Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
281/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on järjettömän pahaa. Miksi ihmeessä joisin todella kuvottavilta maistuvia juomia?

Toisilla on pikkulasten makutottumukset vielä aikuisenakin.

Se "pikkulasten makutottumus" on ihmisille ja muillekin nisäkkäille evoluution seurauksena syntynyt suojamekanismi: myrkky maistuu pahalta.

Harva alkoholia ensikertoja kokeillessaan siitä pitää. Ehkä korkeintaan, jos aloittelee jollain todella miedolla limuviritelmällä. En usko, että yksikään ihminen voi vakavissaan sanoa pitävänsä itse alkoholin mausta. Kyllä se on se sokeri ja muut laimentelut ja alkoholin maun piiloon naamioivat viritelmät, joista voi aikojen saatossa oppia pitämään.

Joo, ei siitä puhtaan alkoholin mausta varmaan kukaan pidä. Viinit ja oluet ovatkin sitten eri asia, ei niissä se alkoholi varsinaisesti maistu vaikka oleellinen komponentti em. tuotteissa onkin.

Vierailija
282/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kykene hallitsemaan tekemisiään eikä pysty kohtuuteen, niin varmasti tosiaan oikein hyvä päätös olla kokonaan ilman. Ja tietysti riippuvaisuuksiin taipuvaisille ainoa mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään kiksejä humalassa olemisesta.

Vierailija
284/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koska pienikään juominen ei tukenut muuten terveellisiä elämäntapojani. Lisäksi krapulat kestävät minulla näin yli kolmekymppisenä liki viikon, puhumattakaan uniongelmista joita minulla on muutenkin, mutta alkoholin juomisen jälkeen ne pahentuvat huomattavasti. Aloin miettimään onko alkoholin juominen tosiaan sen arvoista, että menetän jaksamiseni ja yöuneni. Urheiluharrastukseni kärsivät viikonlopputissuttelun takia ja saan heti pöhötyksen jos juon vähäänkin enemmän.

Päätin lopettaa myös sen takia, etten osaa kohtuukäyttää seurassa, vaan juon aina aivan liikaa kuitenkin. Lisäksi parin oluen juomisesta ei ole minulle hyötyä. 

Vierailija
285/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yhden mökkireissun ajan isääni ja äitipuoltani, jotka kuvittelivat juovansa normaalisti.

Tervetuliaismaljoja seurasi lasien täydennys, kunnes kuoharipullot olivat tyhjät. Sitten parin tunnin kuluttua sauna oluineen ja sitten päivällinen, jonka kanssa viiniä ja jälkkäriksi konjakit. Seuraavana päivänä lounaalla valkkaria ja iltapäivädrinkeiksi pari gin tonicia tai vaihtoehtoisesti verkonlaskureissulle matkaolut, kunnes taas illallisen yhteydessä viinit ja konjakit.

Yhden viikonlopun aikana heittämällä 12-16 alkoholiannosta per naama. Näin siis itsensä tervehenkisiksi ja sivistyneiksi kokevat, yhä työelämässä vaikuttavat, kuusikymppiset joivat. Ei minkäänlaista ymmärrystä siitä, että olivat käytännössä katsoen pienessä tumussa koko ajan.

Minut tämä mökkimatka havahdutti siihen, että lopetin alkoholinkäytön kokonaan. En halua turtua samalla tavalla kuin vanhempani.

Vierailija
286/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa kaikki olla suurkuluttajia. Itse juon viiniä aina silloin tällöin, en humallus tai sekoilumielessä. Hyvä ruoka ja viini on ihana yhdistelmä. Enkä halua sellaista lopettaa. On ihmisiä jotka osaa käyttää sitä ns. normaalisti ja ei tule krapulaa tai muita oireita. Joten miksi silloin lopettaa. Täällä kaikki on vaan örveltänyt ja sekoillut viinapäissään. Ei ymmärrä.

Vierailija
287/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui samalla kun lopetin parisuhteen etsimisen.

Vierailija
288/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa kaikki olla suurkuluttajia. Itse juon viiniä aina silloin tällöin, en humallus tai sekoilumielessä. Hyvä ruoka ja viini on ihana yhdistelmä. Enkä halua sellaista lopettaa. On ihmisiä jotka osaa käyttää sitä ns. normaalisti ja ei tule krapulaa tai muita oireita. Joten miksi silloin lopettaa. Täällä kaikki on vaan örveltänyt ja sekoillut viinapäissään. Ei ymmärrä.

Tämän ketjun nimi on "Mikä sai sinut lopettamaan alkoholin juomisen". Olet väärässä seurassa "Ei ymmärrä" -ihmettelyinesi. Sinun pitäisi perustaa ketju "Mikä saa minut jatkamaan alkoholin juomista".

