Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1701/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni kuoli viinaan. 

Vierailija
1702/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mitta täyteen, kun vuosia katsoi puolison juomista. Saunakaljat vähintään 4 krt viikossa ja päälle viikonloppuna 6pack tai 8pack ja viinapullo salaa vajassa. Pyöritin yksin nelilapsista perhettä ja ukko vaan tollotti eteensä illat päissään sohvalla.

Ei vaan enää tehnyt yhtään alkoholia mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä nyt 60 v, ei jaksa enää, viisastuin liian myöhään.

Varmasti aivot ihan paskana sulla?

Muisti pätkii ja sisukset on ihan vittuna.

Varmasti vituttaa kun naapurin samanikäinen pilvinarkki on paljon skarpimmassa ja hoikemmassa kunnossa.

Mutta kun sitä myydään alkossa ja kaupassa, niin eihän sen pitäisi olla terveydelle niin tuhoisaa.

Minuakin vituttaisi kun aivot on paskana ja sisukset vittuna. Ja se raha mikä alkoholituotteisiin on pistetty :D

Irwin yritti varoittaa, mutta myöhään. Ei tippa tapa, mutta aivosolut se vei.

Mua vituttais lähes eläkeiässä ihmetellä kun ei muisti toimi.

Vierailija
1704/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja loppui.

Vierailija
1705/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen lopettanut alkoholin käytön.

Tänä vuonna olen juonut 0,5 litraa viskiä, en tosin kerralla,vain 4 cl silloin tällöin vuoden mittaan.

Lisäksi koemielessä tuli testattua yksi ananaslonkero, mikä tosin oli pettymys. Alkoholin kokonaan lopettavat ovatkin yleensä niitä jotka ovat alkoholisteja. Niitä joilla on tapana juoda joka viikonloppu itsensä humalaan. Säälittäviä ihmispoloja.

Vierailija
1706/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain olen lopettanut alkoholin käytön.

Tänä vuonna olen juonut 0,5 litraa viskiä, en tosin kerralla,vain 4 cl silloin tällöin vuoden mittaan.

Lisäksi koemielessä tuli testattua yksi ananaslonkero, mikä tosin oli pettymys. Alkoholin kokonaan lopettavat ovatkin yleensä niitä jotka ovat alkoholisteja. Niitä joilla on tapana juoda joka viikonloppu itsensä humalaan. Säälittäviä ihmispoloja.

Nuo viikonloppukittaajat ovat niitä jotka eivät oikeastaan edes ymmärrä olevansa alkoholisteja. Pitävät sitä lähinnä normaalina, mikä johtunee heidän perhetaustastaan.

Vierailija
1707/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mokään mahti maailmassa saa minua vesilinjalle. Silloin tällöin, maun takia.

Vierailija
1708/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut enää sitä väsymystä enkä maksaa pääkivusta sen kun saa helposti ilmaiseksi. Kyllästyin siis väsymykseen mikä tuli jos otti joskus. Parempi siis lopettaa kokonaan. Olen siis suurimman osan aamuista pirteä ja näin on menty yli 12 vuotta

Vierailija
1709/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin isoäidiksi 45 vuotiaana ja tissuttelin vapaa-ajalla ja lomilla. Tytär perheineen tuli kylään ja sanoi: Äiti, jos vielä oot maistissa kun pienet lapset tulevat mummolaan, niin me ei enää voida tulla. Silmäni avautuivat. 

~ terv. raitis mummo

Vierailija
1710/1745 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin isoäidiksi 45 vuotiaana ja tissuttelin vapaa-ajalla ja lomilla. Tytär perheineen tuli kylään ja sanoi: Äiti, jos vielä oot maistissa kun pienet lapset tulevat mummolaan, niin me ei enää voida tulla. Silmäni avautuivat. 

~ terv. raitis mummo

Sniif, kuinka liikuttavaa!

Vierailija
1711/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaisena en ole koskaan ymmärtänyt alkoholinkäytön pointtia. Se ei ole kuulunut elämääni missäön vaiheessa joitakin nuoruuden kokeiluja lukuunottamatta. Jäänkö jostakin paitsi? Ehkä. Hienojen viinien maistelu hyvässä seurassa voisi olla mukavaakin. Kokonaisuutena olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän elämäntapaan. Ystävyyssuhteeni ovat alkoholittomia, tietysti jotkut ystävät käyttävät alkoholia mutta sen rooli yhteisissä jutuissa ei korostu kun joukossa on absolutisti.  

Vierailija
1712/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain maistu. Erityisen hyvä asia nytkin kun kaikki maksaa aika paljon. Hauskaa voi pitää ilmankin.

Vierailija
1713/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~ terv. raitis mummo

Voi kun minunkin vanhempani olisivat pitäneet minusta huolta tuolla tavalla. Minä näin oman mummon juomista aivan liian läheltä, aivan liian monta kertaa. Olin kännisen juopon hoidettavana monet kerrat. Hyvä että lopetit ja hyvä että tyttäresi sanoi sinulle suorat sanat. 

