Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Millaiset somepäivitykset ovat vaivaannuttavimpia?
Kommentit (1164)
"Meidän perheessä on sitten hirveä mahatauti, tulee tavaraa molemmista päistä!"
Jotkut menevät vielä yksityiskohtiin, joita en viitsi tähän kirjoittaa. Riittäisi se että sanoo mahatauti, ihmiset osaavat kyllä kuvitella loput jos haluavat.
Sikarikkaiden julkkisten "voi voi kun täällä mun 10 miljoonan dollarin kartanossa on tylsää nyt kun mun personal trainer ei voi tulla mun kotisalille mua treenaamaan :( uimaope ja hierojakin on karanteenissa niin mitä mä nyt muka teen mun kylpylällä :( ja siis vähänx mälsää kun mun talkkarikaan ei tullu enää töihin, kuka nyt hoitaa mun tenniskenttää??? en voi pelaa ees tennistä nyyh :( mun filippiiniläinen siivooja ja kokki on onneks täällä vielä ku ne asuu mun vierastalossa. ja sit mun pitäis vielä maksaa noille muille palkkaa vaikkei ne ees tuu töihin, siis on tää rankkaa. mut hei me ollaan koko maapallo ihan samassa veneessä!! kaikki ihmiset on samanarvoisia :) lauletaan yhdessä john lennonin imaginee ja rukoillaan niin kyllä se tästä vielä iloks muuttuu, tsemppiä kaikki!! :)" -koronapäivitykset.
Mulle ei tule nykyään kovin pahoja vastaan mutta nämä kiertävät copypastetut "katsotaas kuinka moni ystävä on niiiiiiin läheinen että jaksaa copypasteta tän omalle seinälleen, laittaa mulle hymiön jossa vihreä nalle syö suklaapatukkaa" jne. ärsyttää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humblebragging (nöyrä kerskailu?). Eli toitotetaan miten annettiin kodittomille jotain tavaraa/ruokaa, matkustettiin Afrikkaan rakentamaan kaivoja, autettiin vanhus tien yli... tiedätte mitä tarkoitan. Sitten se yritetään maskeerata sellaisella ”Minulle tuli niiiiin hyvä mieli, tehkää tekin jotain auttaaksenne!1!1!1 :):)”
Tuollaisista ihmisistä tulee niin teennäinen kuva.
Kiitos, juuri tätä tarkoitin kaikella LinkdIn-paskalla (kts. Aiempi viesti: "kaikki LinkedIn-paska")
Tämä osasto kukkii Twitterissä. Tärkeintä on brändätä itseään jeesuksen kaltaisena pyyttettömänä sankarina, ei suinkaan kehoittaa kanssaihmisiä olemaan yhtä mahtavia jeesustelijoita: "Kassalla mummulla oli rahat loppu, maksoin hänen kahvipakettinsa. Hei jengi pidetään toisistamme parempaa huolta. Ihan oikeesti.. *nyt mua alkaa itkettämään itteenikin*"
Nää some”vaikuttajat” jotka ulisee nyt kun niiden palkat on nollilla kun kukaan ei tilaa mainospostausta tuotteesta x tai pääse Koronan vuoksi matkalle tekemään postausta.
Vinkki; ehkä se blogi/insta pitäisi kääntää siihen suuntaan mikä vetää nyt...
Ketään ei todellakaan enää kiinnosta joku hei ostin valkeita kukkia ja oon kuvannut niitä blogiini seitsemästä suunnasta -päivitykset. Tai että tää tuorepuuro on vaan niin hyvää banaanin kanssa -instakuvat.
Ihmettelen miten helposti noilla jutuilla tehdään rahaa muka.
Itseään mainostavat tyypit, joilla on mainosjargon hallussa.
"Olen dynaaminen visionääri. Aina voi tehdä kaiken paremmin ja antaa 110 prosenttia. Rakastan haasteita, innovoin ja jalkautan hullujakin ideoita. En poimi low-hanging fruitseja, vaan haen aina parasta. Puhun 10 kieltä ja olen asunut 5 eri maassa. Olen maailmankansalainen, jonka juuret ovat Suomessa ja siivet levällään maailmalle..."
ja niin edelleen ja niin edelleen. Kysymys kuuluu, mikä tämän tyypin ammattiosaaminen oikeasti on. Jotkut vain kehuvat itseään ilman mitään konkreettista.
Ryhmissä tosikot, jotka valittavat jokaisesta vitsistä. Ei niinkään ne loukkaantujat, vaan ne joita ei naurata.
"Olipas huono."
"Ei sovi tähän ryhmään."
"Hah hah, olipas hauskaa."
"Olen nähnyt tämän jo kymmenessä muussa ryhmässä."
Voisko antaa toisten nauraa, jos vitsi on ihan harmiton?
Nää tyypit kirjoitti:
Yks tuttu mimmi jakaa tyyliin kerran viikossa kuvan baarista muutaman kaverin kanssa, jossa aina kuvatekstinä ”Nää tyypit!” tai ”Parhaimmat ihmiset!”
Mikäs siinä, mutta kun ne ”nää tyypit” ja ne parhaimmat ihmiset on lähes viikon välein ihan eri tyypit, eli se ”kaveripiiri” vaihtuu tyyliin viikon välein. Elämänhallinnassa on ongelmia ja valehtelee ihan hirveesti, myös itselleen joten ei tarvii ottaa ikinä itteensä niskasta kiinni ja muuttaa omaa käyttäytymistään, kun se vika on aina muissa ja jos kysyt, että minnekäs ne yhdet tyypit hävis, kun eikös ne ollu hetki sitten parhaita, niin sina vastaa, että ne puhu paskaa selän takana ja oli epäluotettavia. Lapsikin vielä on, mutta onneks enemmän isällään.
öö...mitäpä jos hankkisit oman elämän?
Vierailija kirjoitti:
Itseään mainostavat tyypit, joilla on mainosjargon hallussa.
"Olen dynaaminen visionääri. Aina voi tehdä kaiken paremmin ja antaa 110 prosenttia. Rakastan haasteita, innovoin ja jalkautan hullujakin ideoita. En poimi low-hanging fruitseja, vaan haen aina parasta. Puhun 10 kieltä ja olen asunut 5 eri maassa. Olen maailmankansalainen, jonka juuret ovat Suomessa ja siivet levällään maailmalle..."
ja niin edelleen ja niin edelleen. Kysymys kuuluu, mikä tämän tyypin ammattiosaaminen oikeasti on. Jotkut vain kehuvat itseään ilman mitään konkreettista.
Tunnen yhden tällaisen miehen, joka kehuu itseään minkä ehtii, mutta todellisuudessa osaaminen on huonoa ja pintapuolista. "Jack of all trades, master of none" kuvaa miestä hyvin. Ja se kielitaito on sitä, että osaa sanoa 10 kielellä "yksi kalja, kiitos".
Keski-ikäisen sukulaisen känniset herutuskuvat. Kerran ehdin nähdä alastonkuvankin, vei kirkkaasti voiton tässä kategoriassa.
Minusta on ihanaa kun ihmiset ovat erilaisia ja postaavat eri asioita. Muutama asia on saanut minut miettimään "hiljennä" nappulan käyttöä. Ne ovat olleet ne kaverit, jotka lähes päivittäin postaavat omasta naamastaan kuvan tai ainakin juuri niinä päivinä, kun facebookissa käyn pari kertaa viikossa. Olispa niissä kuvissa esim. se paikka mihin ovat menossa ja jossakin kulmassa oma naama, mutta kun on pelkkä oma naama, niin se on vähän tylsää. Mutta olen kuitenkin koittanut kasvattaa toleranssia näihin. Lisäksi toinen on se kun joku postaa biisejä jatkuvalla syötöllä. Kohtuudella kaikkea.
Postaa biisejä jatkuvalla syötöllä eli n. kolme biisiä kahdessa viikossa. Ärsyttävää.
Vegaani kaveri kirjoittaa jatkuvasti päivityksiä veganismista. Vähän väliä on joku haaste, kokeile vegaaniutta kuukauden ajan, kerron ruokavinkkejä. Nyt tuli vegaanijäätelö kauppoihin. Vegaanimeemejä, jotka ovat varmaan toisille vegaaneille hauskoja.
Ihan hyväntahtoinen ihminen, mutta kyllä tuohon kyllästyy, kun veganismi tuntuu olevan se koko identiteetti. En ole tainnut kertaakaan tehdä postauksia jostain "maukkaimmat lihat"-tyylisestä.
Vierailija kirjoitti:
Postaa biisejä jatkuvalla syötöllä eli n. kolme biisiä kahdessa viikossa. Ärsyttävää.
Siis omia biisejä vai muiden?
Jos omia, niin aika tyrkkyä. Jos ei, niin toi on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani kaveri kirjoittaa jatkuvasti päivityksiä veganismista. Vähän väliä on joku haaste, kokeile vegaaniutta kuukauden ajan, kerron ruokavinkkejä. Nyt tuli vegaanijäätelö kauppoihin. Vegaanimeemejä, jotka ovat varmaan toisille vegaaneille hauskoja.
Ihan hyväntahtoinen ihminen, mutta kyllä tuohon kyllästyy, kun veganismi tuntuu olevan se koko identiteetti. En ole tainnut kertaakaan tehdä postauksia jostain "maukkaimmat lihat"-tyylisestä.
Nyt kun jäin miettimään asiaa, niin veljeni kyllä postaa usein grillauskuvia ja ravintola-annoksia, joissa on paljon lihaa. Ehkä se on sitten sama asia kuin vegaanikaverinkin postaus? Niihin ei kuitenkaan sisälly ajatusta että kaikkien muidenkin pitäisi syödä paljon lihaa.
-sama
Tuubavideoiden jakospämmi. Enkä nyt tarkoita sellaista paineetonta videon tai pari jakamista johon kiinnostuneet voi tarttua omaa tahtiaan jos/kun huvittaa. Tarkoitan tässä niitä tyyppejä, jotka nopealla syötöllä postaa jakoon 20 videota putkeen, ja heti perään tulee: "Joko katsoitte?" "@Nyymi, tykkäsitkö?" "Mitä mieltä olet?" No sitä mieltä, että linkkasit minulle juuri monen tunnin edestä katsottavaa jonka ääreen en ikinä itsenäisesti hakeutuisi, ja että olet näin laittanut minut ikävään asemaan jossa vaikutan vähintäänkin tylyltä roistolta jos en anna sinun sanella miten käytän koko h******n päiväni.
Aiheutti jättimäistä myötähäpeää, kun eräs morsian oli antanut puhelimensa kaasoille (joita oli monta..) häidensä ajaksi haltuun ja nämä kaasot päivittivät häistä koko ajan morsiamen instagram storyyn. Siis ihan koko ajan. Hääpäivän aamusta häiden jälkeiseen aamuun, ok hääyö jäi onneksi välistä, heh.. Pakko sanoa, että olisin mielummin kyllä ollut niissä instan kautta nähdyissä häissä, niissä oli jotenkin mukavampi tunnelma - ah... niin ihanan feikkiä :)
Sydänhymiöhali kirjoitti:
Pienet, ärsyttävät, pomppivat Gif-animaatiot kommenteissa. Onko pakko laittaa semmoinen, jos ei ole mitään sanottavaa oikeasti. Keski-iän ylittäneet harrastavat näitä. Kun niitä pomppivia sydämiä ja koiranpentuja on satamäärin, alkaa käydä mielessä poistuminen somesta kokonaan.
On ihan pakko laittaa. Lapsenlapsieni kuvien alle etenkin niitä laitan ja jos se sua häiritsee niin mene muualle.
Yks tuttu ei julkaise mitään muuta, kuin hirveitä säälin ja huomionkeräys postauksia. Ja kaikki päivitykset alkaa aina että ”tuskin kukaan tätä edes jaksaa lukea tai en varmaan taaskaan saa yhtään tykkäystä, kun eihän nää minun jutut kuitenkaan ketään kiinnosta, mutta kirjoitan nyt kuitenkin...
Sit tulee joku sivun mittainen kirjoitus siitä, kun on taas ollut niin köyhä ja masentunut, että ei oo enää mitään ruokaa ja pitäis käydä kaupassa, mutta ei viitsi enää lähteä, kun eihän siellä oo kuitenkaan mitään niitä tuotteita enää jäljellä mitä haluaisi, kun kello on jo niin paljon kun ei oo saanut koko päivänä itseään liikkeelle. Sit kun ei voi käydä kaupasta ruokaa pitää hakea kotipizzasta pizza, koska muiden pizzerioiden pizzoja ei tietenkään voi syödä ja tottakai siinä pizzasakin oli vahingossa tomaattia, vaikka tilasi sen ilman ja ”tietenkin tää tapahtuu aina mulle, kun maailmalla on jotain mua vastaa”. Sit jos kukaan ei kommentoi sitä postausta, niin kommentoi vielä itsesäälissä sinne itse, että eipä taas tietenkään ketään kiinnosta tää mun elämä, tai ihan turhaanhan mä taas tänäkin kirjoitin, kun ei kai kukaan oo edes tätä lukenut. Oli pakko lopettaa sen postaustesi seuraaminen, kun oikeesti lähes joka päivä tuli tuollainen ankeudessa rypevä säälinkalastelu ”teinipostaus” ja tää tyyppi on jo kuitenkin 40v. nainen.