Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
olen oksentanut naisten vessan lattialle, roiskeet vaan lensi toisten kengille.
Kerran annoin kesäyönä yhden miehen saattaa itseni kotiin, alkoi siinä kerrostalon alaovella vonkaamaan, sillä kertaa onneksi pysyin kovana enkä päästänyt sisälle, tajusin nimittäin seuraavana päivänä että olimme pussailleet ja vehdanneet siinä alakerran naapureiden avoimen makuuhuoneen ikkunan alla, oli nimittäin oikea helleyö. Olivat takuulla kuulleet kaiken, pikkasen nolotti nähdä niitä myöhemmin.
Olen tullut yhden pojan pyöräntarakalla yöllä kotiin hame päällä 5km:n matkan tuhannen päissäni, putosinkin sieltä kerran, tuntui vähän rajulta se kyyti, seuraavana päivänä menin kaverini kanssa uimarannalle kauheessa krapulassa, kaveri kysyi että mitä sulle oikein on tapahtunut, silloin vasta huomasin että sisäreiteni olivat aivan täynnä hirveitä mustelmia, näytti aika pahalta...
Olen myös polttanut kulmakarvani ja toisen silmän ripseni kun kovassa tuulessa yritin sytyttää tupakkaa, onneksi ei pahemmin käynyt.
Nykyisen mieheni kanssa oltiin baarisssa, tultiin kotiin aika päissämme, mies meni ensin vessaan, minä odottelin vuoroani ja päätin oikaista sängylle, olin sammunut ja heräsin siihen kun alkoi yrjöttämään ja luulin että mies on edelleen vessan, joten oksensin sänkyyn, yääk!
Sitten revin kaikki lakanat, peitot, yöpuvun päältäni ja heitin ne kylppäriin,loppuyön nukuin alasti pelkällä patjalla, aamulla mies oli ihan ihmeissään.
Kaverin kanssa joskus nuorena seisottiin päissämme bussipysäkillä ja kaaduin kaverin huomaamatta ruusupuskaan, kuulin kun kaveri sanoi, että mihin se meni ja lähti kävelemään pois päin, yritin päästä ylös, mutta olin jotenkin kiinni oksissa, puskat vaan on heiluneet:DD
Pahempiakin olisi mutta nyt en halua muistella, vähän sellaisia pelottaviakin juttuja, joskus miettii, että hyvä kun on henki säilynyt :DD
Vierailija kirjoitti:
Alkoholinkäyttö on hiipunut kokonaan lähes siksi etten enää nelikymppisenä halua/jaksa käydä missään enkä yksinkään ole oppinut juomaan. Tuskin tulen koskaan palaamaan entiseen kun pääasialliset ajanvietteeni olisi hyvä tehdä selvinpäin ja lisäksi olen löytänyt raittiin miehenkin.
Onneksi mulla ei enää ole sun kaltaisia kavereita. Visusti välttivät juomasta liikaa, tarjoilivat kyllä muille ja pitivät huolen että humaltuivat, yllyttivät kaikenlaisiin (juoppoja tarvitse edes paljoakaan... :p ), sitten aamulla aikaisin pätkähtävät jatkokämpille naureskelemaan, "muistatko mitä sää sitten teit", maustaen juttuja pahemman kuuloisiksi kuin ovatkaan.
Toki jokainen on vastuussa omasta juomisestaan, mutta bileseuraksi eivät muutaman kerran tuollaiset vahingoniloiseet totuuden torvet (?) enää kelvanneetkaan, no ihme! :D
Terveyshuolet, lisäksi krapula kestää päiviä ja ne päivät menee aivan hukkaan.
En tiedä johtuuko adhd:stani, mutta alkoholi on aina tarjonnut minulle euforisen nousuhumalan ja aivan järkyttävän itsetuhoisen laskuhumalan, sekä n.viikon mittaisen moraalisen krapulan, fyysinen krapula ehkä yhden päivän mittainen.
Nyt yli 30-vuotiaana olen havahtunut siihen että ei mun ole järkeä kärsiä tota viikkoa hetkellisen euforisen tunteen takia. Yritän päästä jonkinlaiseen tasapainoon, enkä pelkää yksin/”ulkopuolelle” jäämistä enää, tärkeintä on Oma mielenrauha ja mielenterveys.
Ruuhkavuodet. Kolme pikkulasta joista vanhimmalla ja nuorimmalla ikäeroa 3,5v. Pienet tukiverkostot ja jos lapset hoidossa käytän vapaan hetken parisuhteeseen panostaen ryyppäämisen sijaan
Krapulasta johtuvat kolmen päivän migreenit.
Ensin se ettei ole sos elämää eli kavereita enkä ole koskaan tajunnut yksin dokaamista. Toiseksi masennus sillä mulla alkoholi ja/tai krapula laukaisi masennuksen. Kolmanneksi alkoholin maku, hyi stna.
En oo apsolutisti. En vain ole tuntenut halua juoda viimeiseen kahteen vuoteen. Lopetin kun se oli turhaa ja käytin sitä vahingollsia määriä liian usein. Lopetettuani vointi parantui huomattavasti ja esim. mood swingit siirtyivät historiaan.
Kiitos edelleen rehellisistä kommenteistanne! ❤️
En jaksanut enää päässä pyörivää "tekis mieli, mutta kun ei tänään saa juoda..." Tämä ääni hiljeni vain pe ja la iltoina ja silloinkin vain hetkellisesti. Mitä järkeä? Nyt nautin rennoista illoista ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholinkäyttö on hiipunut kokonaan lähes siksi etten enää nelikymppisenä halua/jaksa käydä missään enkä yksinkään ole oppinut juomaan. Tuskin tulen koskaan palaamaan entiseen kun pääasialliset ajanvietteeni olisi hyvä tehdä selvinpäin ja lisäksi olen löytänyt raittiin miehenkin.
Onneksi mulla ei enää ole sun kaltaisia kavereita. Visusti välttivät juomasta liikaa, tarjoilivat kyllä muille ja pitivät huolen että humaltuivat, yllyttivät kaikenlaisiin (juoppoja tarvitse edes paljoakaan... :p ), sitten aamulla aikaisin pätkähtävät jatkokämpille naureskelemaan, "muistatko mitä sää sitten teit", maustaen juttuja pahemman kuuloisiksi kuin ovatkaan.
Toki jokainen on vastuussa omasta juomisestaan, mutta bileseuraksi eivät muutaman kerran tuollaiset vahingoniloiseet totuuden torvet (?) enää kelvanneetkaan, no ihme! :D
Juomisesta on jokainen vastuussa itse. Mutta ei nuo kyllä mitään oikeita kavereita oo olleet. Viinan lisäksi olisin hankkiutunut noista tyypeistä nopeasti eroon.
Aloin lääkitä masennusta ja sosiaalista jännittämistä alkoholilla. Seurauksena oli lopulta riippuvuus ja oireiden paheneminen. Olin jossain kohtaa niin epätoivoinen, että yritin itsemurhaa. Pelko terveyden puolesta ja psyykkinen huono olo sai aikaan halun raitistua. Olen retkahtanut monta kertaa, vaikka voin aina paremmin ja psyykkinen oireilu vähenee, kun olen ollut pidempään juomatta. Sitähän alkoholisti ei halua ajatella, kun viinaa tekee mieli.
Miksi tähän ovat vastailleet sellaiset, jotka ovat vain vähentäneet juomistaan kohtuulliselle tasolle? Se on kaukana kokonaan lopettamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ovat vastailleet sellaiset, jotka ovat vain vähentäneet juomistaan kohtuulliselle tasolle? Se on kaukana kokonaan lopettamisesta!
Ainakin osassa sellaisista kommenteista oltiin mielestäni ”matkalla” täysraittiuteen ja tavoitteena oli sulkea korkki kokonaan. Kaikkien matka on omanlaisensa, eikö kohtuullistaminenkin ole hyvä alku?
Itse päätin sulkea viimeisen reissuni jälkeen korkin kokonaan, päätökseni pysyköön!
Lapsen syntymä. Alkoholi ei sovi muutenkaan, en kaipaa sitä hikoilua ja sydämentykytystä, mikä minulle tuli jo parin lasillisen jälkeen.
Lestadiukset jehovat ja hellarivaparit kävi päälle että pitää antaa heille kaikki tavarat vaatteet verhot huonekalut korut ja ostaa heidän kirjoja ja tupakka viina on kusta ja syntiä sekä vei vaatteet ja matkalaukut niin mitään ei jäänyt . Sellaiset pyhiinvaellukset ne myy niitä tavaroita jakaa mm.mustalaisille ja kuljettaa huumeita niissä Israel Thaimaa jne . Nähty on myös venäjä viro Latvia . Nimittäin sitten nähtiin tupakalla hellari ja huumeissa . Käyvät kodeissa vaativat antamaan heille . Älkää antako .
Oon yrittäyt pokailla varattuja miehiä todella aggressiivisesti. Oon luvannut baarissa miehillä seksiä juomia vastaan, enkä muista niistä sen enempää.
oon lentänyt ulos monista baareista sammuttuani ja hajotettuani/ yrittänyt pölliä mukaan tuoppeja. oon srtippaillut ja " tanssinut upean eroottisesti" kaikkien puolituttujen ja tuttujen katsellessa myötähäpeässä.
Oon ehdotellut naiskavereilleni seksiä... !! oon ehdotellut baareissa naisille kimppakivaa. sammunut sinne tänne ja oksennellut vielä enemmän.
muistan hetken kun opin kävelemään ja oksentamaan samaan aikaan, siten säästi aina paljon aikaa ryyppyreissuilla.
paljon kauheita muistoja, joista on jo onneks vuosia aikaa..haluaisin unohtaa ne kaikki.