Vierailija
289/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se oli vika tikki ku naama repes yks kerta ku vedin kunno lärvit himassa yksin, siis ihan sbondaanisdi repes kesken kaiken krapulassa aamulla, oli ehdottoman implisiiddisen sbondaani hetki ja naama vaan REPES! kylllä ahisti niin pirusti että sai viunat jäädä

Vierailija
290/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan aloittanutkaan....maistoin kyllä ,mutta ei mun juttu, varsinkaan kun näin millaisia ääliöitä kaikista tuli. Täysin ajan hukkaa.

Vierailija
291/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapulat on niin hirveitä ja yöunet menee, että ei vain halua sitä kokea.

Tämä. 20-kymppisenä pystyi vetämään 5 päivää muutaman tunnin yöunilla eikä mitään krapulaa päivän päästä lopettamisesta. Jos nyt tempoisin 40-vuotiaan 5 päivää viinaa putkeen, niin sais saman tien soittaa ambulanssin että vievät heräämöön ja pumppaavat rauhoittavia ettei tule delirum tremensis.

Sama + näytän jo yhden yön valvomisen jälkeen järkyttävältä. Iho hilseilee ja punottaa ja silmäpussit hölskyy kävellessä. Nuorena pysty menee töihin juhlimisen jälkeen, nykyään jos sen tekisin niin työkaverit soittais sen ambulanssin viimeistään

Vierailija
292/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys. Mikään ei ole niin säälittävää ja surkeaa kuin yksin juominen.

Eli parempi notkua päivästä toiseen kaljakuppilan terassilla "kavereiden" seurassa kuin ottaa kerran viikossa pikkuhömpsyt yksin kotona?

En käy ravintoloissa. Miksi ne hömpsyt pitää ottaa yksin kotona? Mieluummin juon smoothien tai syön leivoksen, jos tekee mieli jotain hyvää. Pitkästymiseen auttaa kävelylenkki.

Vierailija
293/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M55 kirjoitti:

Loppui samalla kun lopetin parisuhteen etsimisen.

Luulen, että raittiina parisuhteen löytäminen on paljon helpompaa. Itse ainakin valitsisin täysraittiin mieluummin kuin juomarin.

Vierailija
294/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilikööri visky jäät. Salmiakki kossua . Ei mikään . Mut tupakasta eroon kyllä . Pitkät drinkit .

Vierailija
295/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivokset on samaa sokeria kuin alkoholi .

Vierailija
296/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pitkät ja paskat krapulat. Ei viitsi enää kokonaisia päiviä tuhlata makailuun.

- Älytön rahanmeno. 12 vuodessa on kymppitonneja tullut säästöjä ja niillä säästöillä tehnyt paljon fiksumpia hankintoja

- maksan jo muutenkin ihan riittävästi veroja, ei viitsi enää jotain alkoholiveroa maksaa pohjattomaan kassaan

- ei vaan maistu, saunakaljoiksi varatut six-packitkin tuntuu menevän ennemmin päiväykseltään vanhoiksi kuin tulisi juotua ajallaan. Väkevämmät viinat taas aiheuttaa vatsavaivoja ja ei ne maultaankaan mitään erikoisia ole

- hyötyjä on terveempi pää ja kroppa, rahalliset säästöt ja ei krapuloissa makuuttavia hukkapäiviä. Bonuksena se ettei tartte kuunnella kännisten ääliöiden örinää ja pään aukomisia saati että itse syyllistyisi sellaiseen.

Vierailija
297/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerista kirjoitti:

Leivokset on samaa sokeria kuin alkoholi .

Puhtaassa alkoholissa ei ole sokeria..

Vierailija
298/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kyllä en tullut enää humalaan. Ainoastaan krapula oli entisenlainen. Siksi lopetin ja nyt olen energisempi kuin kahteenkymmeneen vuoteen. Myös aivosumu on hälvennyt.

Vierailija
299/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin käytön, kun lopetin kaikkien päihteiden käytön. Muut päihteet olivat todella iso ongelma, enkä missään tapauksessa uskaltaisi ottaa riskiä ja juoda, jos vaikka kännissä saisikin idean käyttää myös jotain muutakin. Mitä todennäköisimmin ei jäis siihen yhteen kertaan.

Vierailija
300/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut mitään juomisesta, paitsi todella pahan olon. Yrjösin kaikki nuoruuteni viikonloput, kun ei muka voinut olla juomatta. Eikä ollut edes määrästä kiinni. Onneks 2000-luvulla on jo saanut olla juomatta ilman että tarvitsee selittää, ettei ole toipuva alkoholisti tjms. Ei ole koskaan mikään alkoholi maistunut minulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän