vuotta sitten, meni viinan takia elämän parhaat vuodet hukkaan. N61v
Vierailija kirjoitti:
Viina loppui.
Juoma loppui ja kauppa oli kiinni. Naapuri ei ollut kotona.
Käytännössä 100 sätkää kannabista aiheuttaa merkittävät tukokset keuhkoihin. Se tarkoittaa noin kolmea vuotta säännöllistä pössyttelyä. Monet vetää sen sätkän päivässä tai parikin.
Sitten on niitä jotka käyttää suuria määriä päivässä. Keuhkot on pihallut ikuisesti ja lopullisesti. Keuhkoahtauma ei ole leikin asia.
Hengittämällä hiiltä jota savussa on saa keuhkot tukkoon. Niin yksinkertaista se on. Tähän päälle kaupungin saasteet ja jos röökaa.
Sulla on hyvä ystävä keuhkoahtauma jo nuorena. Hengästyt tosi herkästi.
Kattele bongin pintaa ja sitä likaista vettä. Sellaiset on sun keuhkos ja pidättelet oikein sitä likaista palaneen ilman sekoitusta sisuksissas. Ei ole tervettä missään mielessä...
Tästä ei pääse mihinkään.