Vierailija
1714/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan lopettanut alkoholin juomista, mutta lievässä kännissä olen ollut ehkä 1 kerran viimeisen 5 vuoden aikana. Juomiseni ei ole ollut koskaan humalahakuista, joten asiasta ei ole tarvinnut tehdä numeroa. Jos joskus tekee mieli ottaa viinilasi illallisen kanssa niin voin tehdä sen. Toisaalta voin myös kieltäytyä tarjotusta alkoholista ilman valistusta siitä että olen absolutisti. Kaikkea kohtuudella.

Vierailija
1715/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks mieheni sai minut lopettamaan alkoholin käytön. Joka ikinen kerta kun otin alkoholia niin mies päätti myös ottaa. Miehellä on aika voimakkaita myrkyllisiä piirteitä ja olin usein alkoholin vaikutuksen alaisena hyvinkin iloinen ja positiivinen. Mies haastoi haastamistaan niin kauan, että minulla meni hermot ja sitten hän sai haluamansa riidan, minä päädyn itkemään ja pahoittelemaan kun hermostuin ja hän päätti joka kerta eroamaan, heittämään minut ulos asunnostaan tai muuten vain haukkumalla niin pataluhaksi, että itkin vielä enemmän ja pahoittelin olemassaoloani. Jos olimme ulkona niin mies teki aivan samaa, mutta sai näyttämään asiat niin, että minä vain sekosin ja alan tyhjästä riehumaan.

En kestänyt enää yli vuoden jälkeen tätä touhua ja jätin alkoholin täysin. Mies kuitenkin jatkoi juomista ja muutaman kerran jälkeen pyysin, että jättää minut rauhaan ja en halua hänestä kuulla jos ottaa pisarankin alkoholia. Eihän tuollainen persoona tokikaan kuunnellut ja tuli monia ylilyöntejä häneltä kun en lähtenytkään enää hänen sanoihinsa mukaan vaan katsoin kuin halpaa makkaraa. Totesin silloin, että ehkä se vika ei ollutkaan minussa, mutta en kuitenkaan palannut käyttämään alkoholia. Ja jätin muuten tuon miehenkin.  

Vierailija
1716/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin meni täysin kontrolli. Heräsin aamulla yltä päältä veressä . Ei mitään tietoa tapahtumista.

Vierailija
1717/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kallista ja lapsiperheen vanhempana ei ole ikinä aikaakaan. Se on siis loppunut ilman erillistä päätöstä. Join ennenkin niin harvoin ja vähän etten ole huomannut eroa. 

Vierailija
1718/1745 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkon kokonaan kun huomasin odottavani jo alkuviikolla jokaperjantaisia paria siideriä. En halunnut olla riippuvainen vaan parempi oli lopettaa kokonaan. Nyt raittiina yli 15 vuotta enkä ole kaivannut alkoa ollenkaan, mihin sitä muka ihminen tarvitsee?

Vierailija
1719/1745 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä nyt 60 v, ei jaksa enää, viisastuin liian myöhään.

Varmasti aivot ihan paskana sulla?

Muisti pätkii ja sisukset on ihan vittuna.

Varmasti vituttaa kun naapurin samanikäinen pilvinarkki on paljon skarpimmassa ja hoikemmassa kunnossa.

Mutta kun sitä myydään alkossa ja kaupassa, niin eihän sen pitäisi olla terveydelle niin tuhoisaa.

Minuakin vituttaisi kun aivot on paskana ja sisukset vittuna. Ja se raha mikä alkoholituotteisiin on pistetty :D

Irwin yritti varoittaa, mutta myöhään. Ei tippa tapa, mutta aivosolut se vei.

Mua vituttais lähes eläkeiässä ihmetellä kun ei muisti toimi.

Alkoholi on kaikilla tavoilla paljon haitallisempaa kuin kannabis mutta se on laillista. Ei haittaa vaikka sammut julkiselle paikalle mutta jos poltat kannabista niin se on rikos. Ymmärrän oikein hyvin kun yhä useampi rikkoo typerää lakia. Vähiten haitallinen päihtyminen on rikos. Niin typerää että sen ajatteleminen saattaa sattua päähän.

Vierailija
1720/1745 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kannabiskartellien ja ulkomaisen kannabisbisneksen maksamat trollit suoltaa päihdepuolustustaan tähänkin ketjuun, jonka piti käsitellä alkoholia.

Kannabiksen mainostamisen pitäisi olla rikos, samoin toki myös alkoholin.

Jos kannabista käytettäisiin yhtä paljon kuin alkoholia, olisi haitatkin samaa luokkaa. Ehkä jopa suuremmat, jos porttiteoria olisikin totta jopa laillisen kannabiksen kohdalla.