Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Minua järkytti huomata, kuinka itserakkaita ja huonoitsetuntoisia tuttavani ovat.
Fiksunakin pitämäni ihmiset saattavat jatkuvasti laittaa yläviistosta otettuja, teennäisissä asennoissa poseerattuja, käsiteltyjä naamakuviaan jatkuvasti jakoon.
Osa kehuu tekemisiään kuin pikkulapset.
Monella jäisi asiat kokonaan tekemättä, ellei niitä aloitettaisikin jo sillä mentaliteetilla, että tästä tulee some-päivitys. Eli kehuskellaan siivouksella, askarruksilla, leivonnaisilla, lenkillä, talon maalauksella, pihan haravoinnilla, Halloween-naamiaisilla jne., kun ollaan saatu ne aikaiseksi. Että:”Katso, äiti, mitä mä tein!”
Tai kerrotaan, että pomo, puoliso tai lapsen opettaja kehui. No wau!
Jotenkin älytöntä ja säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Toisten ihmisten julkiset nolaamiset ja valheellisten asioiden levittely isoissa ryhmissä tai julkisina julkaisuina omalla seinällä. Kamalaa luettavaa, kun yritetään halventaa ihmistä ja saada muita kohtelemaan tätä halventavasti. Sitten, kun on saatu myrsky nostettua ja mahdollisimman moni kommentoimaan asiaa (huomiota), niin julkaisu poistetaan vähin äänin. Eikö ihmiset enää osaa keskustella kasvotusten hiertävistä asioista?
Entinen työkaveri, jonka kanssa meni sukset ristiin kun en suostunut olemaan samaa mieltä hänen kanssaan lähes joka asiasta ja loukkaantui pienestäkin sarkasmista, "piilotteli" julkaisuidensa kommenttiosioihin paskanjauhantaa minusta, tyyppien kanssa jotka eivät minua edes tunne. Sitten kun menin ne lukemaan ja kommentoin ihmetykseni, haukkui minua kyyläksi kun kaikki hänen seinältään luen. Poisti sitten minut fbkavereistaan, no ei ehkä kovin suuri menetys :D Mietin vaan että kauanko se jauhaminen siellä jatkui. Nykyään kun olen hänen elämästään kuullut, on asiat mistä hänelle kommentoin, toteutuneet. Mutta hänen vaan piti saada olla oikeassa ja vielä pönkittää sitä turhalla juoruilulla.
Elämänkoululaiset jotka ylistävät kannabista #4 2 0. Punakeltavihreäkuvioidussa vaatteessa. Bongi näkyy kuvassa. Haukkuvat muita lampaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset joilla lapset on viikko-viikkovuoroissa isällä/äidillä, ja jauhetaan raskaasta yh-arjesta ja kun ei lasten takia pääse tekemään asiaa x eikä asiaa y, kun ei ole sitä ydinperhettä.
Niin paitsi kun on se viikko kun lapset eivät ole kotona, niin ollaan baareissa, harrastamassa, uuden poikkiksen/tyttiksen kans pussailemassa, keikoilla, festareilla, ulkomailla jne jne jne.
Samaan aikaan ydinperheessä koitetaan sovitella työvuoroja, harrastuksia, lasten harrastuksia sun muita ja pysyä järjissään, eikä tehdä yhdessä puolison kanssa taatusti mitään noista "yh-vanhempien" jutuista.
Ja muut viikko-viikko-"yh:t" käy komppailemassa kuinka on tosiaan raskasta.
Joo, olen katkera. Olen käynyt baarissa kerran vuonna 2014, festareilla ennen lasten syntymistä, kampaajallakin viimeksi neljä vuotta sitten, kotimaan tai ulkomaan reissulla puolison kanssa ei kertaakaan eikä sille pussailullekkaan aina näytä aika riittävän :D Mutta aina jos puolella sanallakaan mainitsee ettei oikein omaa aikaa ole, niin viikko-viikko-"yh:t" iskee kiinni niinku sika limppuun. Sellaiset totaaliyh:t taas eivät useinkaan valita, ainakaan julkisesti eivätkä todellakaan syyllistä omaa aikaa kaipaavaa äitiä.
