HoidonTarpeessa' 05~Heinäkuun pino ;)
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=FF7F00]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=CD6600]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=FF7F00]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00] Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06.[/color]
[color=CD6600]Marikukka83
Minä 22 ja mies 31
Pohjoisen ihmisiä ollaan
Vauva haaveena 05/04
Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005
3x inssi negaa
syksyllä luvassa ivf [/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600] miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Tampereelta olen kotoisin.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.
Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]
[color=FF7F00]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=CD6600]R-B
Mina 34, mies 30
asustellaan Helsinki
yritysta 05/06
Hoitoja, ei vielä [/color]
[color=FF7F00] SanniAnniina
minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.
Pillerit jätetty 04/04.
Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.
Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin
pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]
[color=CD6600]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FF7F00]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD6600]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset:
- Tervetulotoivotukset uusille palstailijoille: Amalialle,
Marikukalle, Metelle, Moolille ja R-B:lle
- Plussaonnittelut tokkopalle ja Lillille![/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (65)
Onpas täällä nyt hiljaista, oltiin pudottu jo toiselle sivulle pinomme kanssa. Ajattelin nostaa pinoa ja kertoa lyhyesti omat kuulumiset.
Viimeksi kirjoitellessani hehkuttelin cooliuttani ja nyt sitten voin tunnustaa, että se on mennyt tipotiehensä... oon itsekseni kotosalla, kun mies lähti viikoksi lomareissuun keskisuomeen. Ja kuinka ollakaan, kun mulla oli aikaa miettiä, niin tulin laskeneeksi kp:t ja tajusin, että nythän mennään jo kp25/28! Eikä ole tullut edes tuhruvuotoa, vaikka tässä kierrossa ei ole mitään tukihormonia käytössä... viime kierrossahan mulla alkoi tuhruttelu jo kp24, vaikka käytin lugeja. Rinnat tuntuu piukeilta, ei ollenkaan sellaiset lässähtäneet, niin kuin yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Lämpö oli koholla, 36,9 astetta. Ja kun tarkemmin mietin, niin mulla on ollut sellaista kummallista etovaa oloa pitkin viikkoa, siis niin, että on ollut ikään kuin nälkä, mutta ei ole tehnyt mieli syödä mitään. Helteen piikkiin oon laittanut sen, ja niin pitäis tehdä noille muillekin oireille, mutta kun homma pyörii nyt päässä, niin minkäs teet.
Se täytyy myöntää, että niin pöhkö olin, että aikani kärvisteltyä näitten oireitteni kanssa ryntäsin testaamaan, kun kaappiin oli jäänyt yksi pregent stick. Ei olis pitänyt, koskapa testi ei taida olla sieltä herkimmästä päästä, eikä kyse ollut edes aamupissasta. Nega napsahti, mistä en toki ole ihmeissäni. Ei sitä voinut haamuksikaan tulkitaan sitten millään, joten nyt ei auta muu kuin odottaa. Pitäis keksiä äkkiä jotain mielen täyttävää tekemistä, kun nyt joutaa vähän liiaksi tunnustelemaan kaikkia kropan rasahduksia. Harmittaa, että rupesinkaan tälleen pähkimään, kun tänne asti kiertoa pääsin niin vaivihkaa!
Toivottavasti muut pinomme piinailijat eivät ole näin heikkohermoisia :)
Ja heti kärkeen onnittelut Viiville!!!! Hienoa.
Näin kesällä ei kauheesti tuu roikuttua koneella ja netissä surffailtua joten taitaa mulla kestää tää hiljaiselo vielä jonkin aikaa. Samalla yritän pikkasen unohtaa koko lapsettomuushomman (melko mahdotonta kun clomeja kuiteski nappailen) ja vain nauttia kesälomasta. Kohta lähden reissuun joten ainakaan viikkoon en pääse edes koneelle. Nyt on toisen clomikierron pv 18 menossa ja tossa kp12-14 oli hirvee mahanippailukohtaus johon piti ottaa panadolia, että pysty nukkuun. Jotain siis ilmeisesti tapahtuu vaikken tällekään kierrolle saanu gynelle aikaa kun olivat lomalla... No ei ressata, nyt on loma, katotaan elokuun kiertoon sitä gynelle menoa.
En hirveästi ole nyt perillä muiden hoidokkien tilanteesta mutta pyhästi lupaan joku päivä ottaa itseäni niskasta kiinni ja lukea rauhassa koko pino.
Positiivista tuulta kaikille hoidokeille ja plussajuna asemalle odottamaan meitä!!!
Taalla taas pitkasta aikaa. On ollu tyø- ja lomakiireita, ni en oo tanne ennattanny.
Silmailin kylla tuota listaa lapi, mutta enpa nyt oikein kenellekaan osaa mitaan kommentoida. Kovasti oli taas tati tullu kylailemaan immeisten luokse ja sehan ei oo yhtaan hauskaa.
