Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikin kuvat. Ketään ei vitsiäkää kiinnosta sun hurttas kuvat viikottain stoorissa tai feedissä.
Paitsi jos se on kissa <3
Totta. Koirat ovat vaan noloja. Kissat sitävastoin ovat poikkeuksetta jumalan yläpuolella.
En mä tiedä. Ihmiset jotka tykkää vain tietyistä eläimistä ei ole oikeasti eläinrakkaita tai empaattisia. Yleensä sellaiset ihmiset hankkivat koiran, mutta näköjään sellaisia kissaihmisiäkin riittää. On noloa sanoa viattomia eläimiä noloiksi, kun ei oma kapasiteetti riitä oikein mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolompaa kuin mikään päivitys ovat ihmiset, jotka ensi tapaamisella ylpeinä ilmoittavat, etteivät ole somessa. Vaikka asiaa ei kysyisi eikä sanoisi somesta mitään.
Yhdelle tyypille kommentoin asiaa vain "aha", ja hän sanoi: "Onpa virkistävää kun yleensä ihmiset alkaa vaatia, että mun pitäisi olla Facebookissa!"
Aistin kuitenkin pettymystä, hän varmaan tykkää siitä kun kaverit inttävät tuosta ja hän saa puolustaa sitä miten uniikki on kun ei käytä jotain suosittua juttua.Ei vaan nolompia ovat somelampaat kuten sinä, joilla ei ole ensimmäistäkään järkevää syytä roikkua siellä, ovat siellä vain koska"kaikki muutkin"ovat siellä. Somessa olemattomuus on todellakin ylpeyden aihe kuten myös se, että on älynnyt poistua sieltä kuten moni fiksu kaverini on tehnyt, näillä ihmisillä kun on se oma oikea elämä eikä tarvitse kytätä muita ja muiden vääriä päivityksen aiheita somessa. Kaverisi on uniikki kun ei ole liittynyt lampaisiin.
No itse kyllä pidän yhteyttä somen kautta ihmisiin joihin en arkielämässä törmää, kuten vanhempiini ja veljiini, jotka asuvat eri kaupungissa kuin minä. Riittääkö syyksi? Vaikka eipä kenenkään tarvitse somen käyttöä sulle perustella.
Se, että ei tee jotain suosittua, ei tee ihmisestä fiksua.
Eikä se, että tekee jotain suosittua, tee ihmisestä tyhmää.
Myös tämmöinen foorumi voidaan laskea someksi, riippuen määritelmästä. Mitä sitten teet täällä, onko sulla ainuttakaan järkevää syytä roikkua täällä haukkumassa muita lampaiksi? Varmaan keksisit jotain parempaakin tekemistä.
Vähän ontuva tekosyy somessa roikkumiseen tuo yhtedenpito. Uskon, että sinulla on puhelin, vieläpä älysellainen, jolla voit oikein hyvin pitää yhteyksiä vanhempiisi ja veljiisi ilman, että sinun tarvitsee kärsiä"kavereidesi"vääristä päivitysaiheista. Se on vähän kuin rusinat pullsta, eikö niin?
Se, että ei tee jotain suosittua ei välttämättä tee ihmisestä fiksua, jos se suosittu asia on jotain fiksua mitä se harvemmin tosin on.
Mutta se, että ei tee jotain typerää ja lammasmaista kuten somettaminen, todellakin tekee ihmisestä paitsi fiksun niin myös uniikin.
Ja se, että tekee jotain suosittua valitettavan usein tekee ihmisestä todella tyhmän kuten somettaminen ja toisena esimerkkinä vaikkapa karppaus.
Ja jos some on sinulle vain muka yheydenpitämistä veljiisi ja vanhempiisi niin miksi et poista niitä"kavereitasi"jotka postaavat niitä vääriä aiheita sinne niin ei tarvitsisi täällä netissä siitä purnata.
Minusta FB:n kautta on kätevämpi pitää yhteyttä kuin soittamalla. On nopeampi kirjoittaa asiat, ja jokainen lukee ne silloin kun on aikaa.