Minua ärsyttää tällaiset avautumiset missä kitistään kitisemisen ilosta, mutta ei tehdä mitään että tilanne jotenkin korjaantuisi. Hommaa stna lastenvahti äläkä ruikuta!
Suomitytön Instabeben larppaus. Myötis.
"Raksun kaa iltaa #hani #munrakas#loveyoumoonandback" kaikilla yli kaksikymppisillä.
Narina itseaiheutetuista arkisista hankaluuksista, joista oma vastuu jostain syystä ulkoistetaan.
Esimerkiksi itse vinksautettu vuorokausirytmi. Aloitetaan sillä kuinka mittavat päiväunet tuli töiden jälkeen vetäistyä (ja kuinka nyt on päiksyistä pönttö sekaisin), illalla valitusta kun ei yhtään nukuta (vaikerrusta kun ei saa unta) ja aamulla kuinka väsyttääkään lähteä töihin (selostusta kuinka sai nukuttua vain pari tuntia ja senkin huonosti).
Välillä bonuksena mietitään täysikuun osuutta em. tapahtumaketjuun.
Nämä elämämkoululaiset superäidit jotka laittavat instaan/faceen kuvia lapsestaan "mun kaikkeni" "äidin aarre" ja "pannari uunii" "nyt pyykkihuoltoo" vaika totuus on räkänenäiset lapset saa ulkoilla keskenään lähiön pihalla kun mamma istuu pas""ssa kämpässä kiskomassa kahvia ja näpyttelemässä someen, välillä toki röökillä käydessään katsoo mitä lapset puuhaa.
Äitylit jotka julkaisevat kuvia vauvoistaan, ja päivittävät kaikesta niihin liittyvästä, esim vaippojen sisällön koostumuksesta, jne.
Vierailija kirjoitti:
"Raksun kaa iltaa #hani #munrakas#loveyoumoonandback" kaikilla yli kaksikymppisillä.
tähä lisättynä kuva yhteisistä ruuista : viinipullo, kaksi lasia ja ruokaa.
Töissä otetut omakuvat. Perkile teille ei makseta palkkaa omakuvien ottamisesta vaan työn teosta!!!
Vierailija kirjoitti:
Näitä on tuttapiirissäni paljon juuri 30+ naisilla. Taustalla on muutaman vuoden takainen avioero siitä, jonka piti olla se "omakotitalo, kaksi lasta, farmariauto ja koira". Kun se meni ryteikköön, nyt uudessa suhteessa on päätetty rakastaa niin että tuntuu sekä tutisee. Jostain syystä sitä pitää pönkittää näillä #loveofmylife#munrakas#sydänpakahtuu#rakastanrakastanrakastan
Suomalaisten vahingonilo näkyy taas tässä ketjussa. Vinkiksi kaikille: Älkää seuratko niitä sivuja, jotka herättävät ärsyyntymistä. Jokainen postatkoon mitä haluaa, eiköhän jokainen ihminen osaa itse arvioida mitä someen kannattaa laittaa. Jotenkin melkein tuntuu, että te saatte jotain kiksejä tai ylemmyydentunnetta muiden postauksista. Miksi sitten luette niitä? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Terve ihminen välttelee niitä tilanteita, joissa ärsyyntyminen kasvaa.
Itseäni monesti huvittaa, kun yksi tuttu, 50 v. mies laittaa jokaikinen päivä kuvan tekemästään ruuasta. Hieno juttu, että on innostunut ruuanlaitosta, mutta en ymmärrä mikä idea on laittaa jokaikinen päivä kuva makaronilaatikosta, nakkikastikkeesta, jauhelihapihveistä, uunilohesta jne. Joskus jos on ostanut lihatiskiltä jotain parempia pihvejä, niin on jättänyt muka vahingossa pihvien hinnan näkyviin siihen paperiin johon ne on pakattu :D
Tutut sitten kommentoi kuorossa että nam nam maistuis kyllä mullekin, ja olenkin miettinyt, että ehkä näihin kehuihin jää jotenkin koukkuun, kuka tietää.