Viiville tosiaan suuresti onnea matkan varrelle. Tulihan tahankin kuuhun yksi plussauutinen :)
Ja VM:lle piellaan viela peikkuja...
).( Pitas varmaan laskea tuo kp jossain vaiheessa...menkat oli noin kolme viikkoa sitten ja oviksen ois sillon pitanny olla viime viikolla. On tullu vahan motivaatio-ongelmia tahan odotteluun. Kahen vuoden rajapyykkikin jo ylitettiin ja vasta syksylla paastaan kunnolla hoitoihin :(
Mutta ois mulla kysymyskin... Se ovis siis oli viime viikolla. Tarkkaa paivaa en tiia, mutta oletettavasti niihin aikoihin aloin vuotamaan verta. Ei mitenkaan paljon, mutta valkkari on ihan verista. Ei mitaan tuhrua tai ruskeeta. Ja sita on kohta siis ollu jo viikon. Aamulammon mittasin viikonloppuna, joten menkatkaan naa ei oo... Siis tietaiskøhan joku minka hormonin vajaus mulla ny mahollisesti ois?
Laakarissa en viitti juosta ennen ku tahan tulee jotain kipua tai verimaara lisaantyy huomattavasti. Eikøhan ens kierto oo taas " normaali" ...
Vika lomaviikko sitten pyrähti käyntiin. Toin eilen mökiltä tullessani raparperiä ja aamulla keittelin ne kiisseliksi samalla kun sulatin pakastimen. Käytin viimeiset joulukinkun jämät samalla ja sain aikaan tosi maistuvan hernekeiton, Nam!
Kp 26/27-34 menossa. Koko viikonlopun ravasin vessassa, rinnat on niin arat ettei uskalla koskea, iltaisin paleltaa...mutta...negaa näytti viime yönä (aamupissasta). Tosin olin ollut vaan reilu 3 tuntia käymättä vessassa.Heti testin jälkeen vatsaa nippaili menkkamaisesti ja nyt just juilii oikeaa kylkeä.
Mut silti pelottaa...tää on jo toinen clomikierto ja lääkärin ja muiden clomistien mukaan lääkkeen teho vähenee joka kierrolta...Mä en haluaisi joutua ainakaan pistämään...Jotenkin ei ole yhtään raskautunut olo, eli oletan, et menkat alkaa huomenna tai ylihuomenna. Mulla ne alkaa aina yllättäen, ei mitään viiruja paperiin tms. Keskiviikkona pitäis lähteä reissuun, joten mun tuurilla Tädin sinne mukaan...
*tänään melko negatiivinen*
Nonsense
Täällähän on nyt elämää! Hienoa, olin jo huolissani, kun pinossa ei tapahtunut moneen päivään mitään.
Tirppa, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Ihmettelen aina noita eri lääkärien ohjeita, kun mulle meidän lääkäri nimenomaan vannotti, että en saa syödä clomeja ilman seurantaa ja nyt oon kuullu tosi monen nappailevan niitä ihan lääkärin kehotuksesta kaikessa rauhassa ilman, että joka kierrossa ultrattaisiin. Toivotaan, että sun mahanippailut oli just sitä oikeeta lajia :)
Pingu, meilläkin se parin vuoden rajapyykki on ihan kohta ovella ja täytyy kyllä myöntää, että matkaväsymystä on ilmaantunut. Hehkutuksistani huolimatta plussaa ei siis tullut tässäkään kierrossa, vaan tällä kertaa täti kurvasi paikalle epätyypillisesti itsestään mitään etukäteen ilmoittamatta. Yleensähän mulla siis tuhruttaa ainakin pari päivää ennen kunnon vuotoa. Ja sellaisesta keltarauhashormoonin vajauksesta saattaa olla sullakin kyse, olikos sulla lugesteronia tms. käytössäsi?
Nonna, toi oli mulle uutta, että clomien teho vähenisi kierto kierrolta. Ennemminkin olen ymmärtänyt, että ne vaikuttavat vielä takautuvasti ja edellinen hyvä (clomeilla aikaan saatu) kierto vaikuttaa seuraavaan kiertoonkin vielä positiivisesti. Mutta voihan se tosiaan olla, että keho tottuu clomien nappailuun ja alkaa vaatia vaan enemmän ja enemmän. Mutta pidetään peukkuja, että teillä olis nyt tärpännyt. Täti on aina tylsä matkakumppani!
Itsellä alkaa tosiaan eräs käyrä tässä ajan kuluessa kasvaa ja huomaan itsessäni piirteitä, joista en niin välittäisi. Olen tullut tosi ärtyneeksi, erityisesti mua ärsyttää lapsista hössöttävät aikuiset (siis ei lapset), jotka puhuu vaan lapsista. Yks mun hyvä ystäväni on ollut vuoden kotona ekan lapsensa kanssa ja se ei osaa enää muusta puhua. En jaksa oikein soitella sille nyt, kun itsellä on niin tyhjä olo ja tuntuu, ettei meillä ole yhteistä puhuttavaa.
Oon ehkä jossain määrin alkanut antaa periksikin. Aiemmin olen ajatellut koko ajan tulevaisuutta suunnitellessani, että entäpä jos olenkin sitten raskaana tai olen jättänyt tekemättä hankintoja, jotta on sitten rahaa säästössä, kun on lapsia. Nyt olen antanut vaan mennä, on varattu lomamatka ja ostettu mökille kaikkea " pientä kivaa" (mopoja ja muita päristimiä, ei ihan halpaa) - aiemmin en olisi suostunut mistään hinnasta moisiin hömpötyksiin, kun rahaa voisi tarvita sitten äitiyslomalla. Ja laitoin tänään ihan huvikseni työpaikkahakemuksenkin menemään, vaikka aiemmin olen ajatellut siitäkin, että ei kannata vaihtaa, kun kohta kumminkin jään töistä pois. Voi voi, enpä arvannut, mihin joutuisin.
Oon myös vihainen siitä, että toi meidän lapsettomuuden syy on sellainen, että koko maailma ei tunne kuin muutamia tapauksia, joilla on vastaavaa, siis että lapsettomuuden aiheuttajana on sperman erittäin korkea viskositeetti. Ja lääkärit jotenkin vähättelee sitä, vaikka ihan todistetusti tässä on jo pitkään yritetty tuloksetta raskautua. Että yksi saamarin välittäjäaine on sellaista, että sen takia tässä on juostu jo 4 kertaa inseminaatiossa ja syksyllä todennäköisesti jatketaan ivf-hoitoihin! Jos joku olis kiinnostunut tutkimaan moista ilmiötä, niin täällä olis yksi vapaaehtoinen koepariskunta...
Helteet alkaa hellittää, saas nähdä osaako sitä pukeutua enää muuhun kuin shortseihin :) Nyt täytyy ruveta tuijottamaan romanttista komediaa, niitä saa katsella ihan rauhassa, kun mies on matkoilla :)
Nyt on sitten tältä kesältä lomat pidetty, ihmeen kivuttomasti sujui paluu työn ääreen.
Olen yrittäny pitää lomaa myös tästä lapsettomuudesta, mutta ei se oikein onnistu, miten tämän asian voisi muka unohtaa??
EmmaE - pidän peukkuja pystyssä, että saatte hyviä uutisia sieltä testistä!! :)
Lupukselle tsemppiä, kyllä se pikku käärö teillekin tulee!
Nonnalle kans positiivisia ajatuksia! Ja eikös niitä clomeja ainaskin kuus kuukautta saa syödä putkeen? Niin mulle ainakin sanottiin, en tosin syöny kun viis.. Ja sitten tuli järki käteen, turhaan söin, kun ei oltu simppoja ym. tutkittu.
Vm, pahoittelut negasta. :( On se kurjaa ja joka kerran siihen pettyy kun se tädin ryökäle saapuu. Meillä yritystä takana vuos ja 3kk. Huomaan vielä raha-asioissa ajattelvani, että säästetään vauvaa varten.. Itse olen huomannut vältteleväni vauvan saaneita kavereita. Viimeksi eilen sitä pitkän tovin mietin, toisaalta jos siitä tulee paha mieli niin ei kai mun tartte niiden kanssa niin paljoa yhteydessä olla kuin ennen.. Vähän olen alkanut ymmärtää tällä palstalla joskus lukemaani, aluksi ihan oudolta tuntuvaa, juttua " muutaman vuoden tauosta ystävyydessä" . Ei niin että sen kaverille/ystävälle ilmoittais, mutta voihan se elämä vaan tilapäisesti vielä eri suuntaan. Hankala juttu. Ja varmaanhan se pienen lapsen kanssa kotona olo monille tekee just sen, että ei oo muuta puhumista kuin lapsi... Tulipas vuodatettua. :)
Oma napa.. Sain lähetteen verikokeeseen TSjoku ja prolaktiini - en jaksa hakea lappuja. Mitähän mittaa? Ja sen jälkeen pitää varata aika aukiolo ym. tutkimukseen. Semmoinen aukko on tässä koko ajan kasvavassa lapsettomuustiedossa, että entä jos ne torvet onkin tukossa? Mitäs se tarkoittaa? Me siis näillä näkymin joskus syys-lokakuussa päästäis hoitoon..
Ainiin, yks marina vielä. Mun alamaha on tosi kipee, paineen tunnetta ja vihlontaa. Niin kipee että oikeesti välillä älähdän. Heti tietysi yritän liittää sitä kuukautiskiertoon jotenkin, mutta ny kp n. 16, oviskin jo oli niin mikä lie..
Huiskutuksia kaikille hoidokeille!! :)
Heipparallaa kaikille!
Piti tulla kommentoimaan kun olen ollut niin hissuksiin jo jonkin aikaa, mutta niin taitavat olla kaikki muutkin....
Amalia mulla on yksi ystävä jolta on leikattu endometrioosi ja toisella on todella vahva epäily endosta. Mä en silleen osaa kuvitella miltä mahtaa tuntua. Mutta tällä mun toisella ystävällä joka odottaa tutkimuksiin pääsyä on todella kivuliasta vihlontaa munasarjoissa ja hän on joutunut käymään jo ihan lääkärissä ottamassa kipupiikin suoraan lihakseen kun on ollut jo niin tuskaista. Että jos on ollut jo pidempää kivuliasta niin kannattaa hakeutua tutkimuksiin, endon kanssahan kun ei kannata leikkiä. Varsinkin kun sitä ei välttämättä havaita ultrassa.
VM1974 mä varmaan ensimmäisen vuoden ajattelin, että mitä jos silloin tai silloin oon jo raskaana tms. Ja juuri tuosta työpaikan vaihdosta mietin etten viitsi kun jos tärppää jne jne. Meillä tulee nyt syksyllä myös 2vuotta täyteen lapsettomuutta. Uudessa työssä aloitan 7.8. ja toivon että meidän ensimmäinen hoitomme olisi sitten lokakuun kiertoon. En heti alkuun viitsi ottaa sairaslomaan, kun meille kuitenkin tehdään icsi. Mutta sen enempää en halunnut lykätä hoitojen alkua nyt lykkäystä siis 1,5kk. Se tietysti mietityttää mitä sitten saa mahdollisesti niskaan, mutta siinä vaiheessa aion kyllä rehellisesti kertoa, kuinka on yritetty ja toivottu. Lomamatkoja olen kyllä suunnitellut ihan samalla tavalla, koska ne on kuitenkin niin helppoja perua. Rahan käytöstä olen lähinnä säästänyt vain hoitoihin, koska yksityisellä ollaan hoidossa sinne uppoaa sitten rahaa oikein urakalla. Mutta jos lopputulos on oma nyytti niin joka sentti on ollut sen arvoista.
Tuittu tulehan kertomaan kuinka teidän Amerikan matka sujui kunhan kotiudut.
Nonna mikä tilanne siinä sinun kierrossa onko tulluut selvyyttä??? Toivottavasti täti kiertäisi kaikesta huolimatta sinut kaukaa...
Pingu kohta se syksy koittaa ja tulette takaisin Suomeen ja pääsette aloittamaan hoidot. Ootko jo miettinyt mihin suuntaatte hoitoihin? Yksityiselle vai julkiselle?
Toivottavasti saataisiin meidänkin pinoo tässä kesänaikana edes muutama plussa... Mä ainakin odotan pääsyä siihen syksyn plussa-aaltoon....
t. joalin
Hiljaista on näköjään ollut pinossa, taitaa porukka olla kesälomatunnelmissa. Itse vasta odottelen lomaa, vielä viikko töitä :)
Tirpalle vilkutukset!! :)
Pingu: Tosta välivuodosta en kyllä osaa sanoa mitään... voikohan ovis aiheuttaa sitten tiputteluvuotoa?
Nonnalle pahoittelut negasta :(
En oo muuten minäkään kuullut mitään tuosta clomien tehon heikkenemisestä. Toivotaan että teillä tärppäisi näillä " kevyemmillä" hoidoilla!!
VM1974: Pahoittelut negasta myös sinne :(
Täällä on vähän samoja tunnelmia, olen jostain syystä alkanut antamaan periksi. Katse on nyt suunnattu syksyyn ja koulun alkamiseen. Totta kai toivon edelleen raskautta enemmän kun mitään muuta, mutta en jaksa enää elää pelkästään tämän asian ehdoilla. Tekee kyllä hyvää saada jotain muuta ajateltavaa, johan tässä on kohta 1,5 vuotta täynnä tätä odottelua!
Amalia: Torvien tukossaolo johtaa sitten ivf/icsi-hoitoon. Mutta toivotaan että torvet olisivat auki! Aika monella näyttää olevan ivf edessä syksyllä...
Oma napa: Eipä mitään uutta, kp on muistaakseni 5. Tajusin pari päivää sitten että tässähän pitää alkaa kohta taas odottelemaan oviksen tuloa, tässä kierrossa kun on taas mahdollisuus tehdä pas (tai no jos nyt päästäisiin toimenpiteeseen asti). Toivottavasti ovis ei ehdi mennä ennenkun klinikka aukeaa kesätauolta.
Nyt alkaa vaan pelottamaan, että jos kaikki pakastetut alkiot ovat taas monitumaisia (eli ei voida siirtää). Sitten homma vaikeutuu taas. En tiedä olenko vielä valmis antamaan periksi, ja miten sitä sitten osaa jatkaa elämää jos lopullinen tuomio lapsettomuudesta tulee.
No, nyt alkaa menemään ajatukset liian synkiksi! :) kaikille oikein hyvää ja kesäistä viikonloppua!
-Lupus
Juu-u. Niin se vaan on, et kaikki kiva loppuu aikanaan (joskus jopa vähän ennen sitä). Paluu työelämään oli melkein väistämätöntä... Tosin nyt 3 viikkoa olen kesätöissä ja sitten oman alan hommiin. Ens viikolla pitäis mennä allekirjoittamaan työsopimus.
Eipähän ainakaan tarvitse valehdella...nimittäin täti tuli viime perjantaina nimipäivän kunniaksi kylään. Ihme GPS:t silläkin on, kun löysi mut Raumaltakin. Olis nyt luullut, et Olkiluodon ydinvoimalan " säteily" olis jotenkin hämännyt sen tutkaa, mut ei. Ja kipeenä tulikin. Ei oo ihan vähään aikaan tarttenu ekana vuotopäivänä napsia 3x päivässä 400mg buranaa ja 500mg paracetamolia yhdistelmää.Vuotokin oli sen mukaista. Nyt onneksi jo ohi.
Tänää siis kp5/27-34 (clomikierrot 27 ja 29) ja kolmatta kiertoa clomeja napsitaan. Edelleen tuntuu siltä, et turhaan. Kamalat vatsakivut oli viimekin kierrossa oviksesta menkkoihin. Mut poli on kiinni, kesätauolla eikä terveyskeskuslääkäri voi tehdä mitään. Mä vaan pelkään, et tässä käy niin, et kun tää neljä kiertoa on mennyt, ei mitään tuloksia ole ja joudutaan pistoshoitoihin tai vastaaviin.Ja olen ihan varma, et taas välissä hukataan yksi kierto kun lääkärit ei osaa päättää...
No, enivei, tilasin niitä ovistikkuja, jotta voidaan ajoittaa yrityis just oikeisiin päiviin. Toivottavasti niistä on apua. Kauheesti rahaa tähän touhuun joka tapauksessa uppoo. Mun tili on tyhjä koko ajan.
Nonna *tänään vähän valivali-tuulella*
Kummitus taas täällä huhuilee...
Pikainen kertaus, taitaa täällä vielä jokunen ' tuttu' olla joka mut ehkä muistaa? Eli pitkään ja hartaasti on mekin vauvaa tehty ja siirryin tänne ensimmäisten mukana (vuosi sitten??). 2v sitten kesällä mulla oli alkuraskauden km:kin mikä tietysti piti toivoa yllä raskausmahkuista (mutta siis nyt tuomion saamisen jälkeen en tiedä onko noin kuitenkaan tapahtunut). Mulla ollut kierron ja tiputtelun, tuhruttelun ja muun kans ongelmia aina ja iänkaikkisesti. No, nyt on kuitenkin saatu lopullinen tuomio, mikä oli aika tyly joskin jätti onneksi vielä mahdollisuuden omasta biologisesta lapsesta. Mutta suoraan ja ainoaksi vaihtoehdoksi meille tuli/tulee icsi. Olin jo kyllä varautunutkin, että lähinnä helpotti tuo kun nyt tietää mikä on edessä, ja jos tästä nyt oikeasti pääsis itse hoitoihinkin joskus. Meillä on kyllä vielä tutkimuksia sun muita edessä, mutta tämä odottaminen ei tunnu enää missään. Tietyllä lailla olen päässyt yli koko ' vauvakuumeesta' , ja naatiskelen tästä elämästä tällasena kun se nyt on: vielä suhteellisen helppoa ja ' vastuutonta' . :-)
Ketä muita suorilta icsiin siirtyneitä täällä on? Joalin? Onko teille jo tehty hoitoja?
Kaikille tässä viime aikoina plussanneille (olen taan salakavalasti seuraillut teidän kirjotuksia kun niitä on ollut vähän vähemmän...) oikein lämpimät onnittelut !! Ihanaa että näitä onnistumisia on, se antaa itelle voimia taas uskoa siihen että itelläkin voi onnistua! Olkoonkin että tiedostan sen ettei ne ongelmat välttämättä tähän lopu... Anyway.
Hyvää kesän jatkoa kaikille, edelleen jos teitä ei haittaa niin käyn täällä aina silloin tällöin pyörähtämässä??
Oon ollu nyt 4 viikkoo kesälomalla ja kesätunnelmissa, jotenka jääny kirjottelu aika vähälle... Toisaalta kun kesän aikana ei mitään kummempaa täällä päin tapahdu, niin mitäs sitä turhia höpiseen! :)
Mutta nyt töihinpaluun kunniaks (?) ajattelin pikkusen kertoilla kuulumisia, joita on tosi vähän! :D Kesää oon viettäny hulluna rentoutuen ja yrittäny unohtaa kaikki alakuloiset ajatukset! Tossa elokuun lopussa on sitte ivf-suunnittelu, toivon että pääsis jo jotenki edistyyn syyskuun aikana! Saapa nähdä.