Eiköhän se ole minun oma asiani, miten pidän oman perheeni kanssa yhteyttä. Sinä et kuulu perheeseeni, joten mielipiteelläsi ei ole väliä.
Ja totta kai kaikki syyt ovat sun mielestä "ontuvia", niinpä niin. Ensin haukut ettei ihmiset vastaa, ja sitten kun vastaa niin et hyväksy vastausta.
Sen takiahan somessa ollaan, että pidetään yhteyttä ihmisiin. Istu itse puhelimessa kaikki päivät jos haluat.
Maailmassa on muuten 7 miljardia ihmistä ja suurin osa heistä ei ole somessa, joten eipä se perin uniikkia ole.[/quoteNo ei varmasti Pohjois-Korealainen, Intian slummissa asuva tai Somalialainen ole somesta kuullutkaan, mutta kuinkas moni ensimmäisen maailman valtioissa asuva on somessa? veikkaan, että 95% eli kyllä se todellakin on uniikkia olla kuulumatta siihen.
Minkäs takia et voi kirjoitella perheellesi whatsappin kautta? siellä voi myös lähettää kuvia ja jakaa linkkejä, sitä kautta voit pitää yhteyttä myös muihin kavereihisi eikä tarvitse kestää"kavereiden"vääriä päivitysaiheita.
Ja mitenkäs pidit yhteyksiä ennen somea? Kirjekyyhyäkö käytitte jos se yhteyden pitäminen kerran muka on niin vaikeaa ilman someja?
WhatsApp ON somekanava. Eli mielestäsi mun pitäisi käyttää yhtä somea toisen sijasta. Voi elämä.
Joopa joo 95 %, suurin osa vanhuksista ei ole somessa, ei myöskään pienet lapset, joten varmasti on pienempi määrä. Ja edelleenkin OLET ITSE SOMESSA. Ihailet siis muiden päätöstä jäädä pois, muttet itse tee samoin. Aika ristiriitaista.
Tämä keskustelu menee nyt niin typeräksi, etten jaksa enää jankata kanssasi. Et voi määrätä, millä tavalla saan pitää yhteyttä omaan perheeseeni. Tai ketä mun pitäisi poistaa kavereistani. Tai mitään muutakaan.
Jos et itse keksi muuta tekemistä kuin riidellä vauva.fi:ssä, sinulla ei ole varaa sanoa yhtään mitään kellekään.
Whatsapp ei ole somekanava vaan viestintäsovellus ja vaikka se olisikin somekanava niin se on täysin erilainen kuin fb, jos ei olisi niin näissä ketjuissa puhuttaisiin vääränlaisista whatsapp-päivityksistä. Tuskimpa joudut whatsappissa katselemaan jatkuvaa tulvaa"kaveridesi"vääränlaisista kuvista ja lukemaan vääriä päiviyksen aiheita ja et varsinkaan joudu lukemaan muiden kommentteja.
En voi toki määrätä mitä teet somessa, ihmettelen vain että mitä vittua siellä teet ja miksi sinulla ei ole kanttia poistaa kavereistasi noita väärien päivitysten tekijöita eikä ole edes kanttia sanoa heille niistä päin naama, täällä puhut kuitenkin seläntakana kuin työpaikan juoruämmä.
Suurin osa vanhuksista ja lapsista ei ole somessa kuten suurimmalla osalla lapsista ja vanhuksista ei ole myöskään ajokorttia eli vertauksesi on typerä. Ihme kun et sanonut, että suurin osa kehitysvammaisista ja kuolleista ei ole somessa.
Hyvä on, valistan sua vielä yhden kommentin verran.
Ensinnäkin some tarkoittaa kaikkea sosiaalista mediaa, myös WhatsAppia ja Snapchattiä. Se että se on sovellus, ei muuta mitään. Myös Facebook ja Instagram ovat sovelluksia, jos niitä käyttää tabletissa ja kännykässä. Instaan ei edes pysty lisäämään kuvia ilman kännykkää.
Sitä paitsi tämäkin sivu voidaan laskea sosiaaliseksi mediaksi, riippuen määritelmästä.
