Olen työtön köyhä puoliryysyläinen, mutta silti koen olevani rikkaampi kuin uusilla autoilla ajelevat ja "omissa" taloissaan asuvat, jotka ovat velalla hommattuja
He ovat täysin riippuvaisia työpaikoistaan ja nuo omaisuutensa he saavat omakseen ehkä joskus. Talohan ei käytännössä koskaan tule olemaan oma. Mutta esittäkää vaan vapaasti rikkaampaa, mulla ei oo velkaa, niin koen olevani rikkaampi.
Kommentit (108)
Niin mut oon ollu köyhä..ja kyllä se välillä ketutti..olin jopa joskus katkera
Ap ..mikä salaisuutesi on?????
Vierailija kirjoitti:
Kuule kultapieni, se laina maksetaan sovitussa ajassa pois ja silloin asunto/talo on ihan oma. Toki sen voi myydä aikaisemminkin ja siitä saa rahaa silti. Autonkin voi ostaa käteisellä jos haluaa, niin itsekin tein.
Huvittaa hitosti nämä jotka luulevat olevansa jotenkin vapaita ja parempia kuin työssäkäyvät vaikka ovat 100% riippuvaisia Kelasta ja yhteiskunnasta.
Kaikkihan me olemme riippuvaisia yhteiskunnasta. Harva nykyisin työssäkäyvä pärjäisi omillaan, jos yhteiskunta romahtaisi. Yhteiskunnassa pidetään huolta kaikista. Tai näin ainakin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo kukin elää niin kuin parhaaksi näkee. MUTTA, tässä on sellainen seikka kuin lauma-ajattelu ja markkinavoimien aivopesu yhdistettynä suomalaiseen lammasteluun. Että jotkut luulevat tarvitsevansa sitä tätä ja tota ja paahtavat oravanpyörässä hankkiakseen niitä. Itsekin tein näin kunnes näin valon ja totesin että olen paljon onnellisempi kun vaihdoin vähemmän stressaavaan työhön ja myin kalliin auton ja nyt ajan tyytyväisenä käteisellä ostetulla 1000e autolla.
Pieni palkkaisessa työssä oleminen on ollut stressaavinta aikaa elämässäni.
Jatkuva huoli rahasta .. ei kiva ;(
Zinc
Jännää, kuinka varmoja moni on tulevasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa pussin päähänsä ja hokee : Olen onnellinen.
Onko
a: onnellinen
b:pussi päässä hokeva sekopää?
Vastaus on
C, Eli Canda
C - onnellinen pussi päässä hokeva sekopää
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kukin elää niin kuin parhaaksi näkee. MUTTA, tässä on sellainen seikka kuin lauma-ajattelu ja markkinavoimien aivopesu yhdistettynä suomalaiseen lammasteluun. Että jotkut luulevat tarvitsevansa sitä tätä ja tota ja paahtavat oravanpyörässä hankkiakseen niitä. Itsekin tein näin kunnes näin valon ja totesin että olen paljon onnellisempi kun vaihdoin vähemmän stressaavaan työhön ja myin kalliin auton ja nyt ajan tyytyväisenä käteisellä ostetulla 1000e autolla.
Zinc
On kurjaa olla materialisti. Kieli pitkällä pakko hankkia kaikkea uutta eikä pysty koskaan olemaan täysin tyytyväinen paitsi hetken. Kunnes taas pakko hankkia jotain.
Sitten viimeisinä hetkinä hirvittävä totuus paljastuu mutta paluuta ei enää ole ja tajuat että kaikki olikin turhuutta ja tuulen tavoittelua. Edessä on vain Tuho ja hammasten kiristely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
On kurjaa olla materialisti. Kieli pitkällä pakko hankkia kaikkea uutta eikä pysty koskaan olemaan täysin tyytyväinen paitsi hetken. Kunnes taas pakko hankkia jotain.
Sitten viimeisinä hetkinä hirvittävä totuus paljastuu mutta paluuta ei enää ole ja tajuat että kaikki olikin turhuutta ja tuulen tavoittelua. Edessä on vain Tuho ja hammasten kiristely.
En minä mitään tavoittele. Ja esim. vene ei ole turhuutta, vaan NAUTINTOA. Nauttia kesäpäivistä ja grillata itse kalastettua kuhaa. Voittaa kerrostaloluukussa "saunomisen" kesähelteillä 100-0.
Eikö ?
Zinc
Sitten kun on kärvistellyt 100 vuotta kerrostaloluukussa, niin voi todeta sen hukkaan heitetyn ajan jälkeen, että olisin voinut sittenkin säästää ja rentoutua merellä tuulenvireen käydessä iholla. Laineiden liplattaessa, sen sijaan, että suutelin kylmää kaljatölkkiä neljän betoniseinän sisällä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on kärvistellyt 100 vuotta kerrostaloluukussa, niin voi todeta sen hukkaan heitetyn ajan jälkeen, että olisin voinut sittenkin säästää ja rentoutua merellä tuulenvireen käydessä iholla. Laineiden liplattaessa, sen sijaan, että suutelin kylmää kaljatölkkiä neljän betoniseinän sisällä.
Zinc
No en tarkoittanut että pitää kärvistellä, ja kyllähän mäkin tykkään hankkia kaikkea kivaa ja tehdä mukavia asioita. Mutta, se ei ole elämäni tarkoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun omat talo ja autot on jo maksettu?
Ei taloa saa Suomessa koskaan omaksi. Maksaminen ei lopu ikinä.
Keneköhän tämä meidän talo sitten on? Ei ole lainaa eli ei ole pankin. Naapuriko tämän sitten omistaa vai miten tämä ap sinun mielestä menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
No en tarkoittanut että pitää kärvistellä, ja kyllähän mäkin tykkään hankkia kaikkea kivaa ja tehdä mukavia asioita. Mutta, se ei ole elämäni tarkoitus!
Mä en tykkää hankkia kaikkea kivaa. Mä en oikeestaan tykkää hankkia mitään.
Ostan vain sitä mitä mä _tarvitsen_.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Sitten viimeisinä hetkinä hirvittävä totuus paljastuu mutta paluuta ei enää ole ja tajuat että kaikki olikin turhuutta ja tuulen tavoittelua. Edessä on vain Tuho ja hammasten kiristely.En minä mitään tavoittele. Ja esim. vene ei ole turhuutta, vaan NAUTINTOA. Nauttia kesäpäivistä ja grillata itse kalastettua kuhaa. Voittaa kerrostaloluukussa "saunomisen" kesähelteillä 100-0.
Eikö ?
Zinc
Heh! Jokainen tietää että veneen omistajan elämän kaksi parasta hetkeä on veneen hankinta ja sen myynti. Ensin unelmoidaan ja sitten kun totuus on paljastunut niin vielä suurempi ilo koittaa kun pääsee paatista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun omat talo ja autot on jo maksettu?
Ei taloa saa Suomessa koskaan omaksi. Maksaminen ei lopu ikinä.
Keneköhän tämä meidän talo sitten on? Ei ole lainaa eli ei ole pankin. Naapuriko tämän sitten omistaa vai miten tämä ap sinun mielestä menee?
Se ei ole vielä ihan sosialistille selvinnyt. Mutta kyllä siitä ainakin puolet pitäisi sossulle kuulua ;)
Se on warma se.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taloa ei saa omaksi? Kiinteistövero, 150€/vuosi, on enää ainoa pakollinen maksu. Toki tykkään maksaa myös sähköstä, vakuutuksesta, nuohouksesta... Miten tämä ei ole oma?
Oma se on sikäli, että kaikki kustannukset ovat sinun vastuullasi hamaan tappiin asti, ja jos haluat myydä niin taas kaivat kuvetta. Osa tekee myydessä valtavia tappioita - jos saa edes kaupaksi. Parin kymmenen vuoden aikana menee aikamoinen läjä rahaa jos talon halua pitää kunnossa.
Omistusasunto ja etenkin omakotitalo on riippakivi.
Olet käsittänyt väärinpäin. Myydessä saa rahnaa. Tuohta. Hynää näppiin kun sen myy.
Ei siinä myyjän tarvitse maksaa, joten tappiota ei voi tehdä, ellei talo ole päässyt lahoamaan purkukuntoon ja joutuu maksamaan purkukustannukset. Silloinkin tontilla on yleensä vähintään muutaman tonnin arvo.
Zinc
Arvonlasku ei tarkoita tappiota, vaan sitä, että saa vain vähemmän räpylään. Kuten jos sinun sosiaalitukiasi lasketaan, niin ei sinulta ole otettu mitään pois, vaan on vain ANNETTU vähemmän.
Tämä on ehkä päivän ääliömäisin kommentti. Se ei ole tällä foorumilla helppo saavutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Sitten viimeisinä hetkinä hirvittävä totuus paljastuu mutta paluuta ei enää ole ja tajuat että kaikki olikin turhuutta ja tuulen tavoittelua. Edessä on vain Tuho ja hammasten kiristely.En minä mitään tavoittele. Ja esim. vene ei ole turhuutta, vaan NAUTINTOA. Nauttia kesäpäivistä ja grillata itse kalastettua kuhaa. Voittaa kerrostaloluukussa "saunomisen" kesähelteillä 100-0.
Eikö ?
Zinc
Heh! Jokainen tietää että veneen omistajan elämän kaksi parasta hetkeä on veneen hankinta ja sen myynti. Ensin unelmoidaan ja sitten kun totuus on paljastunut niin vielä suurempi ilo koittaa kun pääsee paatista eroon.
Ei ne ole oikeita veneilijöitä, vaan ne on ostaneet statussymboliksi purjeveneen. Tai sitten ehkä on kuviteltu sen olevan helppohoitoinen kesämökki, mitä se ei ole.
Zinc
Mä olen veneillyt 5 vuotiaasta lähtien merellä ja mulla on ollut paria vuotta lukuunottamatta AINA vene käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Lampaille on opetettu, että elämässä täytyy saavuttaa oma asunto/talo, auto ja mielellään veneitä ja muita leluja. Tietenkin lampaan täytyy kuuliaisesti pyöriä oravanpyörässä vanhuuteen asti saadakseen nuo asiat, jotka jokaisen lampaan kuuluu haluta.
Tämä. Lampaat kokevat olevansa huonompia ihmisiä, jos eivät tavoittele samoja asioita kuin muutkin lampaat. Työttömyys olisi heille suuri häpeä, kun eivät voisikaan enää elää kuin kunnon lampaat konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taloa ei saa omaksi? Kiinteistövero, 150€/vuosi, on enää ainoa pakollinen maksu. Toki tykkään maksaa myös sähköstä, vakuutuksesta, nuohouksesta... Miten tämä ei ole oma?
Oma se on sikäli, että kaikki kustannukset ovat sinun vastuullasi hamaan tappiin asti, ja jos haluat myydä niin taas kaivat kuvetta. Osa tekee myydessä valtavia tappioita - jos saa edes kaupaksi. Parin kymmenen vuoden aikana menee aikamoinen läjä rahaa jos talon halua pitää kunnossa.
Omistusasunto ja etenkin omakotitalo on riippakivi.
Olet käsittänyt väärinpäin. Myydessä saa rahnaa. Tuohta. Hynää näppiin kun sen myy.
Ei siinä myyjän tarvitse maksaa, joten tappiota ei voi tehdä, ellei talo ole päässyt lahoamaan purkukuntoon ja joutuu maksamaan purkukustannukset. Silloinkin tontilla on yleensä vähintään muutaman tonnin arvo.
Zinc
Arvonlasku ei tarkoita tappiota, vaan sitä, että saa vain vähemmän räpylään. Kuten jos sinun sosiaalitukiasi lasketaan, niin ei sinulta ole otettu mitään pois, vaan on vain ANNETTU vähemmän.
Tämä on ehkä päivän ääliömäisin kommentti. Se ei ole tällä foorumilla helppo saavutus
Ei se ehkä ole, vaan kommenttisi ON ääliömäinen. Ensinnäkään ei mitään PERUSTELUJA, vain tunteen paloa.
Oletko vassari ?
Zinc
Ihan miten vaan ap, on omaisuus velalla hankittu mutta maksettu pois myös 10 vuoden aikana. Nyt ei enää velkaa mutta on omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten vaan ap, on omaisuus velalla hankittu mutta maksettu pois myös 10 vuoden aikana. Nyt ei enää velkaa mutta on omaisuutta.
Tämä on käsittämätöntä vassarille.
Miten tämä onnistuu ?
Zinc
ET, aphän ehkä ymmärtää elämän monimutkaisuuden, vaikeudet, sairaudet ja muun sellaisen, paremmin kuin ihminen, joka ei koskaan ole noita asioita konkereettisesti kokenut.