Ihan täysin en oo todellakaan ajan tasalla teijän muitten kuulumisista, mutta eiköhän tässä taas jyvälle pääse pikku hiljaa! Lupaan olla hieman aktiivisempi loppukesän! Paitsi että nyt on niin hirveen lämmin ilma, että on pakko lähtee ulkoileen! Halit kaikille palstasiskoille!
Hiljasta on talla palstalla...taitaa kesalomat ja kauniit kelit vetaa ihmisia pois tietskarin aarelta...
Valitusreissulle mie tanne tulin :( kesa on kauneimmillaan ja jokainen pømpøttava vatsa ja lastenvaunu pistaa mielen kiukkuseks ja kateelliseks. Oon meinaan viime aikoina ollu todella kade! Ja katkera. Nyt vaan kovasti odotan Suomea ja hoioihin paasya. Joku kyselikin et minne ollaan meinattu menna. Yksityista oon ajatellu mutta en oo viel paattany et minne. Taytyy tutkia aukioloaikoja ja hintatietoja tarkemmin. Nyt vaan ku sita oottelen, ni arvatkaapa kuka tippuu korkealta mahaplætsin tavoin jos ja kun ne hoidot ei sitten tuotakaan toivottua tulosta...
Mutta tasta kierrosta...tai menneesta... Eli oletetun oviksen jalkeen alko tiputtelemaan verta. Sitten se lakkas pariks paivaks ja sillon ku menkkojen ois suurin piirtein pitanny alkaa, ni alkokin tulemaan pikkasen enemman verta. Heti alkuun oli maha todella kipea. Mut ei menkkamaisesti Tais olla taas joku follikkelimøykky tøkkimassa hermopaita. Se meni ohi ja menkat jatkui normaalin niukkoina. Nyt sitten pitas olla" suuren kivun ja veren" -paiva...kipu tuli, mut verta ei!
Etta voi pistaa vihaks! No eihan joka kierto voi menna " normaalisti" . Mutta enaa muutama kierto ja sitten Suomeen!
Toivottavasti teilla muilla menee hiukan paremmin...
Joku kyseli mun laakityksestakin. En syø mitaan koska hormoniarvot oli ok. Taalla ei oteta mitaan " varmuuden vuoksi" ...ja sekin vahan kiukuttaa...
Ei oo oikeen mun paiva...pitaskøhan menna takas nukkumaan...
).( ensin sen verran, että vihdoin tässä kierrossa tuli taas ovis. Siis nyt oli kaksi kiertoa välissä ettei ollut ovista ollenkaan. Mulla toi ovis on aina hyvin huomattavissa niin tietää kyllä milloin jää kokonaan pois. Ja silloin kun jää kokonaan pois niin on aina sitten tiputtelua oletetun oviksen alusta menkkoihin saakka. Joten Pingu olen kanssasi täysin samaa mieltä, että kiertojen pitäisi olla joka kierrossa normaaleja, kun mä ainakin täällä olen sitten aina ihan ihmeissäni kaikista tiputteluista jne jne ja kun ei sitten tiedä mistä pitää laskea milloin ne menkat oikein ovatkaan alkaneet.
Mä ainakin Mancon muistan (huiskuttaa). Joo me ollaan suoraan menossa icsi:n johtuen miehen heikkolaatuisista siittiöistä. Siis meille on tehty ne alkututkimukset eli molemmista verikokeet, multa kartotettu kierto ja sitten mieheltä tietysti sperma-analyysi (tämä tehty siis 2krt, koska siittiöt saatavat olla 3kk jälkeen parempia tai sitten se vain ¿todistaa¿ niiden heikkouden). Koska mä sain uuden työpaikan niin meidän hoitoon lähtö lykkäänty muutamalla kuukaudella. Mun olisi nyt viime menkkojen aikana pitänyt soittaa VL:n ja varaa lekuriaika, jolloin mut vielä ultrataan ja sitten mietitään se lääkitys mikä olisi sitten alkanut elokuun alussa. Nyt sitten odotan joko seuraavat menkat tai sitä seuraavat ja tovottavasti eka hoito olisi sitten syys-lokakuussa.
Tuupalaiselle ja kaikille muillekin huiskutuksia!!!!
t. joalin
Pitkästä aikaa...
Lomat on tosiaan ohi ja reilun viikon oon jo töissä puurtanut... sekä lisäksi vielä " lapsenteko" -rahaa hillasoilta haettu hikihatussa :I Tosin aika vaihtelevalla menestyksellä.