Sanoit 95 % kaikista. Liioittele ensi kerralla vähemmän, niin ei tarvitse alkaa saivarrella ajokorteista ja mistä lienee.
Tässä keskustelussa täytyy olla kymmeniä ihmisiä, en tiedä miksi hyökkäsit juuri minun kimppuuni. Olen tehnyt pari kommenttia, mutta en kaikkia kymmeniä sivuja, niin kuin tunnut luulevan. Annahan jo olla ja mene tekemään jotain mikä ei suututa sinua noin paljon.[/quote
Whatsapp ei ole some, whatsapp on sama kuin messenger ja vastaavat viestittelyohjelmat. Enkä hyökännyt juuri sinun kimppuusi vaan kysmymykset 1 ja 2 oli kohdistettu joka ikiselle tähän ketjuun vastanneelle. Kysymys 1: mitä vittua sinä siellä somessa teet? kysymys 2: miksi et poista kavereistasi noita"vääriä päiviyksiä"tekeviä jos siellä somessa on muka pakko roikkua?
Kysymys 1: Mitä SINÄ teet tässä ketjussa?
Kysymys 2: Miksi kukaan on sulle selityksen velkaa?Vastaa ensin itse.
1. Tulin lukemaan miten noloja somen käyttäjät ovat 2. Siksi, että en luulisi sinun olevan massalammas ja nolo seläntakana puhuva pelkuri ja juoruämmä, tämän todistat parhaiten joko poistumalla somesta tai poistamalla kaverisi, jotka tekevät ärsyttäviä päivityksiä tai vähintään huomauttamalla heille asiasta pontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks tuttu joka on ottanut asiakseen jakaa tietoa terapia käynneistään. Pitkät stooryt puhuu hymyillen etukameralleen, ihailevalla ilmeellä, lähes rakastuneena katsoo kuvajaistaan. Vähän hidastetulla tempolla kertoo yksityiskohtaisesti terapiakäynnin läpi. Näitä tuntitolkulla puhuu storyissä. Miten hän sai diagnoosin ja toisen diagnoosin ja kolmannen ja neljännen. Mieliaiheina myös, olen hyvä äiti kun annoin lapseni pois. Jankkaa vuodesta toiseen samaa kehää, kehuja ja huomioita kerjäten. Yritän ymmärtää ja tarjota kuulevaa korvaa, mutta persoonallisuus muuttuu tällä naisella useammin kuin keskustelun aiheet. Mikäli insta tai fb jutuista en ole käynyt tyykkämässä, hän laittaa viestiä ja muistuttaa että menen katsomaan. Jos sanon että näin kyllä, hän kuittaa että sä et tykännyt! Vaivaannuttaa useampikin julkaisu näistä.
Mä taisin just tunnistaa tämän! Jakaa nyt näitä terapiaharjoituksia muille just tänään storyissä. Esiintyy vähän ku olis itse psykologi. Ei jumantsukka! P u u t e r i p i n k k i
Tiedän mitä tarkoitat! Huomiohutsu pahimmasta päästä. Ei prkl, käänsi tämä karanteeninkin itseensä. Tajutkaa viddu millaista mun elämä on 4ever! Ne storyt, pelkkää itserakkautta. Eipä hei ole mania menossa, myynyt makkarinsa sisustuksen lähes kokonaan vekka.
pure idiocy!
Hei te helvetin whatsapp ja miksi olet facessa - jankkaajat, voitteko lopettaa ja kaikki muut pliis ignooratkaa heidät.
Nelikymppinen tuttuni tekee jatkuvasti testejä, joiden tuloksina on aina miten kukaan ei tiedä mitä kaikkea hän on kokenut mutta kuinka hän silti on aivan uskomattoman hieno ihminen. Tekee myös välillä uhkauksia miten poistuu fbstä tai että "kaipaisiko edes kukaan jos poistuisin somesta" huomionkalastelua.
Noloja ovat mieheni sukulaisnaisen päivitykset, joissa hän julkaisee kuvia lapsenlapsistaan, vaikka omat lapset ovatkin sen kieltäneet. Käyttää aina myös älytöntä filtteriä, viiskymppisellä on yhtä sileä iho kun puolivuotiaalla lapsenlapsella. Muutenkin niskavillat nousee pystyyn kun näkee mitä juttuja vanhemmat/isovanhemmat kertoo lapsista! Kyllä lapsilla pitää olla oikeus siihen ettei heidän asioita levitellä satojen tuttujen nähtäville.
Yks tuttuni kuuluu tähän poikien äidit-ryhmään. Hänen ihanat poikansa ovat mm. aiheuttaneet vesivahingon, mutta hei pojat on poikia!
Tällä hetkellä some on erityisen raskas paikka kun siellä joko mainostetaan mitä kaikkea upeaa on tullu tehtyä muiden avustamiseksi, levitetään disinformaatiota tai jankataan samoja hamstrausjuttuja.
Niin suomalainen ajettelutapa kaikilla että huhhuh :D
Joku on onnellinen, iloinen, hyvällä tuulella, jotain positiivista jne... Niin se ärsyttää ja vaivaannuttaa, miksi? Koska ei se ole hyvästä, kun jollain menee hyvin, kun minulla ei. Ainakaan sillä hetkellä.
Miksi me ollaan aina niin negatiivisia, eikä osata olla iloisia toisten onnellisuudesta vaikka se joskus olisikin feikattua? Ajatelkaa sitäkin, kun se toisen postaus tuntuu feikatulta onnellisuudelta, niin voi se olla ihan aitoa. Meidän suomalaiseen tapaamme kuuluu vain ajatella, että mikään positiivisuus ei voi olla aitoa :D
Ihmiset, jotka leuhkivat jossain vauva-palstalla ja muilla keskustelufoorumeilla, etteivät ole somessa.
Tiedoksenne, myös Keskustelupalstat, foorumit ja lehtien kommenttiosiot ovat somea.
Suomalaisissa en ole tätä vielä nähnyt, mutta jotkut amerikkalaiset ovat jakaneet joukkotapahtumista kuvia tekstillä "resistance". Ihan kuin korona häviäisi jollain mielenosoituksilla. Erittäin noiloa.
Vierailija kirjoitti:
Joku on onnellinen, iloinen, hyvällä tuulella, jotain positiivista jne... Niin se ärsyttää ja vaivaannuttaa, miksi? Koska ei se ole hyvästä, kun jollain menee hyvin, kun minulla ei. Ainakaan sillä hetkellä.
Miksi me ollaan aina niin negatiivisia, eikä osata olla iloisia toisten onnellisuudesta vaikka se joskus olisikin feikattua? Ajatelkaa sitäkin, kun se toisen postaus tuntuu feikatulta onnellisuudelta, niin voi se olla ihan aitoa. Meidän suomalaiseen tapaamme kuuluu vain ajatella, että mikään positiivisuus ei voi olla aitoa :D
Feikkaaminen on ärsyttävää, koska se on turhaa. Kaikki aikuiset ymmärtävät, ettei jokainen päivä ole koko elämän kokoinen elämys, ja että arkipäivät ovat välillä raskaita. Toki jatkuva valittaminen ja negatiivisuuskin on ärsyttävää, mutta olisi kiva jos joku hehkuttaja kerrankin sanoisi että tänään meni huonosti. Se saisi positiiviset kirjoitukset näyttämään aidommilta.
Vierailija kirjoitti:
En toivottanut kaverille hyvää syntymäpäivää, koska se tuntuu tyhjältä jos ei ole mitään muuta sanomista.
Kaverilta tuli seuraavana päivänä vihainen viesti, että mikset onnitellut, enkö pidä häntä ystävänä, nyt näytän todellisen karvani jne. Sitten poisti kavereista.
Olin ihan tyrmistynyt, en itse istu laskemassa hyvää syntymäpäivää-viestejä ja lopeta sen perusteella ystävyyttä. Ei me kyllä mitään kovin läheisiä oltukaan.
Laiskempi kaveri ei edes toivota, kirjoittaa vaan
HBD
Aggressiivisuus. Erityisesti sellaisissa asioissa, jotka ovat ihan omaa syytä.
