Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Seuran puute. Olen sosiaalinen juoja, mutta kaverit eivät juo tai juopottelevat mieluummin muussa seurassa. Yksin ei huvita.
Hirveä emäkänni, paikallisten maalaisten tarjoomasta kotipolttosesta, herääminen itikoitten syömänä ilman juotavaa kuumasta mökkirähjästä. Siihen loppu kuin seinään.
Putket piteni ja piteni, ja darrat kans.
Tais olla viimesin känni jotain 5 viikkoa, aina ryyppyä kun olin hereillä.
Nyt menty yli 6 vuotta tipattomalla.
Alkoholista tuli ongelma. En juonut päivittäin, mutta 1-5 kertaa viikossa. Hölmöilin baarissa, mutta pääasiassa join kotona, humalaan asti. Laskin määriä, että olisin ajokunnossa työvuoroon. Kuivanappailin, hekumoimalla ajatusta ekasta lasillisesta jo töissä ollessa. Tykkäsin ekoista polttavista tunteista, kun jioma valuu vatsaan.
Lasten vuoksi lopetin. En hakenut apua. Teki tiukkaa, mutta nyt 7,5v raittiina.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Alkoholin loppuminen.
.
Olis oikeestaan pakko lopettaa, menee henki tai ainakin terveys muuten.
Oksentaminen. Kaikki alkoholi aiheuttaa minulle nykyään oksennusreaktion. Join omilla syntyäreilläni yhden lasin skumppaa... oksensin. Kaverin juhlissa otin yhden tölkin siideriä, taas oksensin. Illallisella lasi viiniä ruuan kanssa, tunnin päästä pää vessanpöntössä... Olen kaiketi allerginen alkoholille. Nuorempana pystyin juomaan ihan ns. normaalisti, mutta en enää keski-ikäisenä.
En viitsi enää kokeilla mitään alkoholia, ei se oksentaminen mitenkään kivaa ole.
Nykyisen terveystilanteen (epilepsia)vaatima lääkitys.
5 vuotiaan tokaisu. "Hyi äiti sä haiset ihan pyllyltä ja koiralta". En halunnut enään haista pyllyltä ja koiralta. Meni tunteisiin ja korkki kiinni.
Ei mikään.just korkkasin raikkaan sandelsin 👍
Krapulapäivät. Se veti mielen aina niin matalaksi ja sisällä onneton olo.
Aina se puoleenpäivään asti jatkuva heikotus, pahoinvointi, ahdistus ja masennus...
Tuntuu jotenkin ällöttävältä ajatella sitä riehumista, baarissa sitten loppuillasta voimistuvaa tupakan-pallihien ja lattiaan takertuvan oluen katkua.. ja sitten jossain nakkikioskilta ahmittua valtavan rasvaista mättöä, joka ripuloidaan seuraavana aamuna ulos.
Ei.. ei mitään hohdokasta tossa touhussa. Hohdokkainta ehkä oli se matka baariin, ennen kuin kaikki vaivalla pyntätty ruumis alkaa kaiken sen alkoholin voimasta rapistua.. :D
Naimisiinmeno. Olin köyttänyt alkoholia suomalaisittain normaaliin tapaan yli 30 vuotta, se siis kuului asiaan mutta mitään riippuvuutta ei ollut. Sitten mies ilmoitti, että hä ei halua kotiimme mitään viinaa.
Alkoholittomuus sopii minulle oikein hyvin. Oman lapsuuteni karmeita muistoja ovat vanhempien känniörvellys ja päiväkausien krapulat, joiden aikana me lapset saimme tulla toimeen kuten tulimme. Kännijuominen jatkuu heillä muuten edelleenkin, eivät näe siinä mitään epänormaalia (molemmat ovat vajaat yhdeksönkymppisiä).
Vierailija kirjoitti:
Usko
Islam?
Vierailija kirjoitti:
Naimisiinmeno. Olin köyttänyt alkoholia suomalaisittain normaaliin tapaan yli 30 vuotta, se siis kuului asiaan mutta mitään riippuvuutta ei ollut. Sitten mies ilmoitti, että hä ei halua kotiimme mitään viinaa.
Alkoholittomuus sopii minulle oikein hyvin. Oman lapsuuteni karmeita muistoja ovat vanhempien känniörvellys ja päiväkausien krapulat, joiden aikana me lapset saimme tulla toimeen kuten tulimme. Kännijuominen jatkuu heillä muuten edelleenkin, eivät näe siinä mitään epänormaalia (molemmat ovat vajaat yhdeksönkymppisiä).
Pitäähän se totella kun mies käskee. Meneekö muutkin asiat teillä näin?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään.just korkkasin raikkaan sandelsin 👍
Neljäs sandels menossa.
Näin lapsellisena on ihan sietämätöntä, että kun on kerrankin lapsi hoidossa, niin ilta menee juodessa ja jos juo liikaa niin tulee huono tai vähintäänkin ärtynyt olo, pahimmillaan ei muista kaikkea. Ja sitten seuraavana päivänä pitää olla lapsen kanssa tolkuttomassa krapulassa. Ihan sama vaikka lapsi olisi kaksi yötä poissa, se krapulapäivä on hukkaan heitettyä aikaa koska ei jaksa tehdä mitään ja on huono olo koko ajan. Sitten vihdoin kun krapula alkaisi helpottamaan niin lapsi tulee takaisin kotiin ja päivä on painajaismainen koska lapsi kiukuttelee omaa ikäväänsä.
Ilman alkoholia elämä on kevyempää ja lapsivapaa oikeasti rentouttavaa (jaksaa helposti ne kiukuttelutkin). Kaipa minulla jonkin asteen alkoholiongelma oli kun en osannut/halunnut juoda niin että ei tule krapulaa.
Raskas ja pikkulapsiaika. Alkoholi ei vaan enää maistunut.
Otan kyllä juhlissa ne viinit, mitä tarjotaan, mutta en yleensä juo kaikkea eli skoolaan ja maistan vähän. Ruoan kanssa menee myös vähän, mutta tosi vähäistä se on.
Mutsin ryyppäämisen katsominen ja baarista himaan raahailu teininä..