Yksi kaverini kirjoittaa kiiltokuvamaisia päivityksiä:
”Ihaninta tässä lomassa on ollut kiireetön yhdessäolo lasten kanssa, vaikka olemme toki ehtineet myös luistella, kiipeillä, käydä uimassa ja pelata kaikki talon lautapelit läpi. Sen verran rankkaa on kuitenkin ollut kokata koko porukalle viisi täysipainoista ateriaa päivässä, ettei töihinpaluukaan enää niin rankalta ajatukselta tunnu ❤️”
Fakta on kuitenkin, että tämä ihminen käytti lomaviikkonsa aikana lapset lähes joka päivä syömässä isovanhempien luona ja kahdesti meillä iltapalalla kun osa lapsista oli meillä myös hoidossa monta tuntia. Ihmettelin, miksei tätä mainittu päivityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni monesti huvittaa, kun yksi tuttu, 50 v. mies laittaa jokaikinen päivä kuvan tekemästään ruuasta. Hieno juttu, että on innostunut ruuanlaitosta, mutta en ymmärrä mikä idea on laittaa jokaikinen päivä kuva makaronilaatikosta, nakkikastikkeesta, jauhelihapihveistä, uunilohesta jne. Joskus jos on ostanut lihatiskiltä jotain parempia pihvejä, niin on jättänyt muka vahingossa pihvien hinnan näkyviin siihen paperiin johon ne on pakattu :D
Tutut sitten kommentoi kuorossa että nam nam maistuis kyllä mullekin, ja olenkin miettinyt, että ehkä näihin kehuihin jää jotenkin koukkuun, kuka tietää.
No mutta tuohan on jo tietyllä tapaa sympaattinen tapa ja harrastus. Reilua, elämänmmakuista ja kiinnostavaa, jos on oikea ruokapäiväkirja, missä näkyy myös ne arkiset tavalliset makaronilaatikot. Eikä vain se kallis pihvi tai joku juhla-ateria eli selkeät kokohokdat ja poikkeukset, kuten yleensä ihmisillä on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Töissä otetut omakuvat. Perkile teille ei makseta palkkaa omakuvien ottamisesta vaan työn teosta!!!
Laadukkaimpia ovat työpaikan vessassa otetut peili-selfiet.
Stories Highlightsissa kansiollinen omakuvia nimikoituna me myself and i :----D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset joilla lapset on viikko-viikkovuoroissa isällä/äidillä, ja jauhetaan raskaasta yh-arjesta ja kun ei lasten takia pääse tekemään asiaa x eikä asiaa y, kun ei ole sitä ydinperhettä.
Niin paitsi kun on se viikko kun lapset eivät ole kotona, niin ollaan baareissa, harrastamassa, uuden poikkiksen/tyttiksen kans pussailemassa, keikoilla, festareilla, ulkomailla jne jne jne.
Samaan aikaan ydinperheessä koitetaan sovitella työvuoroja, harrastuksia, lasten harrastuksia sun muita ja pysyä järjissään, eikä tehdä yhdessä puolison kanssa taatusti mitään noista "yh-vanhempien" jutuista.
Ja muut viikko-viikko-"yh:t" käy komppailemassa kuinka on tosiaan raskasta.
Joo, olen katkera. Olen käynyt baarissa kerran vuonna 2014, festareilla ennen lasten syntymistä, kampaajallakin viimeksi neljä vuotta sitten, kotimaan tai ulkomaan reissulla puolison kanssa ei kertaakaan eikä sille pussailullekkaan aina näytä aika riittävän :D Mutta aina jos puolella sanallakaan mainitsee ettei oikein omaa aikaa ole, niin viikko-viikko-"yh:t" iskee kiinni niinku sika limppuun. Sellaiset totaaliyh:t taas eivät useinkaan valita, ainakaan julkisesti eivätkä todellakaan syyllistä omaa aikaa kaipaavaa äitiä.
Minua ärsyttää tällaiset avautumiset missä kitistään kitisemisen ilosta, mutta ei tehdä mitään että tilanne jotenkin korjaantuisi. Hommaa stna lastenvahti äläkä ruikuta!
Tai hankkikaa omat asunnot ja lapset viikko-viikko, jos se on sitä mitä kadehdit.
Äiti-ihmiset jotka jakavat päivityksiä Viikonloppu juhlimisesta uuden miesystävän kanssA