"PRKL näitä sakkoja! En mä tajunnut että siinä oli 80 km rajoitus! V**n poliisisiat ratsioineen. Varokaa vaan muutkin!"
Vierailija kirjoitti:
Turpa kii vöyhääjä, suomalaiset on maailman onnellisin kansa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006446173.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks tuttu joka on ottanut asiakseen jakaa tietoa terapia käynneistään. Pitkät stooryt puhuu hymyillen etukameralleen, ihailevalla ilmeellä, lähes rakastuneena katsoo kuvajaistaan. Vähän hidastetulla tempolla kertoo yksityiskohtaisesti terapiakäynnin läpi. Näitä tuntitolkulla puhuu storyissä. Miten hän sai diagnoosin ja toisen diagnoosin ja kolmannen ja neljännen. Mieliaiheina myös, olen hyvä äiti kun annoin lapseni pois. Jankkaa vuodesta toiseen samaa kehää, kehuja ja huomioita kerjäten. Yritän ymmärtää ja tarjota kuulevaa korvaa, mutta persoonallisuus muuttuu tällä naisella useammin kuin keskustelun aiheet. Mikäli insta tai fb jutuista en ole käynyt tyykkämässä, hän laittaa viestiä ja muistuttaa että menen katsomaan. Jos sanon että näin kyllä, hän kuittaa että sä et tykännyt! Vaivaannuttaa useampikin julkaisu näistä.
Mä taisin just tunnistaa tämän! Jakaa nyt näitä terapiaharjoituksia muille just tänään storyissä. Esiintyy vähän ku olis itse psykologi. Ei jumantsukka! P u u t e r i p i n k k i
Tiedän mitä tarkoitat! Huomiohutsu pahimmasta päästä. Ei prkl, käänsi tämä karanteeninkin itseensä. Tajutkaa viddu millaista mun elämä on 4ever! Ne storyt, pelkkää itserakkautta. Eipä hei ole mania menossa, myynyt makkarinsa sisustuksen lähes kokonaan vekka.
pure idiocy!
Onko tässä kyseessä sama henkilö, joka avautuu täällä aina äidistään? Jos on niin onpas tehnyt elämästään hienomman näköistä kuin mitä se oikeasti on.
Takapuolikuvat. En vaan tajua...
Eräs sairaalloisen huomionhakuinen ex-naapuri(nelikymppinen fitness-lähiömamma) teki säännöllisesti facebook-tilillään "siivouspäiviä". Tyyliin: "Elämässäni tapahtuu kokoajan kaikkea hupsua ja jännää ja olen niin kiireinen, hektinen ja suosittu, ettei kaikille ihmisille vaan yksinkertaisesti riitä aikaa. Jos et tykkää tai kommentoi postauksiini, en halua roikuttaa sinua turhaan fb-kavereissani. Aika taas siivota taas kaverilistaa!"
Ja näitä kaverilistan r unkkauksia tapahtui pari kertaa kuussa, enkä ollut pahoillani kun erään siivouspäivän jälkeen "kaveri" oli poistanut minutkin listaltaan. :) Lähinnä huumoriarvon takia jaksoin katsella tätä tyyppiä. Jakoi aivan KAIKEN elämästään, lasten ripulitauteja ja viikoittain vaihtuvien mieskuvioiden noloja riitoja myöten. Terveisiä vaan Vantaan Hiekkaharjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turpa kii vöyhääjä, suomalaiset on maailman onnellisin kansa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006446173.html
Suomalaiset on maailman onnellisin kansa, mitä tulee infastruktuuriin ja siihen että asiat toimii, tulee vettä hanasta ja on lämpöä kodissa jne, mutta jos mennään henkiselle puolelle eli onnellisuuteen ja asenteisiin, vaaka alkaa painua nopeasti sinne negatiivisen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja Poikien äidit loistaa taas... Fbryhmässä ehdotetaan kalsarikännejä heti poikkeutilanteen alkuun, on niin rankkaa kun koulu/harrastukset pois ja lapset kotona. Miksi hitossa tehdä monta lasta ellei heitä kestä tarvittaessa 24/7 ?? Tyttöä yritetty, vaikka miten koitetaan pullikoida vastaan, sanon ma.
Itse en myöskään juo alkoholia lasteni seurassa, saati jotain kalsarikännejä.
Nopsaan oli korjattu että eihän tämä tarkoita alkoholin juomista kotioloissa :D Mun mielestä kalsarikännit tarkottaa juuri sitä, tapahtumalle olisi voinut keksiä toisen nimen jos näin ei ole...
"Kävin näyttävästi ja kuvia postaillen ruokaravintolassa Koronan aikaan ja suutuin kun joku kyseenalaisti sen. Tallasin pipoa maahan, puolustelin itseäni nolosti ja epäloogisesti, estin kommentoineet ja lopulta koko postaukseni. Sitten poistin vielä koko sovelluksen. Siitäs saitte! Mikä ei ole kielletty se on sallittu kele!"
Vierailija kirjoitti:
Hei te helvetin whatsapp ja miksi olet facessa - jankkaajat, voitteko lopettaa ja kaikki muut pliis ignooratkaa heidät.
Nelikymppinen tuttuni tekee jatkuvasti testejä, joiden tuloksina on aina miten kukaan ei tiedä mitä kaikkea hän on kokenut mutta kuinka hän silti on aivan uskomattoman hieno ihminen. Tekee myös välillä uhkauksia miten poistuu fbstä tai että "kaipaisiko edes kukaan jos poistuisin somesta" huomionkalastelua.
Noloja ovat mieheni sukulaisnaisen päivitykset, joissa hän julkaisee kuvia lapsenlapsistaan, vaikka omat lapset ovatkin sen kieltäneet. Käyttää aina myös älytöntä filtteriä, viiskymppisellä on yhtä sileä iho kun puolivuotiaalla lapsenlapsella. Muutenkin niskavillat nousee pystyyn kun näkee mitä juttuja vanhemmat/isovanhemmat kertoo lapsista! Kyllä lapsilla pitää olla oikeus siihen ettei heidän asioita levitellä satojen tuttujen nähtäville.
Yks tuttuni kuuluu tähän poikien äidit-ryhmään. Hänen ihanat poikansa ovat mm. aiheuttaneet vesivahingon, mutta hei pojat on poikia!
Tällä hetkellä some on erityisen raskas paikka kun siellä joko mainostetaan mitä kaikkea upeaa on tullu tehtyä muiden avustamiseksi, levitetään disinformaatiota tai jankataan samoja hamstrausjuttuja.
No kylläpäs tuo poikien äidit haittaa kovasti elämääsi. Vituttaako sinua kun et saanut itse poikaa? Kaikki haluavat pojan joten ymmärrän sinua. Kiinassa tyttösikiöitä abortoidaan tästä syystä ja Venäjän Tsaarin vaimoa pidettiin huonona vaimona jos ei synnyttänyt poikaa.
Ja miksi et poista noita isovanhempia kavereistasi jos et halua lukea juttuja heidän lapsenlapsistaan? Siinähän sinä voit osaltasi auttaa noiden lasten oikeuksien toteutumista näyttämällä esimerkkiä.
Ukko37 kirjoitti:
Ihmiset, jotka leuhkivat jossain vauva-palstalla ja muilla keskustelufoorumeilla, etteivät ole somessa.
Tiedoksenne, myös Keskustelupalstat, foorumit ja lehtien kommenttiosiot ovat somea.
Eivät ole, täällä ei olla omalla nimella saati naamalla eikä tänne kukaan pävittele omia kuviaan. Tämä on keskustelupalsta.
Ja kysymys sinullekkin kuuluu, että mitä vittua sinä siellä somessa teet? Olisitko siellä jos"kaikki"muut eivät siellä olisi?
Matkustin ulkomaille ja suutuin kun mua arvosteltiin siitä mutta hei sit tajusinkin seuraavana päivänä miten oon ollut tyhmä.
Joo, oot edelleen nähtävästi.