Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka ovat velalla hommattuja
He ovat täysin riippuvaisia työpaikoistaan ja nuo omaisuutensa he saavat omakseen ehkä joskus. Talohan ei käytännössä koskaan tule olemaan oma. Mutta esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Lampaille on opetettu, että elämässä täytyy saavuttaa oma asunto/talo, auto ja mielellään veneitä ja muita leluja. Tietenkin lampaan täytyy kuuliaisesti pyöriä oravanpyörässä vanhuuteen asti saadakseen nuo asiat, jotka jokaisen lampaan kuuluu haluta.
Menehän takaisin ylikselle tekemään niitä "bääbää"-lankoja. Voit sitten illalla nukahtaa makaronipussi kainalossa ja kyyneleet silmissä.
Loppujen lopuksi kaikki omistaminen on turhaa, hautaan ei saa mukaan mitään. Ja kuolemaa edeltävinä vanhuusvuosina ei tarvitse mitään kun ei enää jaksa eikä kiinnosta.
Ihmisen parhaina vuosina eniten onnelliset kokemukset liittyvät poikkeuksetta ei-materiaalisiin asioihin. Ja kerta toisensa jälkeen superrikkaat kysyttäessä kertovat että rahalla ei saa onnea - on se kumma kun tavikset eivät sitä usko. Itse en pysty kadehtimaan juuri ketään tai ainakaan rikkaita ihmisiä esim. hienoine autoineen. Jotenkin näen sen tyhjyyden ja toteutumattoman onnellisuuden heissä - heidän pitäisi olla onnellisia mutta he eivät ole ja he itse tietävät sen hyvin. Köyhänä on paljon helpompi olla tyytymätön, on ainakin jokin selitys tai syy, rikas voi syyttää vain itseään, omaa kelvottomuuttaan.
Kyllä mä mielummin käyn töissä ja ajan mun hyvällä ja mukavalla autolla sekä asun omakotitalossa, jota koko ajan itselleni maksan kuin olen työtön ja köyhä puoliryysyläinen.
Kuoleman jälkeen en saa mitään mukaani, mutta miksi en eläisi silti mukavasti?
Mun parhaat hetket veneillessä on kyllä ne reissut ja vaikka tähtitaivaan alla grillatessa sitä itse kalastettua kuhaa.
Edelleen ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mielummin käyn töissä ja ajan mun hyvällä ja mukavalla autolla sekä asun omakotitalossa, jota koko ajan itselleni maksan kuin olen työtön ja köyhä puoliryysyläinen.
Tää on se wanha witsaus, että mielummin itken mersussa, kuin ladassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaille on opetettu, että elämässä täytyy saavuttaa oma asunto/talo, auto ja mielellään veneitä ja muita leluja. Tietenkin lampaan täytyy kuuliaisesti pyöriä oravanpyörässä vanhuuteen asti saadakseen nuo asiat, jotka jokaisen lampaan kuuluu haluta.
Menehän takaisin ylikselle tekemään niitä "bääbää"-lankoja. Voit sitten illalla nukahtaa makaronipussi kainalossa ja kyyneleet silmissä.
Oletko kovinkin rikas? Onko kyyneleet silmissä nukahtaminen hyvinkin tuttua, vai mistä se tuli mieleesi?
Toivon tämän olevan huono provo.
Pääkaupunkiseudulla vuokra on usein lähes yhtä suuri summa kuin lainan lyhennys. Erona, että lainan maksuajan jälkeen: vuokralla asuneella kertynyt 0e omaisuutta, lainaan lyhentäneen omaisuus asunnon sen hetkinen arvo esim. vaikka 300 000e.
Ketjun aloittaja ilmeisesti kuvittelee valtion budjetin tulevan seteleinä seinästä. Me "työstämme riippuvaiset" maksamme sinunkin toimeentulosi. Halveksun asennettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten vaan ap, on omaisuus velalla hankittu mutta maksettu pois myös 10 vuoden aikana. Nyt ei enää velkaa mutta on omaisuutta.
Tämä on käsittämätöntä vassarille.
Miten tämä onnistuu ?
Zinc
Miksei onnistuisi? Työtä on tehty paljon ja myös osattu investoida järkevästi. Ei sen kummempaa tarvinnut, ei edes huippuduunia hyvällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on se wanha witsaus, että mielummin itken mersussa, kuin ladassa.
Toki, mutta en mä itke mun "mersussakaan". Elämä voi oikeasti olla suht huoletonta ja kivaa, vaikka velkaa onkin.
Niinno, on myös meitä joilla on velattomat talot ja autot. 40 vuotiaana taloudellinen riippumattomuus saavutettu. Opiskelua ja töitä se vaatii mutta on myös nautinnollista olla alansa huippuosaaja hyvällä palkalla. Hyvät hommat tuo myös hyviä etuja. Kaikilla ei pää riitä. Niin ja lapsikin on tehty että ei pelkästään työn ehdoilla menty.
Vierailija kirjoitti:
Se mukavuus on suhteellista. Sinä uhraat ison osan ajastasi työntekoon, jotta voit elää vähäisen vapaa-aikasi mielekkäällä tavalla. Ap sen sijaan ehkäpä nautiskelee kiireettömästä arjesta harrastellen, uhraten kaiken aikansa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Heiii!!!!!
Sinähän olet se pelle joka mielellään elää lampaiden rahoilla = vitu n lu us eri, oksettava pa sk a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heiii!!!!!
Sinähän olet se pelle joka mielellään elää lampaiden rahoilla = vitu n lu us eri, oksettava pa sk a.
Saattaa olla, että sinä olet lukija-lammasjoukon mielestä se oksettavampi tapaus.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kovinkin rikas? Onko kyyneleet silmissä nukahtaminen hyvinkin tuttua, vai mistä se tuli mieleesi?
Tätä "lampaat sitä lampaat tätä" terminologiaa käyttää vain yhteiskuntakelvottomat luuserit, jotka kerääntyvät mainitsemalleni sivustolle onanoimaan keskenään. Taustalla on joku syvä katkeruus tavanomaista elämää viettäviä, yhteiskunnalle hyödyllisiä ihmisiä kohtaan.
Olen hyvätuloinen, mutta en rikas. Ehkä joskus voisin katsoa olevani varakas.
Jos milloinkaan, niin nyt, todella uskon että Suomi on hyvin rasist.nen maa.
Jos tässä maassa joku köyhä, työtön ryysyläinen sanoo olevansa kaikesta huolimatta onnellinen, se on aivan perseestä.
Köyhä ei milloinkaan, missään olosuhteissa voi olla, eikä saa olla tyytyväinen ja vielä vähemmän onnellinen vaatimattoman elämämänsä kanssa.
Ymmärrän nyt myös sen, miksi täällä inhotaan ja jopa kutsutaan sonnaksi kaikkea kulttuuria, mikä on erilainen kuin keski-ja hyvätuloisilla suomalasilla.
Myös käsitykseni suomalaisesta sivityksestä ja korkeakoulutuksesta rapautuu kunnolla lukiessani tämän palstan kommentteja, aloituksia ja viestejä.
Tämä palsta on erinomainen esimerkki suomalaisesta "alakulttuurista".
Antaa todella paljon tutkijoille ja toimittajille yms. aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mukavuus on suhteellista. Sinä uhraat ison osan ajastasi työntekoon, jotta voit elää vähäisen vapaa-aikasi mielekkäällä tavalla. Ap sen sijaan ehkäpä nautiskelee kiireettömästä arjesta harrastellen, uhraten kaiken aikansa itseensä.
En mä edes ole väittänyt, että kaikkien mielestä tämä mun, varsin normaali elämäntyyli, olisi mukavaa.
Kyllä mä mielelläni uhraan vapaa-aikaani, jotta voin ajaa turvallisella autolla ja asua sellaisessa talossa kuin haluan. Mun ei myöskään tarvitse elää kädestä suuhun. Minusta se tuo elämään mukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heiii!!!!!
Saattaa olla, että sinä olet lukija-lammasjoukon mielestä se oksettavampi tapaus.
Eri
Buhhahahahahhahahahahhahhhhahahahhhahhaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maksamamme verot vissiin kelpaavat teille paskakasoille, oletan... :D
Mikä koulutus ap:lla on ? eikö se ammatti kiinnosta ? Itseltä tuntuisi vähän turhalta että heittäisi kaikki opiskelut hukkaan ja rupeisi vaan idlaileen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole omaa Suomessa. Ei edes sun lapset.
Olemme vapaita orjia.
Nuo lapsetkin tosiaan viedään jos alat liikaa venkoilemaan. Tulevaisuudessa lapset ovat valtion. Näin heistä saadaan täysin kasvatettua tehtäviinsä.
Tämä aikakausi alkaa YK age nda 21 2030.
Onneksi ei ole lapsia.
Onko siis joku MUU maksanut laskusi ?
Zinc