Ensin onnittelen kaikkia kesänaikana plussanneita!! PALJON ONNEA!!! :)
Heti omaan napaan ku olen niin täpinöissäni...
Maanantaina soittelin väestöliittoon ja sovittiin siitä IVF-aikataulusta; Lauantaina aloittelen sumuttelut ja eka ultra on 9.8.
Kyllä nyt jo jänskättää, oli vielä niin yllättävää että ehdittiinkin jo tähän kiertoon aloittaan nämä hoidot...Ihan syksyyn ei tarvinnutkaan odottaa, vaikka täällä pohjoisessa on kyllä jo hyvin syksyistä (mittari näyttää 10,9 lämpöastetta)
Tänään pitäis käydä apteekissa, hirvittää kyllä se lasku mikä siellä odottaa :(
No mut alan lueskella noita teidän juttuja vähän tarkemmin ja kirjoittelen uudelleen ku pystyn keskittymään!
Vilkutuksia kaikille!!!
-Marikukka-
Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan mitä teille kuuluu, ja taisi olla muutama uusi plussa tullut lisää!
Minä olen vihdoinkin onnellisesti siinä asemassa, että otin tänään elämäni toisen clomin! Saimme miehen kanssa asiat kuntoon, taitaa olla ottanut tieto pco:sta aika koville mulle, vaikken sitä niin aluksi ajatellutkaan. Eli luulen että meidän ongelmat johtui siitä kun stressaannuin lapsettomuus-asioissa.
Meillä ei ole nyt nettiä kotona, mutta katselen nyt miten pääsen tänne käymään...
*vilkutuksia*, jeanel
ja onnea kesäplussanneille vielä:=)
palaan ens viikolla vähän paremmin palstalle (työt alkaa:=) - omassa navassa on IVF:n sumuttelut meneillään, erityisen kiukkuinen sukulainen vierailulla ja ensi tiistaina nollaultra - jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, punktio ja siirto vk33. Saas nähdä, miten käy:=)
Huiskutukset tutuille ja voimia hoitoihin ja piinaan!!
-mooli
Saatiin lomareissu purkkiin ja nyt suunnataan kohti arkista aherrusta. Kaikessa reissaamisessa on se hyvä puoli, että huomaa kuinka sitä nauttiikaan kotona olosta! Tuli kierrettyä puoli Suomea sukua ja ystäviä tapaamassa. Parasta taisi olla ne pitkät yhteiset ajomatkat, joiden aikana tuli jutusteltua paljon miehen kanssa.
En nyt kommentoi muiden kuulumisia kummemmin, kun en tullut avanneeksi wordia ja siksi siis en nyt pysty samalla lunttaamaan mitä teille oikein kuuluukaan.... Kovasti vaan vilkutuksia kaikille. :)
ON Kp 3 menossa, tänään aloitin taas clomikuurin. Viimeisä kertaa ikinä! Ensi viikolla menen nollaultraan ja jutellaan sitten lääkärin kanssa varmaan jotain mukavia menneestä vuodesta. Meidän hoitokiintiö on tullut täyteen henkisesti ja fyysisesti, viimeinen kierto pyörähti siis perjantaina käyntiin. En todellakaan usko että tälläkään kertaa mitään tästä kostuisimme, joten alamme siirtää katsetta eteenpäin. Ehkä adoptioon, ehkä vain yhdessäoloon ja eloon ihan kahdestaan. Tällä hetkellä ovat mielialat varsin harmaat, vaikka pieniä valonpilkahduksiakin välillä löytyy.
Tässä vielä kierron verran täällä seurananne ihmettelen, enkä varmastikaan osaa ihan täysin poissa pysyä senkään jälkeen, mutta minun päiväni hoidokkina ovat kohta luetut.
[b] Listaemon viimeiset päivitykset![/b]
- Laittakaahan tulemaan tietojanne, jos tarvitsette päivityksiä tietoihinne tai haluatte lisätä tietojanne listaan. Muistaakseni joitakin uusia hoidokkeja oli ilmoittautunut porukkaan mukaan(?). Väsäilen vielä kerran pari tuota listaa, mutta sitten siirrän homman jollekulle, joka todella on hoidon tarpeessa ja hoidoissa mukana.
- Ja sitten alkakaahan äänestää keskuudestanne uutta listaemoa. Voin opastaa kyllä vaikka rautakangesta vääntämällä noiden muotoilujen tekemisen, jos joku rohkea vain uskaltautuu tarjoutumaan vapaaehtoiseksi.
-v-
Vapaapäivä ja tän rouvan sisäinen kello herättää klo 7. Piti eilen lähteä kavereiden kanssa ulos baariinkin, mutta kuinkas sitten kävikään; syönnin jälkeen menin " ihan vaan pieneksi hetkeksi" miehen kainaloon sohvalle köllimään. Siihen olin sitten nukahtanut kesken leffan katselun ja heräsin 2.30. Ei mies ollut raaskinut herättää. Jäi sit taas biletykset. Sinänsä hullua, mut aina on jokin mennyt pieleen kun mun on pitänyt lähteä juhlimaan. Niinpä viimeksi olin jossain toukokuun puolessa välissä...säälittävää.
Kp 11/27-34 (clomikierrot 27 ja 29) menossa. Ovista olen tikutellut, mutten oikein löytänyt...ainakaan vielä. Kai se tällä viikolla pitäis alkaa näkyä. Jos ei näy, soittelen heti alkuviikosta polille, josko pääsis syksyn ekalle käynnille jo nyt. Mitä järkeä on syödä clomeja, jos ne ei auta?
Varjokkaalle tsemppihali: Tiedän sun tunteet tasan tarkkaan. Omat mielialat heiluu kuin viisari tuulessa ja tuntuu, et ihan turhaan sekoitan päätäni ja kroppaani näillä hormooneilla kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Miehen kanssa ollaan puhuttu nyt niin, et katsotaan nää kaksi kiertoa clomeja vielä ja sit jutellaan lääkäreiden kanssa ja jos mahdollisuudet on häviävän pienet muilla hoidoilla, lopetetaan koko touhu ja siirrytään adoptiojonoon. Ei musta taida olla tähän vuosikausiksi. Olen jo nyt itkenyt useampana iltana, kun kaveripiiriin alkaa ilmestyä yllätysplussia.
Aika masentuneissa tunnelmissa täällä siis päätetään heinäkuuta. Jotenkin uskoin lääkäreiden vakuutteluihin niin, ettei kesän jälkeen tarttis enää polille palata, mutta niinhän tässä vaan kävi, että vaikka PCO:ta kummempaa vikaa meistä ei löydy, ei me taideta saada luonnollisin menetelmin vauvaa aikaiseksi.
Tästä tuli nyt vähän turhankin omaa napaa, mutta pää on aika tyhjä. Kaikille muillekin vilkutuksia ja tsemppiä!
Nonna
Kesä on vierähtänyt toisaalta todella nopeasti ja toisaalta kiduttavan hitaasti...aina välillä olen vilkuillut palstan kuulumisia, mutta en ole kirjoittanut pitkään aikaan. Ihan perillä en ole muiden kuulumisista, siksi vain oman navan asioita:
Olen yrittänyt suhtautua lapsettomuusasiaan kesän aikana kevyemmin, tosin huonolla menestyksellä ;) Tänään on kp24/28? ja tällä hetkellä tilanne on se, että kesäkuun hoitotauko on ohi ja toissa perjantaina oli 4. inssi Ava-klinikalla. Käytössä oli jälleen clomit ja pregnyl-piikki. Jostain kumman syystä clomit saivat 3 follikkelia kasvamaan inssipäiväksi ja sperma oli pesun jälkeen parantunut uskomattomasti; A+B -siittiöitä oli 100%, kumpaakin tasaisesti puolet määrästä. Nyt siis odottelen " tyynesti" tuleeko meille kaksoset vai kolmoset. Okei, on mulla kaksi jalkaa tukevasti maanpinnalla ja melko varmalta vaihtoehdolta tuntuu, että ei tämä välttämättä onnistu taaskaan.
Sunnuntaina on lääkärin määräämä testipäivä, mutta taidan kyllä ratketa testaushommiin jo perjantaina, sillä viikonloppuna on tulossa yövieraita ja haluan kokeilla ihan omassa rauhassa miten käy. Ennätän vähän surrakin (jos aihetta on) ennen vieraiden tuloa...
Miliko
Tuitulle oikein ihanaa matkaa, vaikka tuleekin nämä toivotukset nyt aika myöhässä :)
Mette: Vastaan nyt Moolin puolesta... mulla hoidot on tehty lyhyen kaavan mukaan, eli sumuja ei ole käytetty. Munasolujen kasvatteluun käytetään pistoksia, clomeilla ei saada tarpeeksi soluja kasvamaan. Saa kysellä lisää, vastailen sen verran mitä osaan :)
Viivi: Loma alkaa kahden viikon ja kolmen päivän päästä :) ja töissä on kyllä todella hiljaista, aika tuntuu menevän ihan liian hitaasti......
Eipä kummempia, kesälomaa odottelen. On kyllä ihanaa kun ei tarvitse piinailla, sen verran rankka kevät on ollut. Tämä pakollinen tauko tekee kyllä hyvää, ehtii vähän ajatella näitä asioita. Jostain syystä on vaan alkanut tulemaan tunne, että me ei onnistuta näissä hoidoissa ikinä... Alkaa pelottamaan jo valmiiksi elokuu ja ne pakastetut alkiot, mitä jos niissä on taas kaikissa vikaa...
No, nyt täytyy lopettaa tämä synkistely ja lähteä töihin! Heilutukset kaikille!!!
-Lupus