Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HoidonTarpeessa' 05~Heinäkuun pino ;)

26.06.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua

asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=CD6600]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00] Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06.[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600] miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Tampereelta olen kotoisin.

Yritys alkoi 10/2004.

Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06.

Toinen inssi 4/06, kolmas inssi 5/06. .[/color]

[color=FF7F00]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin

pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]

[color=CD6600]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FF7F00]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD6600]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Tervetulotoivotukset uusille palstailijoille: Amalialle,

Marikukalle, Metelle, Moolille ja R-B:lle

- Plussaonnittelut tokkopalle ja Lillille![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuorokautta tuli valvottua putkeen jännityksessä, nyt harmittaa aika paljon. Mutta olisihan tämä pitänyt tietää, kun tietää ennakolta, kuinka hyvä onni itsellä onkaan näissä 20-25% todennäköisyyksissä yleensäkin.

Ikäviä ihmisiä ovat , kun eivät anna toisen toteuttaa unelmiaan.

-v-

Vierailija
22/65 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon oli plussanneiden lista kasvanut eli suuren suuret onnittelut kaikille!

Teille muille, jotka hoitojen keskellä edelleen elätte toivottelen kovasti jaksamista ja tietenkin ~~~~plussasäteitä. :)

viivi99:

Kiinnostas kovin, että mihinköhän nuo muut plussanneet ovat menneet, kun en ole bongannut heitä mistään?

Viivi, onnea kovasti plussasta! Luulen, että meidän pinossa moni on plussaillut niin eri aikoihin, että kaikki ovat hajaantuneet vähän minne sattuu. Harmi, että tälle pinolle ei ole ollut mitään omaa jatkopinoa ja nyt sitten ihmiset surffailevat muilla palstoilla tai muissa pinoissa. Tietysti voisi huhuilla joskus ex-vasta-alkajia ja nykyisiä hoidokkeja esim. tuolla plussanneiden lapsettomien puolella. Minä olen itse ollut nyt plussattuani vähemmän aktiivinen netissä kirjoittelija ylipäätään ja alkuraskauden kova pahoinvointi ja oksentelu vieraannutti jo sinällään keskusteluista. Lähinnä noissa marraskuisten pinoissa olen välillä lueskellut ja kirjoitellut.

Omasta voinnista lyhyesti, että kaikki on mennyt sinällään raskauden suhteen hyvin, vaikka tosiaan pahoinvointi pisti fyysisesti tosi koville. Nyt elellään sitten seesteisempää keskiraskauden vaihetta (22 viikkoa pian täynnä).

Voikaahan kaikki hyvin ja nautiskellaan kesästä. :)

Terkuin, ex-palstakamunne Pikmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko vaan...totta se on!!! Olen kyllä hyvä neuvomaan,vaikka itsellä viikkoja jo 9 enkä vieläkään uskalla uskoa.

Minä ainakin olen varovasti käynyt huhuilemassa tuolla plussanneiden lapsettomien helmikuun pinossa. Mikäs sulla olis la? Toivottavasti osuis helmikuulle niin päästäis samaan pinoon. Plussanneilla Hoidon tarpeessa olijoilla vois olla kyllä omakin pino. Mukavampi olis jutustella jo tuttujen kanssa.

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille!!

Vierailija
24/65 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas valmistaudutaan juhlavaan viikonloppuun. Huomenna on kaverin polttarit, joten sen tietää jo etukäteen miten paljon ehtii juoda ennen iltaa. Joskus tuntuu, että jo ihan senkin vuoksi olisi kiva, että tulisi vauvoja, ettei tarvitsisi joka juhlissa käydä. Nyt kun ei ole mitään " pätevää" syytä/esteitä ainaisille juhlille. Niitä kun tällaisessa lapsettomien 30v isossa kaveriporukassa on paljon! Kivojahan juhlat on tietysti, mutta rajansa kaikella. :)

Vielä viikko töitä ja sitten lomaa.. Lähdetään ensin kahdeksi viikoksi matkalle, sitten on kaverin häät ja sen jälkeen menen rentoutumaan Pohjanmaalle. Sitten alkaa se minun virkavapaani ja siirryn uuteen työhön. Ja elokuussa päästään taas piinailemaan. Onpas kiva että on kesä!!!! ON NIIIN ILOINEN OLO!!! Oikein kesää rinnassa..:)

Moolille on pakko kommentoida tuohon makuuhuone-kommenttiin.. Eli meillä on välillä näin aktiivista tuolla kammarin puolella, mutta välillä taas hiljaisempaa. Etenkin jos molemmilla on työstressiä tai on muuten vaan väsynyt. Tämä arkipäivän romantiikka on kyllä aika köyhää..;)

Varjokkaalle ISOT pahoittelut kun ei kummatkaan piinailut tuottaneet tulosta..:( Onpa harmi!! Piristyssäteitä listaemolle!!!

Leimulle myös pahoittelut lääkäriajan siirtymisestä. Ärsyttävää kun tulee tuollaisia viivytyksiä. Ihan kuin tässä ei tosiaan olisi jo odotettu ihan tarpeeksi. Kyllä aika kuitenkin menee nopeasti varsinkin näin kesällä, joten vastaan se aika tulee varmasti lopulta yllättävänkin nopeasti!

Kiva kuulla myös Pikministä!!! Olet jo yli puolessa välissä! Hui! :)

Miten kävi Nonnan piinailujen?

Nyt menen pakkaamaan kamat huomista varten kun on tosi aikainen aamu. Täytyy varmaan taas jossain vaiheessa päivää turvautua Batteryn voimaan..:)

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

-Tuittu-

Vierailija
25/65 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi loma :) Huomenna lähdetään aamulla reissuun ja viikon verran ollaan, ei tosin mihinkään etelän lämpöön, mutta lomalle omasta arjesta kuitenkin.

Kurjaaa Leimu, että teidän aika siirty, mutta niinku Tuittukin sanoi niin äkkiä tämä aika menee varsinkin kesällä. Ja äkkiä tuntuu menevän muutenkin kun taaksepäin ajattelee tätä vauvakuumeilua...

Varjokkaalle rutistus, jospa se toinen kuumeilu tuottaa pian tuloksen... :)

Mä olen Tuittu samoissa ajatuksissa sun kanssa noiden " kissanrisitäisten" kanssa, kivoja ovat, mutta yhtään ei harmittais jos ei jokaiseen tarvitsisi mennä...

Viiville oikein mukavaa odotusaikaa!! =) Muistan silloin kun kirjotit tonne ensikoihin viestin saatuanne miehen tulokset. Ihanaa, että sun masussa kasvaa nyt pikkuinen!!

Lääkäri soitti eilen (miehelle, kun minä olin töissä enkä voinut siellä puhua). Aikoi laittaa lähetteen ensin mulle gynelle ja sitten inssiin " tässä kesän aikana" ja oli sanotut että jos inssi ei onnista niin sitten muihin hoitoihin. Että saa nähdä miten pitkä tie. Vaikka turha kai sitä murehtia etukäteen, kun osaisi mennä päivän kerrallaan... Ja kiva kun asiat etenee kuitenkin.

Tekeeköhän ne mulle jotain tutkimuksia? (mikäs se oli se aukiolotutkimus tms?) Ja onko ne kivuliaita? Kammoan jo ihan tavallista papakoetta... :(

Ainiin, teoriassa mä kai piinailen, kp 29/28, mutta aika perinteiset menkkatuntemukset on ollu pitkin viikkoa. Että eiköhän se täti tiensä tänne löydä... Ei siis yhtään edes polttele testit kaapissa - taino vähän tietysti ;) - mutta jos järkeä yhtään käyttää niin ei.

Missäs mooli??

Vilkutuksia ja mukavia kesäpäiviä kaikille hoidokeille!!

amalia

Vierailija
26/65 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Amalia, kun kaipailit;=) Mukavasti tuntuu teillä asiat rullaavan nyt! Ja eihän sitä tiedä, vaikka plussa pärähtäisi testiin jo ennen! Ihanaa lomaa sinulle:=)

Varjokkaalle iso hali - kyllä sen toisen piinailun TÄYTYY tuottaa positiivista tulosta - pian!!!! ++++++++++säteitä sinne päin kovasti!

Viiville vielä litratolkulla vauvaliimaa:=) Ja Onnea, kun teit " Quierot" !

Terkut vaan kohta jakautuvalle Q:lle, jos satut näkemään! Ja mukavaa kesistä!

Täällä sitkeääkin sitkeämpi sukulainen edelleen budjaa ja maha on kaameen kipeä. Kp 5 mennään. Ensi viikolla gynelle, suunnitellaan sitä elokuun ivfiä.

Vilkutukset Tuitulle ja muille hoidokeille! Aurinkoista viikonloppua*

-mooli

Vierailija
27/65 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja Viiville oikein iso sylillinen! Onpas ihana uutinen, pitkästä aikaa!

Terkkuja, tsemppauksia, peukutuksia ja rutistuksia kaikille, käyn edelleen lueskelemassa kuulumisianne " salaa" , vaikka en ole kirjoitellutkaan. Palstailuani on vähentänyt todella raju pahoinvointi ja oksentelu, jotka alkoivat vkolla6, jatkuen yhä vaan...Muuten kaikki on hyvin, viikolla 16 jo mennään. Nyt jo jaksaa välillä istua koneellakin, ehkä tästä vielä aktivoidun.

Oikein hyvää ja aurinkoista kesää joka iikalle!

myös ex-palstailija Keinuhepo

Vierailija
28/65 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-vasta-alkaja ja silloin tällöin käyn vakoilemassa kuulumisianne edelleen. Ainakin Varjokas ja Tuittu ovat tuttuja - olin jengissä mukana jo silloin ihan alkuvaiheessa.

Paljon on pinossa tapahtunut ja niitä plussiakin on tullut - hitaasti mutta varmasti. Ei voi muuta kuin nostaa hattua teidän jaksamiselle ja hienolle tsemppihengelle. Tästä pinosta oli itsellenikin valtavasti apua aikoinaan. Keep up the good work!

Itse plussasin viime vuoden lopulla clomien avulla ja nyt elellään jo rv 33!! Elokuun loppupuolelle on vielä taaperrettava, mutta aika juoksee kyllä tosi nopeasti. Olen voinut koko ajan tosi hyvin - nyt on vaan sokerit hieman koholla, mutta nekin pysyy kurissa ruokavalion avulla. Kirppu on rauhallista sorttia ja taitaa nukkua parhaillaankin... Töistä jäin viikko sitten kesälomalle ja parin viikon kuluttua alkaa virallisesti äitiysloma.

Uusille plussailijoille (Onnea Viivi!) sen verran, että itse olen vasta-alkajien jälkeen viihtynyt tuolla plussanneiden lapsettomien puolella, oman kuukauden kavereiden joukossa. Siellä ollaan samassa, uudessa ja oudossa tilanteessa yhdessä ja hämmästellään erilaisia asioita porukalla. Odotus-puolella valtaosalla on jo lapsia ja huolenaiheet ja kirjoittelut sen takia vähän eri sfääreistä kuin meillä lapsettomilla odottajilla.

Oikein kaunista kesää ja jaksamista, sekä rutkasti peukkuja teille kaikille Hoidokeille!

t:Klovni, ex-vasta-alkaja

Vierailija
29/65 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Se on nyt sitten tehty. unettoman yön jälkeen irtisanoin itseni tänään ja hain samantien koko irtisanomisajaksi sairaslomaa stressin takia. Mun piti ottaa vaan tää päivä, mut lääkäri oli sitä mieltä, et kun tää clomihoito on meneillään, se kirjoittaa mulle kaksi viikkoa, jotta saan levätä. Mulla kun on se epilepsia, niin ei oteta minkäänlaisia riskejä.

Sain uuden työpaikan, päiväkodin johtajan vakipaikan yksityiseltä puolelta. Kävin kuitenkin viime to erityislastentarhanopettajan paikasta kaupungille haastattelussa ja odotan huomiseen tuloksia ennenkuin vastaan juuta tai jaata yksityiseen. Kuitenkin kävi miten kävi, uusi duuni alkaa 1.8.

Oon nyt 2 viikkoa sairaslomalla ja sovin pomon kanssa, et työsuhde päättyy 31.7., ettei jää katkoja tohon 10 kuukauden työputkeen joka ansiosidonnaiseen vaaditaan. Kuitenkin, jos nyt tulen raskaaksi, voi se jollekin olla syy irtisanomiseen. Toivottavasti ei, mutta koskaan ei tiedä. Mut selusta on nyt turvattu kuitenkin.

Ens yönä aijon sit nukkua oikein kunnolla ja nyt seuraavat 4 viikkoa vaan rentoutua! Olen sen varmasti ton stressirupeaman jälkeen ansainnut. Viime viikolla jouduin jopa vääntämään siitä omistajan kanssa, et kesälläkin lapset tarvii maitoa ruokajuomaksi...olivat sitä mieltä, et vauvoille vaan mehutiivistettä pulloon...että sieppaa tollainen päiväkoti=business -ajattelu. Varmasti saa sosiaalivirasto soiton mun numerostani 1.8.

Mut sit itse aiheeseen...

Moolille pahoittelut negasta. Meillä on kans mietitty toda adoptioasiaa. Tällä hetkellä ollaan sitä mieltä, et mainiosti mahtuis meidän perheeseen yksi sellainenkin lapsi, joka muuten ehkä viettäis lapsuutensa jossain lastenkodissa. Varsinkin kun ton biologisen vääntäminen on niin tuskan takana. Mutta vasta pohditaan. Opettajataustastani johtuen olen sitä mieltä, ettei yli 5vuotiaan adoptoiminen ole kauhean hyvä asia lapsen kannalta. Tarkoitan siis KV-adoptiota. Lapsi ei parissa vuodessa ehdi oppia niin paljon suomea, että saisi ikäryhmänsä kanssa tasavertaiset mahdollisuudet selviytyä koulunkäynnistä ja valmistua toiveammattiinsa. Työkseni juuri opetan suomenkieltä maahanmuuttajalapsille... Mut tää on vaan mun mielipide.

Tokkopa? Joko mä onnittelin sua plussasta? No jos en niin onnea (vielä kerran, jos onnittelin jo)...*sekoilee*

Ja Viivi99:lle kans isot onnitteluhalit plussan johdosta!

Tuittu78: Kaikki keinot on sallittuja ja varsinkin tollaset, jotka tähtää molempien nautintoon ja poistaa pakkopullapanot. Nauttikaa nyt vaan kesästä ja toisistanne, ehkä silläkin voi olla hyviä lopputuloksia. Mulla oli kans kaverin polttarit lauantaina... :)

LeiMu:se näyte pitää olla max. tunnin vanhaa kun ne saa sen...eli jos miehesi haluaa tehdä sen kotona ja matkaa sairaalaan on alle tunti, niin pitäis onnistua.

marikukka83: Meillä tuli kans keväällä huomattua sama asia. Mies oli pari viikkoa Englannissa ja sen jälkeen oltiin vähän aikaa kuin puput. Samoin mun Saksan matkani jälkeen.

Lupukselle kesäterkut! ja onnea opintojen aloitukseen!

Varjokkaalle pahoittelut OKL:n pamppujen huonosta arviointikyvystä. Itse läpäisin seulan aikoinaan, mutta paljon hyviä opettajia on jäänyt ulkopuolelle. Ainakin Helsingissä, jos suorittaa tietyn määrän kasvatustieteen opintoja avoimessa (olikohan Cumun verran), pääsee hakemaan erilliskiintiössä...Ihan vinkkinä vaan.

Pikminille, Keinuhevolle ja Lillille ihanaa masunkasvatteluaikaa. Pikmin, sä varmaan jo tunnet liikkeitäkin eli kaikki sujuu oikein hyvin. Nyt kesällä on ihanaa odottaa, kun ei tartte pukea niin paksusti päälle.Mä tein just laskelmia, et jos nyt tärppää, syntyis maaliskuun lopussa...eli puolivälistä eteenpäin pitäis olla talvitamineissa...ei kivaa.

Klovni75:lle kans onnellista loppuraskautta ja voimia kestää helteet ison masun kanssa.

Amalialle oikein hyvää lomaa. Mulle on tehty toi SGG ja olihan se kivulias, muttei pitkäkestoinen eikä sen jälkeen kun se vekotin oli otettu pois sattunut enää yhtään koko päivänä. Suosittelen kuitenkin ottamaan reilusti särkylääkettä ennen sinne menoa.

(.) kp 12/27 tokaa clomikiertoa menossa. Eilen puuhailtiin ja tänään kans ja nyt mennään jokapäivä taktiikalla ainakin tää viikko niin ei voi johtua yrityksen puutteesta. Viime kierrossa musta tuntui, et myöhästyttiin. Nivuskipuja on ollut vasemmalla puolella enemmän ja tosi tujakoita nippailuja jo pari päivää. Tänään aloitin vitamiinitkin...foolihappoa näytti valmiste sisältävän. Niitä nyt sitten popsin tästä eteenpäin. Ehkä auttaa ton stressin laukeamisen kanssakin.

Joo, eli täällä nyt sitten ihan tosissaan tehdään sitä vauvaa. Mies on ihan ihastunut kaverin kaksosiin, kun sai ekaa kertaa elämässään pitää vauvaa sylissäkin...Ja taitaa hänen vauvakuumeensa vaan siitä lisääntyä.

Nyt meen katsomaan telkkaria. En viitsi mennä vielä nukkumaankaan vaikka edellinen yö jäi niin lyhyeksi, kun sit herään kuitenkin joskus viideltä. Nyt vaan otan iisisti ja lepäilen. Huomenna rannalle!

Nonna *kesälomalainen*

Vierailija
30/65 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä ennen lomalle lähtöä nostella pinoa! Kiitos Nonnalle adoptiokommenteista ja onnea uuteen työpaikkaan - kumman sitten valitsetkin!:=)

Kävin eilen koeputkihedelmöityksen suunnittelussa gynellä - reilu viikon päästä alan " sumuttelemaan" omaa hormonitoimitaa alas ja 1.8. kontrolliultra. Katsotaan, päästäänkö hoitoa viemään loppuun asti...kun mun tuuri on mitä on:=)

Iloista loma-aikaa ja plussasäteitä läjä hoidokeille! ja vilkutukset Amalialle, tuuhan kertomaan kuulumisia!

Mooli suuntaa viikonloppuna 2,5 viikoksi Aasiaan ja yrittää pysyä palstalta = netistä pois!

Voikaa hyvin ja luomuplussailkaa!

-mooli, kp10

Vierailija
31/65 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jostain syystä viitsit/jaksat/haluat päivitellä meikäläisten tietoja, niin mulle voisi laittaa noi hoidot:

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi 06/06 nega (clomit+luget)

1. IVF-yritys 08/06 (sumut, piikit, luget)

Kiitos!!

-mooli, edelleen;=)

p.s. hyvä puoli tässä pienessä masussa (siis ei-vauvamasussa) on, että saapi juoda sidukkaa terdellä vaikka hurumykke! nimi. suuta jo napsaa...:=)

Vierailija
32/65 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moolille mukavaa lomaa!!

Ja onnea tulevaan IVF:n.

Toivottavasti Nonnallakin tärppäisi jo tässä kierrossa.

Hoidokit taitaa olla lomilla ja muissa puuhissa, kun ei täällä ketään näy.

Olen täällä surffaillut joka päivä, kun töissä on niin hiljaista. Kokonaan en tuonne odotuspuolelle uskalla vielä kotiutua.

Mukavaa kesää kaikille hoidokeille!!

-viivi-

Vierailija
33/65 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjokkaalle pahoittelut huonoista uutisista :(

Leimu: Toivotaan että tuo heinäkuun loppu tulee nopeasti! Onneksi näin kesällä on paljon tekemistä, niin aika kuluu nopeampaan...

Nonna: Otahan nyt oikein rennosti että pääset stressistä eroon!!

Moolille onnittelut hoitojen etenemisestä :) ja hyvää matkaa!

Eipä kuulu mitään uutta. Olen kyllä totaalisesti saanut ajatukset pois näistä vauva-asioista. Ihan kun olisi henkisesti lomalla lapsettomuudesta, tekee muuten hyvää :)

Kierto on mennyt sekaisin, nyt ollaan puolessa välissä kiertoa suunnilleen ja on tullut pari päivää vuotoa. Mikä lie, en jaksa siitäkään nyt stressata. Tuskin nyt menkat vielä ainakaan.

Kolme viikkoa töitä ja sitten alkaa loma!

Isot halit kaikille hoidokeille, pää on niin tyhjänä ettei keksi nyt mitään jutusteltavaa :)

-Lupus

Vierailija
34/65 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut viivi? Joko helteet on purrut ja alkuraskauden oireet alkanut? Mulle ainakin nää kuumat kelit alkaa jo olla vähän liikaa... Mutta ei saa valittaa, ihanaa kun on kesä! :D

Mooli se taitaakin jo polskutella vielä kuumemmissa keleissä ja lämpimämmissä vesissä, toivottavasti on onnistunut loma ja rentoudut sopivasti IVF-hoitoa varten!

Viiville vielä piti mainita, että kyllä toi Enskojen pino olis taas aika hyvä ratkaisu sun pulmaan. :) Siellähän ei kellään ole lapsia entuudestaan, joten kaikki pohtii samoja uusia ja ihmeellisiä juttuja. Ja siellä meitä on monta vanhaa tuttua lapsettomuuspuoleltakin: ainakin minä, MiaMik, Tokkis, kristal, fiorella, keinuhepo, osborne, burde, mörötin-81... Tervetuloa taas mukaan, jos haluat!

Ajatelkaapas, noin monta plussannutta tältäkin puolelta, ja monta erilaista tarinaa lapsettomuudesta. Ihan varmasti teillekin jokaiselle se ikioma plussa vielä saadaan!

Positiivisiä plussasäteitä lähettelee+++++++++++++++++++++++++++++++++

-Q-

Vierailija
35/65 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi poissaolevaisuuteni, oon ollut jatkuvasti reissussa ja työkiireissä niin pitkään etten edes muista milloin oon tänne viimeksi kirjoitellut. Nytkin on kiire (kylläkin ihanasti rannalle auringonottoon :) mutta ajattelin tulla pikaisesti tervehtimään ja jättämään puumerkkini pinoon jottette ihan täysin mua unohtaisi! Tänne suuntaan ei siis kuulu mitään uutta, muuta kuin että oon nyt lomalla eikä reissuja ja/tai stressiä pitäisi olla hetkeen luvassa (onkin iso helpotus tän kaikkien aikojen kiireisimmän kevään/alkukesän jälkeen). Heinäkuun lopulla viedään taas uutta simppatestiä tutkittavaksi ja toivottavasti jossain vaiheessa elokuuta päästään etenemään johonkin suuntaan näiden hoitojen kanssa.

Joku täällä totesi olevansa lomalla näistä vauva-asioista ja voin kyllä täysin yhtyä siihen. En oo tosi pitkään aikaan ehtinyt miettimään näitä kuvioita ollenkaan ja nyt kun sitä aikaa sitten vihdoin on, niin ahdistaa välillä tosi pahasti kun vauva-asiat taas palailee mieleen ja samalla myös kaikki siihen liittyvät pelot ym. ahdistuksen aiheet. No, pitää yrittää olla synkistelemättä liikoja ja odotella vaan rauhassa elokuuta, silloinhan täällä se plussa-aalto pyyhkäisee tähän pinoon ja vie toivottavasti koko porukan mennessään odotuspuolelle :) Viiviä olenkin onnitellut jo sähköpostitse, mutta toivotaan että sun perässä seurattais sitten kaikki muutkin *rutistaa vielä kerran lämpimästi (nyt jo entistä) kohtalotoveriaan*

No joo, nyt on pakko kirmata kesälaitumille, mutta kovasti huiskutuksia kaikille ja palataan taas jonain sopivana sadepäivänä päivittelemään kuulumisia!

EmmaE

Vierailija
36/65 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan ja on ollut sellaista häslinkiä ettei ole tosikaan. Mä olen saanut uuden työpaikan ja olen ollut sen tiimoilta nyt ihan muissa maailmoissa. Tänään selvisi, että mulla on siinä 4kk koeaika (mikä on musta aika pitkä???) joten meidän hoitojenalkua siirretään nyt sitten kk tai kahdella. Mä olin kyllä päättänyt että hoitoihin mennään alkuperäisten suunnitelmien mukaan, mutta en halua ottaa riskiä toisaalta työn suhteen. Kyseessä on kyllä vakipaikka, että periaatteessa raskaus ei ole irtisanomisen syy, mutta noin pitkällä koeajalla yritys voi keksiä minkälaisen syyn tahansa ettei työsuhde sitten jatkukaan. Ajattelin niin, että viimeistään lokakuussa olisi sitten ensimmäinen yrityskerta. Itseni kyllä sen verran hyvin tunnen että jos hoidot eivät heti onnistu niin alan taas syyttämään itseäni, miksi piti sitä hoitoa siirtää jne jne.

Meillä ei siis ole enää minkäänmoista yritystä, odotetaan vaan sitä hoitoa alkavaksi. Muutenkin tässä kierrossa jäi ovis tulematta ja nyt sitten mun elimistö korjaa tätä virhettä ja nyt on sitten varmaan edessä sellanen vkon verran tiputtelua ennen tädin todellista saapumista.

Kaikille oikein mukavaa kesän jatkoa ja syksyn odotusta

-joalin

Vierailija
37/65 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä myös täällä, mutta tällä hetkellä pääasiassa nettipimennossa! Ajattelin nyt tulla pikaisesti moikkaamaan teitä ennen rannalle menoa. Ihanaa, että todella moni on pystynyt irrottautumaan lapsettomuusajatuksista. Itsekin olen sitä kovasti yrittänyt, mutta kehonsa tuntee jo liian hyvin, joten se on hieman hankalaa! Yhtään testiä en ole ostanut, joten se päätös on ainakin pitänyt. Hyvästä yrityksestä huolimatta itkuksihan se taas meni kun menkat alkoi, vaikka en todennäköisesti edes ovuloinut tässä kierrossa..

Moolilla alkaa hoidot rullata ihan mukavasti. Kyselen nyt sulta vähän tietoja, kun meillä tuo IVF voi olla edessä jo syksyllä. IVF ymmärtääkseni voidaan tehdä lyhyellä tai pitkällä kaavalla. Onko sulla hoito tuon pitkän kaavan mukaan? Voidaanko munasoluja kasvatella oman kierron mukaan esim. clomeilla, kerätä ne ja siirtää sitten alkio vai ajetaanko aina ensin oma hormonitoiminta alas?

Nonnalle ja Joalinille tsemppiä uuteen työpaikkaan! Kurjia nuo koeajat, mutta mulla koeaika on 6 kk, joten sinä pääset vielä vähällä. Ja onhan se vakipaikka tosi hieno juttu, onpahan työ mihin palata sieltä vauvalomalta =)

Varjokkaalle pahoittelut, kun et päässyt OKL:ään. En tiedä monettako kertaa hait, mutta lohdutuksena, että ei sinne moni ekalla yrittämällä pääse. En minäkään aikanaan päässyt. Oletko lukenut avoimessa kasvatustiedettä? Siitä oli ainakin itselle tosi paljon apua.

Viiville tietenkin hurjan paljon onnea plussan johdosta! Toivottavasti meitä syksyllä olis koko joukko lisää siirtymässä tuonne odottajien puolelle!

Kaikilla nimeltä mainitsemattomille paljon huiskutuksia ja ihania lomapäiviä! Niille jotka vielä töissä pakertavat myös tsemppiä, toivottavasti aurinko paistaa sittenkin kun teillä on loma!

Kesäterveisin Mette

Vierailija
38/65 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jäänyt lomalle ja huomenna suunnataan koneen nokka kohti Yhdysvaltoja jossa ollaan siis kaksi viikkoa. On aivan ihana lähteä!!! Koko kesä on ollut yhtä lentämistä (ja juhlimista) joten kunnon irtiotto kotioloihin tekee mega hyvää!

Kaikille mukavaa kesän jatkoa! Palailen maisemiin heinäkuun vikalla viikolla!!!

Olipa kiva kuulla myös Klovnin kuulumisia!!!

-Tuittu-

Ps. Tänään on kp31/26-35 ja testi on odottamassa huomista aamua. Ajattelin testata ennen matkaa niin ei sitten tarvitse siellä miettiä näitä asioita. Ja ihan pessimistisissä tunnelmissa olen tuloksen suhteen, joten huomenna on siksikin hyvä testata, että saman tien lähdetään sinne reissuun eikä ehdi synkistellä..:) Tulen ilmoittamaan jos käykin ihme, muuten palailen siis parin viikon päästä.

Vierailija
39/65 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

Viiville superhyperonnittelut plussasta! Olipas kirjaimellisesti positiivinen juttu! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. Joko on pahoinvointia ilmaantunut?

En valitettavasti pysty muiden juttuja nyt kommentoimaan, kun en enää muista, mitä olitte kirjoitelleet, kun luin ne läpi jo pari päivää sitten, enkä silloin ehtinyt itse mitään kirjoittaa. Sen muistan, että Tuittu oli lähdössä Ameriikan raitille, eikä ilmoitellut itsestään enää aamulla ennen lähtöä, joten olikos se nyt merkki negasta? Voi voi, olisi se plussa saanut tulla matkaseuraksi!

Omassa navassa on hiljaista. Vielä viikko menkkoihin - en oikein plussaa osaa odottaa, kun ollaan kesätauolla hoidoista ja ne meidän raskautumisen hidasteet ovat yhä ennallaan. Tässä kierrossa en ole syönyt mitään nappeja tai laskenut päiviä - on ollut ihanaa nauttia vaan olosta. Kävimme pari viikkoa lomalla mökillä, eikä sieltä käsin päässyt nettiin, siksi nettitaukoakin. Nyt ei kyllä näillä helteillä jaksa kiinnostua oikein koneen ääressä istumisesta, joten jää siksikin vähemmälle tämä kirjoittelu. Sen verran on helle alkanut minuakin lämmön rakastajaa raastaa, että en oikein osaa nukkua näin kuumalla. Mutta en valita, mieluummin näin kuin pakkasta.

Saataisiinpa tähänkin pinoon yllättäviä kesälahjoja oikein olan takaa, niin olisi sitten vauvaboomi ensi keväänä. Ja jos ei nyt luomusti tärppäile, niin toivotaan, että kesätauon jälkeen hoitojen alettua syystuulet ovatkin sellaisia plussatuulia! Oikein rattoisia kesäpäiviä hoidokeille!

Vierailija
40/65 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin VM:lle vastailemaan, kun huomasin että oli kirjoitellut.

(Käyn täällä joka päivä kurkkimassa edelleen)

Kovin suurta pahoinvointia ei onneksi ole tullut, mutta maanantaina oli kyllä aika kurja olo. Ruoka ei oikein maistunut ja tuntui että kuvottaa. En ole kuitenkaan toistaiseksi oksentanut. Sen olen huomannut, että syödä täytyy vähän väliä. Ehkäpä se sillä sitten pysyisi poissa.

Ruokahaluttomuutta siis on, vaikka nälkä onkin.

Nyt on pari päivää väsyttänytkin aikalailla ja otin eilen ja toissapäivänä torkut, jotta jaksaa illan. =)

Vajaa pari viikkoa vielä, niin nään onko siellä todellakin joku (ja toivottavasti oikeassa paikassa).

Toivottavasti Tuitulla on mukava loma Ameriikassa. =)

Ja saisitte uutta puhtia syksyyn, jollei luomuylläriä ilmaannu sillä välin.

Onkos Lupuksella kiirusta töissä näin heinäkuussa?

Olin ainakin kattovinani, että säkään et ole vielä jäänyt lomalle.

Täällä tarttis kituutta reilu kaks viikkoo ja nyt jo tuntuu, että on ihan tuskaa. Täällä ei tapahdu mitään!!!!

Tänne nukahtaa... huoh..

Varjokkaalle pahoittelut, ettet päässyt OKL:n. =(

Ei kun uutta yritystä sitten seuraavalla kerralla.

Toistaiseksi olen vielä uskaltanut käydä ratsastelemassakin, mutta ei varmaan enää elokuun jälkeen taida onnistua. Tänään pitäs taas tallille suunnata illalla, toivottavasti ei silloin tulisi vettä. Tällä hetkellä näyttää vähän siltä. (sais tulla nyt kun ollaan töissä)

Eipä tässä kummempia.

Huiskutukset kaikille!!

-viivi-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi