Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Lähdin tukemaan työkaveria, joka lopetti alkoholinkäytön puolison sairastuttua vakavasti. Jossain vaiheessa huomasin, ettei enää edes tehnyt mieli alkoholia ja nyt mennyt kohta neljä vuotta tällä tavalla. Oma alkoholinkäyttö oli joka tapauksessa sen verran vähäistä, että luopuminen oli helppoa.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotiaan tokaisu. "Hyi äiti sä haiset ihan pyllyltä ja koiralta". En halunnut enään haista pyllyltä ja koiralta. Meni tunteisiin ja korkki kiinni.
Auts :D lapsen suusta se totuus tulee, hyvä että lopetit!
Huomasin 30 vuotiaana että en nauti todellisuudessa humaltumisesta vaan olen juonut koska kaveritkin on. Lisäksi krapulassa tunsin itseni luuseriksi monta päivää. En aiemminkaan juonut kun ehkä 1-2krt vuodessa mutta päätin lopettaa kokonaan, jotta ei tarvitse jättää kenellekkään mitään tulkinnanvaraa juonko vai en.
Yllättävän pitkään kesti että huomasi itse etten todellisuudessa nauti humaltumisesta tai humalaisten ihmisten seurasta.
Olen ollut tyytyväinen päätökseeni.
Krapulat
Tosin krapulapanetus oli mieletön asia ja krapulassa saadut voimakkaat orgasmit, ne on taakse jäänyttä elämää : (
Miksi pitäisi jos siitä ei saa itselleen iloa? Sen takia että muut olisivat tyytyväisiä?
En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Miksi pitäisi jos siitä ei saa itselleen iloa? Sen takia että muut olisivat tyytyväisiä?
En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ei ole enää niin kivaa,se hetken kestävä hilpeä nousuhumala läsähtää kuin pannukakku ja sitten torkkuu baarin pöydässä kunnes kello 00.00 viimein arvelee että on sopiva aika sopertaa "mä lähden kotiin".
Aamulla harmittaa, kun tilin saldo on nolla ja kauhea krapula.
Olen nyt 44vuotias ja olin 41 kun päätin että nyt riittää. Voin juhlissa juoda alkumaljan,siinä kaikki.
Miksei voi juoda vaikka vain hieman vähemmän? Miksi pitää juoda niin paljon, että tulee kauhea krapula joka kerta?
Dumppasin turhat asiat poissa, näin on hyvä.
Allen Carrin kirja. Se on täyttä asiaa. Ei jäänyt mitään syytä ja halua juoda enää.
Mitäpä sitä turhaan turruttaan. Elämä on.
Tekisi mieli vetää kunnon kännit, mutta sain muutama vuosi vahvan kipulääkityksen, jonka kanssa alko voi olla vaarallinen yhdistelmä. Pelkään, että kuolen jos otan.
Alkoholin käyttöni oli muutenkin aika vähäistä, ja kuten yksi kirjoittaja aiemmin, ajattelin aiemmin tukea läheistäni hänen raittiudessaan. En ole löytänyt senkään jälkeen mitään syytä, miksi käyttää alkoholia. Kun ei ole juonut mitään, on aina ajokunnossa, eikä ole sitä karmeaa päänsärkyä, joka tuli jo viinilasillisesta tai pullosta olutta. Oli on paljon parempi.
Se kun viinapulloni jäätyi. Täytyi alkaa syödä jäätynyttä viinaa, kun oli ensin hakanut lasin pois sen möhkäleen ympäriltä
Jumalaan kirjoitti:
Usko
Onko uskon mitta se että pitää ensin hankkia itsensä vähintään vankilaan että
pääsee riippuvuuksista eroon ?
Onko lisää hyviä ja toimivia keinoja? Onnstumisen kokemuksia? Olis tarvetta.
Huomasin ettei se muuta persoonallisuuttani mihinkään suuntaan. Aistit vain sumenevat ja fyysiseen ympäristöön kohdistuva osumatarkkuus heikkenee.
18-vuotiaana vasta ylipäänsä aloitin, ja 32-vuotiaana lopetin. Alkoholista maksamisen olin lopettanut jo joitakin vuosia aikaisemmin, mutta lopulta lopetin myös ilmaisen alkoholin käytön.
Vierailija wrote:
Juominen tuntui jotenkin vain niin turhalta. Muutama siideri joka perjantai ja lauantai... miksi?
Oikeasti? Muutama siideri ei ole mitään juomista. Puhutaan nyt ihan eri asioista.
3 vuoden vesiripuli lopetti ryyppäämisen
Havahduin juoneeni vuoden ajan joka päivä.