Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Vierailija
09.03.2020 |

Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?

Kommentit (1164)

Vierailija
121/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissa korostetaan omaa ylemmyyttä henkisesti.

Vierailija
122/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tämmönen vene, rahaa on ni ostettiin viel ökyomakotitalo. Köyhät kyykkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten ammattiryhmien haukkujat, esim lähihoitajan työtä arvostelevat

Vierailija
124/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tulee pätemään/aukomaan päätä minun laittaman päivityksen kommentteihin tai vaikka profiilikuvan alle, laittaa nauruhymiön outoon kohtaan jne., jatkuvat omakuvat, varsinkin kuvat omasta naamasta (useampi viikossa), oman elämän feikkaaminen luksukseksi, tykkäysten kerjääminen, liian henkilökohtaisten päivitysten teko (jos joskus avautuu, ei niin paha, mutta liian usein on liian usein) jne.

Vierailija
125/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👩‍❤️‍💋‍👨 2010

💍2012

🐕 2013

🏡 2015

👰 2017

👶 2019

Vierailija
126/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin tämmönen vene, rahaa on ni ostettiin viel ökyomakotitalo. Köyhät kyykkyyn.

Ts. Pankki omistaa ja on helkutisti lainaa.

Vierailija
127/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, näitä lukiessa muistan hyvinkin, miksi koko Facebook/Insta ja Twitter jäivät ensikokemusteni jälkeen pois.

Minua ei rehellisesti sanoen kiinnostanut, mitä tuttavat (ja ne ikävät puolitutut, jotka piti kohteliaisuuden vuoksi hyväksyä kavereiksi) edes tekivät 24h. Joiltakin puuttuu kyky analysoida postauksiaan siltä kannalta, että onko niissä mitään järkeä tai kiinnostusarvoa edes julkaista.

Juuri sellaista itsekehua (tykätkää mun naamastani jonka filtteröin ja jossa olen omasta mielestäni onnistunut!!!) tai turhaa (syötiin takapihan terassilla karjalanpiirakkaa), perheen kehumista (Meidän Jonne sai kokeesta 10-, oooh! Tiian joukkue lähtee Amsterdamiin!), tavallisten asioiden jakamista (Ollaan hotellissa X! Ollaan Koh Samuilla! Mies kehui mua kauniix! Syötiin sushia jonka ite väänsin! Ostin silkkihuivin! Kävin kosmetologilla hoidossa!) ja niitä tekosyvällisiä mietelauseita (”Pieru haisee paskalle” - oon tosi syvällinen, hei!) tai paasaavaa kannanottoa yhteiskunnallisiin asioihin (Olen Hyvä Ihminen). Ja ne eläinkuvat, joissa ollaan jonkun lonttonaamaisen koiran kanssa halikaulaa tai lapsikuvat, jotka annetaan ilman kritiikkiä amerikkalaisen somejätin/pedareiden ikuiseen hallintaan ilman lapsen omaa (aikuista) mielipidettä.

Sitten joku sukulaistäti peukuttaa myötätunnosta. Ja sekös hivelee postaaja-parkaa tässä elämässä. Sain peukun!

Kun huomasi, millaisten idareiden kanssa on tekemisissä, alkoi ahdistaa ja ärsyttää. Enää ei edes kiinnosta tavata heitä. Miten pinnallisia ja yksinkertaisia tuttavia minulla onkaan :-(

Vierailija
128/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset kopioidut kiertoviestit missä pyydetään kommentoimaan jotain "testataan kuinka hyvin fb kaverit tuntee mut", "kirjoita minua kuvaava biisi", "missä tapasimme ekan kerran" huomionhaku. En vastaa vaik lähtisin kavereista sen takia.

Vierailija
129/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka jakaa pelkkiä perhetapahtumia tai että on jossain keikalla tai tapahtumassa tai ulkomailla ja ryhmäselfie. Joskus pelkkä selfie. Enemmän kiinnostaisi miltä siellä keikalla tai tapahtumassa näyttää kuin näiden osallistujien joka kuvassa samannäköiset naamat. Mua kiinnostaisi myös lukea pohtivia päivityksiä tai ainakin joskus saada joku mielipide johonkin asiaan näiltä ihmisiltä, mutta ei. Pelkkiä tylsiä tapahtumia ja selfiet näistä.

Vierailija
130/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista mielenterveysongelmista avautuminen. 

Myötähäpeän kun näen avautumisia.

Varsinkin kun moniongelmainen esiintyy asiantuntijana.

Esimerkki puuteripinkki. 

Pitkiä sepustuksia terapioista ja se mikä on ristiriitaista, vaikeista asioista kertoo kuin nauttisi tilanteesta.

Muutenki ristiriitainen persoona näiden mt ongelmien kanssa.

Vierailija
131/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää tällaiset somepostailijat:

-joka päivä selfie, joskus jopa useampi

-joka päivä selfie, joskus jopa useampi, ihmiseltä joka on 150kg. Tätä sitten lihavat kamut hehkuttaa kauniiksi ja upeaksi naiseksi.

-posekuvien laittelijat, aina persaus pystyssä tai tissit töröllä. Kuvien ainoa tarkoitus on viestiä muille, että katsokaa, kuin upea olen, ihailkaa ihailkaa ihailkaa!!!

-opettajat, jotka jokaikisen (!) kesäloman/lomanX alussa muistuttavat somekavereitaan jotenkin epäsuorasti siitä, että heilläpä alkaa tässä kolme kertaa niin pitkä loma kuin teillä muilla muurahaisilla

-ihmiset joilla on jokin sairaus ja koko some on lähes pelkkää sitä sairautta

-lähemmät tuttavat, jotka kommaa/tykkää kokoajan muiden postauksista, muttei _koskaan_ minun. Eika selkeä antipatian tai kateuden merkki

-ihmiset (julkimot), joiden elämä on koko ajan pelkkää juhlaa. Hyvä erimerkki S. Siepponen.

Eiköhän sen selfien saa laittaa minkäpainoinen tahansa. Ja oikeat ystävät tuskin vain lämpimikseen ketään kehuvat.

Itseäni ei ärsytä lapsi- tai eläinpostaukset tai muut jotka olennaisesti kuuluu tyypin elämään, kunhan niitä ei tule jatkuvalla syötöllä, tyyliin päivittäin. Enemmän ärsyttää huomionhaku, tyhjänpäiväiset söin, siivosin, kävin salilla -postit. Ja ne Arvaa mitä tapahtui...enpäs kerrokaan jutut.

Vierailija
132/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vaivaannuttaa henkilökohtaiset avautumiset. Sitten kun kommentoijat yrittävät auttaa, niin kirjoittaja teilaa kaikkien neuvot ja vinkit ja jatkaa itsesääliään. Kamalaa luettavaa.

Vierailija
133/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun persoonallisuudeltaan häilyvä tyyppi taas jakaa sadannetta kertaa pohdintojaan ja mainostaa, minkälainen persoona nyt tällä hetkellä on. Ennen oli taiteilija, sijoittaja, markkinoija, poliitikko ja nyt rock. On löytänyt itsensä useita kertoja ihmisenä ja jakaa taas kaikille sitä samaa.

Surullista. Tuntuu pahalta seurata henkistä pahoinvointia.

Vierailija
134/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä kasvua, valaistumista ja vastaavaa hehkuttavat postaukset, joilla pönkitetään omaa paremmuutta #kiitollinensiunattuonnellinen

Vierailija
135/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset joilla lapset on viikko-viikkovuoroissa isällä/äidillä, ja jauhetaan raskaasta yh-arjesta ja kun ei lasten takia pääse tekemään asiaa x eikä asiaa y, kun ei ole sitä ydinperhettä.

Niin paitsi kun on se viikko kun lapset eivät ole kotona, niin ollaan baareissa, harrastamassa, uuden poikkiksen/tyttiksen kans pussailemassa, keikoilla, festareilla, ulkomailla jne jne jne.

Samaan aikaan ydinperheessä koitetaan sovitella työvuoroja, harrastuksia, lasten harrastuksia sun muita ja pysyä järjissään, eikä tehdä yhdessä puolison kanssa taatusti mitään noista "yh-vanhempien" jutuista.

Ja muut viikko-viikko-"yh:t" käy komppailemassa kuinka on tosiaan raskasta. 

Joo, olen katkera. Olen käynyt baarissa kerran vuonna 2014, festareilla ennen lasten syntymistä, kampaajallakin viimeksi neljä vuotta sitten, kotimaan tai ulkomaan reissulla puolison kanssa ei kertaakaan eikä sille pussailullekkaan aina näytä aika riittävän :D Mutta aina jos puolella sanallakaan mainitsee ettei oikein omaa aikaa ole, niin viikko-viikko-"yh:t" iskee kiinni niinku sika limppuun. Sellaiset totaaliyh:t taas eivät useinkaan valita, ainakaan julkisesti eivätkä todellakaan syyllistä omaa aikaa kaipaavaa äitiä. 

Tällaisia parisuhdearkiavautumisia lukiessa olen joka kerta onnellinen sinkkuvanhemmuudesta, vaikkei minulla läheskään kahta viikkoa kuukaudessa omaa aikaa olekaan.

Vierailija
136/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka laittavat aina paikkapäivityksen, kun ovat Espanjassa, Kalpalinnassa tai Singaporessa.

Koska eihän matkustelua ole olemassa, ellei sitä somessa jaa muille.

Vierailija
137/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hehkutuksen niiin ihanasta rakkaudesta. ... vuoden päästä taas, mitä nyt kohde vaihtui

Tämä. Tosin pisteitä täytyy antaa että näitä hehkutuksia voi ilmeisesti kohteenmukaisesti muuttaa aina sävyltään hieman erilaisiksi.

Kaveripiirissäni on tällainen tapaus. Toiselle vaimolle (ensimmäinen oli ennen aktiivista someaikaa) jaettiin somessa perinteisiä rakkaudentunnustuksia ja omistettiin rakkauslauluja/lyyrikoit. Seuraavalle viljeltiin pusipusi musmus ihkudaadaata lukemattomilla emojeilla höystettynä. Nyt viimeisimmälle tulee tuntojen syväluotausta tyylillä "vain kerran elämässään voi ihminen kohdata tällaisen rakkauden" ymv. Tunteet lienevät aitoja, vaikka rakkaus aina oman aikansa jälkeen on vaihtanut kohdetta. Ja instatililtä on kätevä aina siivota vanhan suhteen pussailukuvat ja sitten päästä postaamaan puhtaalta pöydältä uusia.

Vierailija
138/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniset (myötähäpeä) ja sit ilmoitukset someen perheenlisäyksestä esim. näin; "meitä on tos talvella sit kolme". Miksi ei voi vaan sanoa suorana olevansa RASKAANA tai että me saamme lapsen/vauvan?

Vierailija
139/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden puolesta sympatioiden kalastelu.

Ihan kauhee päivä, en varmaan saa unta ollenkaan.

Ja kun kysyt yv että mitä on tapahtunut onko kaikki ok, niin selviää että päivittäjän kaveri on tyyliin saanut potkut. Öö..

Vierailija
140/1164 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekäyntiin liittyvä on ollut tähän mennessä ehkä vaivaannuttavin. Liikaa informaatiota, sanotaanko näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän